Dat ene hoekje waar alle troep graag woont

25-03-2023 19:04 116 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi!

Misschien ken je het wel, dat ene hoekje waar op magische wijze alle losse troepjes waar je niet direct een plek voor hebt maar die je wel regelmatig nodig hebt zich verzamelen.
Bij mij is dat hoekje mijn bar.
Nu heb ik vandaag hele mooie nieuwe barkrukken gescoord, dus ik wil dat hoekje graag weg hebben. Maar je raadt het al: waar laat ik dan de troepjes?
Met andere woorden: ik ben op zoek naar leuke tips of inspiratie om op een mooie wijze mijn troepjes ergens te kunnen opbergen. Oh, en ik heb geen la over, en wil eigenlijk ook liever niet mijn hoekje verhuizen naar de eettafel. Of de zithoek.
Ik zoek gewoon een handige oplossing voor al die dingen die je als je thuiskomt "even" ergens weg wil leggen en die uiteindelijk dus dat hoekje worden.

Wie heeft een goed idee?
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind dit een confronterend topic…

Ik heb 5 van die moppekastjes,
Ik heb twee schalen,
Ik heb twee sleutelkastjes én een potje met sleutels waarvan ik niet meer weet waarvoor ze zijn,
Ik heb verschillende kopjes met rommeltjes,
Ik heb een etagiare met ( :$ :facepalm: ) sleutels enzo,
Ik heb 7 rommelkamers,
Ik heb 6 koffers met zooi,
Ik heb twee hutkoffers,
Én ik heb her en der plankjes…

Minstens :rofl:
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Valentijn101 schreef:
25-03-2023 20:10
Zorgen voor vaste plekken. Post naast de pc om de rekeningen te betalen bv.
Medicijnen naast je tandenborstel of op de eettafel afhankelijk van wanneer je ze in moet nemen. Schroefjes bij de achterdeur en meteen naar de schuur zodra de deur open gaat…….
Ja, dit heb ik allemaal, ik heb een hele mooie posthouder naast de deur zelfs, en brievenbakjes in mijn werkkamer, maar op de een of andere manier eindigt de dringende post dus toch allemaal op de bar. Hetzelfde geldt voor medicijnen, heb nota bene een badkamer op de begane grond maar op de een of andere manier eindigen medicijnen altijd op de bar. Eczeemzalf en hooikoortspillen idem dito.

Ik heb net al bedacht om morgen gewoon even de bestaande designated areas goed op te ruimen (want inmiddels wonen bepaalde spullen daar inmiddels permanent, terwijl die plekken juist voor zwerfspul bedoeld waren), maar dan nog is de bar kennelijk die plek waar we allemaal graag onze troepjes dumpen.

Dat idee van een bijzettafeltje met een dienblad waar je alles op kan dumpen bevalt me wel, dat kan ook nog wel in een hoek die wat minder in your face is.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren Quote
feow schreef:
25-03-2023 20:34
Ik vind dit een confronterend topic…

Ik heb 5 van die moppekastjes,
Ik heb twee schalen,
Ik heb twee sleutelkastjes én een potje met sleutels waarvan ik niet meer weet waarvoor ze zijn,
Ik heb verschillende kopjes met rommeltjes,
Ik heb een etagiare met ( :$ :facepalm: ) sleutels enzo,
Ik heb 7 rommelkamers,
Ik heb 6 koffers met zooi,
Ik heb twee hutkoffers,
Én ik heb her en der plankjes…

Minstens :rofl:
:HA:
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik leg dit soort dingen ook altijd op het aanrecht in een hoekje bij het korfieapparaat. Maar bij mij ligt er meestal niks, want ik zorg dat ik er snel wat mee doe en daarna gaat het naar de juiste plek. En dingen als sleutels en medicijnen hebben gewoon een eigen plek in hal en badkamer. Dat hoekje is voor mij echt een “let op, niet vergeten” hoekje dus er zwerft niks wat vergeten mag worden. Wegstoppen wil ik dan ook niet, want dan zie ik het niet meer en vergeet ik het dus.
Alle reacties Link kopieren Quote
fashionvictim schreef:
25-03-2023 19:29
Het gaat dus idd om post waar iets mee moet, medicijnen die ik anders vergeet in te nemen, maar ook de spaarkaart van de actie van de supermarkt en de chocoladereep die mijn dochter in stukjes op eet, dat soort dingen. Een doosje schroeven dat eigenlijk naar de schuur moet, etc (maar het regende keihard dus dat eindigt dan op de bar). En hoe meer er ligt, hoe sneller dat aangroeit.

Op zich heb ik in de gang direct bij binnenkomst een handig postopbergsysteem, en dat wordt ook gebruikt, maar dan nog blijven er dus steeds dingen bij zitten zoals die spaarkaart of dat formulier dat dan toch op de bar eindigt.
Spaarkaart van de super ligt bij mij in een la, chocola in een kast, iets wat naar buiten moet staat bij de deur. Kun je echt geen la vrij maken voor je troepjes?
Ugli schreef:
25-03-2023 20:42
Spaarkaart van de super ligt bij mij in een la, chocola in een kast, iets wat naar buiten moet staat bij de deur. Kun je echt geen la vrij maken voor je troepjes?
Ik spaar niks bij de super, maar zou die kaart in een la liggen, dan komen die zegeltjes echt nooit op die kaart terecht.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ugli schreef:
25-03-2023 20:42
Spaarkaart van de super ligt bij mij in een la, chocola in een kast, iets wat naar buiten moet staat bij de deur. Kun je echt geen la vrij maken voor je troepjes?
Ja, dat kan wel, tuurlijk kan de chocola ook gewoon in de voorraadkast (die er nota bene echt extreem georganiseerd uitziet, snoep en chocola hebben nota bene allebei hun eigen mand) , het is ook puur een kwestie van luiheid hoor, de kinderen dumpen dat dan op de bar en ik leg het dan heel OCD netjes op een stapeltje omdat ik te gesjacherd ben om weer terug naar de voorraadkast te lopen.

Maar juist omdat de bar kennelijk zo'n centraal punt is - toen we nog geen bar hadden was het de eettafel - waar iedereen zijn spul dumpt hoopte ik op een mooie oplossing waarbij je het nog steeds daar kunt dumpen maar niet meer ziet. Een onzichtbaarheidsschaal ofzo ;) .
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren Quote
Jouw rommelhoekje heet bij mij “het kantoor” … daar dump ik alles als er visite komt en word eens per zoveel weken weer opnieuw onderzocht en uitgezocht ..

En als ik een logee heb, is het opeens de logeerkamer. Dan word er wel echt goed geruimd en gedaan. (Beter heb ik vaker logees voor dit klusje 😁)

Als er aan mij word gevraagd of ik kan thuiswerken, zeg ik dat ik een kantoor heb. Maar ik zit standaard aan de eettafel want durf af en toe het kantoor niet binnen te komen :nerd:
Alle reacties Link kopieren Quote
Kijk, zoiets bedoel ik. Dit vond ik net op een blog:

Afbeelding

"If you have a partner or little one who’s constantly cluttering up the same space, have a dedicated basket in that space to keep things tidy. “Items can be put in the basket and easily carried to their room to be put away later,” Truesdale says."

Misschien toch inderdaad iets van een bijzettafel doen.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren Quote
nitflex schreef:
25-03-2023 20:46
Ik spaar niks bij de super, maar zou die kaart in een la liggen, dan komen die zegeltjes echt nooit op die kaart terecht.
Als ik thuis kom met zegels dan loop ik naar de la, plak de kaart vol en een volle kaart gaat dan in mijn portemonnee in mijn tas.

Maar ik spaar de laatste jaren ook niks. :P
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik lees geinteresseerd mee, want dit is zo herkenbaar. Vroeger had ik van die hangers van Ikea die je gewoon aan een spijker ofzo ergens kon hangen en dan propte ik daar van alles in. Maar die verkopen ze niet meer.
Ik denk nu hieraan, maar bij mij zou dat ook een chaos worden, dan gooi ik er van alles in en later vergeet ik wat erin zit.

https://www.bol.com/nl/nl/p/opbergzakke ... pPEALw_wcB
vivapimpelmees schreef:
25-03-2023 19:07
Een mooie doos/mand/whatever op de hoek van de bar om de troepjes in te gooien?
Ik had dat gedaan en nu een bult spullen met daaronder als je goed kijkt een mooie mand 🤣
anoniem_669679bf76515 wijzigde dit bericht op 25-03-2023 20:56
0.58% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Surebaby schreef:
25-03-2023 20:54
Ik had dat gedaan en nu een bult spullen met daaronder als je goed kijken een mooie mand 🤣
:-D
Alle reacties Link kopieren Quote
Lieneke schreef:
25-03-2023 20:53
Ik lees geinteresseerd mee, want dit is zo herkenbaar. Vroeger had ik van die hangers van Ikea die je gewoon aan een spijker ofzo ergens kon hangen en dan propte ik daar van alles in. Maar die verkopen ze niet meer.
Ik denk nu hieraan, maar bij mij zou dat ook een chaos worden, dan gooi ik er van alles in en later vergeet ik wat erin zit.

https://www.bol.com/nl/nl/p/opbergzakke ... pPEALw_wcB
Ja ik denk dat de spullen wegstoppen in een mand of kastje niet helpt. Ze liggen daar juist omdat de eigenaar ze wil zien, anders had die chocola dus wel in de la gelegen en die medicijnen in de badkamer. Is een grote glazen pot (of zo’n glazen ding waar je een taart in bewaart op een pootje) wat? Dan zie je het liggen maar is het wel in 1 gestopt.
ugli wijzigde dit bericht op 25-03-2023 20:56
0.09% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Lieneke schreef:
25-03-2023 20:53
Ik lees geinteresseerd mee, want dit is zo herkenbaar. Vroeger had ik van die hangers van Ikea die je gewoon aan een spijker ofzo ergens kon hangen en dan propte ik daar van alles in. Maar die verkopen ze niet meer.
Ik denk nu hieraan, maar bij mij zou dat ook een chaos worden, dan gooi ik er van alles in en later vergeet ik wat erin zit.

Ja, dat is het gevaar van dat soort plekken. Ze worden op een gegeven moment ook gewoon onderdeel van het decor en dan zie je niet eens meer dat er troep in zit.

Grrr. Hoe langer ik hier lees en schrijf hoe meer ik me realiseer dat ik gewoon weer wat gedisciplineerder mijn troep achter mijn kont moet opruimen. Zucht.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb gewoonlijk een rieten tas waar de spullen in zitten die ik nodig heb. Een vest, schaar, balpen enz.

Als ik nog belasting in moet dienen leg ik de envelop bij de computer, moet ik de badkamer nog doen dan leg ik een shampoofles bij de deur, moet ik nog wassen dan zet ik het deurtje van de wasmachine open of ik zet de wasmand ervoor. Ik heb geen speciale centrale plaats voor dingen die ik nog moet doen.
Dan moet het maar zoals het kan
Ik heb een dressoir met de bovenste laag leeg, daar stop ik autosleutels/fietssleutels/stempassen in.
Alle reacties Link kopieren Quote
tv-icoon schreef:
25-03-2023 20:57
Ik heb gewoonlijk een rieten tas waar de spullen in zitten die ik nodig heb. Een vest, schaar, balpen enz.

Als ik nog belasting in moet dienen leg ik de envelop bij de computer, moet ik de badkamer nog doen dan leg ik een shampoofles bij de deur, moet ik nog wassen dan zet ik het deurtje van de wasmachine open of ik zet de wasmand ervoor. Ik heb geen speciale centrale plaats voor dingen die ik nog moet doen.
Oh ik heb dit ook! Ik heb een lama knuffel deur stopper die altijd in de wasruimte staat. Die zet ik midden in de hal als ik moet onthouden dat er een was in de machine zit of als ik een was moet draaien. Als ik de wc moet schoonmaken zet ik de bril omhoog en gooi ik er bleek in, dan heb ik geen keuze de volgende keer als ik de plee tegen kom. :P
Alle reacties Link kopieren Quote
Bij sommige mensen is t ook uit t oog, uit t hart.
Dingen als 'te betalen rekeningen' liggen bij mij in een knijper in t zicht, anders vergeet ik ze.
Is t dan rommelhoekje of een tastbaar to do lijstje?
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Door dit topic heb ik zin om weer eens alle rommelplekjes aan te pakken :P laatst was ik ook in de opruim-modus :-D
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren Quote
fashionvictim schreef:
25-03-2023 20:53
Kijk, zoiets bedoel ik. Dit vond ik net op een blog:

Afbeelding

"If you have a partner or little one who’s constantly cluttering up the same space, have a dedicated basket in that space to keep things tidy. “Items can be put in the basket and easily carried to their room to be put away later,” Truesdale says."

Misschien toch inderdaad iets van een bijzettafel doen.
Enig hé die woon foto’s … vraag mij af of er werkelijk waar iemand kan leven in een vidaXL, Ikea, VTWonen weerverliefdopjehuis, advertenties kan wonen.

Maar dat kan ook aan mij liggen hoor.
Alle reacties Link kopieren Quote
Apatura schreef:
25-03-2023 21:04
Bij sommige mensen is t ook uit t oog, uit t hart.
Dingen als 'te betalen rekeningen' liggen bij mij in een knijper in t zicht, anders vergeet ik ze.
Is t dan rommelhoekje of een tastbaar to do lijstje?
Ja, precies, ik heb dat dus ook. Ik ruim ook altijd veel te goed op, dat je de dingen die zijn opgeruimd gewoon nooit meer terugvindt :D.
Am Yisrael Chai!
Ugli schreef:
25-03-2023 20:53
Als ik thuis kom met zegels dan loop ik naar de la, plak de kaart vol en een volle kaart gaat dan in mijn portemonnee in mijn tas.

Maar ik spaar de laatste jaren ook niks. :P
Jij bent een totaal ander menstype dan ik, zie ik al! Ik ben absoluut niet van meteen de daad bij het woord. Ik pak niet eens altijd meteen mijn boodschappen uit.

Ik rats enveloppen open en kwak ze ergens neer, ik krabbel ook vaak willekeurige notities op enveloppen die niets met dat onderwerp van doen hebben, dus weggooien gaat niet zomaar.

Als ik voor vertrek nog even gauw handcreme of lippenstift op doe (ik ben altijd laat), laat ik dat willekeurig waar ik dat deed achter. Wissel ik nog even van tas, dan is het helemaal chaos, haha!

Maar gelukkig leef ik prettig zo, geen last verder.
Alle reacties Link kopieren Quote
Does it spark you joy, the troepjes?
Alle reacties Link kopieren Quote
fashionvictim schreef:
25-03-2023 21:05
Ja, precies, ik heb dat dus ook. Ik ruim ook altijd veel te goed op, dat je de dingen die zijn opgeruimd gewoon nooit meer terugvindt :D.
Accepteren dus.
Maar mijn grens is wel etenswaar in zo'n hoekje.
Dat mag terug in de snoeptrommel anders wordt er geen nieuw gehaald(....eet ik t op, en ik moet niet snoepen)

Mandje vol = opruimen

Zaken als bonnetjes van bieb, spaarkaarten enz hangen bij mij op m'n magneetbord in de keuken. Andere reminder ook want ik heb er een whitboard post it ding op zitten.

Ik klink nu heel gestructureerd maar het is hier momenteel een chaos ivm 2 weken ziek. Alles is n zooi.... behalve m'n magneetbord. :@@:
Been there, done that, got the T-shirt.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven