Dat ene hoekje waar alle troep graag woont

25-03-2023 19:04 116 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi!

Misschien ken je het wel, dat ene hoekje waar op magische wijze alle losse troepjes waar je niet direct een plek voor hebt maar die je wel regelmatig nodig hebt zich verzamelen.
Bij mij is dat hoekje mijn bar.
Nu heb ik vandaag hele mooie nieuwe barkrukken gescoord, dus ik wil dat hoekje graag weg hebben. Maar je raadt het al: waar laat ik dan de troepjes?
Met andere woorden: ik ben op zoek naar leuke tips of inspiratie om op een mooie wijze mijn troepjes ergens te kunnen opbergen. Oh, en ik heb geen la over, en wil eigenlijk ook liever niet mijn hoekje verhuizen naar de eettafel. Of de zithoek.
Ik zoek gewoon een handige oplossing voor al die dingen die je als je thuiskomt "even" ergens weg wil leggen en die uiteindelijk dus dat hoekje worden.

Wie heeft een goed idee?
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren Quote
Een vide-poche voor kleine troepjes
Een dienblad (mooi, met een randje, van hout of metaal of marner) voor de brieven?

Ik heb dat allebei overigens niet, ik ben op zoek naar een leuk gangkastje waar zulke dingen op kunnen. Herkenbaar probleem.
Pimpelmeesje87 schreef:
25-03-2023 21:17
Does it spark you joy, the troepjes?
Nee, maar Marie vergat even dat je leven ook uit veel niet-joy dingen bestaat.
Alle reacties Link kopieren Quote
Shit! Bedenk ik dus net de perfecte oplossing, ik heb namelijk grijze muren en had nog een soort wandrek / organizer van Ikea dat van grijs metaal was. Had ik al jaren want zo handig en je weet nooit wanneer je iets moet opbergen. Bedenk me ineens dat ik vlakbij de bar een blind muurtje heb wat niet zo in het zicht zit en waar dus mooi dat rekje op kan zodat we allemaal daar die troepjes in kunnen dumpen.

Drie keer raden wat er met dat rekje is gebeurd?

Juist ja, dat heb ik 2 maanden geleden toen ik ook zo'n "ik word gek van al die troep overal!" bui had dus voorgoed opgeruimd. Bij het grof vuil.
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
25-03-2023 21:05
Ja, precies, ik heb dat dus ook. Ik ruim ook altijd veel te goed op, dat je de dingen die zijn opgeruimd gewoon nooit meer terugvindt :D.

Te goed opruimen betekent in jouw geval dus kwijtraken?
Alle reacties Link kopieren Quote
Apatura schreef:
25-03-2023 21:20
Accepteren dus.
Maar mijn grens is wel etenswaar in zo'n hoekje.
Dat mag terug in de snoeptrommel anders wordt er geen nieuw gehaald(....eet ik t op, en ik moet niet snoepen)

Mandje vol = opruimen

Zaken als bonnetjes van bieb, spaarkaarten enz hangen bij mij op m'n magneetbord in de keuken. Andere reminder ook want ik heb er een whitboard post it ding op zitten.

Ik klink nu heel gestructureerd maar het is hier momenteel een chaos ivm 2 weken ziek. Alles is n zooi.... behalve m'n magneetbord. :@@:
Voor de goede orde, de chocola zit in de weer netjes dichtgevouwen verpakking in een klein sierschaaltje hoor, er ligt geen half afgekloven reep chocola ofzo.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren Quote
Andersom schreef:
25-03-2023 21:35
Te goed opruimen betekent in jouw geval dus kwijtraken?
Nee.
Am Yisrael Chai!
Ik heb het hoekje gewoon geaccepteerd. Het hoekje op het dressoir, en daarnaast de fruittroepschaal in de keuken. Het troephoekje op de trap en de troepstoel in de keuken.

Ieder hoekje met zijn eigen doel. Heel georganiseerd dus!
Alle reacties Link kopieren Quote
nitflex schreef:
25-03-2023 21:10
Jij bent een totaal ander menstype dan ik, zie ik al! Ik ben absoluut niet van meteen de daad bij het woord. Ik pak niet eens altijd meteen mijn boodschappen uit.

Ik rats enveloppen open en kwak ze ergens neer, ik krabbel ook vaak willekeurige notities op enveloppen die niets met dat onderwerp van doen hebben, dus weggooien gaat niet zomaar.

Als ik voor vertrek nog even gauw handcreme of lippenstift op doe (ik ben altijd laat), laat ik dat willekeurig waar ik dat deed achter. Wissel ik nog even van tas, dan is het helemaal chaos, haha!

Maar gelukkig leef ik prettig zo, geen last verder.
:rofl:
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb zo'n Vitra bakje op de vensterbank in de keuken staan.

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren Quote
Ugli schreef:
25-03-2023 21:01
Oh ik heb dit ook! Ik heb een lama knuffel deur stopper die altijd in de wasruimte staat. Die zet ik midden in de hal als ik moet onthouden dat er een was in de machine zit of als ik een was moet draaien. Als ik de wc moet schoonmaken zet ik de bril omhoog en gooi ik er bleek in, dan heb ik geen keuze de volgende keer als ik de plee tegen kom. :P
Doe ik ook zo met de wc. En dan zet ik de wc-borstel alvast in de pot. :)
Dan moet het maar zoals het kan
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb een enveloppehouder op de hoek van de aanrecht staan. Voor post waar iets mee moet, zegelacties, en kortings- of cadeaubonnen. Al hang ik die soms ook gewoon op het memobord.

Moet je even zoeken op 'envelop- of posthouder'. Je hebt verschillende handige varianten.
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Alle reacties Link kopieren Quote
Afbeelding
Misschien 1 of 2 van dit soort wandkastjes aan een muur en dan met houten of rieten mandjes vullen van de Action.
https://www.action.com/nl-nl/search/?q=mand (manden bij Action)

Deze zwarte wandrekken van VT wonen verkoopt iemand via marktplaats voor €20,- per stuk.
https://link.marktplaats.nl/m1948524696 ... ialbuttons

Maar dit soort wandrekken zijn ook te koop bij de Action, Xenos, Leen Bakker of Jysk voor niet al te veel geld.
Alle reacties Link kopieren Quote
Afbeelding

Wandrekken bij Xenos met bakjes en plankjes voor bv post, sleutels, pennen etc. Met wasknijpers kan je decoratieve kaarten ophangen aan het rek.
https://www.xenos.nl/wonen/wanddecorati ... gIR2PD_BwE
(Wandrekken Xenos)
suikerspinmuffin wijzigde dit bericht op 25-03-2023 22:23
8.12% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb mijn eigen probleem hopelijk een beetje opgelost. Heb dus een blind muurtje naast de bar en had nog een tijdschriftenhouder die toevallig vrijwel dezelfde kleur als de muur heeft.
Ik denk dat ik die daar gewoon tegenaan hang, of dat ik zelf een rekje maak door 3 kratjes in dezelfde kleur als de muur te verven en die dan aan de muur te hangen. Zoals dit ongeveer:

Afbeelding
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat is ook een leuk idee fasionvictim met 3 kratjes in dezelfde kleur!

Op www.kijk.nl kan je gratis het programma "Je huis op orde" kijken. Hier geven ze vaak tips hoe je je huis minder rommelig krijgt/makkelijker spullen weg kan doen. Op videoland is eenzelfde programma "Ons huis vol spullen" alleen dan moet je wel een abonnement hebben op Videoland om te kunnen kijken.

https://www.kijk.nl/programmas/je-huis-op-orde (hier kan je gratis "Je huis op orde" zien)
Alle reacties Link kopieren Quote
Ceci schreef:
25-03-2023 19:33
Sinds kort heb ik het MOPPE ladekastje van Ikea voor al dat soort troep. Ideaal.
Je kunt hem ook nog schilderen of verder oppimpen.
Afbeelding
Deze heb ik ook. Ik heb hem geverfd en de laatjes omgedraaid en leuke knopjes op geschroefd.
Ik ben niet perfecd, wat is daar mis mee?
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij hebben geen ‘ aanrecht-troepjes’. Dat komt omdat al die troepjes een vaste plek hebben. Jáááren van planning en organisatie ging daarin zitten ;-D

Dus bij de voordeur een kastje voor sleutels, handschoenen, sjaals, lege batterijen, zonnebrillen etc. Netjes met aparte bakjes voor alles. En als hij vol is moet er wat weg.

Voor pennen, post its, volle batterijen, plakband, headphones etc. hebben we een aparte Keuken/bestekla. Daar gaan ook bonnen in en spaarboekjes etc. Als dat overloopt ruim ik het weer leeg. Mijn moeder bewaarde de spaarboekjes altijd in de bestekla, onder de plastic bestekbak ;-D .

Voor de kinderrommel hebben we een vitrabak zoals hierboven. Daar kan verbazingwekkend veel in. En die moffel ik weg als ‘design item’ in de boekenkast.

Magazines en reclamefolders die ik nog wil bekijken liggen op een stapel op de eettafel, of op een ( dichte) eettafelstoel. Dan lijkt het opgeruimd en kan ik vanaf mijn stoel zo het leesmateriaal pakken.

Medicijnen liggen ook in een keukenla, net als snoep.

Het whiteboard hangt aan de binnenkant van een keukenkastje.

Kun je niet een mooie dichte doos kopen anders die je als eye catcher op je bar zet (of elders)? Hay heeft mooie als je van modern houdt (o.a. via de Bijenkorf)
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb een kast met wel 50 laatjes. Iedereen heeft 1 eigen la voor sleutels, fietslampjes, handschoenen enzo. Ook een la voor dingen die gedaan moeten worden (belastingdienst ofzo), een la met spaarkaarten/pasjes, la met handleidingen en zo kan ik nog wel even doorgaan. Werkt echt super!
Ik zou dus gaan voor bv het ladekastje van Ikea wat hier al genoemd is en dan ieder een laatje toebedelen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Joppie schreef:
25-03-2023 23:09
Deze heb ik ook. Ik heb hem geverfd en de laatjes omgedraaid en leuke knopjes op geschroefd.
Leuk idee zeg om dit IKEA kastje te verven en dan de laatjes om te draaien met leuke knopjes :idee: Die ga ik onthouden
Alle reacties Link kopieren Quote
Zo’n vitra bak hebben wij in de caravan voor troepjes stiften etc :)
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren Quote
Suikerspinmuffin schreef:
26-03-2023 00:07
Leuk idee zeg om dit IKEA kastje te verven en dan de laatjes om te draaien met leuke knopjes :idee: Die ga ik onthouden
Behang of plakplastic erop kan ook.
Ik ben niet perfecd, wat is daar mis mee?
Alle reacties Link kopieren Quote
https://www.ikwoonfijn.nl/de-5-mooiste- ... kea-hacks/

Nog veel meer ideeën op internet te vinden
Ik ben niet perfecd, wat is daar mis mee?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind die houten kistjes heel leuk! Vooral met die doorzichtige latjes aan de zijkant.
Misschien een kistje een beetje kantelen (45 graden)? Ik moet iets er heel gemakkelijk in kunnen kieperen, zodra ik iets te netjes neer moet zetten, gaat het mis.
Alle reacties Link kopieren Quote
Platte oppervlakken trekken altijd troepjes en rommel aan ( en ja dat is bij ons ook de hoek van de bar)

Dus de oplossing van bijzettafeltje lijkt me dan idd geen goed idee.. want voor je het weet is dat ook een rommelmagneet.
Dan lijkt me die wandoplossing een beter idee.

Verder moet je denk ik voor jezelf de disipline op gaan brengen…mandje/kratje vol dan opruimen en kijken wat er weg kan.
De container methode. Past het er niet meer in dan moet er iets weg voordat je iets nieuws erbij doet.

Of je gaat jezelf aanleren om bv iedere dag ( met een timer zet hem op 2 min ofzo) na het eten timer aan en ff door het rommelige plekje/ mandje gaan.
Als je jezelf die routine op gaat leggen dan gaat dat zeker werken.
Niet dat er dan nooit iets ligt maar het blijft beperkt.
Als je de rest van het huis weg netjes en georganiseerd hebt dan lijkt me dit peanuts voor je. Je moet jezelf er alleen even toe zetten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier geen troepjes. Alles heeft een vaste plek en alles wordt daar direct opgeruimd. Voor sleutels een rekje in de gang, voor dingen als rolletjes plakband, batterijen etc zo'n kastje met kleine laatjes in de kast, zegels gaan gelijk op de kaart die in de keukenla ligt. Post wordt gelijk opgeruimd en waar iets mee moet in een postbakje en als het afgehandeld is in de map. We hebben een nee/nee sticker op de brievenbus, dus geen folders die rondslingeren. Medicijnen liggen in een keukenkastje. Timer op de telefoon voor het innemen. Meestal is het iemands eigen discipline die maakt dat het opgeruimd blijft en iemands eigen gemakzucht die er een rommeltje van maakt.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven