Ervaringen Joseph en Joseph wasmand? Of andere wasmand?
zaterdag 13 december 2025 om 16:35
Een andijvie vraag.
We gaan onze badkamer verbouwen en ik ben aan het zoeken naar accessoires die ik mooi vind. Zo ook een wasmand. Nu hebben we van die plastic manden met een deksel, van de action.
Maar ik wil voor de nieuwe badkamer wel iets wat ik mooier vind en een wat luxere uitstraling heeft.
Ik kom nu de wasmanden van Joseph en Joseph Tota tegen, met drie waszakken erin. Volgens het filmpje ideaal en het ziet er mooi uit vind ik.
Maar ze zijn best prijzig, ruim 100 euro dus ik ben op zoek naar ervaringen en of deze echt zo fijn zijn, of dat iemand een andere wasmand heeft die mooi is en goed bevalt.
Dus, ervaringen met verschillende wasmanden hoor ik graag!
We gaan onze badkamer verbouwen en ik ben aan het zoeken naar accessoires die ik mooi vind. Zo ook een wasmand. Nu hebben we van die plastic manden met een deksel, van de action.
Maar ik wil voor de nieuwe badkamer wel iets wat ik mooier vind en een wat luxere uitstraling heeft.
Ik kom nu de wasmanden van Joseph en Joseph Tota tegen, met drie waszakken erin. Volgens het filmpje ideaal en het ziet er mooi uit vind ik.
Maar ze zijn best prijzig, ruim 100 euro dus ik ben op zoek naar ervaringen en of deze echt zo fijn zijn, of dat iemand een andere wasmand heeft die mooi is en goed bevalt.
Dus, ervaringen met verschillende wasmanden hoor ik graag!
zaterdag 13 december 2025 om 16:43
Wij hebben deze gekocht https://www.bol.com/nl/nl/p/dari-wasman ... re_pdp_www. Een stuk goedkoper en bevalt vooralsnog prima.
griebusdus wijzigde dit bericht op 13-12-2025 22:31
Reden: Per ongeluk OP gequote.
Reden: Per ongeluk OP gequote.
60.49% gewijzigd
zaterdag 13 december 2025 om 16:47
Ik zocht laatst stapelbare wasmanden en toen heb ik deze gekocht:
https://www.bol.com/nl/nl/p/brabantia-w ... 82947c4788
Ik vind ze mooi en handig
zaterdag 13 december 2025 om 16:50
Oh dat lijkt mij ook wel handig! Ziet het er in het echt ook mooi uit?hadea1 schreef: ↑13-12-2025 16:47Ik zocht laatst stapelbare wasmanden en toen heb ik deze gekocht:
Wij hebben 'm met 2 waszakken. Dat werkt prima: 1 (propvolle) zak is 1 trommel was, fijn dat kleding al gesorteerd is. Alleen in de winter even opletten dat niet per ongeluk een wollen trui mee de trommel in gaat. Ik zou 3 zakken ideaal vinden, dan kan linnengoed apart ingezameld worden, maar dat paste helaas niet in de badkamer.
In elkaar zetten lukte bijna prima: toch ff niet opgelet dus nu zit het logo niet voor. Het boeit me niet genoeg om 'm daarvoor uit en opnieuw in elkaar te zetten.
In elkaar zetten lukte bijna prima: toch ff niet opgelet dus nu zit het logo niet voor. Het boeit me niet genoeg om 'm daarvoor uit en opnieuw in elkaar te zetten.
Opgeslagen! Die neem ik mee in de overweging. Inderdaad een stuk goedkoper en goede reviews.GriebusDus schreef: ↑13-12-2025 16:43Wij hebben deze gekocht https://www.bol.com/nl/nl/p/dari-wasman ... re_pdp_www. Een stuk goedkoper en bevalt vooralsnog prima.
zaterdag 13 december 2025 om 17:03
zaterdag 13 december 2025 om 18:07
Ik heb juist geen wasmand in de badkamer. Is bij ons sowieso geen plek voor, maar vind het ook niet handig in een vochtige ruimte. Wordt je kleding toch klam enz. Wij hebben een mand op de trap naar zolder staan waar alle was in gaat en als die vol is gaat hij mee naar zolder waar ik 2 wasmanden van ikea heb staan voor sokken/ondergoed/handdoeken en 1 voor bovenkleding.
Dochter heeft op haar kamer trouwens dit als wasmand en vind ik wel mooi ook! Staat tegen de zijkant van haar kast aan en past daar perfect : https://www.ikea.com/nl/nl/p/gardsbutik ... -70565199/
Dochter heeft op haar kamer trouwens dit als wasmand en vind ik wel mooi ook! Staat tegen de zijkant van haar kast aan en past daar perfect : https://www.ikea.com/nl/nl/p/gardsbutik ... -70565199/
zaterdag 13 december 2025 om 18:14
Ik vind hem er heel mooi uitzien, maar denk dat 30 liter per compartiment wel heel klein is, en dat je heel erg moet proppen om er nog redelijk wat was in te krijgen.
Als 1 zo’n compartiment vol is, is je machine nog niet vol, en moet je of meer wassen draaien of nog ergens anders een wasmand hebben om richting een volle machine te kunnen komen.
Wat ik ook vervelend zou vinden is als er natte was (sportkleding als het regent, handdoeken die net gebruikt zijn) in van die zakken gepropt worden. Ik zou bang zijn dat het heel erg gaat stinken en eventueel schimmelen.
De 60 liter action wasmanden met deksel staan hier ook, 1 zwarte voor de donkere was, en 1 witte voor de witte was. Met meerdere sportende pubers in huis heb ik bijna iedere dag een afgeladen donkere wasmand, en zou ik bang zijn het grootste deel van de was naast die mooie wasmand zou liggen.
Maar mooi is hij wel…
Als 1 zo’n compartiment vol is, is je machine nog niet vol, en moet je of meer wassen draaien of nog ergens anders een wasmand hebben om richting een volle machine te kunnen komen.
Wat ik ook vervelend zou vinden is als er natte was (sportkleding als het regent, handdoeken die net gebruikt zijn) in van die zakken gepropt worden. Ik zou bang zijn dat het heel erg gaat stinken en eventueel schimmelen.
De 60 liter action wasmanden met deksel staan hier ook, 1 zwarte voor de donkere was, en 1 witte voor de witte was. Met meerdere sportende pubers in huis heb ik bijna iedere dag een afgeladen donkere wasmand, en zou ik bang zijn het grootste deel van de was naast die mooie wasmand zou liggen.
Maar mooi is hij wel…
zaterdag 13 december 2025 om 21:23
Echt? Ik ben juist blij met mijn ooit gekregen rieten mand met deksel die ik als wasmand gebruik.Dutchgirly schreef: ↑13-12-2025 17:20Ik had hier niet op moeten klikken... Nu wil ik een nieuwe wasmand...
Daar kan ik echt niet meer dat een 2 tientjes voor uitgeven voor zoiets.
zondag 14 december 2025 om 06:54
Maar in de badkamer wordt de was toch sowieso wat klam? Onze badkamer is soms best vochtig als ik een uur in bad zit bijvoorbeeld. Dan zijn de muren vochtig door de stoom, de spiegel beslaat enz. Dus dan wordt de was ook vochtig, dat kan niet anders. Vandaar dat ik het buiten de badkamer hou. En inderdaad, echt natte was hang ik uit
zondag 14 december 2025 om 10:43
Als ik dit topic lees vraag ik me af of al jullie andere wensen dan al zijn vervuld. Ik zou pas serieus geld uitgeven aan een wasmand als ik verder echt helemaal niets meer wist om mijn geld aan te besteden. Anders is een Action-exemplaar helemaal prima. Ik weet niet eens meer waar ik de mijne vandaan heb, die staat er al 30 jaar. We hebben laatst wel twee schone-wasmanden gekocht bij de Action, ieder zijn eigen kleur.
zondag 14 december 2025 om 11:34
Wij hebben deze in het washok staan, superblij mee. Drie vakken om de was al mee te sorteren. Had hem nog wel iets groter gewild, maar dat paste niet in de ruimte.
https://www.bol.com/nl/nl/p/wassorteerd ... oductTitle
Niet meer leverbaar helaas, maar je ziet wel andere opties.
https://www.bol.com/nl/nl/p/wassorteerd ... oductTitle
Niet meer leverbaar helaas, maar je ziet wel andere opties.
Such fun!1
zondag 14 december 2025 om 11:42
Wij wonen nogal klein en onze wasmand staat in de gang, waar iedereen langsloopt, dus ook het bezoek. Ik had een oude kapotte rieten mand staan. De gang is enorm opgeknapt door er een strakkere wasmand te plaatsen. Zo bezien is het dan weer een koopjeKamilleT schreef: ↑14-12-2025 10:43Als ik dit topic lees vraag ik me af of al jullie andere wensen dan al zijn vervuld. Ik zou pas serieus geld uitgeven aan een wasmand als ik verder echt helemaal niets meer wist om mijn geld aan te besteden. Anders is een Action-exemplaar helemaal prima. Ik weet niet eens meer waar ik de mijne vandaan heb, die staat er al 30 jaar. We hebben laatst wel twee schone-wasmanden gekocht bij de Action, ieder zijn eigen kleur.
zondag 14 december 2025 om 12:08
Ik zie een wasmand meer als klein plezier. Tja een hele nieuwe badkamer is natuurlijk veel leuker, maar dat is wel een heeel ander prijskaartje.KamilleT schreef: ↑14-12-2025 10:43Als ik dit topic lees vraag ik me af of al jullie andere wensen dan al zijn vervuld. Ik zou pas serieus geld uitgeven aan een wasmand als ik verder echt helemaal niets meer wist om mijn geld aan te besteden. Anders is een Action-exemplaar helemaal prima. Ik weet niet eens meer waar ik de mijne vandaan heb, die staat er al 30 jaar. We hebben laatst wel twee schone-wasmanden gekocht bij de Action, ieder zijn eigen kleur.
Ik heb trouwens een wasmand van curver. Geen aanrader, de deksel is stuk gegaan. Na slechts een paar jaar brak het goedkope plastic systeem af. Aangezien er niks mis is met de verzamelmand zelf, heb ik curver toen gevraagd of ik een losse deksel mocht kopen. Uiteraard nooit een reactie gekregen.
zondag 14 december 2025 om 12:11
KamilleT schreef: ↑14-12-2025 10:43Als ik dit topic lees vraag ik me af of al jullie andere wensen dan al zijn vervuld. Ik zou pas serieus geld uitgeven aan een wasmand als ik verder echt helemaal niets meer wist om mijn geld aan te besteden. Anders is een Action-exemplaar helemaal prima. Ik weet niet eens meer waar ik de mijne vandaan heb, die staat er al 30 jaar. We hebben laatst wel twee schone-wasmanden gekocht bij de Action, ieder zijn eigen kleur.
Wij hebben onlangs de badkamer gerenoveerd. Er zit nu een kleine wasmand in de hoge kast. Dat is in verhouding echt een heel dure wasmand. In de wasmand gaat ongeveer voor een halve week wasgoed (kleding) ongesorteerd voor twee personen. Vandaaruit neem ik af en toe wat mee naar het washok. Waar ik alles sorteer. Op de overloop staat nog een mand met deksel voor handdoeken.
De wasmand in de kast zorgt wel voor een heel opgeruimde uitstraling van de badkamer. Was de investering in mijn ogen echt wel waard.
Iedereen heeft het recht veilig over straat te kunnen gaan.
zondag 14 december 2025 om 12:34
Ik heb een wasmand in de badkamer maar dat schimmelt echt niet hoor. En onze muren zijn vochtig na het douchen en onze spiegel beslaat wel.Irregular_Choice schreef: ↑14-12-2025 06:54Maar in de badkamer wordt de was toch sowieso wat klam? Onze badkamer is soms best vochtig als ik een uur in bad zit bijvoorbeeld. Dan zijn de muren vochtig door de stoom, de spiegel beslaat enz. Dus dan wordt de was ook vochtig, dat kan niet anders. Vandaar dat ik het buiten de badkamer hou. En inderdaad, echt natte was hang ik uit![]()
Ik denk dat dat wel meevalt.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in