Enge man aan de deur

11-04-2013 20:26 64 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben vanavond alleen thuis. Prima, gebeurt vaker, no sweat. Nou werd er zojuist aan de deur gebeld, dus ik groet via de intercom. Geen antwoord. Hoor wel gestommel beneden.

Ik kijk uit het raam. Zie ik aan de overkant een hele enge (ja ik snap dat het subjectief is) man naar mijn raam turen.

Even later liep hij weg. Geloof niet dat hij me gezien heeft maar ik weet het niet zeker.

Nu weet ik dat er de laatste tijd rare dingen gebeuren hier en ik ben onlangs ook lastig gevallen vlakbij mijn voordeur. Woning naast ons staat momenteel leeg, man zei dat hij vage gasten rond heeft zien hangen.

EDIT net toen ik dit wilde posten hoorde ik gemorrel. Heb een paar keer het licht aan en uit gedaan om te laten weten dat er iemand thuis is. Ik wacht nu tot man thuis komt, zal niet al te laat zijn.

Hoe gaan criminelen te werk tegenwoordig?
Heb ooit melding gedaan van iets waarbij iemand gearresteerd werd. Zouden ze de verkeerde oppakken. Toen heb ik 112 dus even teruggebeld. Vandaar.
quote:Cici28 schreef op 11 april 2013 @ 20:54:

[...]

Tuurlijk wel. In appartementen wordt veel minder vaak ingebroken.

http://www.hjg.nl/n/952/83/appartement-of-woonhuisIn de afgelopen maanden is er in mijn gebouw al drie keer met grof geweld ingebroken, ook overdag. Maakte helemaal niet uit op welke verdieping het was, ze gingen zelfs naar vier hoog. Natuurlijk wordt er minder ingebroken in appartementen, maar ga er maar niet vanuit dat ze het toch niet doen.
haha, goed dat je het zegt Snoesje, bij mij soortgelijke toestanden vier jaar geleden. Toen alles weer rustig was ging de bel (22:15)... ik pieste bijna in mijn broek maar het was de Sterke Arm.

Ze hebben ons onwijs veel goede nazorg geleverd (maar bij ons was die gast dus uiteindelijk wel binnen geweest)

Altijd bellen dus!
haha, goed dat je het zegt Snoesje, bij mij soortgelijke toestanden vier jaar geleden. Toen alles weer rustig was ging de bel (22:15)... ik pieste bijna in mijn broek maar het was de Sterke Arm.

Ze hebben ons onwijs veel goede nazorg geleverd (maar bij ons was die gast dus uiteindelijk wel binnen geweest)

Altijd bellen dus!
Goed dat je gebeld heb TO
Bel de politie maar even
Super dat de politie er zo snel was. En dat ze gewoon diezelfde vent aanspraken. Bizar. Misschien kennen ze hun pappenheimers.
Niet dat ik me nu veiliger voel, overigens. De politie kan niets doen als het geen heterdaad is, toch? Die vent weet nu alleen dat er iemand thuis is en dat er iemand melding heeft gemaakt
Maar is die kerel nu wel echt weggegaan door die politieagent of hangt hij nog steeds rond?
Goed dat je hebt gebeld! Waarschijnlijk heeft die motoragent ook direct de personalia van die man genoteerd. Zo heeft de politie ook een beter idee van wat er speelt in de wijk en wie ze in de gaten moeten houden. Wat inbrekers vaak doen is aanbellen bij een woning om te kijken of er iemand thuis is. Goed van je dat je met de lampen hebt geknipperd, dit heeft hem mogelijk afgeschrikt!
Emma, geen idee. Misschien blijft de politie surveilleren vannacht, ik vond iig dat ze enorm adequaat reageerden.

fanta; i know. Tijd geleden is hier ook door een onbekende aangebeld op een zondagmiddag. Toen werd er ook een of ander lulverhaal opgehangen waardoor ik sterk de indruk kreeg dat ze wilden controleren of er iemand thuis was

IK hoorde hem met de motoragent praten trouwens en hij was echt een ijs- en ijskouwe. Joviaal doen met de agent enzo. Had helemaal zijn verhaal klaar. Echt, je zult zo iemand in je huis vinden ik moet er niet aan denken
Hangt ie nou nog steeds rond?
Dit weekend meteen een goeie klem op je deur zetten en een honkbalknuppel kopen(vergeet de bal niet want dan is het voor het spel).Wat er gebeurt als je er niet bent is vervelend maar het is nog vervelender als je wel thuis bent.
Goed dat je hebt gebeld en goed dat het vivaforum er is voor dit soort dingen.
Dit is écht een pepermolen.

En dus niet illegaal.

http://www.cookandco.nl/p ... le-mason-King-pepper.aspx

Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
waterplant, ik heb al een behoorlijke beveiliging. Ik heb altijd het idee dat je iemand wel van de trap kunt schoppen of knuppelen, idd, maar dan moet je wel snel zijn. Misschien voortaan de voordeur onder stroom zetten 's nachts

Airecolette, nogmaals dank voor het nummer. scheelde toch weer tijd en paniektoestanden voor mij
Je hebt rare gasten bij de weg lopen, ze observeren de boel bellen bij je aan om te kijken of er iemand thuis is. Goede sloten op je voordeur zetten en een veiligheidsketting dat als je de deur wel een keer opendoet dat ze niet gelijk bij je binnen staan. Ik ben ook wantrouwend als er s'avonds nog aangebeld wordt en ik niemand verwacht eigenlijk. Maar goed overdag lopen ze ook wel bij de deuren langs hoeft het niet perse donker voor te zijn.
Snoesje
Griezelig zeg. Telefoon in de hand. Evt. wijkagent bellen/ melding maken.

Vaak proberen ze bij flats binnen te komen door gewoon aan te bellen bij veel nummers in de hoop dat er iemand openmaakt.
No love without lost
In het programma buch in de bajes zitten ook engerds, dat sommigen na 8 jaar weer buiten staan is ook heul eng
quote:vrouw2punt0 schreef op 11 april 2013 @ 21:35:

Vaak proberen ze bij flats binnen te komen door gewoon aan te bellen bij veel nummers in de hoop dat er iemand openmaakt.Blokje kaas?
quote:vrouw2punt0 schreef op 11 april 2013 @ 21:35:

Vaak proberen ze bij flats binnen te komen door gewoon aan te bellen bij veel nummers in de hoop dat er iemand openmaakt.

Mijn buurman doet via de intercom de deur voor iedereen open. Heb hem al eens gezegd dat niet te moeten doen. ivm insluipers e.d.

Maar hij stoort zich er niet aan zegt hij.. Nee hij niet maar ik zit wel met een klein meisje van 1,5jr hier op de flat in t trappenhuis.

En de intercom zit er JUIST voor onze veiligheid. Baal er van dat hij dat niet snapt. De andere 4 bewoners in t zelfde trappenhuis vragen altijd keurig wie ze zijn en voor wie ze komen.

Erg blij mee dat zij t zelfde denken als ik hierin
Gelijk melden en melding maken, dus niet gaan twijfelen meid
Let met dingen als honkbalknuppels enorm op: jij kan er mee slaan, maar als die persoon dat ding van je afpakt dan slaat hij jou.
Ik zou nu trouwens ook je buren inlichten, zodat zij ook een oogje in het zeil kunnen houden. Maak eventueel ook afspraken over hoe jullie reageren in een situatie dat er iemand binnenkomt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven