En we tetteren door over onze dieren

15-02-2010 22:16 2946 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voortgekomen uit 'Tetter hier over je dier' dat weer voortkwam uit 'Kootje de Beer is weg' is dit een plek waar je kunt kletsen over alle vreugde, vrolijkheid, gezelligheid die je harige (of kale) huisgenoten je brengen. Maar ook als er verdriet of narigheid is, ben je hier van harte welkom, voor harten onder riemen van de andere dierenliefhebbers.

Plak foto's, vraag raad, blaas stoom af!

Dit is het tetter-deel waarin Lotje, Siepie en Tunya weg waren en weer thuiskwamen

Een ereportret van de oorspronkelijke aanleiding van het topic, Kootje (van Leo):

De tabel met vaste posters in dit topic en hun dieren is te vinden in de eerste post van het topic: biebelie in "En we tetteren door over onze dieren". De tabel is zo groot, dat je een muisvinger krijgt van het scrollen

Oorspronkelijke topic: Tetter hier over je dier
Jemig Bieb, die bovenste foto...het is net of je Fido daar in je armen hebt. Echt, ze lijken enorm op elkaar. Ik liet de foto net aan Olief zien en die zei het ook.

Die onderste foto... (ook dat is herkenbaar...)

En over nesthaar/babykroeskrullen bij kittens...zo is Fido aan zijn naam gekomen. Toen ik hem kreeg, had hij boven op zijn hoofd nog een plukje van dat pluishaar. Net als FidoDido.

Ik ben mijn eigen bananenschil
Heb jij nog een goede hoofdfoto van Fido dan Olijf??
Hier de Griekse god nog een keer om te vergelijken met Fido

(hij heeft een enorm grote,dikke neus btw)

quote:biebelie schreef op 18 februari 2010 @ 19:48:

MV ik heb gegoogled maar kom er niet achter, wat is in vredesnaam een keukenmandoline?

(misschien heb ik die ook wel heel hard nodig maar weet ik niet eens van het bestaan af )

Het is een keukenhulp om fruit en groente te raspen of decoratief te snijden. Vorig jaar wilde ik hem kopen, hij is 15 euro wel plastic, en het was zo druk dat ik dacht, ik doe het zo, en vergat het.

Een uitgebreidere en mooiere in rvs zijn tussen de 80 en 150 euro in de winkel. Dus die plastic zal ik niet teveel van verwachten, maar ik wil hem wel hebben.

Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Ik heb niet heel veel foto's waar Fido met zijn hoofd heel duidelijk op staat (hij glanst heel erg en dat is lastig fotograferen en bovendien kan hij niet zo heel goed tegen fel licht - hij heeft dus ook altijd zijn ogen dicht op avondfoto's) maar hier kan je het denk ik wel het duidelijkst zien (let niet op de uiterst lullige houding van Puk ):

Met ogen open ziet jouw ZM er wel iets anders uit: zijn ogen staan dichter bij elkaar dan bij Fido. Maar hij heeft een lekker koppie (ik ben stiekem fan van jouw ZM )

toevoeging: Fido heeft ook zo'n enorme gok
MV nou snap ik het!

Is nou de handigheid dat je 'm op pootjes kan zetten dan?

Ik het zoiets een keer bij de Aldi gekocht.(voor weinig)

Een plastic houder waar verschillende messen in kunnen en raspjes.

Maar niet op een voetje.

wel superhandig met dunne plakjes komkommer of bieten stukjes enzo..
Dank Olijf

Ik ben zelf ook fan van ZM (en dus ook van zijn "tweelingbroer" Fido )

Hij heeft zo'n enorm ego dat het weer grappig is..

Met ogen dicht lijken ze inderdaad best veel.
Ik heb helemaal geen goede rasp, ja zo een van 2 euro bij de Action, daar haal ik mijn handen mee open. Of hij handig is zal ik dus pas na morgen kunnen zeggen. Ik denk het wel.

Sorry meiden voor het offtopic gaan.
Zijn de mesjes dan ook van plastic ??

Zo valt off topic minder op....straks worden we eraf gegooid

I luv smileys....
Tssss...
Nee de messen niet natuurlijk.

Ik kan geen sorry smiley vinden, dan maar deze

quote:biebelie schreef op 18 februari 2010 @ 19:56:

[...]

Ja Ik heb ook geen idee hoor. Is ze een heel beroemd iemand ofzo
I can do anything i want, and so can you....
Was er nog ruimte op het bankje "weet niet waar we Leo van kunnen kennen" ? Heb ook geen idee! Maar moet dus snel naar de bios om de trailer van De gelukkige huisvrouw te kijken. Hmmm.

En die mandoline ziet er handig uit. Heb een lekker recept waar heel fijn gesneden venkel in moet en doe dat nu met de kaasschaaf. Heb het nog nooit gegeten zonder schaafwondjes
Heb de trailer online zitten kijken maar er flitsen wel erg veel gezichten voorbij. Morgen nog een keer proberen maar dan met een fris hoofd .
quote:Olijfje_ schreef op 17 februari 2010 @ 22:44:

[...]

