Ervaring hondenuitlaatservice

13-05-2020 09:21 50 berichten
Goodmorning, y'all.

Ik heb een hond. Logisch, anders zou ik niet zo'n topic openen.

Afijn. Ik studeer ben vanaf september (hopelijk eerder) weer langere dagen van huis. Mijn pup, die eigenlijk geen pup is maar al bijna 12, is dan veel alleen. Zoon heeft ook zijn school en is dus ook veel weg.

Nu merk ik dat Pup vaker moet plassen. Ouderdom komt met gebreken en dat is natuurlijk helemaal niet erg. Ik denk er dan ook over om voor mijn werk/schooldagen een uitlaatservice in te huren.

Maar ik heb 0 ervaring daar mee. Mijn hond heeft wel enige gedragsproblemen, het is een derdehandsje (we hebben 'm een paar jaar geleden uit het asiel gehaald) en hij kan niet goed met andere honden in afgesloten ruimtes. Hij heeft bezittingsnijd en kan moeilijk delen. Buiten gaat het wel goed met andere honden, hij negeert ze of snuffelt.

Verder is ie hartstikke lief en houdt van alle mensen. Het is dus totaal geen goede waakhond.
Kan hij, met zijn problemen, wel mee met zo'n service? Hebben jullie ervaring met zo'n service en wat zouden jullie ervoor willen betalen?

Ik merk dat ik erg beschermend ben tegenover mijn hond en weinig anderen vertrouw met mijn pup, hahaha.
Plopper schreef:
13-05-2020 12:26
Mijn puber laat hond ook uit, hoor. Hoort zelfs bij zijn dagelijkse klus.

Ik word nu wel een beetje angstig van die uitlaatservices, ik ga dus sowieso op zoek naar iemand die 1 op 1 werkt. Maar wel ervaring met honden heeft, omdat die van mij een gebruiksaanwijzing heeft.

Zijn bezittingsnijd is te managen, mits je iets te ruilen hebt. Maar als hij een stok heeft gevonden in het park, krijg je die zeker niet zomaar terug en zodra er dan een andere hond in de buurt komt rent ie daar ook achteraan.

Verder is ie wel lief, hoor. En veel te schattig, waardoor zijn gedrag onderschat wordt (dat is een serieuze factor, mensen gaan teveel op zijn uiterlijk af)
Welke regio?
Alle reacties Link kopieren