De beste stationwagon
vrijdag 13 juli 2012 om 17:23
Ik ben op zoek naar een nieuwe auto.
Een ruime auto, voor 5 personen, 3 kinderen (0,5 en 9 jaar).
We denken dus aan een stationwagon, maar zien door de bomen het bos niet meer,
Uiterlijk maakt ons niet zo heel veel uit, we hebben een paar eisen:
- 5 deurs
- trekhaak
- ruime kofferbak
- zo zuinig mogelijk
Wie heeft er een goeie tip voor ons (merk/type) en waarom?
Budget rond de 3000/4000 euro.
We rijden niet heel veel dus diesel is niet echt een optie.
Een ruime auto, voor 5 personen, 3 kinderen (0,5 en 9 jaar).
We denken dus aan een stationwagon, maar zien door de bomen het bos niet meer,
Uiterlijk maakt ons niet zo heel veel uit, we hebben een paar eisen:
- 5 deurs
- trekhaak
- ruime kofferbak
- zo zuinig mogelijk
Wie heeft er een goeie tip voor ons (merk/type) en waarom?
Budget rond de 3000/4000 euro.
We rijden niet heel veel dus diesel is niet echt een optie.
vrijdag 13 juli 2012 om 20:40
quote:lemonlover schreef op 13 juli 2012 @ 19:10:
misschien een gekke vraag maar kan je gas ook overal in het buitenland 'tanken'. kan me nog herinneren dat wij jaaaaren geleden de auto van een oom hadden geleend voor vakantie naar portugal. langs de snelweg was het prima te doen maar op de plaats van bestemming was het vreselijk lastig en moesten we meer dan een uur rijden voor een pomp die dat leverde. Maarja.. dat is denk wel een jaar of 16 terug.Ik weet wel dat wij een jaar of 6 geleden met onze gas-auto in Frankrijk een speciale nippel mee moesten nemen voor het tanken. Heel irritant. En je mag ook niet elke parkeergarage in met je gas-auto en als het wel mag heb je soms dat je op de bovenste verdieping moet staan ivm ontploffingsgevaar. Ik vond het niet echt fijn. Ook die g*%#<verse tank in je kofferbak was zo vervelend. Je kon echt niks kwijt in die auto.
misschien een gekke vraag maar kan je gas ook overal in het buitenland 'tanken'. kan me nog herinneren dat wij jaaaaren geleden de auto van een oom hadden geleend voor vakantie naar portugal. langs de snelweg was het prima te doen maar op de plaats van bestemming was het vreselijk lastig en moesten we meer dan een uur rijden voor een pomp die dat leverde. Maarja.. dat is denk wel een jaar of 16 terug.Ik weet wel dat wij een jaar of 6 geleden met onze gas-auto in Frankrijk een speciale nippel mee moesten nemen voor het tanken. Heel irritant. En je mag ook niet elke parkeergarage in met je gas-auto en als het wel mag heb je soms dat je op de bovenste verdieping moet staan ivm ontploffingsgevaar. Ik vond het niet echt fijn. Ook die g*%#<verse tank in je kofferbak was zo vervelend. Je kon echt niks kwijt in die auto.
vrijdag 13 juli 2012 om 20:40
vrijdag 13 juli 2012 om 20:48
Ghèhèhè, tja, zit zo nu en dan vol lef .
Nou ja, als je ruimte wil is zo'n Renault Espace niet verkeerd. Wij zijn überhaupt niet zo van de Franse auto's dus bij ons zal je zo'n auto ook nooit aantreffen, maar als gezinsauto voor mensen die verder niet zoveel om uiterlijk geven leek ie me wel goed.
En idd. een OPC is een monster, maar ook katjíng! (Djiesus, ga steeds meer op Macho lijken, vind auto's echt geweldig).
Nou ja, als je ruimte wil is zo'n Renault Espace niet verkeerd. Wij zijn überhaupt niet zo van de Franse auto's dus bij ons zal je zo'n auto ook nooit aantreffen, maar als gezinsauto voor mensen die verder niet zoveel om uiterlijk geven leek ie me wel goed.
En idd. een OPC is een monster, maar ook katjíng! (Djiesus, ga steeds meer op Macho lijken, vind auto's echt geweldig).
vrijdag 13 juli 2012 om 20:53
vrijdag 13 juli 2012 om 20:56
vrijdag 13 juli 2012 om 20:59
quote:gonien schreef op 13 juli 2012 @ 20:53:
Volgens mij is de toyota picnic ruim en oude modellen zijn redelijk betaalbaar.
Niet stylish verantwoord, da's mijn nissan almera tino ook niet.
Misschien is het handig om te kijken naar een auto met roofrails oid, dan kan je evt een dakkoffer aanschaffen om extra veel zooi te kunnen vervoeren.Dat bedoel ik ook. Als je verder niet om uiterlijk geeft, is er best een ruime keus. Voorbeelden genoeg die al genoemd zijn.
Volgens mij is de toyota picnic ruim en oude modellen zijn redelijk betaalbaar.
Niet stylish verantwoord, da's mijn nissan almera tino ook niet.
Misschien is het handig om te kijken naar een auto met roofrails oid, dan kan je evt een dakkoffer aanschaffen om extra veel zooi te kunnen vervoeren.Dat bedoel ik ook. Als je verder niet om uiterlijk geeft, is er best een ruime keus. Voorbeelden genoeg die al genoemd zijn.
vrijdag 13 juli 2012 om 22:01
Dat zijn al veel goeie opties! Thanks! Wel grappig die reacties over het uiterlijk vd auto's (stoere bak / voor opa oma, etc). Het maakt ons echt heel weinig uit hoe ie er uitziet. Als ie maar praktisch in gebruik is! Vind de zuinigheid bv veel belangrijker.
Realistisch gezien zoek ik naar een auto met bj rond 2003. Veel nieuwer verwacht ik ook niet te vinden. 4000¤ is ook echt het maximum, geen inruil. De meeste auto's hier genoemd zijn toch wel stukken duurder . Wat is nou het verschil tussen een suv en een stationwagon? En wat is een "leegloopauto"?
Realistisch gezien zoek ik naar een auto met bj rond 2003. Veel nieuwer verwacht ik ook niet te vinden. 4000¤ is ook echt het maximum, geen inruil. De meeste auto's hier genoemd zijn toch wel stukken duurder . Wat is nou het verschil tussen een suv en een stationwagon? En wat is een "leegloopauto"?
vrijdag 13 juli 2012 om 22:56
quote:elninjoo schreef op 13 juli 2012 @ 19:01:
Ik had ook ooit 'n auto op gas en die was toen alleen voordeliger omdat ik toen ca. 600 km per week reed. De wegenbelasting op die krengen was toen achterlijk hoog, dus daar gaat je winst. Als ze het niet van je kunnen vangen door dure benzine, dan melken ze je wel op 'n andere manier uit.
De wegenbelasting is inderdaad duurder, maar de brandstof is vele malen goedkoper, zoveel dat dit loont.
Voor elke auto die je op het oog hebt, kan je een berekening hier maken.
Ik had ook ooit 'n auto op gas en die was toen alleen voordeliger omdat ik toen ca. 600 km per week reed. De wegenbelasting op die krengen was toen achterlijk hoog, dus daar gaat je winst. Als ze het niet van je kunnen vangen door dure benzine, dan melken ze je wel op 'n andere manier uit.
De wegenbelasting is inderdaad duurder, maar de brandstof is vele malen goedkoper, zoveel dat dit loont.
Voor elke auto die je op het oog hebt, kan je een berekening hier maken.
Je hoeft niet altijd te geloven wat je denkt.
vrijdag 13 juli 2012 om 23:23
wij rijden een renault laguna station G3 gas dus
erg zuinig uit het jaar 2001 koste in aanschaf 2500 euro
wegenbelasting pm77 euro en verzekering bij orha 53 euro al risk. (ja daar kun je ook autos ouder dan 10 jaar nog zo verzekeren)
erg fijne auto.. 3 volledige zitplaatsen achter in ruimte voor 1 kinderwagen bugaboo bee en een buggy zapp en 2 volle boodschappen tassen met spullen en nog een verzorgingstas.. oj en isofixx als je dat belangrijk vind..
erg zuinig uit het jaar 2001 koste in aanschaf 2500 euro
wegenbelasting pm77 euro en verzekering bij orha 53 euro al risk. (ja daar kun je ook autos ouder dan 10 jaar nog zo verzekeren)
erg fijne auto.. 3 volledige zitplaatsen achter in ruimte voor 1 kinderwagen bugaboo bee en een buggy zapp en 2 volle boodschappen tassen met spullen en nog een verzorgingstas.. oj en isofixx als je dat belangrijk vind..
zaterdag 14 juli 2012 om 18:43
zaterdag 14 juli 2012 om 18:56
Wij hebben een ford focus statiionwagon. Voor een klein prijsje aangeschaft (90.000 op de teller, 2003. vorige zomer gekocht voor 3500 euro) en hij rijd redelijk zuinig.
Kan prima als gezinsauto
Al keken wij vorig jaar ook naar van die semi-busjes (fiat doblo, renault kangoo, etc) die kunnen ook prima als gezinsauto
Kan prima als gezinsauto
Al keken wij vorig jaar ook naar van die semi-busjes (fiat doblo, renault kangoo, etc) die kunnen ook prima als gezinsauto
zaterdag 14 juli 2012 om 21:23
Misschien is dit iets, niet de mooiste auto en ik ken de aanbieder niet, maar is zuinig, niet te zwaar, goede fabrikant, heeft trekhaak, benzine:
http://www.autowereld.nl/ ... -sol-3476887/details.html
Bouwjaar 2001, courante kleur, relatief lage km stand etc etc
http://www.autowereld.nl/ ... -sol-3476887/details.html
Bouwjaar 2001, courante kleur, relatief lage km stand etc etc
zaterdag 14 juli 2012 om 21:28
zaterdag 14 juli 2012 om 21:32
Ik heb een Suzuki Liana station 2003. Rijdt soepel en zuinig en nog nooit wat mee gehad. Ik vnd hem niet heel lelijk. Er zit veel ruimte in, vooral de beenruimte bij de achterbank. Een ruime kofferbak en volgens mij zitten er standaard electrische ramen en vergrendeling op. Je kunt ook de achterbankramen vergrendelen.
zaterdag 14 juli 2012 om 21:34
http://auto.marktplaats.n ... OZKQ%3D%3D&fta_ind=9&fs=1 Deze heb ik in het zwart.