Ervaring met Lampe Berger gezocht

31-08-2009 12:45 417 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, ik overweeg een Lampe Berger-lamp aan te schaffen. Voor wie het niet kent: een soort olielamp met speciale geuren voor in huis. Heeft iemand er eentje en zo ja: bevalt het of juist niet. Ik vind ze vrij duur dus vandaar dat ik eerst de ervaringen van een ander wil weten. Bedankt!
Nou hier nog een motorisch gestoorde...maar ik heb dus moeite met de dop die op de glazen fles zit. Heb zaterdag een set gekocht. Vanmiddag de fles geprobeerd. Na 20 minuten geurverspreiden de dop op de glazen fles gezet maar deze krijg ik er met geen mogelijkheid los nu. Ik dacht eerst, heeft misschien te maken dat de lont moet afkoelen maar inmiddels 3 uur verder en de dop zit muurvast. Moet ik draaien, trekken, wie weet raad?
Dat metalen dopje om te doven? In principe zou het zo los moeten komen als je het een slag draait.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Hier zit die dop gewoon los, hoef ik niet te draaien.

Weet iemand of er ook een andere, goedkopere olie geschikt is voor de LB en/of wat gewone lampolie zou doen?
ik heb er ook 1, vooral om rooklucht te verwijderen. werkt écht! ik vond alleen die geuren wat te overheersend, dus ik vul hem met 4/5 neutrale olie, en 1/5 met geuressentie (ik heb 'linnen'). zo kan je zelf jouw favoriete melange samenstellen.
safari, ik heb ook neutraal en linnen maar ik vind het vrij dure olie. Ik vraag me af wat gewone lampolie doet met de LB maar ik wil 'm ook niet verpesten. Daar is/was het een te dure aankoop voor. Maar nu gebruik ik 'm nauwelijks.
t is een prijzig spulletje, da's waar..

ik heb ooit mijn slag geslagen bij de bij, toen waren alle oliën in de aanbieding. meen dat dat rond februari was, miss is dat een jaarlijks terugkerende actie?

ik heb nooit andere olie geprobeerd, maar, ins blue hineun inschattend, denk ik dat t misschien geen kwaad kan als je een deel vd olie vervangt door een goedkoper alternatief, deel heuse LB olie? dit is geen kennis hoor, maar een vermoeden. for what it's worth :-)
Dank voor je reactie!

Ik zit met hetzelfde vermoeden, bijv. deel 'gewone olielamp olie' en dan een deel hun geurtje.

Ik denk er nog even over.
Btw, je hebt nu plaatjesplakrechten

Dat speelde toch vanmiddag bij jou, of vergis ik me?
quote:thee schreef op 15 september 2015 @ 00:15:

Btw, je hebt nu plaatjesplakrechten

Dat speelde toch vanmiddag bij jou, of vergis ik me?

jaa dat ben ik! ende hoera, dit is nr 201 dus! kan ik posting x plaatje gaan maken om mijn geliefde kamerplant ter adoptie aan te bieden (ik ging kleiner wonen en hij is me letterlijk ontgroeid :')

maar ot: ik durf het denk ik wel aan om te experimenten met mijn BL, als hij leeg is begin ik met 1/5 lampolie, 3/5 neutraal en 1/5 linnen, zal mijn bevindingen doorgeven!

Dan wacht ik (misschien) nog even.

Plak ze! Ik meende me je nick te herinneren van het zwangere vrouwen drankje enquete topic en de verwijzing naar het teltopic. Grappig.
quote:Tickel schreef op 14 september 2015 @ 23:54:

Dat metalen dopje om te doven? In principe zou het zo los moeten komen als je het een slag draait.Inderdaad dat doofdopje zit dus muurvast. Ik krijg het met geen mogelijkheid los. Ik vrees dat het de glasbak wordt.
Ik bestel vloeistof van het merk Pure voor de lampe, die is een stuk goedkoper en werkt prima!

www.pure-lampe.com/
als dat dopje vast zit zou ik eerder contact opnemen met de fabrikant of verkoper want dat hoort echt niet en glasbak is ook zo zonde zo goedkoop zijn ze niet.

Ik zou er geen lampenolie in doen de originele olie is met alcohol dan olie heb ik volgens mij weleens gelezen. Ik denk dat je het ding ermee verpest.
Ik ben teruggegaan naar de winkel. De eigenaar kreeg de dop er met veel moeite vanaf. Bleek aan de binnenkant een klein deukje te zitten. Na veel getrek eindelijk de dop er af. Nieuwe dop gekregen maar vind het nog niet bijzonder soepel gaan. Moet nog hard trekken. Nouja misschien dat het na een aantal keer wat soepeler gaat.

Goede tip Farida van pure lamp(e). Ik ga daar eens bestellen. Wat kan er misgaan. Hooguit een nieuwe originele Berger lont met vuursteen kopen.
wat een geniale tip, van pure lamp! nog geen 12 euro voor een liter 'neutraal', gegarandeerd geschikt voor de LB.. scheutje geuressentie erbij en het gewenste resultaat (beter betaalbare olie zonder schade) is bereikt, dank!

enne sorry @ Thee, het experiment met deels lampolie is gecancelled.. ook door de posting over alcoholbasis, k durf nie meer
De vloeistof van Pure gebruik ik nu al meer dan een jaar en het werkt pima.

De verzendkosten maken het helaas weer duurder maar de vloeistofvan Lampe moest ik ook bestellen .

Kijk maar eens op de site!
Even een oud topic uppen, ik zag in Delft in een winkel de beeldschone lampjes van Ashleigh & Burwood, maar hoe bevallen de geurtjes van dit merk ten opzichte van LB? En kun je in deze lampjes de LB olie gebruiken? Want ik vind deze lampjes veel mooier en het idee lijkt me hetzelfde
quote:Groupie schreef op 12 november 2016 @ 13:27:

Even een oud topic uppen, ik zag in Delft in een winkel de beeldschone lampjes van Ashleigh & Burwood, maar hoe bevallen de geurtjes van dit merk ten opzichte van LB? En kun je in deze lampjes de LB olie gebruiken? Want ik vind deze lampjes veel mooier en het idee lijkt me hetzelfdeJa dat kan. Het is trouwens geen olie, de basis is alcohol. En met geuren is het zoals het meestal is: soms lekker, soms niet. Kwestie van proberen. Ik heb ze wel eens gehad, vond het wel lekker.
Ik koop de laatste paar keren deze vloeistof

http://pure-lampe.com/web ... malamp-katalytische-lampe

Dan gooi ik er zelf wat druppels geur in.

http://pure-lampe.com/webshop/index.php ... ommon/home

Groene thee en schone was zijn mijn favoriet op het moment.
Super, thanks voor de info!
klinkt goed, ga ik ook aanschaffen voor de sint
Vandaag de stad in geweest ter oriëntatie, en wat me opviel was dat de lampe berger lampen zoveel groter zijn als de Ashleigh&Burwood. En ik vond de meeste geuren van LB ontzettend heftig! Alleen tea, Gardens in the Rivièra en Orange Blossom vond ik lekker. Bij A&B vond ik veel meer geuren lekker, en bovendien waren de geuren veel goedkoper. Dus morgen gaat 'sint' even shoppen ;)
de sinaasappel kaneel van lampe berger is zalig.
quote:Groupie schreef op 24 november 2016 @ 15:24:

Vandaag de stad in geweest ter oriëntatie, en wat me opviel was dat de lampe berger lampen zoveel groter zijn als de Ashleigh&Burwood. En ik vond de meeste geuren van LB ontzettend heftig! Alleen tea, Gardens in the Rivièra en Orange Blossom vond ik lekker. Bij A&B vond ik veel meer geuren lekker, en bovendien waren de geuren veel goedkoper. Dus morgen gaat 'sint' even shoppen ;)Daar heb je de neutrale vloeistof voor, daar kun je de geur mee afzwakken.
quote:Tickel schreef op 25 november 2016 @ 13:15:

[...]

Daar heb je de neutrale vloeistof voor, daar kun je de geur mee afzwakken.Precies. En zo kan iedereen zijn/haar sterkte maken en geuren mixen met neutrale olie en/of met een andere geur.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven