Elke dag schoonmaken!
donderdag 25 november 2010 om 09:59
Mijn partner zegt altijd dat ik dwangneurose heb omdat ik altijd alles schoon wil hebben en ik vind het zonde om dingen te beschadigen. Ik neem na het koken altijd alles af en ik stofzuig het huis minstens 1 keer per dag. Ik ben constant bezig met het "scannen" van de vloer en mijn spullen.
Ik kan het niet laten, als ik een vlek zie MOET die schoon anders kan ik niet rustig het huis uit. Is dit zo gek?
Ik kan het niet laten, als ik een vlek zie MOET die schoon anders kan ik niet rustig het huis uit. Is dit zo gek?
Make it Happen everyday
donderdag 25 november 2010 om 10:12
Ik stofzuig ook elke dag.
Dit omdat,
a. we een nieuwe houten vloer hebben, hij is mooi! Daar ben ik dus zuinig op.
b. Mijn lief astmatisch is, dus er zo weinig mogelijk stof in huis moet zijn voor hem
c. Ik stofzuigen leuk vind
d. C alleen opgaat omdat wij heel klein wonen
e. ik toch niks beters te doen heb.
De keuken en badkamer daarentegen....
Dit omdat,
a. we een nieuwe houten vloer hebben, hij is mooi! Daar ben ik dus zuinig op.
b. Mijn lief astmatisch is, dus er zo weinig mogelijk stof in huis moet zijn voor hem
e. ik toch niks beters te doen heb.
donderdag 25 november 2010 om 10:13
quote:J_en_A schreef op 25 november 2010 @ 09:59:
Mijn partner zegt altijd dat ik dwangneurose heb omdat ik altijd alles schoon wil hebben en ik vind het zonde om dingen te beschadigen. Ik neem na het koken altijd alles af en ik stofzuig het huis minstens 1 keer per dag. Ik ben constant bezig met het "scannen" van de vloer en mijn spullen.
Ik kan het niet laten, als ik een vlek zie MOET die schoon anders kan ik niet rustig het huis uit. Is dit zo gek?Ja, dit is gek.
Ik kan het niet laten, als ik een vlek zie MOET die schoon anders kan ik niet rustig het huis uit. Is dit zo gek?Ja, dit is gek.
You can achieve anything that doesn't require skill or knowledge.
Week 6 van de Extremely Demotivational Calendar
Week 6 van de Extremely Demotivational Calendar
donderdag 25 november 2010 om 10:13
quote:J_en_A schreef op 25 november 2010 @ 09:59:
Bang om dingen te beschadigen: niet raar
Na het koken alles afnemen: niet raar
Elke dag stofzuigen: tikje overdreven maar nog niet raar.
MINSTENS een keer per dag stofzuigen: heel raar
Constant bezig zijn met het "scannen" van de vloer en mijn spullen: Heel raar.
Maar dat vind ik.
Bang om dingen te beschadigen: niet raar
Na het koken alles afnemen: niet raar
Elke dag stofzuigen: tikje overdreven maar nog niet raar.
MINSTENS een keer per dag stofzuigen: heel raar
Constant bezig zijn met het "scannen" van de vloer en mijn spullen: Heel raar.
Maar dat vind ik.
donderdag 25 november 2010 om 10:15
Daar heb ik zelf godzijdank geen last van.
Het leven is maar kort, zonde om je constant druk te maken over het huishouden!
Niet dat ik een smeerpoets ben, (stofzuig wel elke dag, moet wel met 3 kleine kids)
Maar het staat verder absoluut niet op mijn prioriteiten lijst!
Het zal vast je karakter zijn, en het leifst zou ik je door elkaar willen schudden en zeggen "kijk om je heen, leef!" Maar als jij je er lekker bij voelt, moet je het vooral blijven doen! (misschien ben ikj uist wel afwijkend?)
Wat ik wel weet is dat mijn schoonmoeder ook zo'n enorme poetser was/is. Mijn man zegt ook dat hij vroeger nooit aandacht kreeg of iets met z'n moeder deed (spelletje oid) omdat ze het schoonmaken veel belangrijker vond, tja dat kan toch niet de bedoeling zijn
Het leven is maar kort, zonde om je constant druk te maken over het huishouden!
Niet dat ik een smeerpoets ben, (stofzuig wel elke dag, moet wel met 3 kleine kids)
Maar het staat verder absoluut niet op mijn prioriteiten lijst!
Het zal vast je karakter zijn, en het leifst zou ik je door elkaar willen schudden en zeggen "kijk om je heen, leef!" Maar als jij je er lekker bij voelt, moet je het vooral blijven doen! (misschien ben ikj uist wel afwijkend?)
Wat ik wel weet is dat mijn schoonmoeder ook zo'n enorme poetser was/is. Mijn man zegt ook dat hij vroeger nooit aandacht kreeg of iets met z'n moeder deed (spelletje oid) omdat ze het schoonmaken veel belangrijker vond, tja dat kan toch niet de bedoeling zijn
donderdag 25 november 2010 om 10:16
quote:J_en_A schreef op 25 november 2010 @ 10:12:
[...]
Weet niet dan is het net alsof ik naar het toilet maar het de hele tijd aan het ophouden ben
En dit lijkt me dus niet zo goed.... Ik snap dat het een gewoonte is, maar als je je ongemakkelijk voelt als je het niet doet, dan lijkt me inderdaad dat je wel ver door bent geschoten...
Kun je de deur uit gaan en iets leuks doen zonder dat je de stofzuiger voor die tijd nog even hebt gepakt?
[...]
Weet niet dan is het net alsof ik naar het toilet maar het de hele tijd aan het ophouden ben
En dit lijkt me dus niet zo goed.... Ik snap dat het een gewoonte is, maar als je je ongemakkelijk voelt als je het niet doet, dan lijkt me inderdaad dat je wel ver door bent geschoten...
Kun je de deur uit gaan en iets leuks doen zonder dat je de stofzuiger voor die tijd nog even hebt gepakt?
donderdag 25 november 2010 om 10:16
quote:SeptemberGirl schreef op 25 november 2010 @ 10:12:
e.
Ik vind het ook niet erg om te doen, als ik een drukke dag heb gehad wil mijn partner tv kijken en ik wil stofzuigen.
e.
Ik vind het ook niet erg om te doen, als ik een drukke dag heb gehad wil mijn partner tv kijken en ik wil stofzuigen.
Make it Happen everyday
donderdag 25 november 2010 om 10:17
Klinkt als een controle freakje. Je hebt iets gevonden waar je controle over kan hebben in het leven.
Als jij of je man er niet aan onderdoor gaan zou ik me niet al teveel zorgen maken, iedereen heeft zo wel een tick. Daarnaast, niks mis met een blinkend schoon huis. Ik weet nog wel een adresje voor je.
Als jij of je man er niet aan onderdoor gaan zou ik me niet al teveel zorgen maken, iedereen heeft zo wel een tick. Daarnaast, niks mis met een blinkend schoon huis. Ik weet nog wel een adresje voor je.