Toen ik een jaar of 13 was kocht ik 2 zebravinkjes. Binnen no time had ik er meer dan 2 want die beesten houden er wel van Leuk handeltje want de kleine vinkjes verkocht ik dan weer aan de dierenhandel.

Leuke beestjes waren het, ik liet ze regelmatig los rondvliegen in mijn kamer. Op een gegeven moment had ik een nest van 6; 5 vrouwtjes en 1 mannetje. Zo zielig dat er maar 7 vinkjes naast elkaar op een stokje pasten Er viel er dus altijd 1 buiten de boot. Zodra die ook op het stokje probeerde te gaan zitten, kukelde er ergens anders in de rij ééntje naar beneden

's Avonds zaten ze altijd in een soort nest/broedhokje. Op een gegeven moment zat ma Pieper (zo heetten ze nl: Pa en Ma Pieper) met al haar dochters in het nesthokje en waren Pa en zoon er uit gebonjourd. Ik heb toen maar gauw een nieuw hokje erbij gekocht en de volgende avond zaten Pa en zoon heerlijk ruim in hun eigen slaapkamer.

Op een gegeven moment was ik de vinkjes toch wel een beetje beu en heb er een grasparkietje bij genomen. Alleen kunnen die dus erg goed imiteren zodat ik, toen de laatste vink het loodje had gelegd, nog een paar maanden met een parkiet-met-zebravinkenpiep opgescheept heb gezeten

Parkietje was leuk, hij is uiteindelijk bijna 10 jaar geworden!Wat een leuk verhaal over je zebravinken, erg leuk om te lezen! Het zijn zulke kleine levendige diertjes, en je maakt de grappigste dingen met ze mee.
Ja Leonoortje ik heb je ook gezien in de trailer.

Wil iemand mijn kat even adopteren? Meneer lijkt op die uit de foto van de openingspost, maar wat daar wit is is bij de mijne beige. Is een je-weet-wel-kater van formaat enorm groot en weegt 8 kg.

Inmiddels ligt hij al zo'n pak hem beet 4 uur op schoot, slapen mijn beide voeten en voel ik mn tenen niet meer. Moet ik zo toch echt even plassen en gaat hij kijken zoals die kat van Biebele.

Spoort ook niet helemaal, gromt en blaast weleens om niets en kijkt dan zo van heeej stoer he. (Komt uit het asiel, was toen 6 mnd ongeveer en kon niet miauwen, blazen, grommen ed.) Miauwt inmiddels nog niet de sterren van de hemel, maar blazen heeft hij geleerd van de kat van mijn moeder. Die geen dikke vriendjes zijn en dus blaast kat van mijn ma ongeveer nonstop als mijn kat daar is.

Denk niet dat hij ooit nog leert hoe het echt hoort (is inmiddels 5)

Doet ook aan apekooien, heeft de laatste weken de tik om alle boeken uit de onderste schappen van mijn megaboekenkast te trekken. Kan hij daar lekker in zo'n vakje gaan liggen maffen.

Vindt water leuk, sneeuw nog leuker en hoe groter de hond hoe beter.

Valt blote onderbenen en voeten aan. (Nee ik automutileer niet, die littekens komen van mijn kat... zucht) Lust hij erwten- en tomatensoep en eierkoeken.

Ziet hij een open laptop moet hij erop liggen. (Je wil ook niet weten hoe ik nu op de bank lig, kat zeg maar languit gestrekt vanaf mn knieen tot aan mn navel. (Ik ben niet zo heel groot) Met de laptop op mn tieten.
Hhahaha glitterz ayla ligt nu op tieten en buik en heb de laptop op mn yoni en pfff zolang zijn mn armen niet
Haha Druifje, daar ligt die van mij gelukkig nooit. Dan zaten mn tieten denk ik nu onder mn oksels.

Ga wel ff snoepjes rapen, uit protest dat ik moest plassen heeft hij alle zuurtjes (in een plasticje) uit de snoepjespot gevist en is daar nu mee aan het voetballen.
Ayla ligt nu op de badkamer te slapen ( ze slaapt daar omdat ze anders de hele nacht de woonkamer vernielt en ik woon gelijkvloers en slaap dan niet echt). Ze was de hond Spike zo erg aan het plagen dat ik besloten heb dat het bedtijd is. Voor straf besloot zij mijn maandverband te vernielen met als gevolg dat de badkamer vol ligt met stukjes libresse hahahah gekke beesten.
Ik ga zo ook richting bed, kat mept nu snoepjes de woonkamer en keuken door.

Hier geen maandverband, maar de tampons liggen hier ook overal op degekste plekken. (Heel charming, halverwege de trap, midden in de woonkamer, onder de bank etc)

Met beetje geluk volgt kat ook naar boven en gaat meneer op zn eigen (ja je leest t goed) hoofdkussen liggen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven