een merel ei help!
vrijdag 15 juni 2012 om 13:56
hoi hoi,
De buurman komt net aan de deur hij was de tussenheg aan het snoeien raakt hij een Merel!
Nu stond hij met het nestje met een 1 ei , omdat de merel dood is en aangezien hij weet dat ik een dierenliefhebber ben en een vogel volière bouw gelooft hij dat ik het ei kan redden. De merel zat er al een tijdje op , dat weet ik , omdat het de tussenheg was en ik dus al dagelijks even van een afstandje keek.
In mijn ogen word het moeilijk om het ei uit te laten komen , want ik heb niet eens een infrarood lamp , maar ik ben toch benieuwd of ik er iets mee kan iemand enig idee? (Ik bedoel natuurlijk uit laten komen en niet op eten). Ik heb ook al eens een nestje muisjes groot gebracht en daarbij ben ik hele dagen thuis. (Ook zoekt mijn hond het liefst hele dagen wormen
De buurman komt net aan de deur hij was de tussenheg aan het snoeien raakt hij een Merel!
Nu stond hij met het nestje met een 1 ei , omdat de merel dood is en aangezien hij weet dat ik een dierenliefhebber ben en een vogel volière bouw gelooft hij dat ik het ei kan redden. De merel zat er al een tijdje op , dat weet ik , omdat het de tussenheg was en ik dus al dagelijks even van een afstandje keek.
In mijn ogen word het moeilijk om het ei uit te laten komen , want ik heb niet eens een infrarood lamp , maar ik ben toch benieuwd of ik er iets mee kan iemand enig idee? (Ik bedoel natuurlijk uit laten komen en niet op eten). Ik heb ook al eens een nestje muisjes groot gebracht en daarbij ben ik hele dagen thuis. (Ook zoekt mijn hond het liefst hele dagen wormen
vrijdag 15 juni 2012 om 14:55
Volgens mij mag je niet eens een merel in je eigen volière houden, is een inheemse diersoort. Dat zou ik eerst even navragen. Ik zou het ook laten zitten, ben een groot dierenliefhebber, maar ik denk dat zo'n mereltje weinig kans heeft op een normale toekomst. Helemaal niet in het wild als hij niet is opgegroeid met andere merels. Heb je niet nog een ander nest in de buurt waar je je ei bij kwijt kunt?
Alle dieren -behalve de mens- weten dat het leven in de eerste plaats bedoeld is om ervan te genieten. ~Samuel Butler~
vrijdag 15 juni 2012 om 15:07
vrijdag 15 juni 2012 om 16:15
Ik zou het toch laten gaan :/ Ben zelf fervent dierenliefhebber, maar je loopt het risico om een ander nest te verstoren of simpelweg jouw tijd te verspelen met zorgen voor een mogelijk nog niet bevrucht ei (en als die al wel bevrucht is, hoe kan het jong nog de "merel-dingen" leren?). Plus, je zegt zelf dat het strafbaar is, niet dat daar een haan naar gaat kraaien ( ) maar goed.
woensdag 20 juni 2012 om 22:32
inmiddels het eitje nog steeds onder de warmtelamp en je kan nu duidelijk aderen en een "bolletje" zien.
Heb nog 2 keer gezocht naar een ander nest , maar niet gevonden.
Ik ga "het" gewoon doen! Heb vaker van dit soort acties gemaakt en ze zijn altijd goed afgelopen (voor de dieren) en het past niet bij me het ei weg te gooien.
Dus tips zijn welkom
Heb nog 2 keer gezocht naar een ander nest , maar niet gevonden.
Ik ga "het" gewoon doen! Heb vaker van dit soort acties gemaakt en ze zijn altijd goed afgelopen (voor de dieren) en het past niet bij me het ei weg te gooien.
Dus tips zijn welkom
donderdag 21 juni 2012 om 07:31
Mocht het ei daadwerkelijk uitkomen;
in een hengelsportwinkel kun je regenwormen kopen. Scheelt je weer zoeken. Dat zijn vaak wel erg grote wormen, dus misschien in het begin nog iets te groot. In dierenwinkels meelwormen (wel effe het kopje afknippen ) en krekels.
in een hengelsportwinkel kun je regenwormen kopen. Scheelt je weer zoeken. Dat zijn vaak wel erg grote wormen, dus misschien in het begin nog iets te groot. In dierenwinkels meelwormen (wel effe het kopje afknippen ) en krekels.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020