Deuren andere kleur verven

03-01-2020 12:51 19 berichten
Hoi,

Wij hebben onlangs de woonkamer gedaan. Nieuwe meubels, laminaat, andere kleur muur.

We hebben geen grote woonkamer, ca. 40 vierkante meter. Omdat we in een appartement wonen zijn in woonkamer veel deuren (badkamer, toilet, keuken, gang, 3 slaapkamers). Dit zat eerst in een soort halletje maar is bij de woonkamer getrokken. Verder nog 3 inbouwkastdeuren. Wel allemaal redelijk aan het begin van de kamer gelukkig.

1 lange muur in de woonkamer is wit/heel lichtgrijs. De langste muur + een hoekje blauw, maar uit de grijsserie zeg maar, warm blauw. Laminaat is ook heel licht grijs en de meubels vooral zwart, grijs, steigerhout. Kleur hebben we vooral door middel van kussens.

Nu moet ik de deuren nog verven, zijn tot nu toe altijd wit geweest. Man wil ze graag grijs verven. Ik weet niet zo goed wat ik daarvan vind, wordt dat niet veel te donker? Heeft iemand hier grijze deuren? Welke kleurtint zou dan leuk zijn of zal ik het toch gewoon weer wit verven? Niemand die ik ken heeft gekleurde binnendeuren dus ik heb niet echt een voorstelling bij dit idee :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
Ik vind wit vaak toch het mooist voor deuren en kozijnen binnen. Maar het hoeft niet perse heel donker te worden als het niet wit is, wij hebben boven licht/middengrijze deuren (was al zo) bij witte muren en dat voelt niet donker aan.
Google gekleurde binnendeuren of kijk op Pinterest, voorbeelden zat te vinden. Persoonlijk lijkt het me niet mooi maar dat is vooral omdat ik niet van grijs houd.
Zitten de deuren allemaal in dezelfde muur? En welke kleur is die muur?

Het kan heel mooi zijn om de deuren juist in een contrast of accentkleur te verven, maar dan moeten het wel mooie deuren zijn vind ik persoonlijk.

En een vriendin van me heeft 2 deuren in dezelfde kleur als de onderste helft van haar muur, is ook best tof maar je moet er wel van houden.
ik heb de binnendeuren heel lichtgroen. Omdat mijn behang groen was. dat is nu grijs, maar dat groen staat er nog prima bij. Misschien kun je heel lichtblauw nemen, lichter dan die muur die je al blauw hebt
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Gewoon wit, de kleur van de kozijnen.
ik geef mn bek ook maar een douw
Mijn zusje heeft de kozijnen en openslaande tuindeuren donkergrijs, alleen de deur tussen de gang en woonkamer is wit.. vind het persoonlijk erg mooi..
Wij hebben zelf alles gewoon wit, ook mooi
6 deuren zitten in de lichte muur, 4 in de blauwe. En dan zit ik me te bedenken, in de hal natuurlijk ook nog de binnenkant van de buitendeur en de deur van de meterkast.
Ppff.. misschien toch maar gewoon wit. Al is iets anders ook misschien wel leuk maar als ik spijt krijg kan ik weer opnieuw beginnen ;-)
Omdat je zoveel deuren hebt, zou ik ze gewoon wit schilderen. Anders wordt het zo’n druk geheel.
Grijze deuren op een witgrijzige muur lijkt mij niet zo mooi:
Afbeelding
In combinatie met een wit kozijn kan het wel een leuk effect geven:
Afbeelding

Maar het veiligst lijkt mij toch gewoon wit, zeker als ze op verschillende kleuren muren zitten. Eventueel zou je ook alleen de inbouwkasten kunnen doen?
De deuren in een lichte tint verven, kan alles wat "warmer" maken.
Zelf vind ik het wat "steriel" als álles wit is. Maar dat is een kwestie van smaak, natuurlijk.

Ik zou wel een kleur kiezen die past bij de rest.
Dus of (licht)grijs; omdat jullie laminaat ook grijs is.
Of misschien een kleur die in de kussens voorkomt.

(Zelf heb ik een lichte gele tint gehad, wat ik mooi vond; maar in combinatie met grijs lijkt dat me niet zo mooi)
In de kleur van je muur.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Oogt veel rustiger dan in een afwijkende kleur. Zeker als er veel deuren zijn.

Afbeelding
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Wij hebben de deuren licht grijs geverfd (RAL 7035) en de kozijnen wat donkerder grijs (RAL 7004). Ik ben er erg blij mee, bij ons geeft het juist wat contrast aangezien alle muren wit zijn.
masatu schreef:
03-01-2020 13:05
In combinatie met een wit kozijn kan het wel een leuk effect geven:
Afbeelding
Deze kleur blauw lijkt op je onze kleur.

Ik vind 't echt lastig, heel lichtgrijs is inderdaad weer minder steriel dan alles wit. Maar wit is wel weer de meest veilige keus. Altijd goed.

Kleur zoals de blauwe muur vind ik weer veel te donker voor de binnendeuren.
Misschien kun je eerst 1 deur proberen en kijken of het mooi wordt.
Ik vind grijs algauw kantoorachtig staan. Niet mooi. Dan zou ik eerder roomwit doen of een kleur die bij het interieur past, maar niet grijs.
Ik heb ze zwart dus in mijn smaak kan het prima donker maar als ik zou kiezen tussen grijs en wit dan zou ik voor wit gaan. Helemaal als je van licht en veilig houd.
Omdat het zoveel deuren zijn zou ik ze in de kleur van de muur waarin ze zitten verven. Dat oogt het rustigst.
Witte deuren in een blauwe muur knallen er wel uit, zitten er veel deuren in die muur? Als je het rustig wilt houden vind ik dezelfde kleur als de muur mooi, wil je het er uit Laren knallen vind ik zelf een gele deur op een groene muur bijvoorbeeld ook prachtig. Grijs is geen warme kleur, houd daar wel rekening mee. Het kantooreffect krijg je er snel door.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven