Ervaring met centraal stofzuigsysteem?
donderdag 9 februari 2012 om 13:47
Wie heeft er ervaring met zo'n centraal stofzuigsysteem in huis?
Ikdoel op zo'n centrale motor ergens in huis en dan vaste aansluitpunten op iedere verdieping, waar je een stofzuigerstang met lange slang op aansluit, en zuigen maar.
In ons 'nieuwe' huis zijn we bezig met een enorme renovatie. Hierbij worden er sowieso al allerlei leidingen en buizen vanaf de kelder naar boven nieuw gelegd. En opeens kwam ik in gedachten op dit stofzuigsysteem. Maar is het nou echt wel zo praktisch? Kom je overal goed bij? Heb je ernaast toch nog een gewone stofzuiger in huis? Ik kan me voorstellen, dat wanneer je bijvoorbeeld de auto eens wilt uitzuigen dat dat wel erg handig blijft. Verstopt zo'n systeem makkelijk?
Ik ben erg benieuwd hoe makkelijk of moeilijk zo'n systeem in de praktijk nu echt werkt, het lijkt me namelijk erg handig.
Ikdoel op zo'n centrale motor ergens in huis en dan vaste aansluitpunten op iedere verdieping, waar je een stofzuigerstang met lange slang op aansluit, en zuigen maar.
In ons 'nieuwe' huis zijn we bezig met een enorme renovatie. Hierbij worden er sowieso al allerlei leidingen en buizen vanaf de kelder naar boven nieuw gelegd. En opeens kwam ik in gedachten op dit stofzuigsysteem. Maar is het nou echt wel zo praktisch? Kom je overal goed bij? Heb je ernaast toch nog een gewone stofzuiger in huis? Ik kan me voorstellen, dat wanneer je bijvoorbeeld de auto eens wilt uitzuigen dat dat wel erg handig blijft. Verstopt zo'n systeem makkelijk?
Ik ben erg benieuwd hoe makkelijk of moeilijk zo'n systeem in de praktijk nu echt werkt, het lijkt me namelijk erg handig.
dinsdag 9 april 2013 om 23:17
Wist niet dat er zoveel keuze was voor centrale stofzuigers. Hierboven was iemand positief over Beam, iemand anders ook goede ervaring hiermee? Dit is blijkbaar onderdeel van Elektrolux (link). Zelf ik ik iemand over de vloer gekregen van Disan en het klikt allemaal positief. Iemand hier ervaring mee of met een ander systeem?
woensdag 10 april 2013 om 07:37
Dit echt de fraaiste manier van stofzuigen zeker bij een goed systeem een zuigkracht waar je u tegen zegt, en zeker bij die systemen met naar buiten geblazen uitblaaslucht ideaal.
Het is zeker kostbaar maar gaat ook zo tig jaar mee, ik heb ook vaak afgevraagd waarom veel mensen dit niet hebben in een nieuwe woning zoveel meerwerk is het ook weer niet.
Het is zeker kostbaar maar gaat ook zo tig jaar mee, ik heb ook vaak afgevraagd waarom veel mensen dit niet hebben in een nieuwe woning zoveel meerwerk is het ook weer niet.
donderdag 10 oktober 2013 om 14:35
Dit onderwerp is al even 'stil' maar toch wil ik graag mijn reactie geven. Wij hebben sinds enkele jaren ook een centraal stofzuigsysteem in huis (van Snoek CSA BV, een Nederlands merk) en ik zou het niet meer willen missen. Ik stofzuig nu zonder de muffe stofzuigerlucht te ruiken en zonder de uitblaas van fijnstof in mijn huis. Vooral voor mijn astmatische zoon is het een uitkomst! (En uiteindelijk ligt er dus minder stof op je vensterbank en kastrandjes omdat er geen uitblaaslucht in de woonruimte is). Het omgaan met de lange stofzuigerslang is even een handigheidje (vooral het oprollen) maar dat went snel genoeg!