Een schoon, opgeruimd huis!

20-04-2009 20:27 1902 berichten
Zoals er meerdere lijn topics bestaan, weet ik dat er ook een 'opruim' topic bestaat. Heb er in het begin een tijdje geschreven, maar geen discipline, andere zaken aan mn hoofd, dus niet vol gehouden.

Nu echter gaat de knop om!

Ik wil een opgeruimd huis!

En ik ken mezelf, dat gaat zo niet lukken, ik heb een stok achter de deur nodig. Ik moet een lijstje hebben, waarbij ik kan afstrepen, of doelen stellen voor die dag.

Zondag al heel de dag in de tuin bezig geweest, die staat er weer oppietoppie bij Alleen lag daar mn prioriteit natuurlijk niet, maar je kent het, mooi weer, lekker buiten blablabla. Het eerste excuus dus.

Ik ben momenteel elke dag thuis, zou dus elke dag heel wat kunnen doen, maar juist door het elke dag thuis zijn ben ik een kei geworden in het uitstellen, wat ik vandaag niet doe kan morgen immers wel, met als resultaat dat ik einde van de week een dag bezig ben, terwijl het elke dag een uurtje zou zijn, bij wijze van spreken.

Wie doet er mee?!

Mijn doelen voor morgen zijn alvast:

* bijkeuken uitsoppen, onbruikbare dingen weggooien, mss practisch en opnieuw indelen.

(niet een te groot doel, ben heel de ochtend al bij mn oma aan het poetsen, en zo leuk vind ik dat poetsen nou ook weer niet )
Alle reacties Link kopieren
Dank voor de felicitaties!!

Heb een leuke verjaardag gehad, jammer dat het doordeweeks was en niet iedereen had tijd om te komen (dat krijg je met mensen uit de zorg).

Ik heb wel mooi mijn lijstje kunnen afwerken!! Ben er zelf best trots op, dat ik op mijn vrije verjaardag zo hard gewerkt had. Nadeel van een feestje is wel dat je de dag erna weer vooraan kan beginnen; woonkamer poetsen, stofzuigen en dweilen en de wc poetsen.

Oplossing voor elke spin: de stofzuiger! Ik durf de kleinere wel op te pakken, maar de grotere verdwijnen in de stofzuiger.

Van de week lagen er dode vogeltjes in de tuin, echt zielig, maar die raak ik met geen mogelijkheid aan hoor. Vriendlief heeft ze in de kliko gedaan.

Wel lekker dat je mag aftellen tot aan je verlof, Sylvester!

Amygdala, ik snap heel goed dat je druk bent met je nieuwe huis! Ik herken het heel goed als er nog een boel spullen geen vaste plek hebben. Hier is het niet anders, maar we moeten nog een aantal meubels (vooral kasten) aanschaffen, maar dat is lastig met onze smaak (verschilt nogal).

Geniet van het mooie weer!

Liefs MDF
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!
Wie ging er nou ook al weer trouwen binnenkort??

Hoe staat t met de voorbereidingspret?

Amygdala, succes met uitzoeken en opruimen.

Al dat meerwerk uitzoeken is een behoorlijke klus he.

Neem de tijd zolang t kan, niets overhaasten. Komt vanzelf goed.

Irritant he, van verjaardagen. Ik had t weekend hetzelfde, kind was jarig.

Heb idd de stofzuiger gepakt. Zoon lag helemaal in een deuk, hij vond t erg grappig die spin zo in de stang te zien verdwijnen.

Heb wel een prop in de stang gedaan ha ha.
koffie, zwart graag...
@ Sylvester,

Dat ben ik!! Over 5 maanden is het al zover!! Begint nu echt te kriebelen hoor. De voorbereidingen zijn in volle gang. Het belangrijkste is geregeld; de lokatie. Ook al fotograaf gevonden. Nu bezig voor DE ringen, muziek, de jurk en het pak, de uitnodigingen, de taart. Die dingen lopen een beetje tegelijk door elkaar, maar dat kan prima.

Vind het wel lastig om wat te bedenken als cadeautje voor de vier getuigen en cermoniemeesters (2 in ons geval).

Ik vind verjaardagen leuk; lekker hapjes maken, taart maken, alles regelen, goede voorbereidingen zijn het halve werk. Maar de rommel is het minst leuke van alles.

Ook grappig om te zien hoe een kleine goudvis in de stofzuiger verdwijnt (deed mijn moeder ooit per ongeluk). het beestje stribbelde tegen. Ik rolde over de vloer van het lachen en pieste bijna in mijn broek van het lachen.
Oh, t kan heel snel hoor. Wij zijn binnen 5 weken getrouwd en hadden echt alles erop en eraan. Super feest in super lokatie, trouwen in een kasteel, geweldige trouwjurk (mart visser kuch kuch), mooie kaarten etc.

Was ook wel kwestie van geluk en situatie (nee, geen moetje )

Planning was pas 3/4 jaar later.

Als kadootje hadden wij een beeld gekocht. Iedereen was er helemaal blij mee en overal pronkt hij nog in de woonkamer.

Een goudvis!!! Hebben jullie mn nog gered??
koffie, zwart graag...
Wat leuk MissDubbelfriss dat je tante wordt, gefeliciteerd! Succes met alle voorbereidingen nog!

Goed bezig Amygdala!

Klinkt als een mooie bruiloft Sylvester. Morgen laatste werkdag dus. Succes!

Ah, best zielig al die spinnen in een stofzuigerslang. Ikzelf ben banger voor muggen. Dat gezoem is verschrikkelijk irritant; vooral ook omdat ze dat doen als je bijna slaapt. Ik heb dan toch liever een spin op mijn kamer. Tenzij zo'n spin echt groot is; dan ben ik ook niet zo blij. Het schijnt ook dat je er gewoon een glas op kan zetten met een stuk karton erachter. Een goudvis in de stofzuiger lijkt mij ook zielig trouwens...
Welk kasteel ben je getrouwd, Sylvester?

En in 5 weken alles regelen, WAUW!! dat gaat hier al niet eens meer lukken, haha. Maar dan moet ik erbij zeggen dat we beide fulltime werken en ik ook nog eens met onregelmatige diensten, dus voor de samen te regelen dingen is dat niet altijd erg practisch, omdat ik vaak ook vrij ben als hij moet werken en andersom.

Hoe selecteer je eigenlijk een DJ? of waar vind je uberhaupt een goede ( voor regio Oost-Brabant)? En wat is goed?

We hebben wel duidelijk een beeld van wat er vooral niet gedraaid moet gaan worden; Nederlandstalige smartlappen (Jan Smit, Hazes, Corry Konings, Marco Borsato, etc), heavy metal. We willen gewoon een Dj die jaren 80, 90 en hits van nu draait.

Trouwjurk uitzoeken staat over 3 weken gepland (kon echt niet eerder). Ik hoop voor die datum al wel onze DJ gevonden te hebben, ik wil dan ook de bloemen en het vervoer geregeld hebben.

Nu weer terug naar mijn huishouden!

Liefs MDF
Kan niet zoveel prive info kwijt hier, want de situatie en lokatie zijn erg herkenbaar. Sorry.

Vooral de situatie zorgde ervoor dat veel bedrijven meewerkten om alles binnen die 5 weken te realiseren.

Neem lekker je tijd. Bij veel DJ's kan je even komen kijken als ze aan het werk zijn. Even googlen op DJ en woonplaats?
koffie, zwart graag...
Tja, wij hebben een kleine bruiloft gehad (wilden we ook) en dat was ook in een weekje of 6 geregeld. Geen kasteel, maar wel hoe we het wilden.

Volgens mij ben je sowieso wel druk tot aan je bruiloft, ook al is het bijvoorbeeld pas over anderhalf jaar. Je ziet altijd wel iets dat je ook wil, of iets wat je anders wil...

Veel tegelijk MDF... trouwen, tante worden, en je verjaardag. Klinkt goed allemaal!

Op internet kun je trouwens een hoop DJ's / bandjes vinden. Vaak kun je dan al luisteren naar voorproefjes en als je met ze afspreekt krijg je vaak ook nog wel een cd ofzo, zodat je een beetje weet of het wat is.

En 'mond-tot-mond-reclame' doet het natuurlijk ook altijd erg goed.

Misschien kun je iemand vragen die in een kroeg in je buurt draait (als je die leuk vindt tenminste...).
Mag ik me hier nog aansluiten? Ik heb een schop onder mijn kont nodig, want ik ben een huishoudelijke chaoot. En topic als deze als stok achter de deur lijkt me helemaal geen slecht idee. Ben een echte uitsteller, doe alles altijd morgen...

Maar daardoor ligt mijn huis er niet netjes bij en schrik ik regelmatig van onverwachts bezoek. Dat ik dat niet meer wil mag duidelijk zijn, voor mij en voor mijn kinderen. Ik ga mijn bevallige derrière dus zo achter deze pc vandaan slepen en me op mijn woonkamer storten. Gelukkig heb ik een week vrij, dus nog een aantal dagen om een echte grote schoonmaak en opruiming te houden.
...
Om je van harte welkom te heten, vlammetje, allereerst dus maar een enorme rotschop!

En verder een paar opstart-tips...

- doe niet teveel gelijk. Kamer voor kamer... breng uit de kamer wat daar niet hoort en leg dat vast in de kamer waar het wel hoort (grote doos of boodschappenkrat is een handig verzamelpunt). Als je dan klaar bent met een kamer, is die kamer ook echt klaar. Kom je dan in een volgende kamer iets tegen dat in kamer 1 hoort, dan kun je het gelijk op de vaste plek leggen.

Maak het jezelf gezellig. Muziek lekker hard, ieder uur 10 minuten pauze om even een kopje thee te drinken. Zet desnoods de kookwekker, dat je na 10 minuten echt weer opstaat.

Maak van de gelegenheid gebruik dat je nu toch echt aan het soppen gaat, en maak gelijk de kasten ook even schoon, voor je de plank weer volzet.

Wees kritisch... gooi lekker veel weg en breng het naar de stort / kringloop. Misschien kun je nog wat op marktplaats zetten. Twijfelgevallen kun je nog even bewaren, bij elkaar in een tas of doos. Raak je die doos de komende maanden niet aan? Dan kan het daarna gewoon weg.

Tot slot: bijhouden.

Doe iedere dag een paar dingetjes, of ga er gewoon voor om de hele zaterdag te poetsen. Maak voor jezelf een keuze en hou jezelf er dan aan.

Bijv. iedere maandagavond de badkamer, iedere dinsdagavond even extra in de keuken poetsen, iedere woensdag en zondag het toilet, iedere vrijdag een 'af-en-toe-klusje', zoals ramenlappen (wat je niet iedere week doet). Plan deze poetstijd ook altijd op een vaste tijd in.

Wij werken allebei en doen dit na het eten 's avonds. De een doet de keuken, de ander doet wat in huis. En dan om 8 uur lekker aan de koffie.

Wat heb je voor jezelf op het lijstje staan om te doen deze

week?

Succes!
Wat ik op mijn lijstje heb? Eigenlijk alles! Maar dat zal wel niet lukken. Maar een 'kleine' opsomming:

- wc en badkamer grote beurt.

- ramen lappen

- schuur uitmesten

- achtertuin doen

- op zolder alle oude kleding achter het schot uitzoeken/wegdoen

- 4 manden strijk

- bijkeuken opruimen en uitsoppen

- al mijn oude school- en werkpapieren nalopen en wegdoen wat niet meer nodig is.

- boekenkast uitzoeken welke boeken weg gaan, want de kast is overvol.

- administratie bijwerken

- recepten inplakken

Eh, nou, zoiets dus... Aangezien het nogal wat is, hik ik er tegen aan.
...
Ow, vergeet nog wat: ik wilde ook heel graag de trap schuren en lakken en wat muurtjes waarop kindertekeningen staan opnieuw sausen. Heb de verf al in huis gehaald... En in de bijkeuken staan nog twee kastjes die ik aan het afschuren ben voor in de woonkamer.
...
Zie dit topic en herinner me dat ik een jaar geleden hier ook schreef.

Wat is er in de tussentijd al aangepakt en opgeruimd?

Niet veel

Ga het nu drastisch aanpakken: Ik ga verhuizen.

Nu nog niet, ik heb nog een wachtlijst lang de tijd om overbodige rommel weg te doen maar wel een flinke stok achter de deur dus en een leuke stok!

Heb net de speelkamer opgeruimd, kinderen zijn er niet dus dan kan dat zonder gemopper dat ik iets weggooi.

Ga nu de kinderkamers nog even door zodat ze straks in een opgeruimde, schone kamer kunnen slapen als ze weer thuis komen.

Het is vakantie en rotweer dus de zolder is de rest van de week aan de beurt.

(niet vergeten grof vuil te bellen)
Ik heb vorige week de trapkast aangepakt. Nu nog de keuken, gang, badkamer en logeerkamer en de schuur. Maar we hebben nog 3 maanden voordat we gaan verhuizen. Moet nog cd kastje uitzoeken, maar dat is een keer voor een regenachtige dag, mss vandaag nog wel.....
Gisteren heb ik mijn hele dag verleuterd op het forum. Vandaag heb ik de kinderen op de opvang en heb ik me voorgenomen om er eens een paar uur flink tegenaan te gaan hier in huis! Ik hoop dat ik aan het eind van de dag flink wat dingen van mijn waslijstje weg kan strepen!
...
Niet er tegenaan hikken vlammetje. Doorgassen!

En wat ik zei: hou het overzichtelijk voor jezelf. Begin niet overal tegelijk. Het is veel fijner als je langs een kast of kamer loopt en dat die in ieder geval al netjes is. Dat je echt ziet wat je al gedaan hebt.

Heerlijk is dat!

Janna, goed bezig. Van het weekend gaat het weer regenen, dus tijd zat!

Mamalief... wel een drastische maatregel. Maar in ieder geval goed bezig geweest. Grof vuil al gebeld?
quote:Amygdala schreef op 04 mei 2010 @ 11:10:

Mamalief... wel een drastische maatregel. Maar in ieder geval goed bezig geweest. Grof vuil al gebeld?

Ja dat wel maar het wordt pas 17 mei opgehaald dus das niet echt handig.

Om het nu al in de tuin te zetten lijkt me ook niks dus een goeie smoes om nog even de zolder te laten zoals ie is

Ben vandaag niet fit dus doe even niks behalve het normale dagelijkse werk zoals stofzuigen, dweilen, wassen en opruimen.

Morgen ook niks want dan moeten we natuurlijk naar een bevrijdingsfestival en dan maar zien of ik donderdag in staat ben om iets te doen

Smoezen verzinnen kan ik beter dan doorpakken
Nou, ik ben begonnen, maar ik had kunnen weten dat het meer werk is dan ik dacht. een tijdje aan mijn slaapkamer, die is op zolder. Daar heb ik ook een bergruimte voor van alles, en die wilde ik even gaan uitzoeken. Moest toch i.v.m. zomer-/ winterkleding wisselen. De kleding is uitgezocht en ik ben ook begonnen aan 5 andere grote dozen die er stonden. 3 dozen vol met oud studiemateriaal, lesmaterialen, les-ideeën, leerboeken. Uitgezocht. Nu wil ik ze niet langer in het berghok, maar ergens waar ik er ook daadwerkelijk bij kan. Dus ga straks een schap in de bijkeuken vrijmaken. In de boekenkast vind ik niet zo mooi. Nog een half uurtje denk is, en dan is de zolder in ieder geval af! had trouwens niet gedacht dat dat me dik 2 uur zou kosten! Oh, en de wc is ook gedaan.
...
Goed bezig Vlammetje!

Ik heb net de wc, ja echt, de wc opgeruimd!

Mandje met tampons, inlegkruisjes, pleisters en andere losse rommel uitgezocht, medicijnkastje leeggehaald en uitgezocht.

Wat een bult oude pillen en pufjes had ik nog zeg!

Niet echt een grote klus maar toch weer wat gedaan.

Wat zeg ik? Een hele ruimte in huis gedaan zelfs!

Nu heb ik even pauze want sta te tollen op mijn benen.
*Breekt even in*

MDF, als je hulp nodig hebt of wil spuien of vragen of wat dan ook bruiloftttechnisch, dan nodig ik je van harte hier uit!

*Breekt weer uit*
Wow, wat is er met dit half slaperige topic gebeurd???

Ben er ff een paar dagen niet ha ha.

Welkom Vlammetje en welkom terug mamalief.

Ik heb een schoonmaakprobleem. Mn schoonmaakster heeft nu al in de 4 weken 3 weken afgezegd. Normaal geen probleem maar ik kan nu hoogzwanger echt mn huis niet schoonmaken (vanwege bijkomstige klachten)

Zo maar even een ander zoeken, want dit schiet niet op.

Grrrrrr

Oh, over 2weken zodra zoon op school zit weer, ga ik de administratie in mappen doen en die ene zolderkamer opruimen. Daar komt mn moeder bij helpen.

Dus nog even en dan is echt t hele huis aan kant.

Zou t ooit.....
koffie, zwart graag...
Hoi!

@ Vlammetje,

Welkom hier, leuk dat je meeschrijft. En ik vind het grappig om te lezen dat jij net als ik denkt ooh dat klusje doe ik wel even vlug, maar dat het dan ook tegenvalt.

@ Sylvester,

Wat lekker dat je verlof nu begonnen is hoor! Fijn dat je moeder komt helpen met de administratie en die laatste zolederkamer! Wel balen dat je poetshulp het zo laat afweten. Ik zou er ook niet happy van worden. Nou heb ik er geen, maar ik snap heel goed dat het irritant is.

Jammer dat je niet teveel kan vertellen hier, maar je mag altijd wel mailen hoor; missdubbelfriss@hotmail.com (let op de dubbele S (2x).

@ Badassmom,

De wc uitruimen, klinkt grappig, maar wel goed dat je het doet hoor. Heb je alle oude medicatie enzo naar de apotheek gebracht, of staat dat nog op je to-do-list?

Verhuizen is wel een drastische maatregel om op te ruimen en rotzooi weg te gaan gooien.

@Amygdala,

Bij is het altijd al hollen of stilstaan geweest. Het ene moment zit ik in een rustig vaarwater; lekker werken, niet teveel andere dingen erbij en nu gaat alles in een sneltreinvaart, en moeten we soms echt de rem erop gooien.

Ik ben nu een 4tal dagen vrij, dus nu bezig met studie (ja, ik ga zo weer verder hoor), huishouden en in het weekend staan er weer 2 feestjes op het programma.

Vandaag wil ik:

- de was bijwerken

- bed verschonen

- slaapkamer poetsen (alle rommel op de goede plek opruimen, vensterbank afstoffen, nachtkastjes en bedranden ook, vloer stofzuigen en dweilen)

- asperges schillen (voor vanavond te eten)

- studieverslagen bijwerken (3 dagverslagen maken van werkdagen en 1 plan van aanpak voor een praktijkexamen schrijven)

Ofwel lekker druk dus. Inmiddels draait wasmachine nr 2 al en hangt het beddengoed al buiten te drogen. ook zit ik al achter de pc klaar om weer verder te gaan met mijn studie activiteiten... forum is verleidelijk leuk... *zucht*

Morgen weer een huishouddag, dan wil ik dit doen:

- logeerkamer stoffen, stofzuigen en dweilen

- Badkamer poetsen

- Wc doen (gaat in een moeite door na de badkamer)

- Studeerkamer opruimen (als ik gestudeerd heb dan is het net of er een bom is afgegaan).

Nou je snapt het al... genoeg te doen, dus ik ben er weer weg van!

Liefs MDF
quote:maroon5 schreef op 20 april 2009 @ 20:54:

Juist Eleonora, dat gevoel heb ik dus ook. Opgeruimd huis, opgeruimd koppie! Nu het in mn koppie eindelijk weer lekker opgeruimd is wil ik dat thuis ook weer.

"vroeger' was ik altijd heel opgeruimd, alles had zn vaste plekje, elke dag een paar klusjes doen etc. Sinds mn depressie lijkt het net of ik het niet belangrijk meer vind. Terwijl ik er bijv een hekel aan heb dat mn vriend zn snoeppapiertje niet opruimt (om nu maar iets onbenulligs te zeggen) Ik moet er gewoon weer structuur en regelmaat in krijgen. Ben nogal van de hak op de tak, met de woonkamer bijvoorbeeld, en dan kan ik zo inenen op de fiets naar de supermarkt gaan, ik loop er zo bij weg. En dat stoort me steeds meer, ik wil gewoon lekker in een opgeruimd huis binnen komen! Dus tips zijn erg welkom! Werk je bijv met een vaste routine, dat je maandag de bovenverdieping doet, op woensdag altijd dweilen, dat soort zaken.

Ik heb een planbord, staat te verstoffen achter de kast, grote kans dat die vanavond nog ingevuld en opgehangen word!

Hihi, waar woon je?

ik kan vet goed opruimen en sorteren en poetsen enzo en eigenlijk doe ik de hele dag niets liever :P Voor 7 euro per uur kom ik het voor je fixen ;)
Beetje jammer dat AnakinSkywalker reageert op een bericht van meer dan een jaar oud. Ik dacht altijd al dat die Skywalkers familie (StarWars) niet helemaal bij de tijd zou zijn, maar nu is het nog bewezen ook

ik heb een nieuwe schoonmaakster. Begint misschien volgende week, zoiezo die week erop.

Nu nog mn huidige ontslaan.

Maandag gaat zoon dagje naar opa en oma, dus dan ga ik beginnen met administratie. Mede door de nieuwe poets, want alle administratie gaat weer keurig achter slot en grendel dan.
koffie, zwart graag...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven