Dressoir gezocht!

12-01-2026 10:27 13 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben op zoek naar een dressoir voor in mijn huis en was helemaal verliefd op deze:
Afbeelding
https://www.fonq.nl/products/by-fonq-br ... mud-331224

Maar hij is helaas te groot voor de plek die ik op het oog heb. Nu zoek ik me suf naar een andere die ik mooi vind.
Er zijn wel opties met van die module-kasten (bijvoorbeeld van Tylko of Treku) maar dan komen we in een ander prijssegment. Dat is wel een optie maar we moeten nog meer maatkasten kopen de komende tijd dus ik wilde op dit dressoir wat besparen.

Wie o wie heeft de gouden tip voor een winkel waar ik nog niet heb gekeken?

Wensen:
Breedte van 120-150 cm
Hoogte van 70-100 cm
Diepte <50 cm
Kleur saliegroen, olijfgroen, grijsgroen, kaki oid
Liefst met een gladde structuur, dus geen zichtbare houtnerf.
Prijs <1000€
Ik heb het plaatje even door google images gehaald.
Zo snel vind ik deze: (een paar zijn net een paar cm te breed, ik weet niet hoe precies het moet passen natuurlijk.)

https://www.trendhopper.nl/tv-meubel-gr ... renen-dust
https://meubline.nl/dressoir-isola-150-beige-mat[url]
https://www.bol.com/nl/nl/p/meubella-dr ... 236717880/[/url]

Online kopen van meubels heeft nadelen. Je kunt ook op het model verder googelen en kijken of je een meubelzaak kan vinden.

Loods 5 in Zaandam heeft heel veel verschillende merken.
Paar cm is geen probleem. De muur is 220 maar we willen wat ruimte overhouden omdat je er anders steeds tegenaan loopt als je de hoek om gaat.
Daarom had ik eerst deze uitgezocht maar na tape op de grond blijkt hij nog steeds in de weg te gaan staan….

Goed idee om te image searchen!
Ik vind je vondsten mooi, maar te beige. De kast die ik had gezien heeft een vleugje groen in de kleur. Ik zoek eerder nog wat meer richting de groen dan verder richting beige.
Nog wat voorbeelden welke het net niet zijn:

Afbeelding
Helaas niet de goede afmetingen

Afbeelding
Vindt mijn man te heftig

Afbeelding
Geen fan van de poten
AnAppleADay schreef:
12-01-2026 10:59
Afbeelding
Geen fan van de poten

Die laatste bestaat zo te zien ook met bolpoten. Is dat misschien meer je smaak?
Ravintola schreef:
12-01-2026 11:18
Die laatste bestaat zo te zien ook met bolpoten. Is dat misschien meer je smaak?
Die had ik gezien ja, maa die vindt m’n man niet mooi
AnAppleADay schreef:
12-01-2026 10:59
Nog wat voorbeelden welke het net niet zijn:
https://www.lomado.nl/media/image/produ ... it-141.jpg[/img]
Kun je onder die geen poten maken die wel je smaak zijn? Wij hebben dit eens met een kast gedaan.
Bij mij om de hoek zit een houthandel die ook meubels maakt, weet niet of zo'n soort zaak ook bij jou in de buurt zit? Waarom neem je het plaatje niet eens mee naar zo'n zaak met de afmetingen die jij nodig heb. Wie weet kunnen zij het maken voor je. Het ziet er niet uit als een heel ingewikkeld ontwerp. Je zal het dan alleen zelf moeten schilderen, maar voordeel daarvan is dat je het helemaal naar eigen wens kan krijgen.
Ik heb 1,5 maand geleden een offerte laten maken voor een kast en daar kwam het onderste gedeelte op zo'n 695 euro uit.....
Volgens mij voldoet deze aan al je wensen!
www.home24.nl/product/ladekast-holov-ol ... dte-120-cm

Afbeelding
karrota wijzigde dit bericht op 12-01-2026 15:30
4.94% gewijzigd
Karrota schreef:
12-01-2026 13:38
home24.nl/product/ladekast-holov-olijfg ... dte-120-cm

Verrek, mijn antwoord is weg. Ik schreef dus: Nou dat weet ik niet want haar voorbeeld heeft geen lades. Maar hij voldoet wel helemaal aan mijn wensen, bedankt!😁
Karrota schreef:
12-01-2026 13:38
www.home24.nl/product/ladekast-holov-ol ... dte-120-cm

Afbeelding
Deze is inderdaad helemaal top qua looks maar lades i.p.v. deuren :cry:
Sunflower_cookie schreef:
12-01-2026 12:24
Kun je onder die geen poten maken die wel je smaak zijn? Wij hebben dit eens met een kast gedaan.
Ik heb dit overwogen maar was bang dat die zwarte poten (deels) aan de zijkant gemonteerd waren. Maar ik bedenk me nu dat die variant met bolpoten dat probleem natuurlijk niet heeft! :lightbulb:
Ik ga even met man overleggen of hij dat zit zitten ☺️
TheQuickBrownFox schreef:
12-01-2026 12:30
Bij mij om de hoek zit een houthandel die ook meubels maakt, weet niet of zo'n soort zaak ook bij jou in de buurt zit? Waarom neem je het plaatje niet eens mee naar zo'n zaak met de afmetingen die jij nodig heb. Wie weet kunnen zij het maken voor je. Het ziet er niet uit als een heel ingewikkeld ontwerp. Je zal het dan alleen zelf moeten schilderen, maar voordeel daarvan is dat je het helemaal naar eigen wens kan krijgen.
Ik heb 1,5 maand geleden een offerte laten maken voor een kast en daar kwam het onderste gedeelte op zo'n 695 euro uit.....
Dat valt inderdaad niet tegen qua prijs! Alleen dan zit je wel met houtnerf ipv glad toch?
We hebben al veel hout in huis dus zoeken iets glads als tegenhanger.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven