Duits bierfeest, tips?

27-04-2010 17:11 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal

Elk jaar organiseren we voor vrienden een feest met een thema. Dit jaar geven we een Duits bierfeest. Dus pullen en bradwurst en schlagers. Hebben jullie nog leuke ideeen? Eventueel voor uitnodigingen?

Het feest is in de zomer (juli)

Kom maar op met de creatieve ideeen!

Bedankt!
haha, je hebt er al zin in zie ik :-)
Bubbelfolie.

Om om je vrienden te binden als ze naar huis fietsen.
*up*

datum begint te naderen. Heb op lijstje

Bierrrr (halen we in Duitsland) we zetten een tap neer

worsten, broodjes, kartoffelsalad, schniztels, bretsel, apfelstrudel, elsasser flammkuchen, sauerkraut (?), schnaps,

biertafels, verlichting, muziek...

Alleen waar haal ik 2o stuks echte 0,5 liter bierpullen vandaan? Ik kan ze hueren (niet eens in omgeving) maar die zijn dan van heineken ofzo, niet echt de bedoeling...

Iemand nog tips wat onmisbaar is?
Kun je niet die pullen lenen/huren bij de bierwinkel in Duitsland?

Waar ga je naar Duitsland voor het bier?

Of ken je iemand die in het Duitse verenigingsleven aan die pullen kan komen?
Ik ga naar de trinkgut in Duitsland, daar vragen is wel een idee! Ik heb op mp zitten kijken en ze zijn niet duur. Maar wat doe ik daarna met 20 halve liter-pullen?

Ik ga het in Duitsland eens proberen.
Weer op marktplaats zetten?
Zorg voor "Senf und Sauerkraut" en Bockwurst

witte worst lijkt mij vies. De Pretzel die is wel te eten.
Bij Trinkgut willen ze ze misschien ook wel lenen?
Witte worst is lekker, maar dan wel van de BBQ, lekker op een hard wit broodje, mmmmm.
viel spass!
anoniem_71933 wijzigde dit bericht op 04-06-2010 12:40
Reden: herkenning
% gewijzigd
Wat een leuke tips Liselore (en de rest)

We hebben onze compu al vol staan met inderdaad slager tot rammstein, heb allerlei duitse spulletjes online kunnen kopen en gaan een outfitje huren. Spetzi is ook een goeie!

quote:schuddebuikje schreef op 28 mei 2010 @ 08:47:

Wat een leuke tips Liselore (en de rest)

We hebben onze compu al vol staan met inderdaad slager tot rammstein, heb allerlei duitse spulletjes online kunnen kopen en gaan een outfitje huren. Spetzi is ook een goeie!

Slager?
Schlager wordt in een van de reclames voor C1000 (geloof ik ) gebruikt, maar dan heb je er beeld bij en wordt de grap duidelijk. Tenminste, dat dacht ik, anders is het slordig typen.

(* Ik vind trouwens dat er erg veel sms-berichten zonder punten, komma's en hoofdletters worden toegevoegd. *)
anoniem_75643 wijzigde dit bericht op 28-05-2010 13:54
Reden: Taalfoutje weg
% gewijzigd
quote:schuddebuikje schreef op 27 mei 2010 @ 09:11:

Alleen waar haal ik 2o stuks echte 0,5 liter bierpullen vandaan? Ik kan ze hueren (niet eens in omgeving) maar die zijn dan van heineken ofzo, niet echt de bedoeling...

Iemand nog tips wat onmisbaar is?

Hoi, is het inmiddels al gelukt met die pullen? Anders weet ik nog wel iemand die jou misschien wel verder kan helpen. Laat maar weten als je interesse hebt, dan kunnen we het eventueel via de moderator er verder over hebben.

Groetjes.
quote:schuddebuikje schreef op 27 mei 2010 @ 09:11:

*up*

datum begint te naderen. Heb op lijstje

Bierrrr (halen we in Duitsland) we zetten een tap neer

worsten, broodjes, kartoffelsalad, schniztels, bretsel, apfelstrudel, elsasser flammkuchen, sauerkraut (?), schnaps,

biertafels, verlichting, muziek...

Alleen waar haal ik 2o stuks echte 0,5 liter bierpullen vandaan? Ik kan ze hueren (niet eens in omgeving) maar die zijn dan van heineken ofzo, niet echt de bedoeling...Action, Xenos?
quote:Hatice73 schreef op 10 juni 2010 @ 22:42:

[...]

Hoi, is het inmiddels al gelukt met die pullen? Anders weet ik nog wel iemand die jou misschien wel verder kan helpen. Laat maar weten als je interesse hebt, dan kunnen we het eventueel via de moderator er verder over hebben.

Groetjes.

Wat verschrikkelijk aardig dat je je speciaal daarvoor hebt aangemeld..

Ik zou idd even bij Xenos kijken, die wil die dingen nog wel eens voor een euro per stuk hebben staan. Klinkt als 'n heel gezellig feest!
Schuddebuikje: sehr tolles plan! Ik krijg gleich lust an een feestje!
Dag allemaal!

Heb inmiddels al wat dingen geregeld; de pullen is gelukt, het zijn van die hoekige pullen, 03 L, 24 stuks

Verder heb ik 3 biertafels en banken, een kraam met groen-witte luifel voor de worsten, grote bbq voor alle worsten, kartoffelsalade, etc etc. Een 25 m LED-slinger.

Veel muziek, outfits geregeld.

Genoeg eten natuurlijk..... alleen nu nog...het Bier

Een vraag aan jullie; welk Duits bier is het allerlekkerst? En kan dat op een beertender? En anders huur ik een tap.

En nog een vraag; wat zijn lekkere Duitse borrelhapjes? Gasten komen om 16.00 en wil wat lekkers bij de borrel aanbieden, ik maak ook Elsasser Flammkuchen.

Iemand nog tips??

Waar is het feest? Ik zou zo aanschuiven
Duits bier staat erom bekend dat het goed is, dus volgens mij maakt het niet zo heel veel uit! Ik denk meteen aan Warsteiner en Bitburger, maar misschien is dat wel commerciële troep, haha! Je kan bij drankhandels in Duitsland ook van die fusten met bier kopen/huren. Jullie gingen toch in Duitsland boodschappen doen? Dan zou ik het op die manier oplossen. Feest klinkt trouwens echt super!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven