Digitenne dood, wie weet raad?
zaterdag 12 mei 2012 om 10:17
Ik heb al zo'n 7 jaar Digitenne en nu is mijn kastje gestorven en kan ik dus geen tv meer kijken. Ik heb al op de site van KPN gekeken, maar daar staat alleen informatie voor blije mensen.
Wie heeft hier ervaring mee?
Krijg ik gewoon een nieuw kastje en zo ja, hoe krijg ik die dan?
Hellepie, het is weekend en nu ben ik zo
Wie heeft hier ervaring mee?
Krijg ik gewoon een nieuw kastje en zo ja, hoe krijg ik die dan?
Hellepie, het is weekend en nu ben ik zo
zaterdag 12 mei 2012 om 11:04
Als je iets bij een abonnement in bruikleen krijgt blijft dat eigendom van het bedrijf waar je de dienst van afneemt, in dit geval KPN. Als zoiets kapot gaat moet je zelf de reparatiekosten betalen of een nieuwe aanschaffen. Net als met die lease mobieltjes van tegenwoordig.
Nu kan ik me indenken dat iets na zeven jaar een bepaalde afschrijving heeft. De kans is dus dat hij kosteloos vervangen wordt.
Als je dus, als je zou opzeggen (fictief) dat ding nog zou moeten inleveren kun je er dus vanuit gaan dat hij nog wat waard is en je dus als hij kapot is zal moeten betalen.
Nu kan ik me indenken dat iets na zeven jaar een bepaalde afschrijving heeft. De kans is dus dat hij kosteloos vervangen wordt.
Als je dus, als je zou opzeggen (fictief) dat ding nog zou moeten inleveren kun je er dus vanuit gaan dat hij nog wat waard is en je dus als hij kapot is zal moeten betalen.
zaterdag 12 mei 2012 om 11:08
zaterdag 12 mei 2012 om 11:11
zaterdag 12 mei 2012 om 11:13
quote:Mylene_Valerie schreef op 12 mei 2012 @ 11:11:
Het kastje die ik in bruikleen had hoefde ik niet in te leveren trouwens. Maar ik had wel eerst kpn gebeld dus ik zou voor de zekerheid het toch meenemen.
(heb 2 koop gehad en 1 bruikleen in totaal)
Tjonge, das veel. Ik heb nu 7 jaar met het kastje gedaan.
Hoe duur was het om er één te kopen?
Het kastje die ik in bruikleen had hoefde ik niet in te leveren trouwens. Maar ik had wel eerst kpn gebeld dus ik zou voor de zekerheid het toch meenemen.
(heb 2 koop gehad en 1 bruikleen in totaal)
zaterdag 12 mei 2012 om 11:17
zaterdag 12 mei 2012 om 11:19
quote:nurse81 schreef op 12 mei 2012 @ 11:17:
Heb ook al jaren zo'n samsungkastje en heel wat kastjes zijn hier kapot gegaan. Heb nu via marktplaats een adres (in amsterdam) dat de kastjes binnen tien min. voor je maakt (nieuwe voeding). Kost rond de €18,- Daarna zijn ze bij mij niet stuk gegaan. Kan het je aanraden!Ik woon in Rotterdam en ben toch echt niet van plan om naar Amsterdam te komen lopen.
Heb ook al jaren zo'n samsungkastje en heel wat kastjes zijn hier kapot gegaan. Heb nu via marktplaats een adres (in amsterdam) dat de kastjes binnen tien min. voor je maakt (nieuwe voeding). Kost rond de €18,- Daarna zijn ze bij mij niet stuk gegaan. Kan het je aanraden!Ik woon in Rotterdam en ben toch echt niet van plan om naar Amsterdam te komen lopen.
zaterdag 12 mei 2012 om 11:27
quote:Cateautje schreef op 12 mei 2012 @ 11:13:
[...]
Jaren geleden bij een actie 2 kastjes voor de prijs van 1, 119 euro.
Net 1 week dat de garantie over was waren ze alle 2 tegelijk kapot. Kwaad dat ze moeilijk deden over die week, geen vergoeding. Mijn abo liep nog, anders was ik naar een andere profider gegaan.
Toen huurkastje genomen en idd veel pech mee gehad. Voordeel is dat je gewoon een nieuwe krijgt.
Ik heb een heel assorti nu, ze hadden een nieuw kastje opgestuurd maar antenne was niet goed, hebben ze alles dubbel gestuurd dus als ik nu iets heb dan heb ik alvast de nieuwe onderdelen .
[...]
Jaren geleden bij een actie 2 kastjes voor de prijs van 1, 119 euro.
Net 1 week dat de garantie over was waren ze alle 2 tegelijk kapot. Kwaad dat ze moeilijk deden over die week, geen vergoeding. Mijn abo liep nog, anders was ik naar een andere profider gegaan.
Toen huurkastje genomen en idd veel pech mee gehad. Voordeel is dat je gewoon een nieuwe krijgt.
Ik heb een heel assorti nu, ze hadden een nieuw kastje opgestuurd maar antenne was niet goed, hebben ze alles dubbel gestuurd dus als ik nu iets heb dan heb ik alvast de nieuwe onderdelen .
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
zaterdag 12 mei 2012 om 11:30
quote:nurse81 schreef op 12 mei 2012 @ 11:17:
Heb ook al jaren zo'n samsungkastje en heel wat kastjes zijn hier kapot gegaan. Heb nu via marktplaats een adres (in amsterdam) dat de kastjes binnen tien min. voor je maakt (nieuwe voeding). Kost rond de €18,- Daarna zijn ze bij mij niet stuk gegaan. Kan het je aanraden!
Ik ben wel geinteresseerd in het adres. Ik heb nu maar 1 kastje en 2 tv dus ik zou wel 1 kastje willen laten repareren.
Moet ik wel kpn bellen of dat gaat 1 kaartje en 2 kastjes.
Heb ook al jaren zo'n samsungkastje en heel wat kastjes zijn hier kapot gegaan. Heb nu via marktplaats een adres (in amsterdam) dat de kastjes binnen tien min. voor je maakt (nieuwe voeding). Kost rond de €18,- Daarna zijn ze bij mij niet stuk gegaan. Kan het je aanraden!
Ik ben wel geinteresseerd in het adres. Ik heb nu maar 1 kastje en 2 tv dus ik zou wel 1 kastje willen laten repareren.
Moet ik wel kpn bellen of dat gaat 1 kaartje en 2 kastjes.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
zaterdag 12 mei 2012 om 11:35
zaterdag 12 mei 2012 om 21:40
quote:NymphadoraTonks schreef op 12 mei 2012 @ 21:20:
Waarom heb je niet eerst even informatie gevraagd bij een,KPN winkel?
Ik kanhet me bijna niet voorstellen dat ze je zouden laten betalen voor een digitenne ontvanger die je inbruikleen hebt.
Ja, ze laten je betalen, 4 euro per maand. Alleen de eerste is gratis.
Voordat ik belde naar de reparateur heb ik nog wat rondgevogeld op internet en ook de reparateur bevestigde het, dus de keuze was snel gemaakt. Ik heb garantie gekregen en mag kosteloos terug komen als er binnen een jaar iets gebeurt.
Stel dat het kastje het maar 2 jaar doet, dan heb ik toch 80 euro bespaard en dat is toch niet iets om weg te gooien. Die kleine beetjes lopen toch erg snel als je het zo stelt.
Waarom heb je niet eerst even informatie gevraagd bij een,KPN winkel?
Ik kanhet me bijna niet voorstellen dat ze je zouden laten betalen voor een digitenne ontvanger die je inbruikleen hebt.
Ja, ze laten je betalen, 4 euro per maand. Alleen de eerste is gratis.
Voordat ik belde naar de reparateur heb ik nog wat rondgevogeld op internet en ook de reparateur bevestigde het, dus de keuze was snel gemaakt. Ik heb garantie gekregen en mag kosteloos terug komen als er binnen een jaar iets gebeurt.
Stel dat het kastje het maar 2 jaar doet, dan heb ik toch 80 euro bespaard en dat is toch niet iets om weg te gooien. Die kleine beetjes lopen toch erg snel als je het zo stelt.
zaterdag 12 mei 2012 om 21:45
quote:Vleermuis33 schreef op 12 mei 2012 @ 15:26:
Mv, wat je wel kan doen is je kaart verwisselen van kastje
Neem aan dat je niet tegelijk 2 tv's kijkt
Dan heb je maar 1 kaart nodig
Dus als je op tv1 wilt kijken daar je kaart indoen
Wil je op tv2 kijken dan in dat kastje je kaart doen
Ja dat bedoelde ik ook, ik woon alleen dus er zou maar 1 tv per keer gebruikt worden.
Nou ik ga wel eerst checken of die logica klopt. Niet dat elk kastje alleen een code kan lezen die erbij hoort.
Mv, wat je wel kan doen is je kaart verwisselen van kastje
Neem aan dat je niet tegelijk 2 tv's kijkt
Dan heb je maar 1 kaart nodig
Dus als je op tv1 wilt kijken daar je kaart indoen
Wil je op tv2 kijken dan in dat kastje je kaart doen
Ja dat bedoelde ik ook, ik woon alleen dus er zou maar 1 tv per keer gebruikt worden.
Nou ik ga wel eerst checken of die logica klopt. Niet dat elk kastje alleen een code kan lezen die erbij hoort.
zaterdag 12 mei 2012 om 21:48
zaterdag 12 mei 2012 om 21:49
Maar heb je het echt gehoord van een medewerker van KPN? Die monteur verdient er zo ook wel iets aan natuurlijk. Ik vind het echt belachelijk dat je moet betalen voor een kapot kastje na 7 jaar. Je krijgt het in bruikleen begreep ik, dan verwacht ik dat ze ook voor vervanging zorgen. Anders hadden ze je het kastje cadeau moeten geven vind ik.
Het nummer van KPN wordt wel gratis volgens mij. Per wanneer weet ik niet. Dacht het gelezen te hebben.
Het nummer van KPN wordt wel gratis volgens mij. Per wanneer weet ik niet. Dacht het gelezen te hebben.
Het Viva forum is papaja.