En we tetteren door over onze dieren

15-02-2010 22:16 2946 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voortgekomen uit 'Tetter hier over je dier' dat weer voortkwam uit 'Kootje de Beer is weg' is dit een plek waar je kunt kletsen over alle vreugde, vrolijkheid, gezelligheid die je harige (of kale) huisgenoten je brengen. Maar ook als er verdriet of narigheid is, ben je hier van harte welkom, voor harten onder riemen van de andere dierenliefhebbers.

Plak foto's, vraag raad, blaas stoom af!

Dit is het tetter-deel waarin Lotje, Siepie en Tunya weg waren en weer thuiskwamen

Een ereportret van de oorspronkelijke aanleiding van het topic, Kootje (van Leo):

De tabel met vaste posters in dit topic en hun dieren is te vinden in de eerste post van het topic: biebelie in "En we tetteren door over onze dieren". De tabel is zo groot, dat je een muisvinger krijgt van het scrollen

Oorspronkelijke topic: Tetter hier over je dier
quote:Talkinghead schreef op 13 maart 2010 @ 00:04:

Meiden, ik ga zo ook afhaken, mijn lenzen beginnen te prikken dus dan is het tijd om naar bed te gaan.

Ha, dat is bij mij ook altijd een teken.....

En ook als de accu van m'n laptop leeg is. Dat ding gaat ruim 4 uur mee, net was ie bijna leeg en dan moet ik eigenlijk stoppen van mezelf. Maar dan wil ik nog even iets lezen en iets proberen met die smileys en en en en dan is die laptop ineens zooooooo traag dat ik hem toch maar weer aansluit.

Want ik wil natuurlijk wel even de laatste berichten lezen voor ik ga slapen.

(had iemand al gemerkt dat dit forum verslavend is?? )

Lekker slapen allemaal, voor iedereen (behalve Coco!!) en voor Olijfje in het bijzonder.
Ik vind trouwens dat jij heel mooi werk doet Anneke, petje af! En misschien moet ik je idd maar eens bellen ofzo, haha. Alhoewel dan krijg ik vast slapeloze nachten van de telefoonrekening

Oh ja, ik ging me losscheuren van het topic.

Etosh, kijk jij die prullekes er vannacht uit, dan kunnen we morgen allemaal leuke verhalen lezen en fotootjes zien!
Ik ben mijn eigen bananenschil
Nog eentje om het af te leren:

Onze Hoppel de Floppel
Je moet in feite gewoon niet te diep nadenken en dan klopt alles. (Herman Finkers)
Olijfje, hou je petje maar op hoor. 't Is gewoon hartstikke leuk werk. Het mooie voor mij is dat het met mijn geklungel goed vol te houden is. Het vergt lichamelijk niet zoveel en levert mij net het portie zelfvertrouwen dat ik zo hard nodig heb af en toe, eh vaak eigenlijk. Oh en ook nog wat geld in mijn laatje, is ook erg leuk.
Je moet in feite gewoon niet te diep nadenken en dan klopt alles. (Herman Finkers)
Jeetjesekreetje, je kunt hier ook geen dagje wegblijven. Ben ik een half uur geleden gaan bijlezen, is nu iedereen naar bed... da's ook jammer.

Annekeg, jij bent vast nog wakker

Fijn dat Rozijntje zich weer een stuk beter voelt. En ook fijn dat jullie shopmiddagje daarbij geholpen heeft.

Olijf, wat balen, dat nu inderdaad het wia-traject gaat beginnen. Wat is dat toch (met veel vrouwen), dat we zoveel strenger voor onszelf zijn, dan voor anderen? Als je toch voor iemand lief en barmhartig zou moeten zijn, is dat jezelf wel. Echt proberen (doe ik ook).

Mijn dag is heel anders gelopen dan verwacht. Vandaag kwam er een vriendin langs die een paar weken over is vanuit de VS, waar ze al meer dan tien jaar woont. Nog twee vriendinnen erbij, en toen waren we weer met het groepje van vier meiden, zoals we elkaar al kennen van de peuterzaal af. Heerlijk! Dat samen zijn is in de afgelopen tien jaar maar twee keer eerder gebeurt. Heel bijzonder, en ook meteen weer zoals vroeger.

Totdat vriendin uit de VS een telefoontje kreeg van haar stiefmoeder. Haar vader, die met vreemde pijnklachten en uitvalsverschijnselen in het ziekenhuis was opgenomen deze week, blijkt allerlei uitzaaiingen te hebben. Meer informatie was er niet, want stiefmoeder moest direct ophangen om met de arts te praten.

En daar zit je dan. Net nog aan het gieren van de lach, en nu, met een klap in een heel andere realiteit. Wat bizar.

Ze is natuurlijk snel vertrokken om bij haar familie te zijn. Ik hoop zo dat het niet het allerergste is. Maar ik ben bang dat het niet goed komt.
Delphicat, ik heb niet zoveel tijd, maar wil toch graag even op jouw post reageren. Dat moet even slikken zijn geweest, het gevoel van een spaak tussen de wielen terwijl je net even lekker aan het fietsen was. Het zet je zo ineens met je voeten in de realiteit. Rot ziekte ook die kanker. Denk je dat je je vriendin nog ziet voordat ze weer terug vliegt?

Sterkte en ik hoop dat je lekker slaapt ondanks de schrik.
Dat is zeker een nare onverwachtse wending met jullie gezellige weerzien Delphi. Vreselijke ziekte. Ik hoop dat je vriendin snel meer hoort, en dan uiteraard in de goede zin. Sterkte.

Ja Etos, klopt, ik kan uren bellen . Heerlijk vind ik dat. Ik heb 1 vriendin die spreek ik minimaal 1 x per week en dan hangen we zo 6 uur aan de lijn. Uiteraard ook wel eens korter hoor. Ik kan savonds en in het weekend gratis bellen, dat scheelt ook.

Nou heeft Toos nog geen kleintjes? Van mij mogen ze nu wel komen. Zet je snachts de wekker om even te kijken? Of ben ik vandaag de nachtcontrole?
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Goedenmorgen allemaal, wat een geklets er bij zeg. Heerlijk. DN heeft een heel mooi hondje zag ik. Lekker koppie.

MV, is het dan niet gewoon handiger om bij elkaar langs te gaan? Ik heb het vaak gehad met een vriendin van me, woonde de straat achter me. 25 meter lopen... Uren aan de bel hangen haha

Leo, is je beer al terug?

Nog geen poesjes bij Etosha en Mariannanas. Jammer, want ik ga over anderhalf uur weg en dan ben ik zondagavond pas weer thuis. Ik ga lekker naar mijn beste vriendin in Z. op bezoek.

Hier verder geen dierennieuws.
Goh Delphi, dat is schrikken zeg. Wat naar voor je vriendin.....

Geen Beer mensen. Ik heb 'm op allerlei sites gezet inmiddels, ook op je weet wel Ratteke (dat zeg ik maar even niet hier maar jij zou er voor mij kijken bij Lot toen).

Gisteren hoorde Wé van zijn vader dat hij binnenkort gaat sterven aan longkanker. Hier is de verslagenheid dus ook groot Delphi, ik kan echt meevoelen met je vriendin.

Morgen gaan we naar hem toe en Fien mag snel nog een paar nachtjes gaan logeren voor mijn schoonvader moet worden opgenomen want hij gaat hard achteruit.

Enniehoe, heb ik ook nog iets leuks te melden?

Eh....ja zeker wel, in een interview met de plaatselijke krant hier stond een typefout die van mij een 60-jarige vrouw maakte. Er was geschreven dat ik in 1975 stopte met cabaret. Dat was in 1995 maar goed, voor een bejaarde zag ik er best lekker uit op de foto.
Lé, hoop dat je vanochtend nog even hebt kunnen slapen.. en dat er snel goed nieuws is van Beer.

Woont je schoonvader dicht bij jullie dat je er makkelijk heen kan gaan? Heel heel veel sterkte jullie allemaal.

Is je interview ergens online te lezen?

Ratteke, nee die vriendin is wel 15 jaar mijn buuf geweest, toen gingen we ook uiteraard vaker bij elkaar langs ipv bellen. Maar ze is verhuist en niet dichtbij meer.

Maar in sommige gevallen is bellen echt handiger hoor dan helemaal op visite gaan. Zeker qua afstanden en kosten die daarbij komen.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Delphi en Leo, wat een nare berichten!

Delphi, ik weet niet of jij de stiefvader van je vriendin kent, maar het moet heel rot zijn om je vriendin zo te zien. Het enige positieve zou dan kunnen zijn dat ze in heel goed gezelschap was toen ze de boodschap hoorde. Hebben jullie haar een beetje kunnen opvangen?

En Leo, jeetje, ook al zo heftig! Fijn dat Fien daar nog naartoe kan, al zal dat (voor jullie) best met een dubbel gevoel zijn. Weet zij zelf ook hoe het zit? Was je schoonpap al langer ziek?

Delphi en Leo Wat naar zeg allemaal!

Etosha, lees ik 60 pagina's omdat ik een dagje niet kon ( konden ook 40 zijn maar alaa) zijn er nog geen kleintjes! Ik wil kleintjes, en foto's

Wil vandaag hard aan het werk Hoop dat dat gaat lukken hahaha. Zal proberen ook nog wat foto's te plaatsen vandaag. Gisteren nog wel een foto gemaakt van mijn HTK en Pers samen op de tafel.

Eo nam vanochtend lekker wat melk, was jammergenoeg uit glas van vriend, die was wat minder blij hahaha.

Eo is wel gekker bezig. Springt tegenwoordig van de keukenstoel op de keukendeur. Deur klapt naar buiten open, is dus een heel klein plekje waar ze door moet... ach ja het is een extreme sports kat
Goedemorgen meiden

Even met een bakkie bijkomen en dan ga ik zo vol gas.

boodschappen,de keet uitmesten,bed verschonen....tss.

Zo'n typische zaterdag.

Morgen vieren we beide onze verjaardagen voor de familie en nou heeft mijn moeder het onzalige idee om mijn vader uit het verpleeghuis mee te slepen..

Hoe krijg ik haar dat nou aan het verstand dat ze dat niet moet doen.

(hij raakt daar dus echt heel erg van in de war en overprikkelt.....en mijn moeder is niet de slimste,denkt nog steeds dat dat leuk voor hem is..)
quote:biebelie schreef op 13 maart 2010 @ 11:36:

Goedemorgen meiden

Even met een bakkie bijkomen en dan ga ik zo vol gas.

boodschappen,de keet uitmesten,bed verschonen....tss.

Zo'n typische zaterdag.

Morgen vieren we beide onze verjaardagen voor de familie en nou heeft mijn moeder het onzalige idee om mijn vader uit het verpleeghuis mee te slepen..

Hoe krijg ik haar dat nou aan het verstand dat ze dat niet moet doen.

(hij raakt daar dus echt heel erg van in de war en overprikkelt.....en mijn moeder is niet de slimste,denkt nog steeds dat dat leuk voor hem is..)Kan je niet helpen Bieb, probeer mijn moeder al 28 jaar om zich voor anderen te laten interesseren en dat lukt ook niet. Misschien een zuster het daar laten zeggen? Als een prof het zegt scheelt het misschien alweer?
He, meiden, wat lees ik nu weer voor rotnieuws. Leo, potver, wat een kl...bericht voor jou en W en Fien, vrouw. Voor een 60-er klink je wel heel vitaal trouwens:-). En Delphi, wat een bizar einde van jullie leuke avond, voor jou ook een en geef m als je haar nog ziet ook door.
Delphi en Leo, een hele dikke van mij. Is Beer al weer ergens gezien? Wat goed dat Fien nog gaat logeren, want extra herinneringen moet je nog snel maken
Stressed is just desserts spelled backwards
Ook even bijgelezen inmiddels..

Jee het houdt hier ook niet op hé met slecht nieuws.

Lé Wat erg voor je schoonvader (en jullie natuurlijk)

Hoe is Wé eronder,kunnen jullie er goed over praten?

En dan die vervelende poes die nog steeds niet op komt dagen...of zou hij binnen komen als je er net even niet bent..hapje eten en weer op muizenjacht?

Aah,Bengelie jij ook een moeilijke band met je moeder?

herkenbaar...
quote:biebelie schreef op 13 maart 2010 @ 11:55:

Aah,Bengelie jij ook een moeilijke band met je moeder?

herkenbaar...Ja.... maar dat ze dat zelf veroorzaakt snapt ze niet. Verhaal komt later nog wel eens.
Nog geen poessies geboren he?

Jammer. Geen poes hier ook trouwens maar goed, dat is oud nieuws inmiddels.

MV-tje, wat een goeie vraag. Interview online en jawel, het staat online, ik ben meteen gaan kijken of die krant ook een site had en dat bleek zo te zijn (logisch).

Ik zal de link even in de hyves spammen.

Met Wé gaat het wel Biebelie. Hij is gelukkig veel hardop aan het praten, gewoon over wat nu en zo, praktisch. Emotie niet al te veel, behalve dan dat hij wel erg verdrietig is en dat lijkt me logisch, je vader die gaat overlijden, poeh, heftig.

De buren kwamen net langs om te vragen of we , om de rottigheid even te vergeten, komen gourmetten vanavond. Nah? is dat lief of wat? Ze zijn net de deur uiitgehuppeld om boodschappen te gaan doen.

Olijf, schrijf me als je over de WIA wil babbelen he?

Anneke, ik vind je een bijzonder mens. We 'spreken' elkaar niet veel maar ik ben blij dat je bent gaan tetteretten.
Jee Leo en Delphi, wat een rotnieuws allebei. Weet niet wat ik erover moet zeggen, gewoon, dat het kut is.

En dan ook Beer nog steeds weg...

Hier nog niks. Ze wordt nog elke dag dikker (of ik ben in ieder geval steeds weer geshockeerd als ik haar zie). Ik had vandaag eigenlijk de hele dag een workshop flitstechniek, maar ik kon het niet over mijn hart verkrijgen om van 9 tot 17 weg te blijven en ben dus thuis gebleven. Zonde van het geld, maar het is niet anders. Nu is ze even buiten. Als alle deuren openstaan gaat ze meestal sowieso niet ver, want dan is het zo gezellig om in de buurt te blijven.

Ze is echt niet te houden binnen, mauwt en loeit dat het een lieve lust is. En tot nu toe komt ze wel steeds snel weer thuis, slaapt hier, eet hier, alles. Knuffelen is ook nog steeds errug fijn. Dus ik ga er maar vanuit dat ze terugkomt voor het zover is. Bovendien heeft ze net weer gegeten als een bootwerker dus ik denk dat het nog wel even duurt.

Hebben poezen ook oefenweeën? Vraag me echt af wat ik donderdagavond anders heb gezien...
Nou Etosha, zeg maar tegen die dame dat het tijd wordt dat de kleintjes komen want wij houden het hier niet meer.

Pas was er nog een topic over de (bijna)live bevalling van een forumster. Wij wachten hier op de live bevalling van een kat haha.
Ja, leuk he? Ik word er ook echt helemaal net zo zenuwachtig van als wanneer ik zelf zou moeten denk ik (geen idee, nooit zwanger geweest). We hebben haar op 10 en op 12 januari met de kater gespot (niet zo moeilijk, ze zat recht achter de keukendeur en maakte heuh... nogal lawaai). Dus dan is het nu dag 63 of 61.
Damn, realiseer me opeens dat het dus nog best een week kan duren ok, of niet? Wat zijn de ervaringen hier van mensen met nestjes?
Jeetje Delphi en Leo dat is wel even nieuws.

Leo, ik kwam even kijken of poes al terug was en Etosha, of poes al kittens had... maar nee, nog niet dus.

Ik kwam even vertellen dat ik morgen op Schiphol sta om een poes op te halen.

Mijn schele dove Blanche-Marie

Ik ben eerst gastgezin want het worden anders wel erg veel katten. Eens kijken hoe het bevalt om katten weer weg te moeten doen. En anders zou ik in de toekomst ook kittens op kunnen gaan vangen.

En die derde kat van mijn set zou donderdagavond komen... stonden al helemaal klaar om hem op te halen, krijg ik een sms dat ze hem niet binnen had kunnen krijgen.
Sjoe, kletsmajoor, die's wel scheel ja. Hoezo komt ze van Schiphol en hoezo vang jij haar op en hoezo... hoezo...? Vertel!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven