En we tetteren door over onze dieren
maandag 15 februari 2010 om 22:16
Voortgekomen uit 'Tetter hier over je dier' dat weer voortkwam uit 'Kootje de Beer is weg' is dit een plek waar je kunt kletsen over alle vreugde, vrolijkheid, gezelligheid die je harige (of kale) huisgenoten je brengen. Maar ook als er verdriet of narigheid is, ben je hier van harte welkom, voor harten onder riemen van de andere dierenliefhebbers.
Plak foto's, vraag raad, blaas stoom af!
Dit is het tetter-deel waarin Lotje, Siepie en Tunya weg waren en weer thuiskwamen
Een ereportret van de oorspronkelijke aanleiding van het topic, Kootje (van Leo):
De tabel met vaste posters in dit topic en hun dieren is te vinden in de eerste post van het topic: biebelie in "En we tetteren door over onze dieren". De tabel is zo groot, dat je een muisvinger krijgt van het scrollen
Oorspronkelijke topic: Tetter hier over je dier
Plak foto's, vraag raad, blaas stoom af!
Dit is het tetter-deel waarin Lotje, Siepie en Tunya weg waren en weer thuiskwamen
Een ereportret van de oorspronkelijke aanleiding van het topic, Kootje (van Leo):
De tabel met vaste posters in dit topic en hun dieren is te vinden in de eerste post van het topic: biebelie in "En we tetteren door over onze dieren". De tabel is zo groot, dat je een muisvinger krijgt van het scrollen
Oorspronkelijke topic: Tetter hier over je dier

donderdag 11 maart 2010 om 22:44
Okee, de data voor zover bekend:
mama is klein, zeer donkere schildpad (ze lijkt zwart maar er zitten allemaal rode en gemberkleurige haartjes tussen), met een wit vlekje op de borst en voor gemberkleurige voetjes en achter witte. Het is haar tweede nestje, grootte eerste nest onbekend. En ze is nu net iets ouder dan twee jaar.
papa ken ik alleen van zien: die is rood, met een klein beetje wit en hele lichte streepjes, niet zo'n nadrukkelijke cyper zeg maar. Dikke vacht, stevig beest.
Kom maar door! Kan er ook een apart topic van maken?
mama is klein, zeer donkere schildpad (ze lijkt zwart maar er zitten allemaal rode en gemberkleurige haartjes tussen), met een wit vlekje op de borst en voor gemberkleurige voetjes en achter witte. Het is haar tweede nestje, grootte eerste nest onbekend. En ze is nu net iets ouder dan twee jaar.
papa ken ik alleen van zien: die is rood, met een klein beetje wit en hele lichte streepjes, niet zo'n nadrukkelijke cyper zeg maar. Dikke vacht, stevig beest.
Kom maar door! Kan er ook een apart topic van maken?
donderdag 11 maart 2010 om 22:47
Hier winnie weer even.
Door omstandigheden niet veel kunnen lezen/reageren de laatste weken. Moet nog weer een hoop bijlezen heb ik al gezien.
Toch even snel een vraagje... ik geef mijn katten 's avonds voor ik ga slapen nog een klein beetje brokjes, ze krijgen hun avondeten nl. in 2 porties. Als ik zeg: willen jullie eten?, dan gaat de jongste tegen me zitten praten door te miauwen. Vervolgens loop ik de gang in met 2 bakjes brokjes... Als ie klaar is met miauwen blaast hij 1 keer. Ik snap er niets van. Ik doe hem niks, kom niet eens in de buurt bij hem en toch blaast hij ineens. Wat kan hier de reden voor zijn?
Door omstandigheden niet veel kunnen lezen/reageren de laatste weken. Moet nog weer een hoop bijlezen heb ik al gezien.
Toch even snel een vraagje... ik geef mijn katten 's avonds voor ik ga slapen nog een klein beetje brokjes, ze krijgen hun avondeten nl. in 2 porties. Als ik zeg: willen jullie eten?, dan gaat de jongste tegen me zitten praten door te miauwen. Vervolgens loop ik de gang in met 2 bakjes brokjes... Als ie klaar is met miauwen blaast hij 1 keer. Ik snap er niets van. Ik doe hem niks, kom niet eens in de buurt bij hem en toch blaast hij ineens. Wat kan hier de reden voor zijn?
donderdag 11 maart 2010 om 22:52
mag ik even inbreken?
Ik het een kat(poes) van 13 jaar en we zijn al ruim 2 jaar aan het dokteren en ik zoek wat advies van andere kattenkenners.
het begon bijna 3 jaar geleden met ontlastingverlies (diarree)
Ze is toen helemaal onderzocht qau ontlasting,bloed en haar kliertjes zijn uitgeknepen. Ze heeft toen antibiotica en prednison gekregen (voor 2 weken)
Om een lang verhaal kort te maken, ze verliest nog steeds ontlasting en krijgt nog steeds elke dag prednison.
We hebben een second opinion aangevraagt en die dierenarts heeft ook geen andere opties.
Nu moeten we kiezen, gaan we zo door of laten we haar inslapen?
iemand die het ziektenbeeld misschien herkent?
groetjes DarlingNikki
Ps, Hoop dat het een beetje duidelijk overkomt)
Ik het een kat(poes) van 13 jaar en we zijn al ruim 2 jaar aan het dokteren en ik zoek wat advies van andere kattenkenners.
het begon bijna 3 jaar geleden met ontlastingverlies (diarree)
Ze is toen helemaal onderzocht qau ontlasting,bloed en haar kliertjes zijn uitgeknepen. Ze heeft toen antibiotica en prednison gekregen (voor 2 weken)
Om een lang verhaal kort te maken, ze verliest nog steeds ontlasting en krijgt nog steeds elke dag prednison.
We hebben een second opinion aangevraagt en die dierenarts heeft ook geen andere opties.
Nu moeten we kiezen, gaan we zo door of laten we haar inslapen?
iemand die het ziektenbeeld misschien herkent?
groetjes DarlingNikki
Ps, Hoop dat het een beetje duidelijk overkomt)
donderdag 11 maart 2010 om 22:52

donderdag 11 maart 2010 om 22:53
Ik heb even bijgelzen, nog geen nieuws van de kattenkant.
Ik ga zo slapen, Etosh, volgens mij ga je een spannende nacht tegemoet, zou leuk zijn als ze je erbij laat zijn. Een van mijn katten wilde ooit perse in bed bevallen, werd ik wakker omdat dr vliezen waren gebroken in bed, onder de dekens.
Leo, ik duim nog steeds, ik hoop dat je mannetje terug is voor je gaat slapen.
Ik ga zo slapen, Etosh, volgens mij ga je een spannende nacht tegemoet, zou leuk zijn als ze je erbij laat zijn. Een van mijn katten wilde ooit perse in bed bevallen, werd ik wakker omdat dr vliezen waren gebroken in bed, onder de dekens.
Leo, ik duim nog steeds, ik hoop dat je mannetje terug is voor je gaat slapen.
donderdag 11 maart 2010 om 22:56
[quote]DarlingNikki schreef op 11 maart 2010 @ 22:52:
mag ik even inbreken?
Hi DarlingNikki,
Hier geen ervaringsdeskundige, maar wat vervelend zeg dat ze je niet kunnen vertellen wat er met de kat aan de hand is!
Het blijft altijd moeilijk om de afweging te maken of je de kat al dan niet in laat slapen. Als ik echter naar mezelf kijk, dan zou voor mij belangrijk zijn om een indruk te hebben van de pijn/hinder die de kat zelf ondervindt. Op het moment dat ie pijn heeft en dit is niet te verhelpen, dan zou ik denk ik toch geneigd zijn te kiezen voor laten inslapen. Zolang het voor de kat niet pijnlijk is en de kat doet ook gewoon z'n normale dingen, dan kan ie het misschien nog wel even uithouden.
Sterkte in ieder geval!
mag ik even inbreken?
Hi DarlingNikki,
Hier geen ervaringsdeskundige, maar wat vervelend zeg dat ze je niet kunnen vertellen wat er met de kat aan de hand is!
Het blijft altijd moeilijk om de afweging te maken of je de kat al dan niet in laat slapen. Als ik echter naar mezelf kijk, dan zou voor mij belangrijk zijn om een indruk te hebben van de pijn/hinder die de kat zelf ondervindt. Op het moment dat ie pijn heeft en dit is niet te verhelpen, dan zou ik denk ik toch geneigd zijn te kiezen voor laten inslapen. Zolang het voor de kat niet pijnlijk is en de kat doet ook gewoon z'n normale dingen, dan kan ie het misschien nog wel even uithouden.
Sterkte in ieder geval!

donderdag 11 maart 2010 om 22:57
Ieuw, MissLoki, da's eh... interessant wakker worden.
Ik ga zelf voor vier kittens: een rooie kater, twee schildpadjes en een wit lapje (andere drie dus poezen). Ik weet niet of het zo snel zal gaan, ik ga voor zondag.
DarlingNikki: wat een moeilijk besluit. Ik herken het niet en ik kan je ook geen raad geven. Dat moeten jullie echt zelf beslissen. Ik wil je veel sterkte wensen!
Ik ga zelf voor vier kittens: een rooie kater, twee schildpadjes en een wit lapje (andere drie dus poezen). Ik weet niet of het zo snel zal gaan, ik ga voor zondag.
DarlingNikki: wat een moeilijk besluit. Ik herken het niet en ik kan je ook geen raad geven. Dat moeten jullie echt zelf beslissen. Ik wil je veel sterkte wensen!
donderdag 11 maart 2010 om 22:58
Lé ik dacht dat jouw katten allemaal huisarrest hadden...ister gewoon weer eentje aan de wandel..
Maar wat verderop ook al gezegd is: het wordt voorjaar en ze gaan weer op sjouw.
Ik loop hier ook langer te roepen voordat monster zin heeft om binnen te komen en hier in de nieuwbouw is het niet zo gaaf vor katten als bij jou...daar valt tenminste wat te struinen!
Maar hoop dat hij snel weer thuis is.
quote:Bengelie schreef op 11 maart 2010 @ 21:30:
Bieb, is jouw tante mijn moeder??
Denk je dat om de slechte bloemen/plantensmaak of door het dom zijn, heel hard praten en nergens naar luisteren,gelijk een mening en doorblaten ?
(allebei erg daar niet van )
En Etosh,geeft nix hoor dat je ook van lelijke planten houdt
Ben nou wel benieuwd hoor wanneer de bevalling begint....
zijn haar tepeltjes al wel kaal?
Olijf
Een half jaar alweer! Van e
Poezewoes: naar het onderstaartse loeren
Waarom ben je zo druk??
Splinter: Fijn hé katten...
donderdag 11 maart 2010 om 23:02
donderdag 11 maart 2010 om 23:02
quote:winniethepooh schreef op 11 maart 2010 @ 22:56:
mag ik even inbreken?
Hi DarlingNikki,
Sterkte in ieder geval!
dank je wel voor je bericht.
Als ik haar niet op tijd haar prednison geef dan heb ik het idee dat ze pijn heeft, krijgt ze haar prednison dan gaat het goed, maar ruim 2 jaar aan de meds is ook niet goed. Moeilijke beslissing.
Etocha, dank je wel, ondanks mijn bericht heel veel succes met je poes en de aankomende kittens
mag ik even inbreken?
Hi DarlingNikki,
Sterkte in ieder geval!
dank je wel voor je bericht.
Als ik haar niet op tijd haar prednison geef dan heb ik het idee dat ze pijn heeft, krijgt ze haar prednison dan gaat het goed, maar ruim 2 jaar aan de meds is ook niet goed. Moeilijke beslissing.
Etocha, dank je wel, ondanks mijn bericht heel veel succes met je poes en de aankomende kittens

donderdag 11 maart 2010 om 23:03
DarlingNikki, hoe is poes er zelf onder? Ik kan je qua klachten helaas niet helpen, waarschijnlijk is er ook al naar voer e.d. gekeken en of dat invloed heeft? Maar het belangrijkste criterium is in mijn ogen hoe een kat er zelf bij is: echt ziek en ongelukkig of toch nog behoorlijk blij en betrokken.
Ter vergelijking: onze O is bijna 17, kreeg in het najaar last van verstopping van zijn urineleider door blaasgruis maar was verder nog prima en levendig (voor zijn leeftijd dan). We hebben daarom gekozen voor een operatie (blaas ontdoen van alle gruis) die behoorlijk pittig was, maar geen seconde spijt van gehad. Zo zou ik als ik jou was ook naar jouw eigen kat kijken: is het leven nog een beetje leuk voor haar, ondanks diarree en prednison of niet. En dan kom je misschien voor een moeilijke keuze te staan. Sterkte en , een zieke kat is niet fijn!
Ter vergelijking: onze O is bijna 17, kreeg in het najaar last van verstopping van zijn urineleider door blaasgruis maar was verder nog prima en levendig (voor zijn leeftijd dan). We hebben daarom gekozen voor een operatie (blaas ontdoen van alle gruis) die behoorlijk pittig was, maar geen seconde spijt van gehad. Zo zou ik als ik jou was ook naar jouw eigen kat kijken: is het leven nog een beetje leuk voor haar, ondanks diarree en prednison of niet. En dan kom je misschien voor een moeilijke keuze te staan. Sterkte en , een zieke kat is niet fijn!
donderdag 11 maart 2010 om 23:04
Oooh,nu lees ik even verder.. (als je 39 bent moet dat in fases hé!)
Etosha,dat lijken echt wel weeën,spannend!!!
Plassen doe ik overigens ook meestal in gezelschap.
Als de deur al op slot is wordt er wel duidelijk gemaakt dat meneer of mevrouw naar binnen wil.
(en dan ook nog graag even op schoot )
En Dimitris kijkt het ook graag even na.
Ik zal morgenavond de foto's van de eerste kennismaking met de drinkfontein uploaden...zo dom had ik ze nog niet eerder zien kijken
Als de deur al op slot is wordt er wel duidelijk gemaakt dat meneer of mevrouw naar binnen wil.
Ik zal morgenavond de foto's van de eerste kennismaking met de drinkfontein uploaden...zo dom had ik ze nog niet eerder zien kijken
donderdag 11 maart 2010 om 23:04
Talkinghead, ik sluit me bij jouw inzet aan!! Ik denk ook ergens aan het eind van de nacht. Ben benieuwd!!
DarlingNikki, wat naar voor je kat!! Ik ben het wel eens met WinnethePooh: heeft ze er zelf veel last van? Heeft ze pijn? Lastig hoor, zoiets. Kan je helaas verder geen goede raad geven.. Veel succes ermee!
DarlingNikki, wat naar voor je kat!! Ik ben het wel eens met WinnethePooh: heeft ze er zelf veel last van? Heeft ze pijn? Lastig hoor, zoiets. Kan je helaas verder geen goede raad geven.. Veel succes ermee!
Ik ben mijn eigen bananenschil
donderdag 11 maart 2010 om 23:06
quote:delphicat schreef op 11 maart 2010 @ 23:02:
Jeetje DarlingNikki, wat naar. Heeft de kat er zelf veel last van? Als de kat zich ziek voelt, en dat dus al drie jaar lang?, dan zou ik overwegen om haar in te laten slapen.
Maar als de kat zich goed voelt, voor zover je dat kan zien, dan niet. Denk ik.
dank je voor je reactie,
We leven met zijn 4en in dit huis en de katten mogen overal komen maar na 3keer peop in je gezicht mag zij dus niet meer op de slaapkamer komen.
Tja ik dacht het al, ik laat het te lang gaan
Niet alleen voor haar maar ook zeker voor mijn gezin, overal poep is ook geen pretje
Jeetje DarlingNikki, wat naar. Heeft de kat er zelf veel last van? Als de kat zich ziek voelt, en dat dus al drie jaar lang?, dan zou ik overwegen om haar in te laten slapen.
Maar als de kat zich goed voelt, voor zover je dat kan zien, dan niet. Denk ik.
dank je voor je reactie,
We leven met zijn 4en in dit huis en de katten mogen overal komen maar na 3keer peop in je gezicht mag zij dus niet meer op de slaapkamer komen.
Tja ik dacht het al, ik laat het te lang gaan
Niet alleen voor haar maar ook zeker voor mijn gezin, overal poep is ook geen pretje
donderdag 11 maart 2010 om 23:07
quote:Etosha schreef op 11 maart 2010 @ 23:02:
Bieb, tepeltjes kaal? Sjezis, meid, dikke memmen heeft ze! Dik, gezwollen, en ja, flink kaal, maar da's al een paar weken. De zwelling is er sinds een dag of twee, drie.
Hah,dat wordt weinig slapen voor poes en jou!
Ik gok de eerste op 03.15 uur
En 3 stuks...(2 schildpadjes en een rooie)
Bieb, tepeltjes kaal? Sjezis, meid, dikke memmen heeft ze! Dik, gezwollen, en ja, flink kaal, maar da's al een paar weken. De zwelling is er sinds een dag of twee, drie.
Hah,dat wordt weinig slapen voor poes en jou!
Ik gok de eerste op 03.15 uur
En 3 stuks...(2 schildpadjes en een rooie)
donderdag 11 maart 2010 om 23:08
quote:biebelie schreef op 11 maart 2010 @ 23:04:
Wacht maar tot je 42 bent
Ben heel benieuwd
Wacht maar tot je 42 bent
Ben heel benieuwd
donderdag 11 maart 2010 om 23:12
meiden bedankt voor de feedback.
Ze verliest du ook al 3 jaar lang poep door het hele huis, soms een dikke druppel maar als ze lekker ligt te slapen dan is het meer.
Ze lijkt geen pijn te hebben maar ze heet Dikkie maar nu is het Botje.
Morgen maar weer eens bellen met de dierenarts, kijken wat zij er van vindt.
Bedankt voor de feedback
Ze verliest du ook al 3 jaar lang poep door het hele huis, soms een dikke druppel maar als ze lekker ligt te slapen dan is het meer.
Ze lijkt geen pijn te hebben maar ze heet Dikkie maar nu is het Botje.
Morgen maar weer eens bellen met de dierenarts, kijken wat zij er van vindt.
Bedankt voor de feedback
donderdag 11 maart 2010 om 23:12
donderdag 11 maart 2010 om 23:17
Darling Nikki Mijn Bibi (9 jaar) heeft ook hele gevoelige darmen en verliest vaak een druppel bloed/slijm/poep.
Als ze ergens zit laat ze vaak een vlekje achter..
Vies maar wel schoon te maken,is ook niet zo erg als bij jou als ik het zo hoor..
Jij weet zelf het beste waar voor jou én je kat de grens ligt denk ik.
Ik zou persoonlijk niet een kat laten inslapen die nog kwaliteit van leven heeft en met prednison kun je haar leven wel leuker maken toch.
(kunnen ze best lang slikken hoor)
Ik heb Bibi een paar maand op dieetbrokken gehad voor katten met gevoelige darmen maar daar werd ze ook niet zo blij van want die vond ze niet zo lekker.
Nu heeft ze soms wat last maar wel lol in haar leven en dat vind ik persoonlijk het belangrijkste (ik dweil wel wat vaker)
Als ze ergens zit laat ze vaak een vlekje achter..
Vies maar wel schoon te maken,is ook niet zo erg als bij jou als ik het zo hoor..
Jij weet zelf het beste waar voor jou én je kat de grens ligt denk ik.
Ik zou persoonlijk niet een kat laten inslapen die nog kwaliteit van leven heeft en met prednison kun je haar leven wel leuker maken toch.
(kunnen ze best lang slikken hoor)
Ik heb Bibi een paar maand op dieetbrokken gehad voor katten met gevoelige darmen maar daar werd ze ook niet zo blij van want die vond ze niet zo lekker.
Nu heeft ze soms wat last maar wel lol in haar leven en dat vind ik persoonlijk het belangrijkste (ik dweil wel wat vaker)