Electrameter geeft maar 1 stand

16-02-2015 21:22 11 berichten
Ik heb een electrameter met elektronisch afleesschermpje. Normaal zou je daar afwisselend de meterstanden I en II moeten zien, maar ik krijg nu steeds alleen II. Kan ik ergens op een knopje drukken om hem te laten overspringen, of is er iets stuk?
Bij mij is dat de vierkante zwarte knop die rechtsonder het scherm zit.

(maar ik vermoed dat er wel een heel aantal verschillende meters zullen zijn, maar als het goed is hebben ze allemaal zo een soort knop ergens)
Het is een Gyr+ elektriciteitsmeter en ik vind nergens een knop. Hij geeft eerst meterstand 2, dan even niets, en dan weer meterstand 2. Ik denk dat ik maar even afwacht of hij om 23.00 uur meterstand 1 geeft, en anders bel ik morgen de Nuon. Dan moeten zij maar even komen kijken.
Alle reacties Link kopieren
Ik ken zo al 5 verschillende meters.

Sommige met knop. Sommige zonder.

Maar als de meter meerdere standen aangaf en nu niet meer. Bel dan de netbeheerder.

0800 9009

De meter is van de net beheerder en niet van de stroomleverancier.
wie de toekomst als tegenwind ervaart, loopt in de verkeerde richting.
quote:betjebig schreef op 16 februari 2015 @ 21:53:

Het is een Gyr+ elektriciteitsmeter en ik vind nergens een knop. Hij geeft eerst meterstand 2, dan even niets, en dan weer meterstand 2. Ik denk dat ik maar even afwacht of hij om 23.00 uur meterstand 1 geeft, en anders bel ik morgen de Nuon. Dan moeten zij maar even komen kijken.Bedoel je een Landis+Gyr? Welke type dan? Staat mogelijk rechtsboven. En zit daar geen groene knop?
En heb je al stand 1?

(meestal is 1 trouwens hoogtarief(=dag)

en 2 laagtarief (=nacht)

Meters gaan ook wel eens stuk, dan hebben ze ineens nog maar 1 stand.

(jarenlang meterstanden opgenomen, verbazingwekkend altijd hoeveel mensen niet wisten dat ze dubbeltarief hadden en hoe ze beie standen konden lezen)
Nope

1 is nacht

2 is dag

Tenminste bij de nieuwe slimme meters.

Bij de oude meters is er geen peil op te trekken, fabrikanten deden maar wat.
wie de toekomst als tegenwind ervaart, loopt in de verkeerde richting.
Verkeerd topic
Nee, helaas, hij geeft nog steeds maar 1 stand. Er zit ook nergens een knop. Het enige waar je iets mee zou kunnen zit achter glas en daar zit een verzegeling op. Lijkt me niet verstandig om dat eraf te pielen Ik bel morgen dus maar naar Nuon want ik denk dat hij stuk is.

Krijg je zo'n meter trouwens van hen, of heb ik hem gekregen toen ik een nieuwe stoppenkast kocht?
quote:betjebig schreef op 16 februari 2015 @ 21:53:

Het is een Gyr+ elektriciteitsmeter en ik vind nergens een knop. Hij geeft eerst meterstand 2, dan even niets, en dan weer meterstand 2. Ik denk dat ik maar even afwacht of hij om 23.00 uur meterstand 1 geeft, en anders bel ik morgen de Nuon. Dan moeten zij maar even komen kijken.Als ik op Google gyr electrameter intyp dan krijg ik oa een handleiding hoe je hem af moet lezen. Hierin staat dat hij automatisch elke tien seconden over springt van stand 1 naar stand 2 en weer terug, als hij bij jou overspringt van stand 2 naar een leeg scherm dan is er waarschijnlijk iets stuk ja.
quote:_blabla_ schreef op 17 februari 2015 @ 08:46:

[...]

Als ik op Google gyr electrameter intyp dan krijg ik oa een handleiding hoe je hem af moet lezen. Hierin staat dat hij automatisch elke tien seconden over springt van stand 1 naar stand 2 en weer terug, als hij bij jou overspringt van stand 2 naar een leeg scherm dan is er waarschijnlijk iets stuk ja.Dat was ook de conclusie van de storingsdienst Het was een leerzaam belrondje, waar ik er achter ben gekomen dat er naast het energiebedrijf ook nog een netbeheerder bestaat. Die levert de meters. Omdat mijn wijk juist dit jaar op de agenda stond voor het plaatsen van nieuwe gas- en elektrameters krijg ik die nu al. Dat worden dan meters die op afstand uitleesbaar zijn, dus dan kun je nooit meer vergeten je standen door te geven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven