dure of goedkope wasmachine??
donderdag 2 april 2009 om 17:25
Saaie vraag, maar toch! We zijn toe aan een nieuwe wasmachine in huize bentetje, onze 15 jaar oude wast niet meer schoon en dat lijkt me toch wel prettig van zo`n ding.... Ons oude merk bestaat niet meer en dus op zoek naar een nieuwe, Vanwege de noodzaak van een grote investeringeen dezer dagen in ons huis blijft er niet heel veel geld over voor een wasmachine. Voorkeur gaat dus uit naar een goedkoop merk (Samsung, Indesit, Beko etc, rodn de 250-300 euro), in de winkels raden ze dat af voor een gezin met 2 kinderen, maar he, zij willen ook geld verdienen natuurlijk! Ons huidige apparaat is ook niet zo`n enorm dure geweest destijds en heeft het toch heel goed gedaan, Maarrrr, ik lees ook vaak over wasmachines die binnen een jaar al 3 keer gerepareerd zijn en dan had ik natuurlijk net zo goed een duurdere kunnen kopen....Nu dus even hier een balletje opgooien: wat voor wasmachine heb jij en hoe bevalt hij??
donderdag 2 april 2009 om 17:43
Niet alleen belangrijk om te kijken naar duurzaamheid en onderhoud, maar ook naar de energiekosten van het apparaat.
Ik zou aanraden een AAA (of A+) apparaat te kopen. Die zijn iets duurder in aanschaf, maar zuiniger qua water en energie in gebruik. Dat verdien je dan zo terug. Toevallig zijn dat volgens mij ook nog wel merken die goed bekend staan.
Op dit moment heb ik een Miele van tien jaar oud (geloof ik.. heb m zelf niet gekocht). Als ik iets nieuws zou kopen, ga ik voor de AAA of A+ machines.
Ik weet niet of het uitmaakt welk merk... Zou wel iets meer vertrouwen hebben in een Bosch, AEG of Miele, maar dat is meer gevoelsmatig.
Ik zou aanraden een AAA (of A+) apparaat te kopen. Die zijn iets duurder in aanschaf, maar zuiniger qua water en energie in gebruik. Dat verdien je dan zo terug. Toevallig zijn dat volgens mij ook nog wel merken die goed bekend staan.
Op dit moment heb ik een Miele van tien jaar oud (geloof ik.. heb m zelf niet gekocht). Als ik iets nieuws zou kopen, ga ik voor de AAA of A+ machines.
Ik weet niet of het uitmaakt welk merk... Zou wel iets meer vertrouwen hebben in een Bosch, AEG of Miele, maar dat is meer gevoelsmatig.
donderdag 2 april 2009 om 17:51
Wij hebben een BEKO. Daar hebben we toendertijd voor gekozen omdat deze om de site van kieskeurig goed werd aangeschreven. Bovendien kregen we er gratis 5 jaar garantie bij dus dat vond ik ook goed teken! Verder was het een erg betaalbare wasmachine, en van de andere merken, bv indesit, heb ik minder goede verhalen gehoord (mijn schoonmoeder noemt het merk indeshit, haha).
De wasmachine bevalt mij erg goed, ik heb hem nu zo'n drie jaar en hij doet het prima!
De wasmachine bevalt mij erg goed, ik heb hem nu zo'n drie jaar en hij doet het prima!
donderdag 2 april 2009 om 19:04
psies, de mijne ook . Maar ja,k Miele of Bosch gaat het zeker niet worden, dat geld heb ik nu gewoon niet. Ineshit had ik ook al bedacht, troch geen goed teken .
A label is een vereiste en dat hebben ze tegenwoordig allemaal, verder zitten de meesten zo rond de 50 liter waterverbuik, behalve bij grote trommels (maar dan was je natuurlijk weer minder vaak. Dank alvast, meer aanraders of juist afraders (misschien nog wel liever) zijn welkom!
A label is een vereiste en dat hebben ze tegenwoordig allemaal, verder zitten de meesten zo rond de 50 liter waterverbuik, behalve bij grote trommels (maar dan was je natuurlijk weer minder vaak. Dank alvast, meer aanraders of juist afraders (misschien nog wel liever) zijn welkom!

donderdag 2 april 2009 om 19:10
Mijn indesit doet het alweer 5 jaar zonder problemen, dus dat kan ook goed gaan. Als ik nu een nieuwe zou moeten kopen zou ik weer een goedkope nemen. Mijn zusje heeft een bosch die in twee jaar tijd al 3 keer gerepareerd is. Wel gratis, maar ze zit wel elke keer een paar dagen tot ruim een week zonder wasmachine.
donderdag 2 april 2009 om 19:11
Je hebt twee opties: je gaat voor goed en degelijk en koopt een wasmachine die 10 jaar meegaat. Kosten 800 euro
Optie 2: Je koopt een goedkope wasmachine van 300 euro en als deze over 5 jaar kapot gaat koop je nog een goedkope wasmachine van 300 euro maar dan wel met nieuwe technische snufjes dan je zou hebben gehad als je in een keer een goede dure had gekocht. Uiteindelijk heb je zo dus betere technologie in huis op de langere termijn dan als je voor de dure lang meegaande gaat.
(met dank aan Hennes de Ridder van het living building concept)
Optie 2: Je koopt een goedkope wasmachine van 300 euro en als deze over 5 jaar kapot gaat koop je nog een goedkope wasmachine van 300 euro maar dan wel met nieuwe technische snufjes dan je zou hebben gehad als je in een keer een goede dure had gekocht. Uiteindelijk heb je zo dus betere technologie in huis op de langere termijn dan als je voor de dure lang meegaande gaat.
(met dank aan Hennes de Ridder van het living building concept)
donderdag 2 april 2009 om 19:16
donderdag 2 april 2009 om 19:19
Ik zou geen al te goedkope nemen. Iig zéker geen Indiset. Deze heb ik ook gehad, maar waste niet goed schoon en de kleren kwamer er kleddernat uit. Duurde uren en dagen voordat ze droog waren.
Nu heb ik via marktplaats een tweedehands Miele (kosten €150). Deze doet het al 3 jaar super goed, erg tevreden over.
Nu heb ik via marktplaats een tweedehands Miele (kosten €150). Deze doet het al 3 jaar super goed, erg tevreden over.
The time is now
donderdag 2 april 2009 om 19:24
Ik ben 50 jaar en heb in mijn leven 2 wasmachines versleten.
Ben nu met mijn 2e Miele wasmachine bezig en die is ruim 20 jaar oud.Niet kapot te krijgen.
Je kan ook een goedkope wasmachine bij de Harense Smit nemen met een onderhoudscontract. Een soort wegenwachtcontract dat als hij kapot gaat dan wordt die door de zaak gerepareerd of vervangen. En je kan kiezen hoe lang je zo'n contract wil hebben. Ik vind dat een prettig idee en ze nemen je oude wasmachine ook nog mee.
Ik heb daar mijn wasdroger gekocht en ben erg blij met deze winkel. Alleen proberen ze natuurlijk wel de duurste te verkopen maar daar trapten wij niet in omdat we met z'n tweetjes zijn en niet de droger te hoeven gebruiken als een gezin met 2 kinderen.
Ben nu met mijn 2e Miele wasmachine bezig en die is ruim 20 jaar oud.Niet kapot te krijgen.
Je kan ook een goedkope wasmachine bij de Harense Smit nemen met een onderhoudscontract. Een soort wegenwachtcontract dat als hij kapot gaat dan wordt die door de zaak gerepareerd of vervangen. En je kan kiezen hoe lang je zo'n contract wil hebben. Ik vind dat een prettig idee en ze nemen je oude wasmachine ook nog mee.
Ik heb daar mijn wasdroger gekocht en ben erg blij met deze winkel. Alleen proberen ze natuurlijk wel de duurste te verkopen maar daar trapten wij niet in omdat we met z'n tweetjes zijn en niet de droger te hoeven gebruiken als een gezin met 2 kinderen.
wees jezelf, er zijn genoeg anderen.
donderdag 2 april 2009 om 19:26
Op internet lees je uiteraard vaak alleen de slechte verhalen. Als mensen problemen hebben worden ze het beu en willen ze dat aan iedereen vertellen. Als iets gewoon werkt, hoor je er natuurlijk een stuk minder over.
Miele is volgens mij wel een erg goed merk, maarrrr je betaalt denk ik ook wel flink voor de naam.
Ik ben ook op zoek naar een wasmachine. Veel mensen raden mij een 2ehandse af, omdat je dan geen garantie hebt, en mocht hij stuk gaan, moet je nog flink extra betalen of zelfs een nieuwe kopen wat je ópnieuw geld kost.
Ik houd dit topic in de gaten
Miele is volgens mij wel een erg goed merk, maarrrr je betaalt denk ik ook wel flink voor de naam.
Ik ben ook op zoek naar een wasmachine. Veel mensen raden mij een 2ehandse af, omdat je dan geen garantie hebt, en mocht hij stuk gaan, moet je nog flink extra betalen of zelfs een nieuwe kopen wat je ópnieuw geld kost.
Ik houd dit topic in de gaten
donderdag 2 april 2009 om 19:39
bentetje, ik ben lid van de consumentenbond en heb even voor je gespiekt op de site.
De Miele's scoren het beste, maar zijn duur (prijs tussen de €900 en €1300 ).
Als beste koop wordt de LG WD-13481TP genoemd. Kost €380,- en scoort gelijk met oa Bosh, Siemens en AEG die rond de €500,- kosten.
Indiset, Electrolux en Zanussi scoren slecht.
De Miele's scoren het beste, maar zijn duur (prijs tussen de €900 en €1300 ).
Als beste koop wordt de LG WD-13481TP genoemd. Kost €380,- en scoort gelijk met oa Bosh, Siemens en AEG die rond de €500,- kosten.
Indiset, Electrolux en Zanussi scoren slecht.
The time is now

donderdag 2 april 2009 om 19:42
2e hands is altijd een risico, ik heb toendertijd een 2e hands wasmachine van mijn ouders gekregen toen ik ging studeren, maakte ik gebruik van en mijn 2 huisgenoten. Nu is die ondertussen dus mee verhuisd met mij en hij doet het nog steeds prima. Je moet gewoon voor jezelf de afweging maken of je het risico wil lopen of niet.
donderdag 2 april 2009 om 20:00
Ik zou zelf geen Indesit meer nemen, ik heb hem 5 jaar gehad, ieder jaar een reparatie, ik was blij toen ik hem de deur uit kon doen. De laatste monteur had het heel oneerbiedig over "In the Shit". Ik heb nu een Bosch, mijn vader heeft al jaren een Bosch, geen reparaties gehad.
Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen. Otto Weiss
donderdag 2 april 2009 om 20:24
donderdag 2 april 2009 om 20:30
donderdag 2 april 2009 om 20:38
Heb pas geleden voor dezelfde keus gestaan. Verschil is dat ik in mijn eentje ben en dus maar 2 wasjes per week draai. Had uiteraard best graag een Miele gewild, maar die beginnen pas vanaf 1000 euro en ook de verschillende verkopers waar ik langs ben geweest, vonden dat voor mijn situatie overdreven. Ik hoefde ook geen 20.000 speciale programma's erop die ik niet zou gaan gebruiken.
Uiteindelijk heb ik gekozen voor een Samsung, die hebben ook een goede monteursservice en deze machine was uiteindelijk 400 euro, wat ik een nette prijs vond voor wat ik nodig had. Voor 70 euro heb ik er toen ook nog 5 jaar garantie bijgekocht, omdat dat juist met wasmachines wel zo prettig is.
Mijn tip: bedenk van tevoren goed wat je wel en niet nodig vind aan een wasmachine. Zodat je niet naar huis gaat met een machine die veel duurder is door de prachtige kunstjes die hij kan en die je door de verkoper worden aangesmeerd.
Uiteindelijk heb ik gekozen voor een Samsung, die hebben ook een goede monteursservice en deze machine was uiteindelijk 400 euro, wat ik een nette prijs vond voor wat ik nodig had. Voor 70 euro heb ik er toen ook nog 5 jaar garantie bijgekocht, omdat dat juist met wasmachines wel zo prettig is.
Mijn tip: bedenk van tevoren goed wat je wel en niet nodig vind aan een wasmachine. Zodat je niet naar huis gaat met een machine die veel duurder is door de prachtige kunstjes die hij kan en die je door de verkoper worden aangesmeerd.
donderdag 2 april 2009 om 20:40
kijk banba, daar heb ik wat aan!! Ben geen lid en kon dus helaas niet daar kijken! Wil je aub ook bij de consumentenbond kijken of daar iets staat over de Ariston Hotpoint? Thanx. Die LG heb ik inderdaad ook gezien.
Volgens 2 verkopers is Miele ook niet meer wat het geweest is en gaat de Miele van tegenwoordig ook geen 25 jaar meer mee
Zwieber, interessante redenatie.... manlief vertelde net zoiets.
Grappig, had niet verwacht zoveel reacties te kijrgen, blijkbaar is het toch niet zo`n duf onderwerp
Volgens 2 verkopers is Miele ook niet meer wat het geweest is en gaat de Miele van tegenwoordig ook geen 25 jaar meer mee
Zwieber, interessante redenatie.... manlief vertelde net zoiets.
Grappig, had niet verwacht zoveel reacties te kijrgen, blijkbaar is het toch niet zo`n duf onderwerp