Enschede
maandag 13 december 2010 om 13:48
maandag 13 december 2010 om 14:00
maandag 13 december 2010 om 20:08
maandag 20 december 2010 om 21:02
We willen graag in een kindvriendlijke woonwijk wonen. Dichtbij het centrum is fijn, maar geen must. Geen oude woningen, het liefste een woning die na 1970/1980 is gebouwd (we willen niet verbouwen of teveel moeten klussen).
Het hoeft niet op korte termijn, van de zomer of eind 2011.
In de Roombeek staan mooie huizen, heb alleen nog niet naar de prijzen gekeken
Eschmarke zijn we pas langsgereden, lijkt mij ook een geschikte wijk.
Ik las dat Stokhorst een zeer groene wijk is?
Kent iemand de wijken Helmerhoek, Voskamp, Eikendaal, Ruwenbos, Zwering, Tattersall, de Braker, Velve Lindehof?
Kent iemand de wijken Helmerhoek, Voskamp, Eikendaal, Ruwenbos, Zwering, Tattersall, de Braker, Velve Lindehof?
maandag 20 december 2010 om 22:13
woensdag 22 december 2010 om 13:35
Ik heb een poosje in Zuid gewoond, Veldhoflanden.
Nogal multi-culti...maar ik vond er niks mis mee. Ik woonde in een straat van voormalige huurwoningen. De gekochte woningen waren goed opgeknapt. De huurwoningen die er nog waren, zagen er nogal shabby uit. Best jammer.
Maar al onze buren op het rijtje waren erg aardig, kwamen me een hand geven toen ik er net woonde.
Twee winkelcentra in de buurt, en maar een kwartier fietsen naar het centrum. En ook nog het Budgetcenter en zwembad op fietsafstand.
Mijn ex-zwager zit in de bouw. Die weet vast precies wat er in opkomst is Kan hem wel eens bellen zo.
Nogal multi-culti...maar ik vond er niks mis mee. Ik woonde in een straat van voormalige huurwoningen. De gekochte woningen waren goed opgeknapt. De huurwoningen die er nog waren, zagen er nogal shabby uit. Best jammer.
Maar al onze buren op het rijtje waren erg aardig, kwamen me een hand geven toen ik er net woonde.
Twee winkelcentra in de buurt, en maar een kwartier fietsen naar het centrum. En ook nog het Budgetcenter en zwembad op fietsafstand.
Mijn ex-zwager zit in de bouw. Die weet vast precies wat er in opkomst is Kan hem wel eens bellen zo.
woensdag 22 december 2010 om 13:44
stokhorst......wat boven modaal...groen
pathmos opkomst maar duur, gerenoveerde wijk, minder aso's wel, maar kunnen er nog zitten van vroeger
ruwenbos, leuke woningen, nieuwere wijken, iets boven gem qua prijzen
helmerhoek was 20 jr geleden vernieuwde wijk, redelijk goed, doolhof
zwering is zowel oud als nieuwe huizen, leuke huizen bij
roombeek is voormalig rampgebied, duuuuur, wel leuke nieuwe woningen
esmarke gaat al richting glanerbrug, maar kunnen ook soc. huurwoningen staan, nadeel?
Edit: aantekeningen van het zojuist door mij gepleegde telefoontje
Word je er een beetje wijs uit?
pathmos opkomst maar duur, gerenoveerde wijk, minder aso's wel, maar kunnen er nog zitten van vroeger
ruwenbos, leuke woningen, nieuwere wijken, iets boven gem qua prijzen
helmerhoek was 20 jr geleden vernieuwde wijk, redelijk goed, doolhof
zwering is zowel oud als nieuwe huizen, leuke huizen bij
roombeek is voormalig rampgebied, duuuuur, wel leuke nieuwe woningen
esmarke gaat al richting glanerbrug, maar kunnen ook soc. huurwoningen staan, nadeel?
Edit: aantekeningen van het zojuist door mij gepleegde telefoontje
Word je er een beetje wijs uit?
woensdag 22 december 2010 om 18:27
woensdag 22 december 2010 om 22:06
Stroinkslanden is leuk, maar dan niet de H en A landen enzo.
De *namen van vrouwen* landen zijn erg fijn, daar heb ik lang gewoond.
