Dubbele cadeautjes, ruilen?

08-12-2018 13:09 78 berichten
Ben je net klaar met al je kerst inkopen heeft iemand iets gekregen voor de verjaardag wat ik ook al had gekocht voor die persoon met kerst. Het is ook al mooi ingepakt door de winkel.
Vind het zo jammer maar ik vind ruilen ook weer zoiets aangezien het mooi is ingepakt.

Heeft iemand dit ook eens gehad en wat heb je toen gedaan? Wat vond de ontvanger ervan?
Alle reacties Link kopieren
*Labalade* schreef:
08-12-2018 21:10
Ik zou erbij zeggen dat ze het beste het kado ingepakt kan laten en genieten van het mooie papier. Dan heeft ze het geurtje en een mooi decoratief dingetje in huis :thumbsup:
Of voorzichtig uitpakken, het flesje eruit halen en dan het lege doosje weer inpakken. Kan ze dat pareltje op een mooi plekje zetten en er elke dag naar kijken :heart:
Tjezus, wat vals
Ik zie het probleem niet van iemand nogmaals een flesje parfum geven.
De ontvanger vindt hem te duur om zelf te kopen en parfum blijft lang goed. Ik zou wel blij zijn met een extra flesje.
Misschien een gekke vraag, maar hadden jullie dan geen online lijstjes? Want dan had je het kunnen zien. En desnoods contact opnemen met de geefster van het verjaardagskado. Meestal als er lijstjes rondgaan dan is er wel een systeem om dit te voorkomen? (Ze had anders met kerst ook 3 flesjes kunnen krijgen zonder dat jullie het van elkaar wisten. Dus eigenlijk vind ik het dan wel een beetje haar eigen schuld als ze iets dubbel krijgt)
Ik vind het wel ontroerend. Omdat de winkel het cadeau zo mooi heeft ingepakt, voelt het bijna als een cadeau van de winkel. Dan is ruilen wel erg ondankbaar.
Of je bewaart het cadeau en geeft het volgend jaar.
Afbeelding
Tjezus, wat vals
TsumTsum schreef:
08-12-2018 21:02
Hoe komt men erbij dat ik boos zou zijn op degene aan wie ik dit cadeau ga geven of degene die hetzelfde cadeau eerder heef gegeven. Dat is echt te belachelijk maar wel typisch Viva forum om er allerlei dingen bij te halen die niet kloppen :rofl:

Heb op de bon gekeken en de ruiltermijn is voorbij dus ik ga gewoon het cadeau geven. Ik leg dan ook wel uit dat ik het al had en niet kon ruilen. Kan die persoon zelf besluiten of er op een forum een cadeautjes ruil topic moet komen.

Je zegt in de OP dat je net klaar bent met je kerstinkopen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Jezus, wat een gezeur.
anoniem_648c663507eb3 wijzigde dit bericht op 08-12-2018 21:44
2.33% gewijzigd
*Labalade* schreef:
08-12-2018 21:13
Misschien een gekke vraag, maar hadden jullie dan geen online lijstjes? Want dan had je het kunnen zien. En desnoods contact opnemen met de geefster van het verjaardagskado. Meestal als er lijstjes rondgaan dan is er wel een systeem om dit te voorkomen? (Ze had anders met kerst ook 3 flesjes kunnen krijgen zonder dat jullie het van elkaar wisten. Dus eigenlijk vind ik het dan wel een beetje haar eigen schuld als ze iets dubbel krijgt)
Ja er zijn lotjes getrokken voor kerst waar dingen op stonden en dus ook dat geurtje. Diegene die het geurtje nu heeft gegeven kende ik verder ook niet. Daarom leek het me ook zo lastig om rond de feestdagen jarig te zijn want wat zet je op je lijstje voor kerst en wat vraag je voor je verjaardag.
Jezus, wat een gezeur.
Als het op haar exclusieve lijstje voor jou stond, dan ruilt ze hem zelf maar om.
TsumTsum schreef:
08-12-2018 21:31
Ja er zijn lotjes getrokken voor kerst waar dingen op stonden en dus ook dat geurtje. Diegene die het geurtje nu heeft gegeven kende ik verder ook niet. Daarom leek het me ook zo lastig om rond de feestdagen jarig te zijn want wat zet je op je lijstje voor kerst en wat vraag je voor je verjaardag.
Dan zou ik me verder niet druk maken als je het niet meer kan ruilen. Je hebt je netjes aan het lijstje gehouden en ook nog wat extra gekocht omdat je slim hebt ingekocht. De andere kadogeefster heeft toevallig goed gegokt met die parfum. Of jouw vriendin heeft het luchtje gevraagd aan de andere geefster, en het ook op haar kerstlijstje gezet. Dan krijg je soms iets dubbel. Daar kan jij niks aan doen. En dat hoeft ook niet.
Nogmaals, ik zou ervan genieten en geen probleem hebben met twee keer mijn favo dure luchtje in de kast :thumbsup:
Nog nooit hebben zoveel mensen genoten van een cadeautje moet je maar denken, ik word er helemaal vrolijk van!

Maarrrr ik heb goed nieuws voor je: als je het op Black Friday hebt gekocht kan je het nog ruilen hoor, binnen 14 werk(!)dagen mag dat gewoon.
Wel hurry hurry, zsm gaan, mét het bonnetje.

Gelukkig heb je het kunstwerk intact gelaten en voor zover ik weet zit er dan altijd wel ergens een stickertje van Douglas op zo'n mooie krullende lint geplakt.

Pats, daar heb je je bewijs dat je het daar hebt gekocht én afgerekend: hoe kom je anders aan die cadeauverpakking? Je zit helemaal geramd, gewoon ruilen.
Ze zullen best een traantje laten als ze hun eigen pakje weer uit moeten pakken en alles overnieuw doen maar dan met een ander flesje.

"C'est la vie, shit happens" zijn dingen die je kan zeggen als er een pijnlijke stilte valt. Beetje afhankelijk van waar het geurtje vandaan komt.

Ik zou zelf een foto maken van het pakje voor het weer uitgepakt wordt in de winkel.
Dan is het niet helemaal voor niks geweest allemaal én je hebt gelukkig de foto's nog.
Sounds like a plan right? ;-)
Is dit serieus?!
Eerst drie pagina's lang dat je het niet wilt ruilen omdat het zo mooi ingepakt is en dan uiteindelijk zeggen dat het niet meer geruild kan worden omdat de datum vertreken is. Meestal heb je zo'n dertig dagen de tijd om iets te ruilen ..... dan klopt je openingspost dus ook niet.

Afijn, naast het feit dat je dus geen keuze meer hebt, wat is er mis met een tweede geurtje? Als die zo duur is en je kunt het zelf niet betalen, dan ben je toch helemaal blij dat je er twee krijgt?
Meestal heb je 14 werkdagen de tijd om te ruilen. Dus dan heb je nog tijd. Maar het is duidelijk dat je niet wil!
Jillian76 schreef:
09-12-2018 09:05
Meestal heb je 14 werkdagen de tijd om te ruilen. Dus dan heb je nog tijd. Maar het is duidelijk dat je niet wil!

Nou dit inderdaad. Echt een fijne vriendin/ familielid ben je!
MevrouwMikMak schreef:
09-12-2018 02:16
Gelukkig heb je het kunstwerk intact gelaten en voor zover ik weet zit er dan altijd wel ergens een stickertje van Douglas op zo'n mooie krullende lint geplakt.

Pats, daar heb je je bewijs dat je het daar hebt gekocht én afgerekend: hoe kom je anders aan die cadeauverpakking? Je zit helemaal geramd, gewoon ruilen.
Dit. Gewoon terug naar de Douglas en de situatie uitleggen. Het is duidelijk dat het van die winkel komt dus je mag vast iets anders uitzoeken.
Jillian76 schreef:
09-12-2018 09:05
Inderdaad. Je verzint er nu dus bij dat je niet meer mag ruilen. Dat heet liegen.
Het is toch je goed recht dat je het cadeau niet wil ruilen? Maar open dan geen topic en geef het cadeau gewoon.
Wat een hoop heisa om niks.
Lui mokkel. De antwoorden bevielen niet dus doe je toch je eigen zinnetje.
Nou ja, zou ik ook doen als ik echt zou willen.
MevrouwMikMak schreef:
09-12-2018 02:16
Nog nooit hebben zoveel mensen genoten van een cadeautje moet je maar denken, ik word er helemaal vrolijk van!

Maarrrr ik heb goed nieuws voor je: als je het op Black Friday hebt gekocht kan je het nog ruilen hoor, binnen 14 werk(!)dagen mag dat gewoon.
Wel hurry hurry, zsm gaan, mét het bonnetje.

Ze zullen best een traantje laten als ze hun eigen pakje weer uit moeten pakken en alles overnieuw doen maar dan met een ander flesje.

"C'est la vie, shit happens" zijn dingen die je kan zeggen als er een pijnlijke stilte valt. Beetje afhankelijk van waar het geurtje vandaan komt.

Ik zou zelf een foto maken van het pakje voor het weer uitgepakt wordt in de winkel.
Dan is het niet helemaal voor niks geweest allemaal én je hebt gelukkig de foto's nog.
Sounds like a plan right? ;-)
:facepalm:
Ik zou het zelf geruild hebben voor een ander maar ik zou het zelf niet erg vinden om twee dezelfde parfums te krijgen. Ik koop nooit parfum voor mezelf dus ik zou er wel blij mee zijn.

Waarom vind je het zoveel moeite? Hou je niet van winkels? Kan je niet vragen of iemand het even voor je kan gaan doen? Het is echt geen probleem voor die dames hoor. Ik vind het wel wat hebben dat iemand om de verpakking niet wil gaan ruilen. Je waardeert in ieder geval de kleine dingen in het leven maar in dit geval is het nergens voor nodig hoor. Ze pakken de hele dag in. Maar als jij het wil geven, vind de ontvanger het vast geen wereldprobleem. Ze zal er blij mee zijn.
Alleen iets niet ruilen omdat het ingepakt is. Dat is een rare reden.
Haha dit doet me er aan denken dat ik eens heel trots was op een kerstcadeau voor mijn vriend. Hij had op zijn lijstje het basisspel Kolonisten van Catan. Ik had dit lijstje als laatst nog (het ouderwetse systeem ipv online) en zag kolonisten nog openstaan. Hij had het er vaak over en dacht nog even als extra dat te kopen. Leuk! Veel moeite gedaan met inpakken, zodat het een Pinterestwaardig pakje was - niet de verkoopsters, maar ik helemaal zelf.

Bleek zijn oma het vergeten te zijn om af te strepen. Balen! Ben ik die ochtend erna opzoek gegaan naar welke spellenwinkel er open is op tweede kerstdag en ben ik een uur gaan reizen om daar een uitbreiding voor hem te kopen en deze die avond ingepakt aan hem te geven.

Het is maar wat je wil doen voor iemand.. Ik denk dat als je dit uitlegt bij Douglas ze echt niet moeilijk doen om de verstreken termijn. Dit gaat gewoon terug het vak in, waar ze het nu voor het volle bedrag kunnen verkopen.
eevf wijzigde dit bericht op 09-12-2018 11:01
Reden: Typfoutje
0.21% gewijzigd
Manta schreef:
09-12-2018 10:30
Alleen iets niet ruilen omdat het ingepakt is. Dat is een rare reden.
De echte reden is dat ze er gewoon geen zin in heeft want dan moet ze weer terug.
Volgens mij durft TO niet omdat ze bang is dat Douglas daar iets van gaat denken. Maar als je het uitgepakt gaat ruilen weten ze in de winkel echt niet dat het ooit in een Kerstpapiertje ingepakt was.
Ik kan me er wel iets bij voorstellen hoor, moet je iets gaan ruilen terwijl het nog niet eens Kerst is geweest, dus wat zullen die dames wel niet denken... Vroeger voelde ik me ook altijd wat minzaam behandeld door de Douglasverkoopster, ze hebben wel iets arrogants over zich.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven