Duifje op balkon

08-04-2012 10:39 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ten eerste weet ik niet of ik hier juist zit maar dat hoor ik nog wel...

Drie weken terug ontdekte ik op mijn balkon een nestje met twee kleine duifjes+moeder erin. Af en toe gevoed met wat brood. Gisteren ontdekte ik echter dat een kuiken weg was evenals de moeder.

Nu zit er nog een duifje (dat naar mijn inschatting nog niet kan vliegen) een beetje eenzaam in het nest.

Wat moet ik doen? Als ik hem laat zitten zal hij het waarschijnlijk niet overleven...

Alle tips zijn welkom.
Dieren ambulance bellen
Internagelaktisch
quote:maaique schreef op 08 april 2012 @ 10:40:

Dieren ambulance bellen

Slim... Dus zelf niet aan gedacht. Ik zat te denken aan vogelopvang...

Ik ga meteen bellen...
Ja kan ook wel.. Maar mijn voorkeur gaat altijd uit naar de dieren ambulance, die kunnen je sowieso advies geven Succes
Internagelaktisch
Net gebeld... Het advies om de duif even te laten zitten en het tot morgen aan te kijken... Ik heb wel een volkoren boterham in stukjes gescheurd en neergelegd en een bakje water.

Als het goed gaat kan hij blijven zitten als het slechter gaat moet ik morgen weer bellen.
Goed van je, kijk het idd even aan en anders kunnen ze het vogeltje van je overnemen.

Lief dat je je er zo mee bezig houd

Succes
Internagelaktisch
De natuur zhaar gang laten gaan, dat had je vanaf het begin moeten doen. Dus ook niet bijvoeren als ze broedt.
quote:maaique schreef op 08 april 2012 @ 10:57:

Lief dat je je er zo mee bezig houd

Misschien maakt de verliefdheid me een beetje soft .
Erg lief van je dat je je om dit beestje bekommert .
Alleen maar goed dan haha.

Ik ben altijd begaan met dieren :p ook als ik niet verliefd ben.

Heb wel vaker de dieren ambulance gebeld hoor, waar andere mensen gewoon langs zo'n gewond dier fietste. Belachelijk!
Internagelaktisch
quote:jansenenjanssens schreef op 08 april 2012 @ 11:00:

De natuur zhaar gang laten gaan, dat had je vanaf het begin moeten doen. Dus ook niet bijvoeren als ze broedt.In principe heb je gelijk. Maar nu is het te laat. Het duifje is lief (ook wel erg lelijk) en ik heb ook geen zin om met een dode duif op mijn balkon te zitten.
Tja, ik ben altijd erg begaan met dieren...
quote:newlife26032 schreef op 08 april 2012 @ 11:05:

Tja, ik ben altijd erg begaan met dieren...Op de verkeerde manier dus.
Die duif komt nu elk jaar terug om op jouw balkon te broeden en duiven kunnen wel 25 jaar oud worden en ze poepen alles onder. Zit je lekker mee.
quote:jansenenjanssens schreef op 08 april 2012 @ 11:06:

[...]

Op de verkeerde manier dus.Dat vindt jij....
quote:Cateautje schreef op 08 april 2012 @ 11:06:

Die duif komt nu elk jaar terug om op jouw balkon te broeden en duiven kunnen wel 25 jaar oud worden en ze poepen alles onder. Zit je lekker mee.

Klinkt allemaal erg leuk

Volgend jaar zal ik het beter in de gaten houden en het nest toch verwijderen. Ik hou van dieren maar dit is toch iets te veel van het goede
quote:jansenenjanssens schreef op 08 april 2012 @ 11:00:

De natuur zhaar gang laten gaan, dat had je vanaf het begin moeten doen. Dus ook niet bijvoeren als ze broedt.Als iedereen de natuur z'n gang zou laten gaan, zouden we allemaal azijn piesen. En gelukkig is dat niet zo .
quote:newlife26032 schreef op 08 april 2012 @ 11:08:

[...]

Klinkt allemaal erg leuk

Volgend jaar zal ik het beter in de gaten houden en het nest toch verwijderen. Ik hou van dieren maar dit is toch iets te veel van het goede.

Ik heb al jaren gedoe met een duif die op mijn balkon wil broeden, maar elke keer als hij op mijn wasrek gaat zitten, krijgt hij een pantoffel naar z'n hoofd en dat hou ik langer vol dan hij. Duiven horen te broeden in een boom.

Ontsmet je balkon goed als dat kleintje kan vliegen of als je hem weg hebt laten halen, want duiven dragen veel overdraagbare ziekten met zich mee, voor je het weet heb je de vinkentering.
quote:jansenenjanssens schreef op 08 april 2012 @ 11:06:

[...]

Op de verkeerde manier dus.

Ga jij nou even gezellig langs bij TO, dan mag je 't duifje hebben en opeten! Goed?

Vrolijk Pasen!
quote:paloma schreef op 08 april 2012 @ 11:09:

[...]

Als iedereen de natuur z'n gang zou laten gaan, zouden we allemaal azijn piesen. En gelukkig is dat niet zo .

Goh wat ben je grappig...........

Wel eens bij je opgekomen dat vogels niet meer bij hun nest komen wanneer er mensen bij zijn geweest?
quote:Cateautje schreef op 08 april 2012 @ 11:06:

Die duif komt nu elk jaar terug om op jouw balkon te broeden en duiven kunnen wel 25 jaar oud worden en ze poepen alles onder. Zit je lekker mee.En dat...... Het zijn net ratten maar dan met vleugels. Vieze beesten hoor, duiven.
quote:quattro35 schreef op 08 april 2012 @ 11:21:

[...]

Ga jij nou even gezellig langs bij TO, dan mag je 't duifje hebben en opeten! Goed?

Vrolijk Pasen! Lekker!
quote:Lyndah schreef op 08 april 2012 @ 11:08:

[...]

Dat vindt jij....

Ik vind dat ook.. lijkt me zeer onverstandig om zo'n nestje bij te voeren..

Ik doe het alleen in de winter als het streng vriest.

De natuur maakt zelf zijn/haar selectie.

Maar ja, ik ben opgegroeid op de boerderij en ik kijk daar anders tegen aan.
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
Als de duif al drie weken is zal hij waarschijnlijk over enkele dagen kunnen vliegen.

Je kunt het brood heel fijn verkruimelen. Nog beter was het om hem tortelduiven voer of sierduivenvoer. Vergeet ook niet om een bakje water neer te zetten.

En wat dat overbrengen van ziektes betreft; dat valt wel mee.

Ieder dier en mens kan ziektes overbrengen, overigens moeten ze dan zelf ook natuurlijk een ziekte hebben.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Je kan niet alles wat zwak is redden.
it's a big club and you ain't in it

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven