Donzen dekbed

24-10-2012 13:28 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even een vraagje over mijn dekbed, ik hoop dat er mensen zijn die me hierbij kunnen helpen..

Ik heb een donzen dekbed (200x200, ooit bij de hema gekocht), met van die vierkante vakken zegmaar waar het dons in zit. Nu zijn een paar van die vakken zo dun en leeg geworden (waarschijnlijk doordat de dons opeengepakt zit), dat ik er doorheen kan kijken wanneer ik het dekbed tegen het licht houd.

Hebben jullie tips om de deken weer dik en 'fluffy' te krijgen? Opschudden helpt niet echt, dat heb ik al geprobeerd. De deken is nu zo'n 5 jaar oud en ik vind het eigenlijk zonde om hem te vervangen door een nieuwe, dus alle tips zijn welkom!
Ik zie geen donzen dekbedden voor ¤ 40,-- anders was ik bij de HEMA geweest. Zelf geen halve donzen.
quote:Walstro schreef op 24 oktober 2012 @ 14:37:

Ik zie geen donzen dekbedden voor ¤ 40,-- anders was ik bij de HEMA geweest. Zelf geen halve donzen.Ikea geeft me deze in de categorie "donzen en veren". Is dat niets?

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/produ ... #/60129260
quote:Walstro schreef op 24 oktober 2012 @ 14:37:

Ik zie geen donzen dekbedden voor ¤ 40,-- anders was ik bij de HEMA geweest. Zelf geen halve donzen.Staat op de website, half dons inderdaad. Zal kijken of ik een linkje kan plakken.
zal dat iets van studenten zijn? want ik wist echt niet dat je uberhaupt je dekbed moest wassen, het overtrek wel maar het dekbed? moet dat ook met niet-donzen? want heb ik nooit gedaan. heb nu een donzen dekbed, zal es kijken, misschien al een jaar haha.
.
Aaai niet helemaal gelukt, kijk anders zelf even op de website. Je vindt het onder: huis en tuin- slaapkamer- dekbedden en kussens- 200x200
Ik koop elke 2 jaar een nieuw donzen dekbed bij IKEA ¤20 en klaar! Tussendoor hang ik hem buiten aan de waslijn om te luchten, maar was hem nooit. Ooit met een duurder dekbed gedaan en die was daarna deaud...

Dekbed van IKEA is heerlijk, niet te dik en zeker niet te dun, precies goed
Toevallig dit weekend bij Ikea een donzen dekbed Van 240*220 voor 50 euro gekocht. Helemaal prima! Ik had zelf al eerder een kleiner formaat gehad waar ik zeer tevreden over was en ook deze nieuwe is helemaal prima! Dit formaat past niet in de wasmachine, maar voor dit geld koop ik wel een nieuwe zodra hij te vies wordt
Ik gooi hier de donzen dekbedden ook gewoon in de wasmachine, zelfs op 60 graden, anders heeft het nog niet veel zin voor huismijt. Daarna in de droger, inderdaad met een paar tennisballen. Ze zijn dan weer helemaal als nieuw en met een flinke scheut wasverzachter extra zacht.
Het donzen dekbed gaat hier gewoon in de wasmachine.

Daarna in de droger op de "lauwe stand" met drie tennisballen, die ik speciaal hiervoor apart houd.

Heerlijk fluffy !!!
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Misschien een domme vraag.... Maar waarom tennisballen bij je dekbed in de droger?

Moet dat ook bij synthetische dekbedden? (Heb net een nieuw dekbed, dus wassen is nog niet nodig )

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven