Ervaring hondenuitlaatservice

13-05-2020 09:21 50 berichten
Goodmorning, y'all.

Ik heb een hond. Logisch, anders zou ik niet zo'n topic openen.

Afijn. Ik studeer ben vanaf september (hopelijk eerder) weer langere dagen van huis. Mijn pup, die eigenlijk geen pup is maar al bijna 12, is dan veel alleen. Zoon heeft ook zijn school en is dus ook veel weg.

Nu merk ik dat Pup vaker moet plassen. Ouderdom komt met gebreken en dat is natuurlijk helemaal niet erg. Ik denk er dan ook over om voor mijn werk/schooldagen een uitlaatservice in te huren.

Maar ik heb 0 ervaring daar mee. Mijn hond heeft wel enige gedragsproblemen, het is een derdehandsje (we hebben 'm een paar jaar geleden uit het asiel gehaald) en hij kan niet goed met andere honden in afgesloten ruimtes. Hij heeft bezittingsnijd en kan moeilijk delen. Buiten gaat het wel goed met andere honden, hij negeert ze of snuffelt.

Verder is ie hartstikke lief en houdt van alle mensen. Het is dus totaal geen goede waakhond.
Kan hij, met zijn problemen, wel mee met zo'n service? Hebben jullie ervaring met zo'n service en wat zouden jullie ervoor willen betalen?

Ik merk dat ik erg beschermend ben tegenover mijn hond en weinig anderen vertrouw met mijn pup, hahaha.
Plopper schreef:
13-05-2020 12:26
Mijn puber laat hond ook uit, hoor. Hoort zelfs bij zijn dagelijkse klus.

Ik word nu wel een beetje angstig van die uitlaatservices, ik ga dus sowieso op zoek naar iemand die 1 op 1 werkt. Maar wel ervaring met honden heeft, omdat die van mij een gebruiksaanwijzing heeft.

Zijn bezittingsnijd is te managen, mits je iets te ruilen hebt. Maar als hij een stok heeft gevonden in het park, krijg je die zeker niet zomaar terug en zodra er dan een andere hond in de buurt komt rent ie daar ook achteraan.

Verder is ie wel lief, hoor. En veel te schattig, waardoor zijn gedrag onderschat wordt (dat is een serieuze factor, mensen gaan teveel op zijn uiterlijk af)
Welke regio?
Alle reacties Link kopieren
Toch zal het niet meevallen voor de hond om met een onbekende mee te gaan. Mijn honden zouden het uit zichzelf niet doen. Het fijnste is als er iemand is waarmee ze bekend zijn. Ken je geen andere mensen met honden in de buurt waar je woont, die je wel eens tegen komt als je je hond uit laat? Want misschien zit daar wel een optie tussen.
Gatekeeper* schreef:
13-05-2020 11:04
Mijn pup werd doodgebeten tijdens de uitlaatservice (8mnd) en mijn tweede hond heb ik meerdere keren gehavend teruggekregen. Voor mij nooit meer.
Wat erg. :|
spuit_111 schreef:
13-05-2020 11:30
Mijn vierjarige hond is ook overleden door een fout van de uitlaatservice die te voorkomen was geweest.
Je hoeft nul papieren te hebben om een uitlaatservice te beginnen, ik zou het ook nooit meer doen.
Ik snap je hoor.
Ik ken overigens ook iemand die nb zelf als hondentrainer gewerkt had en bij wie het al minstens 2 keer is voorgekomen dat een van haar (eigen) honden bij het uitlaten is aangevallen door een andere hond.
Dingen gebeuren - met een uitlaatservice, een oppaspuber en als je er zelf bij bent.
Verwijderd ivm herkenbaarheid
anoniem_397861 wijzigde dit bericht op 13-05-2020 14:56
71.43% gewijzigd
iones schreef:
13-05-2020 13:27
Toch zal het niet meevallen voor de hond om met een onbekende mee te gaan. Mijn honden zouden het uit zichzelf niet doen. Het fijnste is als er iemand is waarmee ze bekend zijn. Ken je geen andere mensen met honden in de buurt waar je woont, die je wel eens tegen komt als je je hond uit laat? Want misschien zit daar wel een optie tussen.
Mijn hond is best een beetje hoerig en gaat met iedereen mee. Als de postbode hem zou willen meenemen gaat ie, hoor. Zeker als ie dan in een auto mag of er is voedsel.
Plopper schreef:
13-05-2020 12:26
Mijn puber laat hond ook uit, hoor. Hoort zelfs bij zijn dagelijkse klus.
Ja, lekker makkelijk voor jou natuurlijk, kind erop uit sturen. Wijs is het niet.
-
Ah jammer, geen tip voor je dan helaas!