Tattersall is veel junkoverlast, zou ik niet doen. Pathmos is m.i een gruwel, evenals Mekkelholt/Deppenbroek/Wesselerbrink.
Wat heel erg in opkomst is, is de Laares, wat een mooie buurt wordt dat en nog binnen de singels, vlakbij het centrum. Er worden zulke leuke huizen gebouwd (die mooie gevelwoningen) en het is zo anders dan vroeger en op loopafstand van het centrum en toch rustig.
Hogeland en Stokhorst is ook goed te doen.
Velve Lindenhof zou ik dus nooooit willen wonen!
De *namen van vrouwen* landen zijn erg fijn, daar heb ik lang gewoond.
Tattersall is veel junkoverlast, zou ik niet doen. Pathmos is m.i een gruwel, evenals Mekkelholt/Deppenbroek/Wesselerbrink.
Wat heel erg in opkomst is, is de Laares, wat een mooie buurt wordt dat en nog binnen de singels, vlakbij het centrum. Er worden zulke leuke huizen gebouwd (die mooie gevelwoningen) en het is zo anders dan vroeger en op loopafstand van het centrum en toch rustig.
Hogeland en Stokhorst is ook goed te doen.
Velve Lindenhof zou ik dus nooooit willen wonen!
anoniem_112217 wijzigde dit bericht op 22-12-2010 22:09
Reden: Toevoeging
Reden: Toevoeging
% gewijzigd
dinsdag 11 januari 2011 om 16:01
quote:indyana schreef op 20 december 2010 @ 21:02:
We willen graag in een kindvriendlijke woonwijk wonen. Dichtbij het centrum is fijn, maar geen must. Geen oude woningen, het liefste een woning die na 1970/1980 is gebouwd (we willen niet verbouwen of teveel moeten klussen).
Hier iemand die geboren en getogen is in Enschede, maar ik woon nu al weer een paar jaar in het zuiden des Lands..
- Stokhorst is een goede wijk. Beetje dure huizen ook.
- Ruwenbos is ook ok. Eikendaal weet ik zo niet. De laatste jaren zijn er zoveel nieuwe kleine wijkjes bij gekomen. Maar ik geloof dat het wel ok is. (Dat zijn nieuwbouwwijken meestal)
- Velve Lindenhof zou ik dood liever niet gevonden willen worden.
- Datzelfde geldt voor het Pathmos.
- Het Zwering gaat wel.
- Op de Helmerhoek (grappig om deze naam hier zo tegen te komen) ben ik opgegroeid. Prima wijk. Erg kindvriendelijk en aan de rand van Enschede in het zuiden. Wel 20 min. fietsen naar het centrum. Hier staan nieuwe huizen, maar ook huizen uit de jaren 80.
Als je op zoek bent naar een kindvriendelijke wijk zo ik kiezen voor Stokhorst, Eschmarke of Helmerhoek. Bepaalde delen van de Stroinkslanden zijn ook goed te doen, maar ik weet zo niet uit m'n hoofd welke landen slecht zijn. Wesselerbrink zijn alleen maar lelijke en ouwe flats.
Hier iemand die geboren en getogen is in Enschede, maar ik woon nu al weer een paar jaar in het zuiden des Lands..
- Stokhorst is een goede wijk. Beetje dure huizen ook.
- Ruwenbos is ook ok. Eikendaal weet ik zo niet. De laatste jaren zijn er zoveel nieuwe kleine wijkjes bij gekomen. Maar ik geloof dat het wel ok is. (Dat zijn nieuwbouwwijken meestal)
- Velve Lindenhof zou ik dood liever niet gevonden willen worden.
- Datzelfde geldt voor het Pathmos.
- Het Zwering gaat wel.
- Op de Helmerhoek (grappig om deze naam hier zo tegen te komen) ben ik opgegroeid. Prima wijk. Erg kindvriendelijk en aan de rand van Enschede in het zuiden. Wel 20 min. fietsen naar het centrum. Hier staan nieuwe huizen, maar ook huizen uit de jaren 80.
Als je op zoek bent naar een kindvriendelijke wijk zo ik kiezen voor Stokhorst, Eschmarke of Helmerhoek. Bepaalde delen van de Stroinkslanden zijn ook goed te doen, maar ik weet zo niet uit m'n hoofd welke landen slecht zijn. Wesselerbrink zijn alleen maar lelijke en ouwe flats.