doodzieke kat, even hart luchten...
vrijdag 12 juli 2013 om 23:20
Even mijn hart luchten.
Zeer waarschijnlijk komt het wel goed, maar ik zat vanavond totaal onverwacht met een doodzieke kat de hele avond bij de dierenarts.
Ik ben me kapot geschrokken.
Hij had een fikse blaasontsteking en volgens de dierenarts had ie als ik niet gekomen was het weekend niet overleefd.
Ik ben me kapot geschrokken en erg blij dat ik mijn gevoel gevolgd heb en naar de dierenarts ben gegaan.
Pffffff wat een avond...
Ik wilde het even kwijt...
Nog meer mensen katers gehad met blaasproblemen?
Ik hoop dat hij het redden gaat maar het hoop...
Zeer waarschijnlijk komt het wel goed, maar ik zat vanavond totaal onverwacht met een doodzieke kat de hele avond bij de dierenarts.
Ik ben me kapot geschrokken.
Hij had een fikse blaasontsteking en volgens de dierenarts had ie als ik niet gekomen was het weekend niet overleefd.
Ik ben me kapot geschrokken en erg blij dat ik mijn gevoel gevolgd heb en naar de dierenarts ben gegaan.
Pffffff wat een avond...
Ik wilde het even kwijt...
Nog meer mensen katers gehad met blaasproblemen?
Ik hoop dat hij het redden gaat maar het hoop...
vrijdag 12 juli 2013 om 23:30
yep, hij zat behoorlijk vast dus heeft even geduurd.
Er zat meer dan 50 CC (!!) in.
Heb het een en ander voor thuis meegekregen, gelukkig is iemand in mijn buurt dierenartsassistente geweest. Zij is zo lief om me te helpen.
We hebben een bench ingericht voor hem, daar ligt hij nou lekker.
Ja idd. nogal onverwacht, waarom heeft hij het me niet eerder verteld. Hij kan me toch wel ff whatsappen ??
Er zat meer dan 50 CC (!!) in.
Heb het een en ander voor thuis meegekregen, gelukkig is iemand in mijn buurt dierenartsassistente geweest. Zij is zo lief om me te helpen.
We hebben een bench ingericht voor hem, daar ligt hij nou lekker.
Ja idd. nogal onverwacht, waarom heeft hij het me niet eerder verteld. Hij kan me toch wel ff whatsappen ??
vrijdag 12 juli 2013 om 23:37
Blaasproblemen ontstaan geleidelijk en er is een verschil tussen een normale blaasontsteking en blaasgruis.. Had hij een penisbuisverstopping? Dat is inderdaad heel heftig!
hij moet veel drinken en ws heb je speciaal voer van de DA? Mijn kater had blaasontsteking en kreeg AB en dat was het.. Bij Blaasgruis is het een ander verhaal.. Sterkte voor jou en je kat!
hij moet veel drinken en ws heb je speciaal voer van de DA? Mijn kater had blaasontsteking en kreeg AB en dat was het.. Bij Blaasgruis is het een ander verhaal.. Sterkte voor jou en je kat!
vrijdag 12 juli 2013 om 23:37
Hij is thuis, heb hem meegekregen. (erg rot dat het vrijdag is...)
We hebben een ER room voor hem ingericht, we hebben een bench van de buren met handdoeken, dekentjes enz.
Iemand in de buurt heeft bij een dierenarts gewerkt, zij is zo lief om me te helpen dit weekend.
Ja idd, vanmiddag deed ie ineens heel vreemd, later strompelde hij van de trap en wilde niet eten. Ik dacht 'geen risico, nu dierenarts bellen'... Ben blij dat ik dat gedaaan heb...
Heb idd. van alles meegekregen...
Ja zn pikkie zat verstopt, in zn urine zaten sulfieten of hoe het ook heet. Het zat overigens behoorlijk verstopt...
We hebben een ER room voor hem ingericht, we hebben een bench van de buren met handdoeken, dekentjes enz.
Iemand in de buurt heeft bij een dierenarts gewerkt, zij is zo lief om me te helpen dit weekend.
Ja idd, vanmiddag deed ie ineens heel vreemd, later strompelde hij van de trap en wilde niet eten. Ik dacht 'geen risico, nu dierenarts bellen'... Ben blij dat ik dat gedaaan heb...
Heb idd. van alles meegekregen...
Ja zn pikkie zat verstopt, in zn urine zaten sulfieten of hoe het ook heet. Het zat overigens behoorlijk verstopt...
vrijdag 12 juli 2013 om 23:46
o, ik had onlangs ook een ziek katje (overgeven).
's avonds 2x overgegeven, 's ochtends nog een plasje braaksel gevonden.
ik moest gaan werken, en heb vanop het werk een afspraak met de dierenarts gemaakt voor 's avonds.
niet goed wetende of het ondertussen beter ging, of slechter....
héél vervelend dat je overdag eens niet kan bellen:
"dag schat, hoe gaat het?
beter? ja? niet meer overgegeven?
geen koorts? drink je wel genoeg?
doe maar rustig aan, ik zorg dat ik niet te laat thuis ben.
dag, schattebolletje, tot straks!"
zou toch super zijn, als dat kon
's avonds 2x overgegeven, 's ochtends nog een plasje braaksel gevonden.
ik moest gaan werken, en heb vanop het werk een afspraak met de dierenarts gemaakt voor 's avonds.
niet goed wetende of het ondertussen beter ging, of slechter....
héél vervelend dat je overdag eens niet kan bellen:
"dag schat, hoe gaat het?
beter? ja? niet meer overgegeven?
geen koorts? drink je wel genoeg?
doe maar rustig aan, ik zorg dat ik niet te laat thuis ben.
dag, schattebolletje, tot straks!"
zou toch super zijn, als dat kon
vrijdag 12 juli 2013 om 23:55
katje kreeg blaasontsteking + gruis. Merkte het in de bak. Er kwam niks meer. Oeps, eerst valt t niet op, ze liep ook buiten. toen dagje binnen gehouden. niks gevonden. Dierenarts gebeld. Ze was te ziek om te vechten inmiddels.
Levenslang dieetvoer. En dan maar duimen. Voor haar werkt een combi van zacht dieetvoer en harde supermarktbrok. Maar dat is voor ieder weer anders. Ik heb wel bij vlagen urine opgevangen met de soeplepel om het te laten controleren. En ja dat werkte!
Het is even doorbijten maar volgens mij heb je het goed aangepakt. Als je kat vannacht doorkomt, gaat de rest vast goed
Levenslang dieetvoer. En dan maar duimen. Voor haar werkt een combi van zacht dieetvoer en harde supermarktbrok. Maar dat is voor ieder weer anders. Ik heb wel bij vlagen urine opgevangen met de soeplepel om het te laten controleren. En ja dat werkte!
Het is even doorbijten maar volgens mij heb je het goed aangepakt. Als je kat vannacht doorkomt, gaat de rest vast goed
zaterdag 13 juli 2013 om 06:19
Ja dat is idd. niet erg handig, maar goed.
Meneertje is de nacht goed doorgekomen, hij is een stuk opgewekter dan gister.
Echter hij heeft het slangetje eruit gekregen, grrrrrrr (niet het hele 'systeem', alleen het slangetje) en ik weet niet of dat heel erg is....
Vind het nou nog te vroeg om de DA te bellen...
Maar goed nogmaals, meneertje was net al weer zichzelf,
heeft ook lekker wat gegeten.
De mensen wiens kat dit ook had: zijn ze bij jullie 1 x gecatretriseert of moest dat een paar dagen?
(ze hebben het gister goed gedaan maar nu is dat stomme slangetje eruit. al denk ik dat de persoon die mij helpt hem er wel in krijgt...)
Meneertje is de nacht goed doorgekomen, hij is een stuk opgewekter dan gister.
Echter hij heeft het slangetje eruit gekregen, grrrrrrr (niet het hele 'systeem', alleen het slangetje) en ik weet niet of dat heel erg is....
Vind het nou nog te vroeg om de DA te bellen...
Maar goed nogmaals, meneertje was net al weer zichzelf,
heeft ook lekker wat gegeten.
De mensen wiens kat dit ook had: zijn ze bij jullie 1 x gecatretriseert of moest dat een paar dagen?
(ze hebben het gister goed gedaan maar nu is dat stomme slangetje eruit. al denk ik dat de persoon die mij helpt hem er wel in krijgt...)
zaterdag 13 juli 2013 om 09:22
Ik herken het,heb het gehad bij mijn eerste en enige kater.
In 3 dagen 5x onder narcose om zijn blaas te legen.
Toen is er een meisje van gemaakt,omdat dat beter was.
Helaas overleefde hij de 6de narcose in 4 dagen tijd niet.
Operatie was gelukt,maar toen ik hem op mocht halen,lag hij dood in zijn reismandje.
Daarna alleen maar poezen in huis..wil dat nooit meer meemaken!
Sterkte met je poezenbeest!
In 3 dagen 5x onder narcose om zijn blaas te legen.
Toen is er een meisje van gemaakt,omdat dat beter was.
Helaas overleefde hij de 6de narcose in 4 dagen tijd niet.
Operatie was gelukt,maar toen ik hem op mocht halen,lag hij dood in zijn reismandje.
Daarna alleen maar poezen in huis..wil dat nooit meer meemaken!
Sterkte met je poezenbeest!
zaterdag 13 juli 2013 om 10:01
Meneertje voelt zich igg. al een stuk beter nu de druk van zijn
blaas is.
Hij is weer helemaal zichzelf, hij snorde weer luid en ik heb al 4 poten van hem gehad. (dat is normaal voor hem...)
Hij heeft ook al weer gegeten, al snapte hij niet echt hoe dat moest met dat kapje. Onhandig beest ook... (is ook normaal)
Ben bang dat ik nog wel even naar een dierenarts moet voor dat slangetje, maar dat is geen drama.
blaas is.
Hij is weer helemaal zichzelf, hij snorde weer luid en ik heb al 4 poten van hem gehad. (dat is normaal voor hem...)
Hij heeft ook al weer gegeten, al snapte hij niet echt hoe dat moest met dat kapje. Onhandig beest ook... (is ook normaal)
Ben bang dat ik nog wel even naar een dierenarts moet voor dat slangetje, maar dat is geen drama.
zaterdag 13 juli 2013 om 10:24
Hier ook mee gemaakt. Kater was ineens doodziek en zijn vacht zag er heel slecht uit. En hij kroop weg in bed.
Meteen naar de dierenarts en daar hebben ze hem een nacht gehouden om zijn urine op te vangen. Toen het gruis bleek te zijn hebben ze hem meteen gekatheriseerd en de volgende ochtend was hij weer vrolijk en gezellig en at al weer. Dus toen konden we hem 's middags al weer ophalen toen de katheter eruit was en hij zelf een plasje gedaan had.
Zit nu op blaasgruisvoer. Dat is wel duur maar je mag 50/50 met gewoon voer geven. Wij doen dat niet omdat hij genoeg gapt bij de buren en van de andere kat. Helaas lust hij maar 1 soort brokken en wordt hij daar nogal dik van.
Heb je proefzakjes eten mee gekregen? sommige katten zijn namelijk erg kieskeurig. En de mijne lust dus maar 1 brok.
Van die brokken gaan ze ook meer drinken dus dat werkt erg goed.
Het is wel belangrijk om te zorgen dat er altijd genoeg te drinken staat voor hem. De mijne drinkt namelijk best wel erg veel. Heb buiten ook altijd een bak water staan.
Meteen naar de dierenarts en daar hebben ze hem een nacht gehouden om zijn urine op te vangen. Toen het gruis bleek te zijn hebben ze hem meteen gekatheriseerd en de volgende ochtend was hij weer vrolijk en gezellig en at al weer. Dus toen konden we hem 's middags al weer ophalen toen de katheter eruit was en hij zelf een plasje gedaan had.
Zit nu op blaasgruisvoer. Dat is wel duur maar je mag 50/50 met gewoon voer geven. Wij doen dat niet omdat hij genoeg gapt bij de buren en van de andere kat. Helaas lust hij maar 1 soort brokken en wordt hij daar nogal dik van.
Heb je proefzakjes eten mee gekregen? sommige katten zijn namelijk erg kieskeurig. En de mijne lust dus maar 1 brok.
Van die brokken gaan ze ook meer drinken dus dat werkt erg goed.
Het is wel belangrijk om te zorgen dat er altijd genoeg te drinken staat voor hem. De mijne drinkt namelijk best wel erg veel. Heb buiten ook altijd een bak water staan.