Ervaring hondenuitlaatservice

13-05-2020 09:21 50 berichten
Goodmorning, y'all.

Ik heb een hond. Logisch, anders zou ik niet zo'n topic openen.

Afijn. Ik studeer ben vanaf september (hopelijk eerder) weer langere dagen van huis. Mijn pup, die eigenlijk geen pup is maar al bijna 12, is dan veel alleen. Zoon heeft ook zijn school en is dus ook veel weg.

Nu merk ik dat Pup vaker moet plassen. Ouderdom komt met gebreken en dat is natuurlijk helemaal niet erg. Ik denk er dan ook over om voor mijn werk/schooldagen een uitlaatservice in te huren.

Maar ik heb 0 ervaring daar mee. Mijn hond heeft wel enige gedragsproblemen, het is een derdehandsje (we hebben 'm een paar jaar geleden uit het asiel gehaald) en hij kan niet goed met andere honden in afgesloten ruimtes. Hij heeft bezittingsnijd en kan moeilijk delen. Buiten gaat het wel goed met andere honden, hij negeert ze of snuffelt.

Verder is ie hartstikke lief en houdt van alle mensen. Het is dus totaal geen goede waakhond.
Kan hij, met zijn problemen, wel mee met zo'n service? Hebben jullie ervaring met zo'n service en wat zouden jullie ervoor willen betalen?

Ik merk dat ik erg beschermend ben tegenover mijn hond en weinig anderen vertrouw met mijn pup, hahaha.
https://www.oopoeh.nl/
Is dit niet wat?
Ja! Ik kende dat helemaal niet, joh. Ik ga hier eens voor zitten. Bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben hier ook voor gekeken voor onze hond (3 jaar), dus lees ook even mee. In principe werk ik 2 middagen per week thuis en kan vriend jaar 2 dagen mee naar kantoor nemen, maar je wil toch een back-up/voorkomen dat de hond 8 uur alleen moet zitten en ook niet een al te groot appèl op andere mensen doen.

Wij hebben hiervoor de sleutel gegeven aan een lieve, oudere buurvrouw die niet meer werkt en zelf 2 hondjes heeft die haar alles zijn en super leuk klikken met onze hond. Dat is voor onze hond ook wat vertrouwder.

Is er bij jou geen buurvrouw/buurkind o.i.d. die de hond al kent en de hond bijvoorbeeld even 2 of 3 rondjes mee kunnen nemen op een dag? Blijft de hond lekker in zijn eigen omgeving

Ik zou zelf een uitlaatservice alleen doen als je hond het ook leuk vindt met andere honden te spelen en ook kijken hoe groot de groep is waar ze mee gaan lopen. Kan me zo voorstellen dat een senior geen trek heeft in 2 uur lang actieve, speelse honden om heen.

Ook bestaan er instanties zoals *2020* hierboven aangeeft, ook de variant dat studenten in jouw buurt die zelf geen tijd hebben voor een fulltime hond, maar wel ervaring hebben en zo een paar euro bij kunnen verdienen waar je de hond brengt/die een paar rondjes lopen.

Volgens mij heet die site hondjeuitlaten.nl of hondenoppas.nl. kost je ook maar een fractie van het geld van een uitlaatservice
tumtum8 wijzigde dit bericht op 13-05-2020 09:35
4.93% gewijzigd
Hier worden honden met problemen gewoon apart uitgelaten, maar dat zal per opvang/uitlaatservice verschillen.
tumtum8 schreef:
13-05-2020 09:33
Wij hebben hier ook voor gekeken voor onze hond (3 jaar), dus lees ook even mee. In principe werk ik 2 middagen per week thuis en kan vriend jaar 2 dagen mee naar kantoor nemen, maar je wil toch een back-up/voorkomen dat de hond 8 uur alleen moet zitten en ook niet een al te groot appèl op andere mensen doen.

Wij hebben hiervoor de sleutel gegeven aan een lieve, oudere buurvrouw die niet meer werkt en zelf 2 hondjes heeft die haar alles zijn en super leuk klikken met onze hond. Dat is voor onze hond ook wat vertrouwder.

Is er bij jou geen buurvrouw/buurkind o.i.d. die de hond al kent en de hond bijvoorbeeld even 2 of 3 rondjes mee kunnen nemen op een dag? Blijft de hond lekker in zijn eigen omgeving

Ik zou zelf een uitlaatservice alleen doen als je hond het ook leuk vindt met andere honden te spelen en ook kijken hoe groot de groep is waar ze mee gaan lopen. Kan me zo voorstellen dat een senior geen trek heeft in 2 uur lang actieve, speelse honden om heen.

Ook bestaan er instanties zoals *2020* hierboven aangeeft, ook de variant dat studenten in jouw buurt die zelf geen tijd hebben voor een fulltime hond, maar wel ervaring hebben en zo een paar euro bij kunnen verdienen waar je de hond brengt/die een paar rondjes lopen.

Volgens mij heet die site hondjeuitlaten.nl of hondenoppas.nl. kost je ook maar een fractie van het geld van een uitlaatservice
Bedankt voor je uitgebreide reactie!

Ik hou de hond wel liever thuis, aangezien hij al zovaak van huis is verwisseld wil ik dit zo rustig mogelijk houden.

Goed punt over die lange wandelingen met actieve honden, daar had ik zelf nog niet eens aan gedacht. In mijn directe omgeving heb ik niet echt iemand die dit zou kunnen doen, de buren met wie ik contact had zijn inmiddels verhuisd.

Wat zou je over hebben voor een student? Het zou gaan om 3 dagen in de week, 1x per dag.
Daarom is het denk ik ook het fijnst de hond lekker thuis te laten, maar wel zo dat hij ergens een keer zijn behoeften kan doen.

Via die site van hondenoppas gezocht heb je dus de keuze de hond een dag te brengen (stel je zou een keer echt lang weg moeten) kost rond de 20 euro, maar je kunt de mensen ook vragen gewoon 1 rondje te lopen, dat kost je gemiddeld tussen de 5 en 10 euro. Een officiële hondenuitlaatservice in mijn omgeving is toch al gauw 18-20 euro.
Ik vind 10 euro per rondje best prijzig, als ik kijk naar "mijn rondjes", van hooguit 3 kwartier. Hahaha.

Ik ga eens op hondenoppas gezocht kijken.
Ja en ik denk dat een uitlaatservice nog het dubbele kost. Kan me overigens zo voorstellen dat die prijs daar genoemd op een rondje van bijvoorbeeld een uur is, maar als Pup maar zin heeft in een half uur/3 kwartier, het wel iets goedkoper is.

Ik zie ze in mijn woonplaats ook voor 4-5 euro per ronde staan, maar ik denk dat het belangrijk is dat de omschrijving bij die persoon je gerust stemt. Het is immers toch je kindje dat je aan iemand toevertrouwt :-)
Ja, Pup is echt wel op zo'n leeftijd dat het schipperen wordt tussen "in beweging blijven is gezond" en "Bij teveel beweging wordt ie stijf".

En inderdaad, vertrouwen is het belangrijkst. Want het is mijn kindje en de uitlater moet ook in mijn huis komen.
Bij onze eerste hond hebben we een tijd uitlaatservice gebruikt op dagen dat wij 8 uur werkten. Dat was prima. De hond was altijd lekker moe als we thuis kwamen, haha. Een uitlaatservice bepaalt zelf of jouw hond mee mag en kan. Vooraf bespreken ze je hond (bij ons kwamen ze langs) en meestal gaat de hond daarna een keer mee op proef. Dus of de bezitterigheid van jouw hond een probleem is zal je met de betreffende uitlaatservice zelf moeten bespreken. Maar als hij buiten andere honden negeert vraag ik af of zo'n service voor de hond wel leuk is? De meesten lopen in groepen en voor de hond is het dan juist leuk dat ze kunnen spelen. Tenzij je hond dat helemaal niet wil, haha.

Onze huidige hond heeft verlatingsangst en daarbij hebben we ervaring met de site hondenoppas. Op zich een hele handige site. Wel een nadeel: het zijn mensen die in hun privétijd een hondje willen uitlaten, daar kan je minder op bouwen dan op een bedrijf. Zijn vaak heel lief maar niet altijd even goed/ervaren met honden. Wij hebben veel van oppas moeten wisselen om verschillende redenen (nam een kat, ging verhuizen, ging na burn-out weer aan het werk, gezondheid verslechterde etc).

Op een gegeven moment waren we het zat om steeds een nieuwe oppas te moeten zoeken en zijn we overgestapt op een honden dagopvang. Kost wat meer maar is heel erg leuk. Onze hond is daar een stuk socialer met andere honden geworden. De begeleiders weten wat ze doen, kunnen goed rekening houden met de kuren van alle hondjes etc. Onze hond is bv ook wat ouder en op dagen dat ze last heeft van haar rug geven ze haar wat meer rust en knuffels ipv speeltijd.

Bij de hogere kosten hebben wij ons maar gewoon neergelegd. Het geeft mij een boel rust om te weten dat mijn hond in goede handen is bij een professionele opvang die nooit last minute afzegt ofzo. Dus we hebben het er voor over.
Mijn hond werd apart uitgelaten. Geen probleemhond maar ze deed niet steeds hele groepen maar stuk voor stuk. Zou informeren bij zo'n iemand. Je kunt het overleggen.
Ik zou absoluut een individuele uitlaat zoeken.
De uitlaatservice neemt veel te grote groepen mee, en vaak is de uitlater een goedkope kracht, oftewel iemand met weinig ervaring in een groep honden leiden.
Als je allemaal makkelijke Goldens hebt is dat geen probleem, maar wanneer er wat pittigere honden tussenzitten of honden met een handleiding escaleert dit snel.

Succes!
-
tumtum8 schreef:
13-05-2020 09:33
[...]

[...]
Je gaat toch zeker een kind niet de verantwoordelijkheid geven over een hond? Wat als er iets gebeurt?
-
Mijn pup werd doodgebeten tijdens de uitlaatservice (8mnd) en mijn tweede hond heb ik meerdere keren gehavend teruggekregen. Voor mij nooit meer.
Hier voor hond uiteindelijk ook gekozen voor dagopvang.
Wat waarschijnlijk in verhouding wat meer kost maar ik voelde me er fijner bij.
Ervaren mensen, kijken naar hoe je hond is en in welk groepje van de dag deze past.

Verschillende uitlaatservice hier in de omgeving benaderd, bij elk moest mijn hond los mee kunnen en dat is bij de mijne absoluut geen optie.
Tralalalala
Ik laat af en toe de hond van de buren uit, als zij de hele dag weg zijn voor werk. Voor mij een fijne onderbreking van een thuiswerkdag.

Als je een tientje al te duur vindt voor een rondje om met jouw hond door een student, dan zou ik in de buurt gaan zoeken naar iemand die het gezellig vindt om te doen. Ik denk namelijk niet dat het goedkoper kan dan een tientje - zeker niet als je er geen kind mee wilt opzadelen.
Wat eten we vanavond?
Als je voor een uitlaatservice kiest, kies er dan een die aangesloten is bij HUS Nederland.
Phloxx schreef:
13-05-2020 11:03
Je gaat toch zeker een kind niet de verantwoordelijkheid geven over een hond? Wat als er iets gebeurt?
Was natuurlijk even bij wijze van spreken. Ik zou een kind van 15 best een rondje met mijn hond laten lopen, Zeker als het (puber)kinderen zijn van een bekende of waar de hond al aan gewend is. Bij een kind van 6 natuurlijk niet.
Mijn dochter van 15 is regelmatig hondenoppas (incl. wandeling), dat kan best. Uiteraard is ze 'getraind' door de hondeneigenaar in wat ze precies verwachten / willen (en ze is ervaren met honden) en het is ook niet structureel (ze moet overdag namelijk gewoon naar school). Ze krijgt 5 euro per uur voor haar werk.
Ik gaf mijn honden voor geen goud ter wereld mee aan een 15jarige. Het gebeurt helaas behoorlijk vaak dat honden aan de lijn opeens worden aangevallen door een loslopende hond (ik werk als DA). Je kan niet van een 15jarige verwachten dat ze dan adequaat weten te reageren. Het lijkt allemaal leuk tot het een keer mis gaat.
-
Gatekeeper* schreef:
13-05-2020 11:04
Mijn pup werd doodgebeten tijdens de uitlaatservice (8mnd) en mijn tweede hond heb ik meerdere keren gehavend teruggekregen. Voor mij nooit meer.
Mijn vierjarige hond is ook overleden door een fout van de uitlaatservice die te voorkomen was geweest.
Je hoeft nul papieren te hebben om een uitlaatservice te beginnen, ik zou het ook nooit meer doen.
Mijn puber laat hond ook uit, hoor. Hoort zelfs bij zijn dagelijkse klus.

Ik word nu wel een beetje angstig van die uitlaatservices, ik ga dus sowieso op zoek naar iemand die 1 op 1 werkt. Maar wel ervaring met honden heeft, omdat die van mij een gebruiksaanwijzing heeft.

Zijn bezittingsnijd is te managen, mits je iets te ruilen hebt. Maar als hij een stok heeft gevonden in het park, krijg je die zeker niet zomaar terug en zodra er dan een andere hond in de buurt komt rent ie daar ook achteraan.

Verder is ie wel lief, hoor. En veel te schattig, waardoor zijn gedrag onderschat wordt (dat is een serieuze factor, mensen gaan teveel op zijn uiterlijk af)
Plopper schreef:
13-05-2020 09:58
Ik vind 10 euro per rondje best prijzig, als ik kijk naar "mijn rondjes", van hooguit 3 kwartier. Hahaha.

Ik ga eens op hondenoppas gezocht kijken.
Je kunt toch niet verwachten dat iemand voor minder helemaal naar jou toekomt om je hond uit te laten?
Even een positieve ervaring met een hondenuitlaatservice. Mijn hond gaat 3 dagen mee. Wandeling van een uur met maximaal 6 honden. Puppy's of oudere honden die niet zo lang kunnen / mogen lopen, kunnen mee in een hondenkar.
De uitlater is tevens eigenaar en heeft een heleboel cursussen gevolgt m.b.t. uitlaten in groepsverband en hondentaal. Ze is heel goed met honden. Bij haar lopen de honden vaak rustig te snuffelen. Ik ben heel tevreden met de service.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven