Degelijke stadsfiets
vrijdag 4 mei 2012 om 00:57
Ik vrees dat mijn ouwe barrel het niet lang meer houdt... En nu ben ik aan het rondkijken voor een nieuwe. Een nieuwe, omdat het m'n enige vervoermiddel is en ik er op wil kunnen vertrouwen. Aan de andere kant: ik woon in de stad (een stad vol veel te krappe fietsenrekken waarin handremmen worden kapot getrokken en transportrekken worden verguisd) en moet het ding wel altijd buiten staan. Budget tussen de 300-400...
Ik heb zelf een simpele Cortina omafiets in m'n hoofd. Of een Batavus Bub. Heeft iemand die... en is-ie er tevreden over? Of iets anders wat wel 'n goeie aankoop is?
Ik heb zelf een simpele Cortina omafiets in m'n hoofd. Of een Batavus Bub. Heeft iemand die... en is-ie er tevreden over? Of iets anders wat wel 'n goeie aankoop is?
vrijdag 4 mei 2012 om 08:58
Ik heb een Big Feet bike. Superstevig, dik frame, voorlader met krat erop. Ik moest ook een degelijke, onverwoestbare fiets hebben omdat ik geen auto heb en dus ook boodschappen met de fiets moet halen. Nou, heb hem nu 2 jaar en de beste fiets die ik ooit gehad heb. Ben er in de winter gigantisch mee op mijn bek gegaan en je ziet er niks aan. Daarnaast heeft hij een jaar buiten in weer en wind gestaan (had geen berging bij mijn vorige huis) en nog geen plekje roest te bekennen.
Ben er erg blij mee.
O, en ik heb de versie zonder handremmen. Terugtrap rem is ideaal.
Ben er erg blij mee.
O, en ik heb de versie zonder handremmen. Terugtrap rem is ideaal.
vrijdag 4 mei 2012 om 09:13
vrijdag 4 mei 2012 om 09:13