Droger? Doen of niet?
donderdag 30 september 2010 om 16:04
Hallo allemaal,
Ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Situatie: Wij (man, kind en ik) produceren met z'n drietjes aardig wat vuile was per week. Begin volgend jaar komt daar nog een vierde gezinslid bij die nog meer vuile was zal maken.
Ik heb nu geen droger en tot voor kort ook eigenlijk nooit gemist. Maar nu wordt de wasberg met twee volwassenen en een peuter die veel vies maakt wel heel groot. Mijn zolder hangt helemaal vol op het moment en met dit vochtige weer droogt het voor geen meter, zodat de berg vuile was alweer enorm is voordat er weer nieuwe schone was kan drogen.
Mijn vraag is, is een droger echt een aanrader? Wat kan daar nou allemaal in? Als je de fabrikanten moet geloven kan alles er in, maar als ik sommige mensen om me heen hoor, doen ze er eigenlijk alleen handdoeken e.d. in.
En hoe zit het met het kosten / milieu aspect?
Wat voor type zou een aanrader zijn? (Of mag je dat niet hier schrijven?)
Alvast bedankt!
Ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Situatie: Wij (man, kind en ik) produceren met z'n drietjes aardig wat vuile was per week. Begin volgend jaar komt daar nog een vierde gezinslid bij die nog meer vuile was zal maken.
Ik heb nu geen droger en tot voor kort ook eigenlijk nooit gemist. Maar nu wordt de wasberg met twee volwassenen en een peuter die veel vies maakt wel heel groot. Mijn zolder hangt helemaal vol op het moment en met dit vochtige weer droogt het voor geen meter, zodat de berg vuile was alweer enorm is voordat er weer nieuwe schone was kan drogen.
Mijn vraag is, is een droger echt een aanrader? Wat kan daar nou allemaal in? Als je de fabrikanten moet geloven kan alles er in, maar als ik sommige mensen om me heen hoor, doen ze er eigenlijk alleen handdoeken e.d. in.
En hoe zit het met het kosten / milieu aspect?
Wat voor type zou een aanrader zijn? (Of mag je dat niet hier schrijven?)
Alvast bedankt!
donderdag 30 september 2010 om 16:09
Doen!
Ik heb er al eentje sinds ik op mezelf woon.
Samengewoond,alleengewoon,weer samengewoond en nu weer alleen wonend.
Ik gebruik de drogel veel
wat ik er in doe: handdoeken,theedoeken,beddengoed,sokken,ondergoed,spijkerbroeken.
Wat ik er niet in doe: fijne was (BH, nette shirtjes,vesten ed )
scheelt veel tijd en werk en alles komt er zo goed als kreukvrij uit.
(als je het er uit haalt zodra het klaar is en gelijk opvouwen)
ik strijk verder geen broek of beddengoed of theedoek meer..niet nodig)
Ik heb er al eentje sinds ik op mezelf woon.
Samengewoond,alleengewoon,weer samengewoond en nu weer alleen wonend.
Ik gebruik de drogel veel
wat ik er in doe: handdoeken,theedoeken,beddengoed,sokken,ondergoed,spijkerbroeken.
Wat ik er niet in doe: fijne was (BH, nette shirtjes,vesten ed )
scheelt veel tijd en werk en alles komt er zo goed als kreukvrij uit.
(als je het er uit haalt zodra het klaar is en gelijk opvouwen)
ik strijk verder geen broek of beddengoed of theedoek meer..niet nodig)
donderdag 30 september 2010 om 16:09
Ik moet er niet aan denken om geen droger te hebben. En wij zijn maar met zijn tweeën.Het is vooral handig voor de handdoeken, ondergoed en het dekbedovertrek. Ik zou ook niet weten waar ik dat allemaal moet laten drogen, ik heb geen grote zolder. Je handdoeken zijn lekker zacht ipv schuurpapier. Shirt en truitjes doe ik er niet in. Wel werk t-shirts en sokken.
donderdag 30 september 2010 om 16:10
Ja, een aanrader! Ik heb ook na de komst van 2e kind ook een droger aangeschaft en ik ben er super blij mee! Alles gaat zoveel sneller. Ik was nu het beddengoed ook gewoon vaker, alles wordt heerlijk zacht en ik heb gewoon minder werk aan de was nu. Erg fijn! Ik heb wel een redelijk goeie gekocht. Ik gooi er bijna alles in (geen wol, aparte andere stofjes en bh's). En volgens mij scheelt het wel of je dna ene beetje een goeie hebt.
donderdag 30 september 2010 om 16:11
donderdag 30 september 2010 om 16:14
Onze tweede dochter kreeg het washok als kamertje, toen was er nergens meer ruimte om binnenshuis de was op te hangen. En dat terwijl we veel meer zijn gaan wassen sinds er kinderen zijn. We hebben dus een droger gekocht en ik ben er heel blij mee! De meeste kleding en spullen die wij hebben, mogen in de droger. Inmiddels let ik er ook op als ik nieuwe kleding koop, ik lette er altijd al op dat het op 40 graden gewassen mocht worden (heb echt geen tijd/zin om op de hand te wassen of om 30-gradenwasjes te draaien) en nu kijk ik ook even naar het droger-icoontje.
donderdag 30 september 2010 om 16:15
quote:elleinspe schreef op 30 september 2010 @ 16:06:
Ik pleur alles in de droger behalve iets met wol, en mijn beugelbeha's.
Dus ik zou niet zonder kunnen en willen
Dat deed ik ook toen ik een droger had inderdaad geen wol en beugel bhs maar verder alles. Nooit wat gekrompen of prints eraf gegaan.
Nu woon ik alleen en heb ik geen droger, in mijn eentje valt dat wel mee, maar ik mis m vaak wel!
Ik pleur alles in de droger behalve iets met wol, en mijn beugelbeha's.
Dus ik zou niet zonder kunnen en willen
Dat deed ik ook toen ik een droger had inderdaad geen wol en beugel bhs maar verder alles. Nooit wat gekrompen of prints eraf gegaan.
Nu woon ik alleen en heb ik geen droger, in mijn eentje valt dat wel mee, maar ik mis m vaak wel!
donderdag 30 september 2010 om 16:17
quote:JustJuice schreef op 30 september 2010 @ 16:13:
Ik zou er alleen één halen als je ècht te weinig ruimte hebt om je was te laten drogen. Een droger verbruikt erg veel energie en je kleding verslijt er ook aanzienlijk sneller door.
Weet je wel hoeveel energie het kost als je kolerechagerijig bent van die klotenwas elke keer?
Ik zou er alleen één halen als je ècht te weinig ruimte hebt om je was te laten drogen. Een droger verbruikt erg veel energie en je kleding verslijt er ook aanzienlijk sneller door.
Weet je wel hoeveel energie het kost als je kolerechagerijig bent van die klotenwas elke keer?
donderdag 30 september 2010 om 16:20
ik heb een Indesit.
Ze maken waardeloze wasmachines maar deze droger gaat al 8 jaar mee zonder problemen.
Ik had destijds weinig geld en heb de goedkoopste gekozen,geen spijt van gehad.
Waar je even op moet letten: heb je een uitgang/raam oid waar de afvoerslang door naar buiten kan?
Zo niet moet je kijken naar een condens droger (bakje voor opvangen van vocht)
op wehkamp.nk kun je eens de verschillen bekijken in soorten en prijzen.
Staan ook reviews op van mensen die er eentje hebben.
Ze maken waardeloze wasmachines maar deze droger gaat al 8 jaar mee zonder problemen.
Ik had destijds weinig geld en heb de goedkoopste gekozen,geen spijt van gehad.
Waar je even op moet letten: heb je een uitgang/raam oid waar de afvoerslang door naar buiten kan?
Zo niet moet je kijken naar een condens droger (bakje voor opvangen van vocht)
op wehkamp.nk kun je eens de verschillen bekijken in soorten en prijzen.
Staan ook reviews op van mensen die er eentje hebben.
donderdag 30 september 2010 om 16:20
donderdag 30 september 2010 om 16:24
quote:JustJuice schreef op 30 september 2010 @ 16:20:
Die labels zijn leuk, maar geven alleen een relatieve waarde natuurlijk. Feit blijft dat je met een droger behoorlijk wat energie verbruikt voor iets dat uit zichzelf ook droog wordt. Zeker in een al verwarmd huis.
Ik heb 'm nog nooit gemist.
Jouw mening deelde ik eerder ook, maar begin t nu toch te missen..
No offence, maar voor hoeveel mensen moet jij wassen? Toen we nog met z'n tweeen waren, heb ik 'm ook nooit gemist namelijk en het eerste jaar met 1 kind ook niet.
Die labels zijn leuk, maar geven alleen een relatieve waarde natuurlijk. Feit blijft dat je met een droger behoorlijk wat energie verbruikt voor iets dat uit zichzelf ook droog wordt. Zeker in een al verwarmd huis.
Jouw mening deelde ik eerder ook, maar begin t nu toch te missen..
No offence, maar voor hoeveel mensen moet jij wassen? Toen we nog met z'n tweeen waren, heb ik 'm ook nooit gemist namelijk en het eerste jaar met 1 kind ook niet.
donderdag 30 september 2010 om 16:25
Ja, het is slecht voor het milieu. En ja, hele mooie dure shirts kun je beter niet in de droger stoppen, i.v.m. krimpen.
Maar ik ben heel blij dat de droger hier op zolder staat. Bijna alles gaat er dus in, handdoeken zijn lekker zacht en pluizig. Zeker met kinderen zou ik er eentje nemen. Als het mooi weer is, hang ik mijn was wel buiten, maar met dit weer is het echt een uitkomst. En kleren die niet in de droger kunnen, koop ik dus gewoon niet. Of een maat groter. Probleem opgelost.
Maar ik ben heel blij dat de droger hier op zolder staat. Bijna alles gaat er dus in, handdoeken zijn lekker zacht en pluizig. Zeker met kinderen zou ik er eentje nemen. Als het mooi weer is, hang ik mijn was wel buiten, maar met dit weer is het echt een uitkomst. En kleren die niet in de droger kunnen, koop ik dus gewoon niet. Of een maat groter. Probleem opgelost.
donderdag 30 september 2010 om 16:26
Ik heb 'm nog nooit gemist.Ik ook niet totdat ik twee kinderen in de luiers had en geen ruimte in huis meer om de was op te hangen...
Ik heb 'm nog nooit gemist.Ik ook niet totdat ik twee kinderen in de luiers had en geen ruimte in huis meer om de was op te hangen...
donderdag 30 september 2010 om 16:28
Stofzuiger = veger
Wamachine = wasbord
Gasoven/fornuis = vuurtje branden
Strijkijzer = bout op een petroleumbrander ( mag ook niet voor milieu )
Koelkast = elke dag naar de winkel
Koffiezetapp. = is water koken op het vuurtje buiten
Etc.etc.
Stofzuiger = veger
Wamachine = wasbord
Gasoven/fornuis = vuurtje branden
Strijkijzer = bout op een petroleumbrander ( mag ook niet voor milieu )
Koelkast = elke dag naar de winkel
Koffiezetapp. = is water koken op het vuurtje buiten
Etc.etc.