Hier een hondendagopvang/uitlaatservice met allemaal gediplomeerde kynologische instructeurs in dienst, dus geen 'ik hou niet van op een kantoor zitten en ik ben gek op honden' uitlaatservice/hobbyist, maar mensen die weten wat ze doen.
Wellicht zit er bij jullie ook zoiets in de buurt.
Plopper schreef:
13-05-2020 09:58
Ik vind 10 euro per rondje best prijzig, als ik kijk naar "mijn rondjes", van hooguit 3 kwartier. Hahaha.

Ik ga eens op hondenoppas gezocht kijken.
Man man man. Ik geef het op
-
Phloxx schreef:
13-05-2020 14:50
Ja, lekker makkelijk voor jou natuurlijk, kind erop uit sturen. Wijs is het niet.
Want? Misschien is die puber wel groter, sterker, sneller dan TO.
Eurus schreef:
13-05-2020 14:52
Dit is zeker waar. Puber is 15cm langer, sterker en sneller dan ik. De hond luistert ook goed naar hem en hij laat zich de kaas niet van het bord eten.
Ik zou goed rondkijken naar uitlaatservices of opvangservices waarvan de filosofie/visie je aanspreekt en gewoon eens een afspraak maken. Je kunt dan je problemen bespreken en kijken of er mogelijkheden zijn.
Ik heb hele positieve ervaringen met een hondenuitlaatservice. Maar zij zijn later verder gegaan als dagopvang voor honden. Mijn hond vond het fantastisch. De hele dag kon hij spelen en rennen (ze hebben een groot afgesloten terrein en inmiddels hebben ze ook echt verschillende 'groepjes'. Ze kijken dus echt welke honden bij elkaar kunnen en zo). Bij hen zou je hond denk ik echt wel terecht kunnen.
Mijn hond vond het altijd heerlijk daar.
Eurus schreef:
13-05-2020 14:51
Ah jammer, geen tip voor je dan helaas!

Hier een hondendagopvang/uitlaatservice met allemaal gediplomeerde kynologische instructeurs in dienst, dus geen 'ik hou niet van op een kantoor zitten en ik ben gek op honden' uitlaatservice/hobbyist, maar mensen die weten wat ze doen.
Wellicht zit er bij jullie ook zoiets in de buurt.
Ik ga eens kijken. En anders kan ik altijd nog de dierenarts bellen.

Dezelfde dierenarts die regelmatig tegen mijn zoon heeft gezegd dat ie zo vaak mogelijk met de hond uit moet.
Eurus schreef:
13-05-2020 14:52
Naast dat er maar weinig kinderen zijn die een hond op een hondvriendelijke manier onder appel hebben en de hond dus niet meesleuren aan een lijn, kun je van een kind niet verwachten adequaat te reageren in noodsituaties. Weet kind hoe hij/zij hond kan beschermen? Al betwijfel ik hoeveel kennis TO zelf heeft over het hondvriendelijk opvoeden van een hond, want hond krijgt max 45min en vindt 10 euro voor een uitlaatrondje al veel. Man, het lijkt hier dat konijnentopic wel. Het gaat niet om kracht, het gaat om denkvermogen. Zulke verantwoordelijk mag je niet verwachten van een kind.

Neem gewoon zelf je verantwoordelijkheid. Jij hebt een hond, je kind niet. (En als je hond wel voor kind hebt gekocht heb je het vanaf dag 1 het al verkeerd aangepakt)
Alleen al het feit dat het hier gevraagd wordt. Het is een kind!

Ik ga dit topic verlaten. Het is pure frustratie wat hier ontstaat. Schaf gewoon geen huisdier aan als je niet bereid bent er zelf de moeite en kosten in te steken.
phloxx wijzigde dit bericht op 13-05-2020 14:59
13.98% gewijzigd
-
Miss-Pippilotta schreef:
13-05-2020 14:55
Ik zou goed rondkijken naar uitlaatservices of opvangservices waarvan de filosofie/visie je aanspreekt en gewoon eens een afspraak maken. Je kunt dan je problemen bespreken en kijken of er mogelijkheden zijn.
Ik heb hele positieve ervaringen met een hondenuitlaatservice. Maar zij zijn later verder gegaan als dagopvang voor honden. Mijn hond vond het fantastisch. De hele dag kon hij spelen en rennen (ze hebben een groot afgesloten terrein en inmiddels hebben ze ook echt verschillende 'groepjes'. Ze kijken dus echt welke honden bij elkaar kunnen en zo). Bij hen zou je hond denk ik echt wel terecht kunnen.
Mijn hond vond het altijd heerlijk daar.
Ik weet dat het asiel dagopvang aanbiedt, maar ik weet niet of ik mijn hond terug naar het asiel wil brengen. Al is het maar voor overdag. Hij heeft best wel wat verlatingsangst.

En bij anderen thuis: Mijn vader past soms op, maar hij piest daar dan wel in huis. Ondanks dat ie idolaat is van mijn vader (lees: voedseldispenser) en regelmatig uitgelaten wordt daar.
Phloxx schreef:
13-05-2020 14:57
Naast dat er maar weinig kinderen zijn die een hond op een hondvriendelijke manier onder appel hebben en de hond dus niet meesleuren aan een lijn, kun je van een kind niet verwachten adequaat te reageren in noodsituaties. Weet kind hoe hij/zij hond kan beschermen? Al betwijfel ik hoeveel kennis TO zelf heeft over het hondvriendelijk opvoeden van een hond, want hond krijgt max 45min en vindt 10 euro voor een uitlaatrondje al veel. Man, het lijkt hier dat konijnentopic wel.

Neem gewoon zelf je verantwoordelijkheid. Jij hebt een hond, je kind niet. (En als je hond wel voor kind hebt gekocht heb je het vanaf dag 1 het al verkeerd aangepakt)
Calm your tits, lady.

Mijn hond krijgt maximaal 45 minuten per wandeling. Soms een rondje van 20, soms van 30. Ik kijk naar hem en als ik zie dat ie moeilijk begint te lopen, gaan we naar huis.

En nee. Ik heb de hond niet voor mijn kind gekocht. Djezus. Oh, en ik sla mijn hond ook niet.
Phloxx schreef:
Naast dat er maar weinig kinderen zijn die een hond op een hondvriendelijke manier onder appel hebben en de hond dus niet meesleuren aan een lijn, kun je van een kind niet verwachten adequaat te reageren in noodsituaties. Weet kind hoe hij/zij hond kan beschermen? Al betwijfel ik hoeveel kennis TO zelf heeft over het hondvriendelijk opvoeden van een hond, want hond krijgt max 45min en vindt 10 euro voor een uitlaatrondje al veel. Man, het lijkt hier dat konijnentopic wel. Het gaat niet om kracht, het gaat om denkvermogen. Zulke verantwoordelijk mag je niet verwachten van een kind.

Ik ga dit topic verlaten. Het is pure frustratie wat hier ontstaat. Schaf gewoon geen huisdier aan als je niet bereid bent er zelf de moeite en kosten in te steken.
Plus: Het gaat hier over uitlaten. Als je vragen hebt, in plaats van aannames, over mijn handelingen voor/tijdens/na aanschaf van de hond, stel die dan en doe geen aannames. Als je het normaal had gevraagd, had ik je namelijk kunnen vertellen dat ik contact heb gehad met een hondentrainer, ook vanwege het probleemgedrag van mijn hond. Die heeft ons (dus zoon en mij) verschillende tips en handvatten gegeven.

Maaruh. Doei he.
Phloxx schreef:

Wat een bizar geoordeel. Ja ik snap dat je veel narigheid ziet vanuit je vak, maar dat zegt niks over TO en haar zoon. Zoon is vanaf heel klein met hond opgegroeid. Er zijn ook mensen die normaal met hun dieren en kinderen omgaan hoor.
Plopper schreef:
13-05-2020 15:00
Calm your tits, lady.

Mijn hond krijgt maximaal 45 minuten per wandeling. Soms een rondje van 20, soms van 30. Ik kijk naar hem en als ik zie dat ie moeilijk begint te lopen, gaan we naar huis.

En nee. Ik heb de hond niet voor mijn kind gekocht. Djezus. Oh, en ik sla mijn hond ook niet.
Nou en dit inderdaad. Reageer je frustratie lekker op je klanten af ofzo.
Plopper schreef:
13-05-2020 14:58
Ik weet dat het asiel dagopvang aanbiedt, maar ik weet niet of ik mijn hond terug naar het asiel wil brengen. Al is het maar voor overdag. Hij heeft best wel wat verlatingsangst.

En bij anderen thuis: Mijn vader past soms op, maar hij piest daar dan wel in huis. Ondanks dat ie idolaat is van mijn vader (lees: voedseldispenser) en regelmatig uitgelaten wordt daar.
O nee, dat zou ik ook niet doen.
Dit was niet een plek zoals bij het asiel. De honden konden de hele dag buiten spelen, door het bos rennen en zo. Het was echt van oorsprong een uitlaatservice en ze zijn op deze manier verder gegaan, omdat ze zoveel tijd kwijt waren met alle honden ophalen en weer terugbrengen, dat dit eigenlijk veel leuker en slimmer was.
Miss-Pippilotta schreef:
13-05-2020 15:07
O nee, dat zou ik ook niet doen.
Dit was niet een plek zoals bij het asiel. De honden konden de hele dag buiten spelen, door het bos rennen en zo. Het was echt van oorsprong een uitlaatservice en ze zijn op deze manier verder gegaan, omdat ze zoveel tijd kwijt waren met alle honden ophalen en weer terugbrengen, dat dit eigenlijk veel leuker en slimmer was.
Dat snap ik, dat is inderdaad wel slim van ze. Ik wil Hond echter gewoon het liefste thuis houden, gezien zijn leeftijd. Dat gezeur aan de kop heeft ie volgens mij niet meer zoveel zin in.
Eurus schreef:
13-05-2020 15:05
Wat een bizar geoordeel. Ja ik snap dat je veel narigheid ziet vanuit je vak, maar dat zegt niks over TO en haar zoon. Zoon is vanaf heel klein met hond opgegroeid. Er zijn ook mensen die normaal met hun dieren en kinderen omgaan hoor.
Dankje
-jolijn- schreef:
13-05-2020 13:31
Ik snap je hoor.
Ik ken overigens ook iemand die nb zelf als hondentrainer gewerkt had en bij wie het al minstens 2 keer is voorgekomen dat een van haar (eigen) honden bij het uitlaten is aangevallen door een andere hond.
Dingen gebeuren - met een uitlaatservice, een oppaspuber en als je er zelf bij bent.
De oppasservice heeft mn hond op een dag van 30 graden tegen de afspraak in pas 11 uur opgehaald (ipv 8 uur s ochtends) en is toen 2 uur met de hele roedel gaan wandelen. Waarna ze m oververhit heeft afgezet. Toen mijn man een uur later thuis kwam, waren z'n organen al kapot aan het gaan en lag hij in coma. Dus nee, dit had niet hoeven gebeuren en was met mijzelf ook niet gebeurd. Er zijn 3 honden nav die wandeling overleden.
Ik weet dat er prima uitlaatservices zijn, heb er eerder eentje gehad waar ik zo wel weer mn dier aan zou toevertrouwen, maar die is verhuisd. Maar je hoeft voor een uitlaatservice weinig te kunnen dus ik ga het risico er niet meer mee lopen.
Wat een afschuwelijke incidenten met die uitlaatservices lees ik hier!

Ik vraag me dan wel af, hoe reageerde die service nadat er 3 honden zijn overleden naar aanleiding van de wandeling in de hitte? Nemen ze dan verantwoordelijkheid?
spuit_111 schreef:
14-05-2020 08:48
De oppasservice heeft mn hond op een dag van 30 graden tegen de afspraak in pas 11 uur opgehaald (ipv 8 uur s ochtends) en is toen 2 uur met de hele roedel gaan wandelen. Waarna ze m oververhit heeft afgezet. Toen mijn man een uur later thuis kwam, waren z'n organen al kapot aan het gaan en lag hij in coma. Dus nee, dit had niet hoeven gebeuren en was met mijzelf ook niet gebeurd. Er zijn 3 honden nav die wandeling overleden.
Ik weet dat er prima uitlaatservices zijn, heb er eerder eentje gehad waar ik zo wel weer mn dier aan zou toevertrouwen, maar die is verhuisd. Maar je hoeft voor een uitlaatservice weinig te kunnen dus ik ga het risico er niet meer mee lopen.
Jezus, wat heftig :-(

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven