Dooie vogels :(

27-06-2011 15:41 31 berichten
Zo net liep ik de tuin in, en ik zag een zwart ding liggen.... Het was een dooie Merel, net dood denk ik, want hij was nog helemaal gaaf. En iets verderop lag er nog een Toen ben ik omgedraaid, durfde niet verder te kijken, wie weet wat er aan dood dierenspul in mijn tuin ligt....

Vallen er rond deze tijd van het jaar dooie vogels neer? Nee toch?

Er kunnen geen katten in de tuin hier. Ik heb wel een stelletje duiven die in mijn dakgoot wonen. Zouden de duiven de merels gedood hebben?

Ik probeer een betere verklaring te vinden voor die dooie vogels in mijn tuin, dan dat de enge man die hier een tijd rondhing het heeft gedaan

Wie weet waarom er dooie vogels in mijn tuin liggen?

Waarom liggen er dooie vogels in mijn tuin?

Totaal aantal stemmen: 7

Toch die enge man.... (14%)
Das gebruikelijk rond deze tijd van het jaar Geen stemmen
Er is een of andere vogelziekte (14%)
De duiven hebben het gedaan (29%)
Anders.... (43%)
Hitte misschien?
Dat zou ik bij 1 dooie vogel wel een verklaring vinden, maar ik heb er dus al 2 gezien, op 3 m afstand van elkaar en durfde niet verder te kijken...
Komt die man in je tuin? Of denk je dat ie ze gegooid heeft?

Ik zou ook denken aan hitte of als het jonkies zijn misschien de zwaksten uit het nest.

Zou toch ff kijken of er nog meer ligt.
Ik verdenk dit sujet: Toekomst Nederland.
Ik zit vaak voor mijn raam tv te kijke. Vorige keer hoorde ik een enorm harde knal en zag veren op mijn raam bleek dat er een vogel tegen mijn raam is aangevlogen. Zag hem nog een paar stappen doen om vervolgens dood neer te vallen. Kan zoiets niet gebeurd zijn?

Is naar he om dode vogels in je tuin tegen te komen.
Het is zo warm vandaag, de merels vallen van het dak. Blijkbaar.
Alle reacties Link kopieren
De duiven hebben het niet gedaan.

Het zou kunnen dat ze tegen een raam zijn gevlogen. Het kan ook dat ze gif hebben gegeten.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

quote:SeptemberGirl schreef op 27 juni 2011 @ 15:45:

Ik verdenk dit sujet: Toekomst Nederland.Ha, daar moest ik ook meteen aan denken!
Hitte (uitdroging) en scherpte van de zon. Daardoor zien ze bijv. de ramen van het huis niet zo goed (ook door weerkaatsing) en knallen ze er tegenaan.

Misschien kun je wat bakjes water neerzetten en de zonwering naar beneden/gordijnen o.i.d. dicht helpt ook.
Gisteren een stukje gewandeld en het viel man en mij toen ook op dat er opvallend veel dode vogels lagen. Raar...
Schuin spaan en Zee gras planten potjes
dacht dat alleen de mussen van het dak mochten vallen an de hitte :P
er is gewoon iemand met een buks in de weer geweest

nee hoor, ik denk dat het ook de hitte is
quote:Juniper_ schreef op 27 juni 2011 @ 15:50:

Gisteren een stukje gewandeld en het viel man en mij toen ook op dat er opvallend veel dode vogels lagen. Raar...

Toen was het nog niet zo warm, en ook nog niet zo lang warm.

(althans hier heeft het zaterdag geregend en gisteren rond middaguur was nog steeds alles nat)

Vreemd.
Mmmm, vogels zijn inmiddels opgeruimd door mijn heldhaftige buurman. Hij dacht dat ze ziek waren. Ze stonken heel vreemd zei hij, niet naar een gewoon dood dier. Ze lagen te ver weg van het huis om tegen een raam gevlogen te zijn. Het waren er gelukkig maar 2, maar inderdaad heel naar :(
Daar gaan we.....
quote:SeptemberGirl schreef op 27 juni 2011 @ 15:45:

Ik verdenk dit sujet: Toekomst Nederland.Dat grapje wilde ik maken
Ik weet, het zegt helemaal niks en het zal wel toeval zijn, maar bij mij lag eergisteren ook een dikke dode vogel in de tuin. Nog nooit eerder gehad.
.
In het Nederlands....

Ik zag er vandaag ook één liggen op het terras bij mijn werk. Geen aandacht aan besteed, tot ik dit lees.
Op nu.nl stond ooit een brricht over honderden vogels die uit de lucht kwamen vallen in Arkansas. Bleek dat dit hoogstwaarschijnlijk door bliksem/hagel is gekomen.
Common sense is not so common.
Voltaire
Nou, ik hou het voor nu op de hitte. En ik hoop dat het bij deze twee blijft. Voorlopig mijn katten maar niet in de tuin voor het geval er gif ligt of zo.... En nee, mijn katten hebben het niet gedaan, want die mogen niet naar buiten zonder dat ik erbij ben. Anders gaan ze inderdaad vogels vangen
Ik heb de laatste tijd ook veel dode vogels gezien van een mooi pimpelmeesje in mijn tuin tot dode merels en kraaien bij het water, waar ik de hond uitlaat. Denk niet dat het de hitte was, want vorige week was het niet heet. Pimpelmees is waarschijnlijk tegen het raam aangevlogen en daarna opgegeten door een kat, want ineens was ie weg, terwijl hij echt dood (stijf) was.
Het zou misschien ook kunnen komen doordat er nu een relatief grote populatie is. Er zijn nu veel jonge vogels net "volwassen" geworden, maar er zijn niet genoeg insecten voor al die vogels.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Die vogel bij mij zag er in elk geval niet uitgehongerd uit, integendeel.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven