Elke avond bang in bed

27-02-2014 12:14 97 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het moment was daar, ik ging samenwonen! Vrijstaand, beetje achteraf maar toch dichtbij het centrum aan een ventweg. Mijn ouders woonden ook al vrij (boerderij) en daar was ik al een angsthaas als ik alleen thuis was. En nu, nog steeds (vooral in de winter), deur op slot en maar hopen dat vriendlief op tijd thuis is. 'S avonds in bed, allemaal geluiden, krakende vloeren (in de woonkamer, onze slaapkamer en overloop houten vloeren), wind die langs het huis raast, knappende dakplaten, langzaam rijdende auto's, ik hoor en zie van alles. Laatst dacht ik zelfs te zien dat er iemand met een zaklamp scheen door de overloop, omg wat was ik bang.

Ik slaap er zo slecht door! Zijn er meer mensen die hier last van hebben? En tips hebben om minder bang te zijn? We hebben al een hek om ons huis heen staan, over een paar weken krijgen we dubbel glas (minder gehorig) en rond april willen we een hond aanschaffen. Ohja, verhuizen gaan we niet doen, zolang het licht is woon ik er heerlijk. ;)
Laat een alarmsysteem installeren. Of rolluiken.

Wij hebben infrarood en deurmagneten. Hierdoor voel ik me geen moment onveilig als vriend er niet is.
Waar ben je bang van/voor?
Je maakt jezelf bang. Je bent je aan het focussen op de geluiden. Waar ben je precies bang voor?
Ik herken het wel, woonde vroeger ook op een boerderij. Woon nu in een oud huis, gewoon midden in het dorp, maar heb na een spannende serie ook nog wel eens de neiging om angstig te zijn. Woon je er al lang? Soms gaat het ook met de tijd over.

Hond helpt geweldig.
Therapie? Er is namelijk niets om bang voor te zijn,
Ik zou ook zeggen: therapie. Want de angst die je hebt is niet realistisch.
Volgens mij kun je iemand van de politie o.i.d. advies laten geven over beveiliging van je huis. Over sloten etc...

Misschien helpt dat je wat.
Ik zou zeggen; neem een hond. Maar dat ga je al doen Huisdieren waarschuwen je meteen als er iets geks aan de hand is, vind ik zelf ook een prettig idee.
Ik ben echt doodsbang voor inbraak.We wonen er in sinds begin juli 2013 dus nog niet zo lang. Hoopte ook dat het minder werd maar dat valt vies tegen.

@Bianca, wat zijn deurmagneten?
Geen tips, helaas wel heel veel herkenning.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Waar komt die angst vandaan? Een huis met veel hout kraakt zo nu en dan, hout "werkt". Auto's die in het donker langsrijden hebben hun lichten aan, dat zul je waarschijnlijk wel zien. Zet een kierstandhouder op je deur(en), hang een bewegingsmelder op met een halogeen-vérstraler en een (nep)camera, dat stelt je misschien een beetje gerust. Denk er wel aan dat je die kierstandhouder open doet als je vriend nog moet thuiskomen.
verba volant, scripta manent.
Trouwens er is ook een grappig feitje van mijn bangzijn:

Rond september hoorden we echt werkelijk elke nacht tussen 4 en 5 een busje stoppen in de straat, reed door, draaide bij de buurman en kwam weer langs ons terug om verder te rijden. Dus elke nacht stond ik naast mn bed om het kenteken te traceren. Toen toch maar eens even een proef abo op de krant te genomen, bleek het de krantenbezorger te zijn hahaha, bummer!
Laat de inbraakpreventiedienst langskomen (als zoiets bestaat in Nederland), die kunnen inschatten hoe goed je huis beschermd is tegen inbraak. Die kunnen je dan dingen aanraden zoals stalen veiligheidsdeur, extra raambeveiliging etc.
Ik herken het wel.

Maar waarom ben je dan in hemelsnaam vrijstaand achteraf gaan wonen, als je voor die tijd ook al bang was?
Dubbelglas scheelt al een hoop hoor!

Ik woon gewoon in de stad maar vind alleen zijn ook niet alles hoor. Je hoort onbewust meer geluiden en je gaat er meer op letten als je alleen bent. Boven hadden wij nog enkel glas maar na dat dit dubbel is geworden hoor ik minder. En sowieso was het nog wennen aan nieuwe geluiden toen ik hier kwam wonen.

Hier reageert poezenbeest altijd als ze iets vreemds hoort maar dat is eigenlijk nooit echt iets. Vriend gaat dat kijken waarna onze heldhaftige poes weer gaat slapen

Misschien als je alleen bent een muziekje oo de achtergrond aanzetten? Ik kan nooit slapen met de tv aan, maar als ik dan een keer alleen naar bed ga zet ik de tv aan.
@lisa, de liefde voor ons mooie oude huis, met mooie oude, krakende, houten vloer, stuk grond, vriend met tractorhobby..
quote:freexx schreef op 27 februari 2014 @ 12:24:

Ik ben echt doodsbang voor inbraak.We wonen er in sinds begin juli 2013 dus nog niet zo lang. Hoopte ook dat het minder werd maar dat valt vies tegen.

@Bianca, wat zijn deurmagneten?Het zijn eigenlijk sensoren. Een sensor op de deurpost en de ander op de deur. Ik kan geen plaatje plakken maar het lijken net magneetjes.
Ik heb even gegoogled; ik bedoelde dit:

http://www.politiekeurmerk.nl/bewoners
Ik denk dat de hond een groot verschil gaat maken. Ben je bang voor iets specifieks, of heb je ooit iets meegemaakt wat deze angst kan vertklaren?

Ik herken het wel een beetje hoor, in mijn eentje in een krakend huis op het platteland zitten is ook niet mijn ding. Maar ik loop gerust om 3 uur 's nachts in mijn eentje over straat in de stad. Het slaat nergens op, maar ja.
Ik was ook altijd bang als ik alleen thuis was en het was donker. Ik had de tip gelezen om de geluiden te traceren zodat ik weet waar het vandaag komt. En ik ga kijken als ik denk echt wat te horen. Dit heeft mij beide elke keer de bevestiging gegeven dat ik mij aanstel. De angst is een stuk minder geworden. Bijna weg.

En ik kijk geen horrorfilms en dergelijke meer. Dat scheelt ook.
Heb je een slot op de slaapkamer?? Bij mij heeft dat psychisch veel van de angst weggenomen. Het is ook vooral het idee natuurlijk... maar als ik alleen thuis was (vooral toen ik nog wel eens op het grote huis van mijn ouders paste als zij op vakantie waren...) gaf me dat net dat beetje veiligheidsgevoel dat ik nodig had om lekker te slapen.
Zou ook niks voor mij zijn, zo achteraf en zo aarde donker om mijn huis heen. Ik zou investeren in een heel felle lamp die aanspringt als er iemand in de buurt komt. En een grote hond nemen idd.
Goeie van dat slot op de slaapkamer. Mocht er onverhoopt ooit iemand binnenkomen, dan vertraagt een slot de boel wel en heb jij tijd om 112 te bellen. Zorg altijd dat je een telefoon mee naar boven neemt. Ik doe dat ook altijd, plus mijn huissleutel zodat ik eventueel de deur open kan krijgen die op het nachtslot zit.
Muziekje of een luisterboek aan.

's Avonds systematisch alle ramen en deuren controleren

Bel de wijkagent eens om te vragen of er veel inbraken gebeuren in jullie buurt

En lees voor het slapengaan eens een gezellig boek. Ik heb voor dat doel altijd een zo'n pocketje liggen waarvan je op bladzijde 1 al weet dat het aan het einde van het boek goedkomt. Heel geruststellend.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven