Dreft in de bonus

24-10-2013 20:44 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanwege allerlei allergieën in ons huishouden gebruik ik altijd Dreft voor de was.

Ik hou altijd de aanbiedingen in de gaten en sla dan groot in, nu hebben ze AH een 2 halen, 1 betalen aanbieding, helemaal fijn.

Sta ik in de winkel, pak ik zo'n grote fles op en denk; normaal zijn ze toch veel zwaarder?

Voorzichtig de dop er af gedraaid en ja hoor; de fles is maar voor de helft gevuld!

Natuurlijk even meerdere flessen gecheckt en zelfs nog bij een andere AH.

Ben ik nou gewoon naïef en is dit de normale gang van zaken bij de meeste aanbiedingen?
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Ik gebruik ook altijd dreft voor de was ivm allergieën. Heb dit nog nooit gehad! Maar moet ook zeggen dat ik altijd naar de coöp ga omdat de ah niet altijd dreft ochtendfris heeft en ik die het lekkerst vind.
Meen je dat?? Zou bijna niet kunnen denk ik er worden geen speciale actie producties gedaan dus dat zouden ze nooit kunnen opzetten denk ik.. Weet je wel zeker dat het voorheen ook niet minder vol zat? Het is ieder geval niet een normale gang van zaken..
Vreemd! Verder snap ik niet dat jullie Dreft gebruiken bij allergie. Wat voor allergie is dat? Ik koop daarom juist Klok of Neutral, van alle andere wasmiddelen krijg ik jeuk.
@bluebird: Dreft heeft net zoals Ariel geen of vrijwel geen wasverzachter erin zitten. Dat is hetgeen waar ik niet tegen kan. Wasmiddelen zoals robijn zijn een hel voor mij.

Geen idee van die actie ik gebruik altijddurend poedervariant omdat ik die over het algemeen neutraler vind ruiken.
Wat het stofje precies is waar ik niet tegen kan naar zit in veel wasmiddelen. Meestal die ik boodschappen bij de Hoogvliet daar kun je sparen voor boodschappen. Dat is heel vaak wasmiddel. Ik probeer ze altijd een keer en zo ben ik ook bij dreft gekomen... Vroeger gebruikte mijn moeder altijd Edah eigenmerk, daar kon ik ook tegen. Maar robijn of Ariël kunnen niet... Zal wel met de samenstelling te maken hebben ofzo.
Oké, bij mij is het de parfum, dus ik kan alleen parfumvrij gebruiken.
Er zijn wel meer verpakkingen waar minder inzit. De hondenbrokken die ik altijd koop pasten een jaar geleden net niet in een grote weckpot, sinds een paar maanden komt de inhoud van de zak onder de rand. Groot pak hagelslag, half vol.
verba volant, scripta manent.
Bij de Kruidvat zijn ze vaak in de aanbieding, van die megaflessen en die zitten wel vol.
Dan moet je naar een andere supermarkt en dan kijk je daar even hoe de flessen dreft erbij staan en hoe t daar zit met de inhoud ervan.
Maar je kan toch op de verpakking zien hoeveel ml of gram er in hoort te zitten en of dit minder is dan vroeger. Als het echt minder is dan er op staat is het gewoon oplichting.

Valt mij trouwens wel regelmatig op dan bij een nieuwe verpakking of een vernieuwd en verbeterd product de prijs vaak omhoog is gegaan en de hoeveelheid omlaag. Terwijl je dat niet zomaar ziet door de vorm of formaat van de verpakking.
Ik kan juist niet tegen Dreft. Krijg er jeuk van over mijn hele lichaam wanneer ik mijn kleding ermee heb gewassen.

En bij de afwas met dat merk vallen de vellen van mijn vingers.
Ik heb het idee dat we steeds vaker belazerd worden met de inhoud.

Een xxl zak chips is maar voor de helft gevuld, de zakjes dure nootjes worden steeds kleiner én duurder, wasmiddelflessen zijn steeds iets minder gevuld.
Vergelijk de etiket van een nieuwe en een oude fles. Staat er dezelfde inhoud in?

Je kan ook contact met de klantenservice van dreft opnemen.
If we don´t stop the war, the war will stop us (H.G. Wells)
Alles wordt minder maar wel duurder kijk maar hoeveel pampers er steeds verdwijnen uit een pak...

Zelfde met bijvoorbeeld light chips, zit altijd minder in dan gewoon.
Even checken bij een andere super is een goed idee.

Misschien is het al een tijdje aan de gang dat de flessen minder gevuld worden, ik voel me alleen zo in de maling genomen.

Bij chips kan ik me nog voorstellen dat er lucht bij moet zitten om de chipjes niet te beschadigen.

Bij wasmiddel is dit niet nodig, als ze de fles maar voor de helft vullen, kan de fles kleiner - dit scheelt ook weer vervoerskosten.
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
quote:vandale schreef op 25 oktober 2013 @ 09:15:

Even checken bij een andere super is een goed idee.

Misschien is het al een tijdje aan de gang dat de flessen minder gevuld worden, ik voel me alleen zo in de maling genomen.

Bij chips kan ik me nog voorstellen dat er lucht bij moet zitten om de chipjes niet te beschadigen.

Bij wasmiddel is dit niet nodig, als ze de fles maar voor de helft vullen, kan de fles kleiner - dit scheelt ook weer vervoerskosten.

Maar voor de gemiddelde consument is de prijs hetzelfde en de inhoud hetzelfde. Met een kleinere fles ben je eerder geneigd om naar een andere merk te kijken, want dan merk je ineens dat je minder voor je geld krijgt. Dit is een beknd trukje. Als je de prijs vergelijkt, moet je altijd naar de prijs per liter, kilo, enz kijken, en niet per verpakking. Zo lijkt de AH hagelslag goedkoper dan andere merken, maar omdat er minder in zit dan in andere merken, is de prijs hetzelfde of hoger dan andere duurdere merken. Dat was een tijdje terug in de krant (ik koop de meeste dingen bij de Lidl).

Vroeger kocht ik ook dreft. Toen werd het zo genaamd vernieuwd.Behalve het etiket, was de wasmiddel ook lichter en minder dik. Ik had ook meer nodig dan voorheen. Conclusie, de vernieuwing was dat er meer water in zat. Sindsdien koop ik wasmiddel bij de Lidl. Ik heb het gevoel dat hetzelfde is als Dreft, maar veel goedkoper: struktuur, geur en efectifiteit zijn precies dezelfde als Dreft. Probeer het eens.
If we don´t stop the war, the war will stop us (H.G. Wells)
Mijn vriend is ook allergisch voor veel wasmiddelen. Sinds we formil hebben van de lidl heeft hij nergens last van. Hij kan absoluut niet tegen Omo en Robijn. Van Ariël heeft hij een beetje last.
Wat betreft het gewicht van de fles : er staat op de fles hoeveel er in zit, dus ik zou het even bekijken en vergelijken met flessen die je thuis hebt. Misschien vergis je je wel in de maat.
quote:framboos1990 schreef op 24 oktober 2013 @ 21:06:

@bluebird: Dreft heeft net zoals Ariel geen of vrijwel geen wasverzachter erin zitten. Dat is hetgeen waar ik niet tegen kan. Wasmiddelen zoals robijn zijn een hel voor mij.

Geen idee van die actie ik gebruik altijddurend poedervariant omdat ik die over het algemeen neutraler vind ruiken.

ik had dezelfde reactie voor wat betreft de allergieën.. ik kan dus beslist niet tegen Ariel.

Ik dacht trouwens dat die doppen altijd geseald zijn, hoe kun je ze dan open maken?

Als dit echt is wat je concludeert, kun je het dan niet melden bij een consumentenorganisatie?
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven