Ervaring sunshower

19-02-2020 18:19 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft ervaring met de Sunshower? Is het het geld waard?

Tips over aanschaf, opbouw inbouw hoe groot vit d en infrarood of alleen infrarood?
krijg je kanker van
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
19-02-2020 18:25
krijg je kanker van
klopt, ook van ademen, dus ff je adem inhouden TO
Karl_Marx schreef:
19-02-2020 18:26
klopt, ook van ademen, dus ff je adem inhouden TO
rare vergelijking. Nepzonlicht is echt een enorme risicofactor voor het dodelijke melanoom. Veel plezier met je dure zonnehemel
Wij hebben een versie met alleen infra rood. Heerlijk!! Ik heb last van mijn gewrichten en dit is echt heel fijn. Mijn man heeft zwaar fysiek werk en voor zijn rug ook superfijn. Onze hangt in de hoek, is 90cm gok ik.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
19-02-2020 18:25
krijg je kanker van

geven die uv straling? (ik ken het verder niet)
Alle reacties Link kopieren
Maar hoe lang moet je dan onder de douche staan om enig effect te hebben?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
19-02-2020 18:29
rare vergelijking. Nepzonlicht is echt een enorme risicofactor voor het dodelijke melanoom. Veel plezier met je dure zonnehemel
KWF beweert van niet en ze blijken zelfs een prijs gewonnen vanwege gezonde aanmaak vit d maar ik deel je argwaan. Je kunt trouwens ook alleen infrarood doen dus zonder de vit d. Of krijg je daar ook kanker van?
Alle reacties Link kopieren
Dermatologen adviseren sunshower inmiddels (?!?)
Hij staat op een lage dosis Max 10 min. Je wordt er niet echt bruin van.
Alle reacties Link kopieren
Waterverf schreef:
19-02-2020 18:32
Wij hebben een versie met alleen infra rood. Heerlijk!! Ik heb last van mijn gewrichten en dit is echt heel fijn. Mijn man heeft zwaar fysiek werk en voor zijn rug ook superfijn. Onze hangt in de hoek, is 90cm gok ik.
Ik heb reuma dus daarom overweeg ik hem idd ook. Maar ook daar tegenstrijdige berichten over gehoord. (Warmte kan ontstekingen verergeren)
Alle reacties Link kopieren
chocolol schreef:
19-02-2020 18:37
geven die uv straling? (ik ken het verder niet)
Ja in een hele lage dosis om vit d aanmaak te stimuleren
Alle reacties Link kopieren
Jonesboro schreef:
19-02-2020 19:07
Ik heb reuma dus daarom overweeg ik hem idd ook. Maar ook daar tegenstrijdige berichten over gehoord. (Warmte kan ontstekingen verergeren)

Kun je dan niet eerst een infrarood lamp kopen of lenen voordat je een dure sunshower koopt?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Ja dat is zeker een optie. Ivm bouw huis wil ik op tijd weten of ik hem wil laten inbouwen.!
Ik lees mee, wij willen er waarschijnlijk ook 1 in ons nieuwe huis. Dan de opbouwversie. Gaat vooral om de infrarood, maar we willen ook de UV, mijn man heeft soms in de winter een soort eczeemplekjes die door zonlicht weggaan.

Je krijgt er niet meer kanker van dan van elke dag een kwartier buiten lopen...
chocolol schreef:
19-02-2020 18:37
geven die uv straling? (ik ken het verder niet)
ja dat is dat vitamine D verhaal. Alleen infrarood is niet schadelijk voor de huid maar er is ook geen enkel bewijs dat het helpt bij spier- en gewrichtsklachten.
Jonesboro schreef:
19-02-2020 19:05
KWF beweert van niet en ze blijken zelfs een prijs gewonnen vanwege gezonde aanmaak vit d maar ik deel je argwaan. Je kunt trouwens ook alleen infrarood doen dus zonder de vit d. Of krijg je daar ook kanker van?
zie mijn antwoord hieronder.
Jonesboro schreef:
19-02-2020 19:07
Ik heb reuma dus daarom overweeg ik hem idd ook. Maar ook daar tegenstrijdige berichten over gehoord. (Warmte kan ontstekingen verergeren)
ik heb geleerd: ontstekingen: koelen!!
Jonesboro schreef:
19-02-2020 19:05
KWF beweert van niet en ze blijken zelfs een prijs gewonnen vanwege gezonde aanmaak vit d maar ik deel je argwaan. Je kunt trouwens ook alleen infrarood doen dus zonder de vit d. Of krijg je daar ook kanker van?
als KWF ze veilig acht dan zal het veilig zijn denk ik. Die roepen niet zomaar wat
Jonesboro schreef:
19-02-2020 19:07
Ik heb reuma dus daarom overweeg ik hem idd ook. Maar ook daar tegenstrijdige berichten over gehoord. (Warmte kan ontstekingen verergeren)
Bij actieve ontstekingen is warmte niet goed.
Maar de andere klachten behorende bij reuma ; stijf en stram, opstartklachten etc. Werkt dit wel super.

Hij springt na 10 min. Vanzelf uit. Ik zou het niet meer willen missen. Vriendlief ook niet! En die heeft geen fysieke klachten, maar na zwaar werk is de warmte op je rug echt fijn.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben de onze nu zo’n 4 jaar en we gebruiken hem dagelijks. We gaan binnenkort verhuizen en voor de nieuwe badkamer hebben we er weer een gekocht. Nu krijgen we de grootste versie en de inbouwvariant.
Het enige nadeel vind ik dat ik echt niet meer graag op vakantie ga. Een dag zonder mijn sunshower vind ik echt niet fijn.
Ik gebruik overigens alleen de infrarood ivm flinke rugklachten na 5 dubbele hernia’s en een aantal rugoperaties. Er is mij geen wetenschappelijke onderbouwing bekend, maar ik kom mijn dagen echt beter door met sunshower.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven