Een hond, maar wat voor hond?

23-08-2010 09:53 139 berichten
Alle reacties Link kopieren
..
anoniem_57699 wijzigde dit bericht op 01-10-2010 19:51
Reden: privacygezeik op deze site
% gewijzigd
Ik denk dat hoe makkelijk een hond is, niet perse aan de afmetingen van de hond ligt. Uitzonderingen zoals Doggen en Leonbergers daargelaten natuurlijk, die wel érg groot zijn.

Natuurlijk kan je een voorkeur hebben voor een grote of een kleine hond. Maar ik zie niet in waarom een teckel makkelijker zou zijn dan een bearded bijvoorbeeld.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
quote:Charlotte69 schreef op 23 augustus 2010 @ 10:49:

[...]

Natuurlijk moet iedere hond vaak uitgelaten worden maar waarschijnlijk hebben we maar 1x per dag tijd om de hond langer dan een half uur uit te laten en te laten rennen enzo..

Da´s voor heel veel rassen vrij weinig. Minstens de helft van de dagen twee fikse wandelingen per dag en de rest van de dagen 1 fikse wandeling is toch wel echt aan te raden hoor.

(vinnik)
Als je zo weinig tijd hebt zou ik een pup afraden. In het opvoeden van een hond gaat de eerste twee jaar echt meer tijd zitten.

Veel rasverenigingen bemiddelen voor volwassen honden van hun ras.
..
anoniem_57699 wijzigde dit bericht op 01-10-2010 19:55
% gewijzigd
quote:Charlotte69 schreef op 23 augustus 2010 @ 10:49:

[...]

Natuurlijk moet iedere hond vaak uitgelaten worden maar waarschijnlijk hebben we maar 1x per dag tijd om de hond langer dan een half uur uit te laten en te laten rennen enzo..Dat is wel een heel belangrijk criterium. Je kunt dan het beste geen superenergieke hond nemen (beagle, border, retriever). Een spaniel lijkt me op basis van alle criteria wel goed aansluiten.
Als je echt zo 'weinig'tijd hebt zou ik echt geen collie nemen.

Heb je uitlaat plekken in de buurt?

Je hebt een voordeel je werkt thuis dus je hondje hoeft niet veel of lang alleen te zijn, is ook een echt voordeel!

Bij ons is sinds juli een honden uitlaat verbod in de parken en zelfs het bos!Kijk daar ook even na in je buurt
quote:Spijker schreef op 23 augustus 2010 @ 10:53:

Als je zo weinig tijd hebt zou ik een pup afraden. In het opvoeden van een hond gaat de eerste twee jaar echt meer tijd zitten.

Eens.

Als de lange wandeling maar een half uur per dag is zou ik er nog eens goed over nadenken of een hond in jullie leven past. Honden hebben over het algemeen veel langere tijd buiten nodig. Dan is bv 3x een kwartier en 1 keer een half uur echt niet genoeg.
.
anoniem_57699 wijzigde dit bericht op 01-10-2010 19:55
% gewijzigd
Charlotte

ja is ook een leuke hond, en het ligt bij de meeste honden echt aan de opvoeding.

Er word over welshjes gezegd dat ze niet lang alleen kunnen zijn, maar als je het beestje traint is dit best mogelijk.

Dit betekend niet dat mijn hondje veel alleen is maar in geval van nood is dit best mogelijk.

King charles hebben best veel gezondheids problemen, let dus goed op waar je dit soort hondjes vandaan haalt
[quote][message=6939259,noline]Charlotte69 schreef op 23

Ja, we willen eigenlijk wel een pup.

In het verleden hebben we een bobtail gehad en dat is erg goed bevallen. Maar toch heb ik liever een wat kleiner exemplaar deze keer...

quote]

Owww...maar zo'n kruising lab/poedel lijkt daar wel een beetje op, alleen een slag kleiner

Eens kijken of ik een plaatje kan vinden....
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:bliebs schreef op 23 augustus 2010 @ 10:56:

[...]

Eens.

Als de lange wandeling maar een half uur per dag is zou ik er nog eens goed over nadenken of een hond in jullie leven past. Honden hebben over het algemeen veel langere tijd buiten nodig. Dan is bv 3x een kwartier en 1 keer een half uur echt niet genoeg.

Wel even lezen: we kunnen de hond 1x per dag LANGER dan een half uur uitlaten, dus een uur of meer. De overige keren zullen we de hond minimaal een half uur kunnen uitlaten en tegen de tijd dat ie volwassen is, denken we dat dat een keer of 3 per dag is.

Dus 1x een uur of meer en 3x een half uur.

Deze dus....al lijkt hij na een goede blik natuurlijk HELEMAAL NIET op een bob
..
anoniem_57699 wijzigde dit bericht op 01-10-2010 19:56
% gewijzigd
quote:Charlotte69 schreef op 23 augustus 2010 @ 11:00:

[...]

Wel even lezen: we kunnen de hond 1x per dag LANGER dan een half uur uitlaten, dus een uur of meer. De overige keren zullen we de hond minimaal een half uur kunnen uitlaten en tegen de tijd dat ie volwassen is, denken we dat dat een keer of 3 per dag is.

Dus 1x een uur of meer en 3x een half uur.

Ok, verkeerd gelezen inderdaad. Excuus.

Overigens zou ik nog wel op letten met wat voor ras je neemt, een echt actieve hond zou ik in jullie geval niet nemen denk ik. Maar dat ben je nu natuurlijk allemaal aan het uitzoeken.
quote:Summerdance schreef op 23 augustus 2010 @ 11:01:

[afbeelding]

Deze dus....al lijkt hij na een goede blik natuurlijk HELEMAAL NIET op een bob Haha, nee niet echt een Bob! Maar wel schattig!
Wij hebben een Staffordshire Bull terrier.

Geweldige honden.Onze zoon van 2 kan er alles mee doen maakt hem niks uit.
een stabij!! Heel lief voor kinderen, kunnen goed apporteren, allemansvriend!

We hebben vorig jaar onze tweede stabij in huis gehaald en ze is zo lief voor onze kinderen. Ze gaat met ze spelen, zwemmen, laat zioch uitgebreid knuffelen echt een heerlijk beest!
quote:Charlotte69 schreef op 23 augustus 2010 @ 10:57:

[...]

Hmm, met onze Bobtail gingen we dus 1x per dag een uur naar buiten (rennen, apporteren, zwemmen etc) en dan nog een keer of 3 een half uur.

Dat was voor hem echt wel genoeg, hoor! Was ie de rest van de dag gevloerd! Natuurlijk niet toen het een pup was, toen liet ik hem wel 10x per dag uit maar dan elke keer een minuut of 20.Dit is wel iets anders dan 1x per dan een wandeling van langer dan 30 min! Dit is meer dan genoeg lijkt me zo, je schreef het niet erg duidelijk op net.
quote:bliebs schreef op 23 augustus 2010 @ 10:56:

[...]

Eens.

Vertel dat maar eens aan mijn hond. Die is het er totaal niet mee eens dat hij er regelmatig lang uitmoet.

(malthezer)
Later is nu
quote:triaspolitica schreef op 23 augustus 2010 @ 11:06:

een stabij!! Heel lief voor kinderen, kunnen goed apporteren, allemansvriend!

We hebben vorig jaar onze tweede stabij in huis gehaald en ze is zo lief voor onze kinderen. Ze gaat met ze spelen, zwemmen, laat zioch uitgebreid knuffelen echt een heerlijk beest![afbeelding]

Owww....in love hier!!!

Ik vind ze zulke snoepige koppies hebben, maar hebben ze niet net als de Drentse patrijs en de heidewachtel (mijn favoriet) niet ontzettend veel beweging nodig?

ff plaatje zoeken van een heidewachtel:

Hey charlotte, wij hebben sinds vorige woensdag ook een pup!!!

Nog geen moment spijt gehad, echt zo'n lieverd.....

Bij ons was ook de vraag welk ras? Wij hebben ook op die site de vragen beantwoord (onze "eisen" waren vergelijkbaar met jullie) => gezinshond, lief met kinderen (hier 9 en 14), niet "al te veel" beweging nodig, enz... Met uitkomst ook 5 rassen en bij ons is het een Boomer geworden.....de eigenschappen:

Boomer is een kruising van malthezer en shi-tzu.

De Boomer is een vrolijke gezelschapshond. Hij is leergierig, spontaan, intelligent en volgzaam. Het is een makkelijk opvoedbare hond, mits consequent wordt gehandeld. Hij neemt genoegen met 3 maal een kleine wandeling, is niet veeleisend. Als er bezoek komt blaft hij uit enthousiasme, het is echter geen waakhond. De Boomer is een echt gezelligheidsdier en erg aanhankelijk. Hij ligt het liefst op de voeten van de baas.

De Boomer is als vrolijke gezinshond op zijn best. Hij vind het heel gezellig als iedereen thuis is, hij zit graag op schoot. Ook speelt hij graag; balspelletjes zijn goed aan hem besteed. Hij is leergierig, intelligent, lief voor kinderen. Tegenover andere honden is de Boomer sociaal, als ze met katten in huis opgroeien kunnen ze ook met katten overweg. Let op als er een kattenluik is bevestigd; de Boomer past daar doorheen en als er geen afgesloten tuin is zoekt hij graag de vrijheid op. Hij heeft voldoende aan drie maal daags een blokje om, af en toe een dagje strand of bos vind hij natuurlijk net als alle andere honden geweldig.
Ik heb een amerikaanse cocker spaniel. Leuk middenmaatje qua grootte. Altijd blij en vrolijk. Ontzettend aanhankelijk en knuffelig en ontzettend lief. Heel soms wat eigenwijs, houdty van spelen en ze heeft best wat energie, maar echt een superlieve leuke gezinshond!

Alleen vergt de vacht wat onderhoud, af en toe naar de trimsalon. Verder is het puur genieten om alles wat ze doet en van de liefde die ze ons geeft !

http://www.prinspetfoods.nl/uploads/pics/fokker2.jpg
Ze houden idd van bewegen. Onze (nu al wat gotere pup) gaat graag wandelen. Maar als het slecht weer is zoals nu, dan vind ze het ook niet erg om een korter rondje te maken.

Ze houden ook erg van zwemmen. Op speciale hondenstrandjes is het dan ook heel gezellig met kinderen en honden in het water.
Zwemmen met honden vind ik echt een van de leukste dingen die er zijn!

Ik heb een kruising Jack Russel, Kooiker en heb hem echt wel aan het water moeten leren wennen...maar nu....geen sloot is veilig en hij gaat bijna door het dak van de auto heen als hij de zee ruikt....
quote:HEMAlover schreef op 23 augustus 2010 @ 10:45:

Een Border? Heb je ook de gelegenheid om die hond te laten werken? Borders hebben een tomeloze energie en zijn ook nog eens razendslim. Geen standaard gezinshond naar mijn mening!

Het valt wel mee hoor. Na een jaar zijn het fantastische gezinshonden. Maar als je zo'n pup krijgt als ik heb, heb je er veel werk aan. Saar is een schat van een hond en het is al onze derde Border Collie. We hebben er ook één van vijf jaar. Maar deze pup heeft een energie en is zo vreselijk slim, dat heb ik bij de andere twee niet meegemaakt. En je moet er het eerste jaar echt veel tijd insteken. Maar daarna heb je een fijne goed luisterende slimme hond.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven