Droger? Doen of niet?

30-09-2010 16:04 103 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Situatie: Wij (man, kind en ik) produceren met z'n drietjes aardig wat vuile was per week. Begin volgend jaar komt daar nog een vierde gezinslid bij die nog meer vuile was zal maken.

Ik heb nu geen droger en tot voor kort ook eigenlijk nooit gemist. Maar nu wordt de wasberg met twee volwassenen en een peuter die veel vies maakt wel heel groot. Mijn zolder hangt helemaal vol op het moment en met dit vochtige weer droogt het voor geen meter, zodat de berg vuile was alweer enorm is voordat er weer nieuwe schone was kan drogen.

Mijn vraag is, is een droger echt een aanrader? Wat kan daar nou allemaal in? Als je de fabrikanten moet geloven kan alles er in, maar als ik sommige mensen om me heen hoor, doen ze er eigenlijk alleen handdoeken e.d. in.

En hoe zit het met het kosten / milieu aspect?

Wat voor type zou een aanrader zijn? (Of mag je dat niet hier schrijven?)

Alvast bedankt!
quote:JustJuice schreef op 30 september 2010 @ 16:25:

[...]

Hmm, dat is moeilijk in kWh uit te drukken denk ik Psies
Droge lucht is veel sneller warm te stoken dan de vochtige lucht van je wasgoed.

Ik heb een droger en wil nooit meer zonder. Snel klaar met de was en lekker zachte handdoeken. Alleen de overhemden gaan er niet in, verder alles.
Wij, gezin met 2 volwassenen en 4 kinderen tussen 1 en 7, hebben een droger en ik zou niet zonder willen.

En dat terwijl ik er alleen handdoeken, keukendoeken, beddengoed, sokken, ondergoed van de kinderen en hydrofielen indoe. Alle bovenkleding doe ik mooi wil houden hang ik gewoon op.
Ik heb sinds de geboorte van onze zoon ook een droger. Zoo verschrikkelijk blij mee. Ik kan echt niet meer zonder. Gooi er eigenlijk ook van alles in. Inclusief kussens. Er zitten namelijk heel veel verschillende programma's op. Ook een voor fijne was.

We hebben wel gespaard voor een hele goede. Een A-klasse van Miele. Als je het dan toch doet, kan je het namelijk beter goed doen . Ben er trouwens van overtuigd dat het zich met stroomgebruik wel weer terug verdient.

Want ja, we hadden echt niet zonder gekund. Geen idee waar de was had moeten hangen. Washok is nu namelijk ook zoons kamer geworden en buiten drogen is met dit weer niet handig.

De A-klasse is trouwens het energielabel. Vonden wij erg belangrijk dat dat zo laag mogelijk zou zijn.
quote:crazyjo schreef op 30 september 2010 @ 16:32:

Droge lucht is veel sneller warm te stoken dan de vochtige lucht van je wasgoed.

Ik heb een droger en wil nooit meer zonder. Snel klaar met de was en lekker zachte handdoeken. Alleen de overhemden gaan er niet in, verder alles.

Ik zat me net af te vragen hoe het zat met het verwarmen van vochtige lucht en de kosten daarvan toen ik deze post zag; helemaal mee eens dus!

Ook wat de tweede alinea betreft trouwens.

En oh ja TO: gefeliciteerd!
I mijn droger. Ik heb ook weinig ruimte om was verder op te hangen hier. En dat slijten van je kleding vind ik reuze meevallen. Ok, je moet er geen tere shirtjes ofzo ingooien. Ik doe spijkerbroeken, sokken, ondergoed, slaapshirts, beddengoed, handdoeken, vaatdoekjes etc allemaal in de droger. Shirts, bloesjes en dunne katoenen kleding (zomerbroeken/rokjes/jurkjes) hang ik op het wasrek. Een droger is ook erg handig voor kleding die wat te wijd geworden is: 1 x in de droger en vaak past het dan weer goed Ik had ook ooit eens een wollen trui voor mijn man gekocht die hem te klein bleek te zijn. Ik vond 'm voor mezelf erg leuk en heb 'm toen in de droger gegooid: voilà...een trui voor mij

Ik heb trouwens een Whirlpool, niet duur en met weinig toeters en bellen (kan ook allemaal weer kapot) en doet het prima.
Ik ben mijn eigen bananenschil
quote:biebelien schreef op 30 september 2010 @ 16:24:

ja en met rauw eten bespaar je op gas......

Je kunt alles relativeren, easy peasy....

Misschien leuk?
Clowns to the left of me..
Als je er een neemt met een energielabel en hem niet onbeperkt laat doorgaan valt het met het energieverbruik vast wel mee. Als je de was in de wasmachine harder centrifugeert hoef je hem niet zolang aan te laten staan.

Ik stop alles in de droger muv wol en lingerie. Ik haal de was er na een kwartiertje al uit(op de kastdroog stand) de was is dan zo heet. Dat als je het twee keer uitklopt het nagenoeg bijna droog is. Dan gooi ik het even een uurtje over het droogrek en is het klaar om op te vouwen.

Ik heb een schurfthekel aan strijken en hierdoor hoef ik alleen maar overhemden te strijken, heel snel, want die zijn dan ook vrijwel kreukvrij maar het staat wel netter als ik even de strijkbout erover haal.
quote:JustJuice schreef op 30 september 2010 @ 16:40:

[...]

Misschien leuk?Euuhm, toen dit werd geschreven hadden we de gulden nog...
neem er eentje met een timer zodat de droger aan gaat in de daluren(mits je een dubbel tariefmeter hebt). Hier staat de droger alleen 's-nachts en in het weekend aan.
oh ik zou echt niet zonder mijn droger kunnen. Gezin met 2 volwassenen een peuter en sinds kort een baby.

Wat gaat er in: Handdoeken, beddengoed, onderbroeken, sokken, 'onder t-shirts' van manlief, theedoeken, vaatdoekjes, hydrofielluiers, rompers...

wat hang ik nog op: broeken, truien, shirtjes, blouses, hemdjes en bh's.

Ik zou niet weten waar ik alles moet laten met alle wassen die ik draai in de week.

Wij hebben een LG condensdroger. Verschillende standen, zuinig en niet te duur. Geloof dat ie 400 euro kostte.
http://www.vrouwonline.nl/weblog/5607/droge-kost

Ik twijfel ook nog steeds... :-)
Een droger is ideaal ,alleen mijn mooiste kleren hang ik op het rekje.

Een droger kost wel iets meer op je energierekening,maar je kan een groot gedeelte van het jaar je was ook buiten te drogen hangen scheelt weer in de kosten.

Een groot voordeel is je handdoeken worden zo lekker zacht,er

is niks ergers als ruwe handdoeken.
Ik woon alleen en heb er ook 1, fantastisch! Al is het alleen maar om de zachte handdoeken :-) Maar alles met wol en andere tere stoffen droog ik erbuiten. Geen idee wat t met de energieprijs doet, ik betaal all in. Heb een indesit en die doet t nog steeds perfect, nu bijna 3 jaar en geen problemen.
ik heb ook een droger en wel deze...

warmtepomp droger

in aanschaf duur maar door zijn A+ label is hij superzuinig. Ik laat hem ook snachts drogen (heeft start uitstel) en er kan werkelijk ALLES in . Heeft tig programma's ook voor wol, zijde, fleece etc.e tc.

Wij zijn met zijn 5-en en hebben minimaal 1 was per dag..
Ik zou niet zonder droger willen (en ben maar alleen)

Je kunt er praktisch alles in doen behalve truien en kwetsbare stofjes. Waarom zou je je zelf 'n hoop gedoe op de hals halen door was op te moeten hangen, af te moeten halen en te moeten strijken? Jawel, dat is ook 'n voordeel van de droger, het komt er kreukvrijer en zachter uit dan wanneer je was ophangt. Absoluut doen dus!
De energiekosten wegen vast niet op tegen de tijd die je anders aan 't werk zou moeten. Apparaten mogen geld kosten, ze maken je tenslotte het leven makkelijker en daar heb ik best wat voor over.
Hier gezin met z'n vieren, geen droger. Mis het vrijwel nooit. In de zomer droogt de was veel buiten en in de winter is de zolder meestal warm (en groot)m zodat de was binnen een dag droog is. Spaar geen was op, doe de witte of bonte was zodra ik een wasmachine vol heb. Dit werkt prima, ben weinig tijd kwijt want ik hang niet alles met tig wasknijpers op. Die herrie van zo'n droger lijkt me nog het ergst , en het feit dat je kleding/ wasgoed sneller slijt en de energiekosten etc.

Heel soms lijkt mij het wel lekker om er een te hebben hoor, maar ik weet niet was ik mis waarschijnlijk.
Ja aanschaffen!!! Ik pleur alles in de droger behalve wol.Truien gaan gewoon op tempratuur laag.De droger staat hier elke dag aan.Als hij kapot gaat komt er dezelfde dag nog nieuwe.
Zelfs in de zomer staat hij aan dan niet elke dag maar ik ga de handoeken niet ophangen worden ze zo hard van.
Hier gaat de was bij een beetje drogend weer naar buiten, en als het meeste vocht eruit is nog even in de droger. Is het geen drogend weer, dan gaat bijna alles in de droger, m.u.v. prints en synthetisch goed (synthetisch komt bijna droog uit de wasmachine, dus waarom zou je dat riskeren ?)

Wij hebben ook altijd gezegd dathet onzin is, maar met spijkerbroeken die een week nodig hebben om te drogen (zo ging het in ons vorige huis) word je echt wel eens flauw van dat wasrek in de woonkamer.
Ik zou ook nooit zonder een droger kunnen, heerlijk gemakkelijk. En ik gooi nagenoeg alles in de droger, behalve idd de echte tere dingen die ik op 30 graden was, die gaan op het rek. Sommige kleding krimpt wel wat, maar daar houd ik dan rekening mee. Ik bedoel dan vooral de pyama's van de kindjes, die koop ik dus ook te groot :-) Gemak dient de mens
Doen! Zeker als je kinderen hebt.

Bij mij gaat echter lang niet alles in de droger en zomers hang ik de was nog gewoon op. Ik vind dat dan (lekker buiten in het zonnetje) helemaal geen moeite om te doen. Maar op dagen als deze......ben ik maar wat blij met mijn droger.
Laat in de herfst blaadjes in de tuin gewoon liggen of veeg ze op een hoop: goed voor insecten, vogels, eekhoorns en egels.
Ik heb sinds een paar weken een droger en ik ben er zo ontzettend blij mee!!!

Ik heb de droger gekocht omdat ik ging verhuizen en ik geen tot weinig ophangmogelijkheden heb in dit huis. Eerst wilde ik er alleen handdoeken, theedoeken, washandjes, beddegoed en onderbroeken in doen, maar nu stop ik er alles in. Behalve beugelbh's, dat vertrouw ik niet.

Echt een aanwinst vind ik.
En mijn handdoeken waren eerst keihard, maar sinds ik de droger heb zijn ze weer heerlijk zacht. En ik gebruik geeneens wasverzachter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven