Een hond, maar wat voor hond?

23-08-2010 09:53 139 berichten
Alle reacties Link kopieren
..
anoniem_57699 wijzigde dit bericht op 01-10-2010 19:51
Reden: privacygezeik op deze site
% gewijzigd
quote:Charlotte69 schreef op 23 augustus 2010 @ 13:54:

Nou ja Sum, ik moet het ook maar doen met wat ik op het internet over de verschillende soorten kan vinden enneh, die van jou is een mix! Kan je die van jou niet een nestje laten krijgen (is het een teefje of reutje?), want het liefst heb ik een mixje, I love mixjes, dat zijn mijn kinderen namelijk ook (alhoewel hun Zuid-Amerikaanse roots niet te zien zijn aan hun uiterlijk, jammer genoeg!).

Is ook weer zo Char,maar de mijne is een mix van Kooiker en Jack

Dus dat zou een neuroot eerste klas moeten zijn en dat valt onwijs mee.

Een nestje

Helaas, geholpen en meneer is overtuigd homo.....
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:Omen schreef op 23 augustus 2010 @ 13:51:

[...]

Kooikers zijn zo ongeveer even groot als Havanezers.

Maar Havanezers zijn veeeeeel leuker!

[afbeelding]

Havanezers zijn heel erg slim, houden van mensen en vooral van kinderen, zijn echte gezelschapshonden en houden van lange wandelingen en veel spelen, maar schikken zich ook zonder problemen naar een wat rustiger dag.

Ohhhh.....een Havenezer is ook leuk!!!

En echt nog NOOIT van gehoord
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Een Havanezer is toch een Bichon? Die hebben ook al een slechte naam, worden een beetje gezien als ouwe dameshondjes. Maar stiekem zijn ze best heel leuk.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
[quote]Charlotte69 schreef op 23 augustus 2010 @ 11:55:

@Helene: Zo'n boomertje leek mij ook wel wat maar dat is echt te klein voor mijn echtgenoot en oudste zoon. Bovendien schijnen er erg veel broodfokkers zich op de Boomers gestort te hebben en dat is geen goed nieuws.

Wel, daar had ik ook schrik voor! Mààr, als je zegt dat je hem niet onmiddellijk wilt, kan je rondkijken voor een particulier, zoals wij!!

Ik ben idd veel fokkers en kennels tegen gekomen in de zoektocht dat ik dacht neen, verder zoeken voor particulier. Zo hebben we onze dus gevonden. Bij de mensen thuis, in de woonkamer (nest) én vader en moeder waren aanwezig!! Ook de baasjes zeer begaan met de pups, hebben nu nog contact met ons hoe het met hem (onze boomer) gaat. Gaven hem niet mee voor een bepaalde leeftijd enz...... Maw dat zat wel goed!!! En wat de grote betreft: zó klein is ie niet hoor! Als je geluk hebt en zoekt, is of de moeder of de vader "redelijk groot", struis. Maarja, dat is natuurlijk ieders keus en smaak.

Maar moet wel zeggen dat ik nu al merk dat het een heerlijke hond gaat worden voor de kids: lief, sociaal, zéér speels.......

Enfin, veel succes in je zoektocht!
quote:Charlotte69 schreef op 23 augustus 2010 @ 13:54:

Nou ja Sum, ik moet het ook maar doen met wat ik op het internet over de verschillende soorten kan vinden enneh, die van jou is een mix! Kan je die van jou niet een nestje laten krijgen (is het een teefje of reutje?), want het liefst heb ik een mixje, I love mixjes, dat zijn mijn kinderen namelijk ook (alhoewel hun Zuid-Amerikaanse roots niet te zien zijn aan hun uiterlijk, jammer genoeg!).

zou ik toch eens in asiels kijken

IK houd het maar even vol, want die zitten vol met lieve, schattige honden/hondjes!
Later is nu
quote:Spijker schreef op 23 augustus 2010 @ 14:55:

Een Havanezer is toch een Bichon? Die hebben ook al een slechte naam, worden een beetje gezien als ouwe dameshondjes. Maar stiekem zijn ze best heel leuk.Nee...!! Dat zijn andere honden. Havanezers zijn echt heel erg leuk! En absoluut niet tuttig.
quote:Omen schreef op 23 augustus 2010 @ 17:21:

[...]

Nee...!! Dat zijn andere honden. Havanezers zijn echt heel erg leuk! En absoluut niet tuttig.

Ik dacht dat bichon een groep was waarvan de havanezer onderdeel uitmaakt?

Edit: ik heb het even opgezocht maar volgens mij heb ik gelijk hoor... http://en.wikipedia.org/wiki/Bichon
En een Nova Scotia Duck Tolling Retriever, oftewel Toller?

Ze zijn ongeveer kniehoog. Voor jou niet te groot, voor je man en zoon niet te klein?

Het zijn leuke actieve en leergierige honden, die prima met kinderen kunnen opschieten en heel goed in een gezin met kinderen kunnen functioneren. Hebben wel veel beweging nodig, maar zo te lezen gaat jullie hond dat wel krijgen.

Het zijn vrij baasgerichte honden, die je wel bezig moet houden. Met onze vorige hond, Stabij, kon ik rustig een uur wandelen zonder naar hem om te kijken. Hij liep dan lekker te snuffelen en te struinen. De Toller komt dan tussendoor wel om aandacht of een spelletje vragen.

De meeste Toller-eigenaren die ik ken doen wel iets aan jachttraining, behendigheid, doggydance, e.d. en ik denk dat een Toller ook wel zoiets nodig heeft.

Maar als je een Toller genoeg activiteit te bieden hebt, dan kun je er ook een wereldhond aan hebben!
Wij hebben nu onze 2e hond en zoals je aan mijn nick kunt zien een Stabij. Wij hebben geen kinderen, maar wel 2 katten, waar hij hele goede maatjes mee is.

Onze Stabij is verder super kindvriendlijk, veel van onze vrienden hebben kinderen en deze kinderen zijn allemaal gek van onze hond.

Hij speelt graag, maar weet ook wanneer hij rustig op zijn kussen moet liggen.

Onze vorige hond was een Noorse Elandhond, ook een geweldige hond. Makkelijk in onderhoud qua vacht en ook superlief voor kinderen. Ook luisteren deed hij erg goed.

Deze beide honden zitten/zaten als wij aan het werk zijn, in een grote kennel (= afgeschermde tuin aan de garage). Ook dit is voor beide honden geen straf, het is wat je ze aanleert.
Een collie is ook erg leuk, en die wij hadden was echt heel lief,ook voor de kinderen.

Ik wil binnenkort ook weer een hondje aanschaffen ,en wil graag

een sheltie deze lijkt op een collie maar is kleiner

Dit zijn ook echte gezinshondjes erg trouw aan hun baasje.
quote:dreamer schreef op 23 augustus 2010 @ 16:25:

[...]

zou ik toch eens in asiels kijken

IK houd het maar even vol, want die zitten vol met lieve, schattige honden/hondjes!Helemaal eens met Dreamer! Onze vorige hond kwam ook uit het asiel (kruising malthezer/poedel/maar eigenlijk vuilnisbakkie) en was een onwijs lieve leuke hond. En is zowat fluitend 18 jaar geworden.
Onze eerste hond kwam ook uit het asiel en is 15 jaar geworden.

Onze Stabij komt bij de dierenbescherming weg, was tussen de 2e en 4e maand al mishandeld, ondervoed en nog meer andere dingen. De dierenbescherming heeft hem daar toen hij 4 maand was weggehaald en wij hebben hem gekregen toen hij 6 maand was.

Natuurlijk is het altijd afwachten hoe de hond later wordt qua karakter ed.

Toen wij hem gingen halen hebben we bewust het dochtertje van mijn vriendin meegenomen om te kijken hoe hij reageerde op kinderen. Als dit niet goed was gegaan dan hadden we hem ook niet meegenomen.
En zijn jullie er al uit?,)

Moeilijk he zo een keuze maken!

Wat een leuke verhalen over verschillende hondenrassen.

En heel erg leuk om te lezen dat een springer spaniel goed in een gezin past!Ben ik absoluut van overtuigd.

Als ons mormels volledig is opgevoed dan komt er echt een tweede welshsje hier in huis!

Is een echte kinderhond, mijn jongste zoon van 6 kan nog weleens onhandig met het hondje zijn en wil nog weleens druk met hem spelen, maar het hondje doet helemaal niks.

Laat wel duidelijk merken dat het genoeg voor hem is maar bijt of hapt helemaal niet.

Keuze genoeg zo te lezen
Wat ook een leuke hond is volgens mij, een Welsh Corgi Cardigan. Echt heel vrolijk, lief en grappig.

Vrienden van ons hebben er eentje gehad en wij twijfelen daar ook nog over.

Iemand ervaring ermee?
quote:Spijker schreef op 23 augustus 2010 @ 13:10:

[...]

Vind ik ze vaak in hun gedrag. Ze weten vaak hun mens te bespelen door gedrukt of zielig te gaan doen als ze niet willen. Kunnen heel stijfkoppig zijn, ook bij dingen waarvan je echt wil dat ze gewoon luisteren (kom hier). En als je er dan wat druk op zet slaan ze al helemaal dicht en begin je zeker niets meer.

Vind ik he, vind ik.

Het klopt wel wat je zegt.

Maar ik vind dat zelf niet zeuren. Ze kunnen eigenwijs zijn en manipuleren maar dat vind ik nu juist mooi aan een hond. Ik hoef geen slaafs beest namelijk.

Ik kan wel druk leggen op mijn hond, maar dat doe ik met de stem. Meer is niet nodig. En ik hoef het bijna nooit te doen.

quote:Spijker schreef op 23 augustus 2010 @ 13:22:

[...]

goed zijn met kinderen is geen raskenmerk. Echt niet.

maar van een kooiker is wel bekend dat ze niet ideaal zijn met kinderen. Natuurlijk hangt het af van hoe de ouders de hond en het kind met elkaar opvoeden.

En aangezien ik niet meer zo in de opvoeding geloof, ga ik er maar vanuit dat ouders er niets van gaan bakken en dus de kooiker af zal raden.
x
anoniem_38662 wijzigde dit bericht op 30-08-2010 21:39
Reden: Baasje gevonden!
% gewijzigd
Ik vind het een beetje typisch dat je een hond koopt en hem na een jaar alweer weg doet. Wil je moeder hem wel kwijt? Iemand die een beetje vergeetachtig is kan toch ook nog prima voor een hond zorgen, en heeft ze niet juist steun aan die hond?

Als hij echt weg moet zou ik je bovendien aanraden éérst contact op te nemen met de fokker. Die willen graag weten wat er met de door hen gefokte honden gebeurt en hij zal zo'n hond ook terugnemen als je er niet meer voor kan zorgen.
Ga eens kijken bij een hondententoonstelling of clubmatch en praat met fokkers. Kijk op de site van de Raad van Beheer. En bedenk bij kruisingen dat zij van beide ouders bepaalde eigenschappen erven. Zowel de goede als de slechte. Kiezen jullie voor een pup laat je dan niet te veel leiden door gevoel. Kies niet het zieligste hondje. Heb je laatste nestkeuze bedenk dan dat dat hondje niet voor niets is overgebleven.Let erop hoe de honden gehuisvest zijn. Ligt het nest in de huiskamer of achteraf in een schuur. Is de moederhond aanwezig en misschien zelfs de vaderhond? Kijk naar hun gedrag en hun reacties.Kijk naar jullie eigen verwachtingen. Zijn jullie een druk gezin kies dan liever niet voor een drukke hond. Bv. een JackRussell want die zijn van nature druk. En realiseer je dat je niet alleen de hond moet opvoeden maar ook je kinderen! Een hond is geen speelgoed. Een hond denkt niet na maar reageerd op instinct en op ervaring. Een hond ziet een kind aan voor een pup en zal op z'n honds reageren als een kind over een grens heengaat. Verdiep je in hondengedrag. Veel hondeneigenaren weten maar weinig van hondencommunicatie. En zo kan ik nog wel even doorgaan. En inderdaa de asielen zitten vol(werk er zelf) Kijk ook een op www.ikzoekbaas.nl Bedenk ook dat een hond makkelijk 12 jaar oud kan worden en aan de kosten (voer, dierenarts, vlooienmiddel, ontwormen, trimmen etc.)Succes met jullie keuze en geniet ervan!
..
anoniem_57699 wijzigde dit bericht op 01-10-2010 19:59
% gewijzigd
Oh, wat spannend!

Heel veel plezier!

* wil ook weer een puppie *
..
anoniem_57699 wijzigde dit bericht op 01-10-2010 20:00
% gewijzigd
Wát leuk!

Even nieuwsgierig, is het via 'mijn' fokker?
Zo'n plaatje in jou achtertuin deze winter:

En dit...

Heel veel plezier met Che!
Wow, wat leuk zeg en wat een geweldige naam! Alvast gefeliciteerd! Nu kunnen jullie lekker gaan puppyshoppen .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven