dure of goedkope wasmachine??

02-04-2009 17:25 90 berichten
Alle reacties Link kopieren
Saaie vraag, maar toch! We zijn toe aan een nieuwe wasmachine in huize bentetje, onze 15 jaar oude wast niet meer schoon en dat lijkt me toch wel prettig van zo`n ding.... Ons oude merk bestaat niet meer en dus op zoek naar een nieuwe, Vanwege de noodzaak van een grote investeringeen dezer dagen in ons huis blijft er niet heel veel geld over voor een wasmachine. Voorkeur gaat dus uit naar een goedkoop merk (Samsung, Indesit, Beko etc, rodn de 250-300 euro), in de winkels raden ze dat af voor een gezin met 2 kinderen, maar he, zij willen ook geld verdienen natuurlijk! Ons huidige apparaat is ook niet zo`n enorm dure geweest destijds en heeft het toch heel goed gedaan, Maarrrr, ik lees ook vaak over wasmachines die binnen een jaar al 3 keer gerepareerd zijn en dan had ik natuurlijk net zo goed een duurdere kunnen kopen....Nu dus even hier een balletje opgooien: wat voor wasmachine heb jij en hoe bevalt hij??
Nu moet ik dit topic nog doorspitten maar daar heb ik nu helaas geen tijd voor.

Maar goed, ik ben dus op zoek naar een nieuwe wasmachine en droogtrommel.

Hebben jullie nog goede tips en advies?

Alvast bedankt!
Wat is je budget, uit hoeveel personen bestaat je huishouden, was je veel?
Ohja dat is misschien wel handig idd haha.

Nou ik woon alleen en vanwege mijn baan heb ik wel duurdere kleding aan (ik weet niet of dit van toepassing is om te weten eigenlijk). Mijn budget ehm...vind ik moeilijk. Op zich kan ik het allemaal betalen maar wil ik gewoon niet al teveel/zo goedkoop mogelijk betalen ervoor maar dat ik wel nog kwaliteit heb en toch wel een type die wel voor langere tijd mee gaat. Ik hoef niet ontelbaar was of droogprogramma's maar wel dat mijn kleding met beleid behandelt wordt ;P

Oh, pauze voorbij!
Ik let even goed op hier. Wij moeten ook een nieuwe wasmachine en een condensdroger. Ik heb op internet even rondgeneusd naar aanleiding van dit topic en ik ben tot nu toe zelf erg voor de LG WD 13481 TP. Eigenlijk alleen maar lovende reacties.

Iemand een aanrader voor een goede droger? Het liefst een beetje in dezelfde prijsklasse als de wasmachine, rond de 400,-

(Ik zou trouwens wel dat die LG meer stroom en water verbruikt dan de andere machines, vind het moeilijk af te wegen omdat ik de wasprestaties niet ken)
Ook als je naast me ligt, je gezicht opnieuw het mooiste blijkt te zijn
quote:xDoortjex schreef op 30 juni 2009 @ 17:51:

Ik let even goed op hier. Wij moeten ook een nieuwe wasmachine en een condensdroger. Ik heb op internet even rondgeneusd naar aanleiding van dit topic en ik ben tot nu toe zelf erg voor de LG WD 13481 TP. Eigenlijk alleen maar lovende reacties.

Iemand een aanrader voor een goede droger? Het liefst een beetje in dezelfde prijsklasse als de wasmachine, rond de 400,-

(Ik zou trouwens wel dat die LG meer stroom en water verbruikt dan de andere machines, vind het moeilijk af te wegen omdat ik de wasprestaties niet ken)

<< ook op zoek naar een nieuwe wasmachine en ook met het oog op die LG.

Het wordt mijn allereerste eigen wasmachine dus heb geen idee waar ik naar moet kijken. Mijn moeder is van de goedkope merken en na zoveel jaar een nieuwe, mijn schoonmoeder van de dure en duurzaamheid. Vind het erg moeilijk.

die LG heeft een mooi design en grappig piepje (ik hou van die domme dingen.. shame on me).

Lees ook mee hier. Hoop dat iemand met die LG WD-13481 TP reageert hier. Zou graag ervaringen lezen over waterverbruik/ herrie/ energie etc.
Poelepoelepoelepoes!
http://www.besteconsument ... 12/Beste-Wasmachines.html

Miele-wasautomaten als beste getest

Dit bericht is geplaatst op 24 april 2009 om 10:40. © www.miele.nl

De Consumentenbond publiceerde in de Consumentengids van maart 2009 de resultaten van een test onder elf merken wasautomaten. Uit dit onderzoek komen de wasautomaten van Miele opnieuw als beste uit de test.

De volledige top drie van geteste wasautomaten bestaat zelfs uit Miele-wasautomaten. Het gaat hier om de modellen W 3825, W 3821 en W 3933.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ah een miele dus! Ja mijn moeder zweert al volgens mij sinds haar geboorte bij Miele maar ik ben niet zo'n erge merkenfreak en ook niet gevoelig voor marketing-slimme-praatjes. Ik wil gewoon een schoon wasje wat mijn kleertjes ook zachtjes behandeld!

En een droger dan? Jullie ervaringen met goede merken?

En natuurlijk bedankt voor de gedane moeite. Ik zal ook even op kieskeurig gaan kijken!
quote:tijgermeisje schreef op 07 april 2009 @ 18:58:

10 jaar geleden heb ik een 2e hands Bosch bovenlader gekocht voor 150 gulden, 4 jaar geleden was een reparatie van 120 euro nodig omdat ik met veel te volle trommels had gewassen (3 spijkerbroeken zou al 5 kg zijn volgens de monteur)

Volgens mij worden een hoop spullen nu niet meer zo goed gemaakt als vroeger, het gaat een keer kapot en dan moet je weer n nieuwe kopen, ipv dat je een half leven met 1 wasmachine doet die misschien n paar keer gerepareerd moet worden.

Maar toch, als ik meer te besteden had zou ik een Miele kiezen, dat is toch de Rolls Royce onder de wasmachines.

De wasmachines zijn ontzettend in prijs gedaald waardoor dure reparaties niet meer lonen. Kogellagers e.d. worden ook bijna niet meer vervangen omdat je, bijna, net zo goed een nieuwe wasmachine kunt kopen.

Ikzelf heb al 12 jaar een Miele, de duurste die toen te koop was. Ik heb minimaal 10 wassen per week, ik kan delicate stoffen zoals wol wassen, hij heeft veel speciale programma´s die ik gebruik en ooit is 1 onderdeeltje vervangen. Alleen heb ik een handige man die dat zelf heeft gedaan. Voor de rest doet hij het altijd en is hij zuinig met energie en water en dat loont ook weer.
quote:Jeune schreef op 01 juli 2009 @ 15:13:

En een droger dan? Jullie ervaringen met goede merken?

Ook een Miele. Al 13 jaar. Ook die 10 wassen per week en met de droger heb ik nog nooit wat gehad.

Ik ben een Mielefan. De vaatwasser, een onderbouw, is na 10 jaar vervangen voor een inbouw. De onderbouw doet het nu al weer 7 jaar prima bij een ander en er is nog nooit wat kapot aan geweest. En ook de vaatwasser wordt hier minimaal 1x per dag gebruikt.
Moet ie persé nieuw zijn? Vind die dingen altijd gruwelijk duur. Ik ken via via weer iemand die de inboedel van overleden mensen opkoopt. Zo heb ik al een twee keer een bijna nieuwe (1 a 2 jaar oude) wasmachine gehad. Voor iets van ¤ 50,--. In 9 jaar tijd, dus dat valt best mee.
Wat raar, ik dacht hier eerder juist te lezen dat die LG als beste getest was. Of ging het om verschillende prijsklassen? Ik ga even googelen op die modellen van jou BGB om te vergelijken.

Kloink, die zijn duizend euro of meer. Dat is het dubbele van wat de LG kost.
anoniem_69322 wijzigde dit bericht op 01-07-2009 16:43
Reden: even google geraadpleegd
% gewijzigd
Ook als je naast me ligt, je gezicht opnieuw het mooiste blijkt te zijn
quote:lilaemme schreef op 02 april 2009 @ 22:53:

Ariston staat niet in het overzicht van de Consumentenbond. Is ook echt zo'n exotisch merk dat je niet moet willen... Een kleine nuancering op Indesit: de Consumentenbond noemt de Indesit WIN121 (EU) van 250 euro een goedkope keuze; hij krijgt een rapportcijfer van een 5,8, de slechtste die iemand anders noemde kreeg een 5,3. Wij staan ook op het punt een nieuwe wasmachine te kopen en ik ga waarschijnlijk voor de Miele die een 6,9 krijgt en 1275 euro kost. Miele is degelijk en heeft een goede garantie en de kosten zijn voor ons geen probleem. Ik ben ook tevreden over het merk Bosch, maar de Miele biedt meer voordelen. Over tien jaar bezien vind ik het de investering waard. Ik ga nog wel even onderzoeken hoe het zit met energie- en waterverbruik. Overigens is het schoonwassen van katoen op 40 graden voor mij ook heel belangrijk en daar scoort de Miele het beste op. Wat misschien ook een aardige tip voor je is: Bauknecht, de WAK7470, krijgt een 62, eindigt 5e in de test van de Consumentenbond en kost 480 euro. Heb je toch een goede machine en niet een of ander vaag, exotisch merk... Iemand maakte op dit forum nog de opmerking over garantie bijkopen, maar dat is echt je reinste onzin: je hebt wettelijk recht op reparatie van je machine (ook buiten de fabrieksgarantie) van je machine als je rederlijkerwijs ervan uit mag gaan dat je wasmachine langer meegaat dan een paar jaar. Die verzekeringen zijn onwijs duur en je betaalt dus voor iets waarop je volgens ons wetboek gewoon al recht op hebt. Nooit doen dus!Nee, geen bauknecht! Men wat kan je daar een gedonder mee hebben (met een nieuwe dus he) Ik koop nooooooooooooooooi meer een bauknecht.
Whatever, I do what I want
Ben ik nou de enige met een Siemens wasmachine? :( haha

Ik heb die van mij 6 jaar geleden (en nog niks eraan gehad) gekocht juist omdat ie qua prijs en "klasse" beetje tussen de Indesits en de Mieles in zat, rond de 500-600 euro heb je echt een goede met meerdere frutsels en "extra's" en ik ben er echt wel tevreden mee (3 persoonshuishouden)
Ja ! ik heb hier die WD 13481 TP van LG ik vind hem in elk geval prima ,ong 9 maanden in huis , wast gewoon als een "grote"! Stil genoeg,schoon,snel genoeg,en programma's genoeg.

Ik was het repareren van mijn AEG zat .Ik had die zo,n 7 jaar en omdat het toch een dure was liet ik hem tóch steeds repareren ,maar daar koop je toch geen dure voor!

Dus nu eens een Goedkope gekocht (bestgetest kieskeurig nl)

Ik kan best de centen voor een dure missen ,maar was het gewoon zat !(ik koop net zo lief dan weer een nieuwe als deze kuuren krijgt,want had ik maar niet voor een duppie.....)

En hij (hij) heeft idd erg leuke "piepjes" op het einde van z'n programma.

Volgens mij..heeft ie na ieder verschillend programma zijn eigen muziekje.
Vanmiddag liep ik in de stad en zag bij diverse winkels (BCC, Mediamarkt, Block etc.) dat die Insdesit behoorlijk in de aanbieding is. Kent iemand dit merk en wat is je ervaring ermee?

Ook heeft de Wehkamp vele aanbiedingen met o.a. Bosch, LG, Whirlpool, Siemens en Zanussi. Iemand hier ervaring en/of advies wat betreft deze merken?

Alvast weer erg bedankt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven