Ervaring met steenstrips plaatsen?

10-12-2016 16:14 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een muur waar ik wat mee wil en nu zit ik er aan te denken om steenstrips er op te plaatsen, zodat het er uit ziet alsof het een bakstenen muur is. Ik heb een losse strip aangevraagd om het materiaal te zien en het is dus letterlijk een kant van een baksteen, ongeveer een centimeter dik.

Wat ik er van begrijp moet je ze op de muur lijmen zoals je een muur zou tegelen, en daarna voegen.

Nu heb ik nog nooit getegeld maar ik ben wel handig en ik vroeg me af of iemand hier er toevallig ervaring mee heeft en of het goed zelf te doen is?

Ik vind ze niet goedkoop ook die steenstrips, het is zo'n 40 a 50 euro per vierkante meter voor het materiaal.

De muur die ik wil betegelen/bestenen is een probleemgeval omdat ik er eerder heb geprobeerd dingen op te hangen en toen merkte dat het van binnen nogal bros is (het is een binnenmuur in een appartement uit je jaren '20). Dus als je boort om er een plug in te zetten heb je zomaar een groot gat als je niet oppast. Daarom kan/durf ik er niet echt iets aan op te hangen en nu is het dus een stomme kale muur. Vandaar het idee om met die baksteenstrips er toch wat van te maken.

Dit is dus een beetje het idee:

https://www.steenstripwin ... PaJpan06dACFUNmGwodV9MJmA

http://www.vandersandengr ... l-nl/kleef-de-steenstrips
wij schapen hebben doorgaans een gans ander soort esprit
quote:Tickel schreef op 10 december 2016 @ 16:38:

Kun je mooi voegen?

[afbeelding]

Anders zou ik een ander soort kiezen waarbij je geen voegen hebt.

[afbeelding]

Dat laatste is dan dan ieder geval nog modern en licht, qua kleur.

In mijn huis zaten ook op diverse muren ouderwetse rode steenstrips. Wat heb ik me na ontvangst van de sleutel direct met veeeeel plezier uitgeleefd met deels hamer en beitel en deels een Kangoo.. Een pokkeklusje, maar wat werd ik depri van die steenmuur En de kamer was weer 2 cm breder, niet onbelangrijk
Als de muur erg broos is, dan is de kans groot dat het er met de ondergrond en al weer vanaf lazert omdat de muur het gewicht van de steenstrips niet kan dragen. Ik zou het dus echt niet doen! Kijk eens op Pinterst voor andere ideeen (zoeken op "feature wall").
Heb je ook weleens gekeken naar houtstrips? Wij hebben dat in de woonkamer en is echt prachtig. Heel mooi warm. En je hoeft het niet te voegen, dus redelijk eenvoudig zelf te realiseren.
Deze werken met plakstrips (geen steen maar hout) en zijn te koop bij de grote bouwmarkten:

https://www.google.nl/sea ... hWpI8AKHVOcDk4QsAQIOg#tbm=isch&q=plakhout
Ik vind hout wel weer echt een heel andere uitstraling hebben. Als het lichter, makkelijker en goedkoper is zal ik er eens over nadenken...

Dit vind ik mooi:

Of dit, ook vergelijkbaar met de afmetingen van mijn slaapkamer maar dan zou de rechtermuur de stenen muur worden en niet de muur waar het raam is:

wij schapen hebben doorgaans een gans ander soort esprit
quote:Schaap_Veronica schreef op 11 december 2016 @ 19:28:

Ik vind hout wel weer echt een heel andere uitstraling hebben. Als het lichter, makkelijker en goedkoper is zal ik er eens over nadenken...

Dit vind ik mooi:

[afbeelding]

Of dit, ook vergelijkbaar met de afmetingen van mijn slaapkamer maar dan zou de rechtermuur de stenen muur worden en niet de muur waar het raam is:

[afbeelding]Ik zou niet heel blij zijn als ik in een huis komt te wonen waarbij de grootste/langste muur volgeplakt is met steenstrips. Die houtstrips vind ik wel mooi.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Het zat in de huurwoning. Niet apart op papier en nagevraagd, had de woningbouw gedaan en moest blijven zitten. Ik heb er een wand van multiplex voorgezet. En daar behang op. Liever 5 cm extra muur dan dat afschuwelijke wandje zichtbaar.

6 jaar later huis gekocht. Moeten we die voorzetwand weghalen, komen die strips erachter vandaan moeten ook weg. Huh die zijn door jullie geplaatst. Met foto's en briefwisseling en al. Nee naamsverandering, deze informatie is niet meer geldig.

Wij hebben een volle dag met een drilboor staan bikken en hakken. Met een beitel staan bijwerken. En drie dunne lagen stucwerk op die muur gezet. Toen de derde laag erop ging was het ineens wel de mooiste muur van het huis. Wel jammer dat daar dik 50 manuren ingingen en we er zelf geen minuut plezier van hadden.

Ik zou een voorzetwand aanraden als je dan ooit beu bent van die steenstrips haal je de voorzetwand weg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven