Ervaringen Morgedalmatras Ikea

21-05-2017 14:11 10 berichten
Hoi allen,

Het is hoog tijd voor een nieuw matras. Daar wil ik morgen voor gaan kijken en proefliggen.
Nu heb ik de Morgedal van Ikea op het oog en heb op de site de reviews gelezen, maar kan er geen wijs uit of de klanten het nou hebben over het stevige matras of het middelharde, dus dat schiet ook niet op.

Heeft iemand van jullie dit matras en kan je er meer over vertellen? Zeker de ervaringen op den lange duur ben ik nieuwsgierig naar.

Bij voorbaat dank!
Ikea heeft vrij strikte ideeen over hun matrasdiktes. Stevig is voor mensen van 80 kilo en meer, middelhard voor daaronder. De verkopers zijn geinstrueerd om ook zo te verkopen.
(Ik heb moeten praten als brugman om het logeerbed mee te krijgen, want ik weeg geen 80 kilo.)
Ik lees net in een test dat het geen goed matras is voor zijslapers en dat is wat ik ben.
Wat ik ook een dingetje vind is dat ik 81 kilo weeg en nog aan het afvallen ben, dus weet ik niet wat ik moet kiezen.

Ik zit al de hele middag te zoeken naar een goed matras, maar zie door de bomen het bos niet meer.

Hoewel ik een koudschuimmatras in gedachte had, zit ik nu ook te denken aan een dik polyethermatras, eentje van een goede kwaliteit, maar ook heel moeilijk te vinden. Vering kan ik niet tegen, dan krijg ik gekneusde heupen.

Moeilijk moeilijk!!!
Wij hebben de Morgedal firm. Ik weeg lang geen 80 kilo, maar houd gewoon van een wat steviger matras. Ik vind het de beste koop die ik ooit gedaan heb, vergelijkbaar met Tempur maar een stuk vriendelijker in prijs.
Jane, ben jij een zijslaper?

Ik las dat die stevige zo hard is als een plank, klopt dat?
Ja ik ben een zijslaper, maar krijg geen pijn in mijn heupen, wat ik met andere hardere matrassen wel had. ( Denk ziekenhuis ) Ik vind de matrassen in het ziekenhuis harder, waarschijnlijk komt dit door de memoryfoam. Ik heb er wel een dunne matarsdek overheen ivm met zweten. ( Fijn joh de overgang :$ )

Overigens moet je wel even liggen om te weten hoe het echt voelt. Memoryfoam wordt zachter door je lichaamstemperatuur.
Op memoryfoam zit ik niet zo te wachten. Heb een bank gehad met dat spul en binnen de kortste keren zakte ik er in weg tot mijn heupen, dus da's niks voor mij.

Jaja, de overgang is een feest, ik weet het.

Bedankt voor je info. Ga morgen eens een dutje doen bij Ikea. :proud:
IN de test van de consumentenbond staat ook deze http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/70244410/
Die scoort wat hoger voor zijslapers. Er staan reviews bij.

Ik heb proef gelegen en er is een groot verschil met de dunnere. Mijn matras had een kapotte veer en de lattenbodem een gebroken lat. Ik gok op een paar jaar en dan weer een andere moeten. Tijdens vakanties in hotels heb ik op slechtere gelegen.
Let ook op de lattenbodems. Overal zitten de duurste onder.
Als je zwaarder bent dan 80 kg zou ik ook elders gaan proef liggen.
Bij de matrassen van Ikea is het wel belangrijk om ze lang genoeg te laten liggen zonder dat je er op slaapt. Het is een groot verschil in steun na een paar uur en 72 uur. Bij mij heeft het ding een hele week gelegen.
I.p.v. een topmatras doe ik er meestal twee hoeslakens op. Voor de winter heb ik een paar van jersey gekocht in een warm kleurtje. Mijn vorige matras had een winter en zomerzijde.

In die test staan drie categorieën. Lichaamslengte, gewicht en slaaphouding. De binnenvering van Ikea scoort voor gemiddelde (gewicht en lengte) voor zijslaper iets hoger.
Klein en zwaarder geeft sneller kuilvorming dan een lang persoon van hetzelfde gewicht.
Ik kan niet op vering slapen Pumps, dan krijg ik ontstoken heupen. Ik heb naar aanleiding daarvan ooit een heel duur matras weg moeten gooien, omdat de zaak waar ik hem had gekocht een zeer slechte garantieservice had. Is al heel lang geleden hoor, maar ben er niet jonger op geworden, dus ik ga er vanuit dat het nu ook niet kan.

Ik wilde of koudschuim of latex en heb nu een koudschuimmatras gevonden die ik 14 dagen uit mag proberen, dus ik kan me er geen buil aan vallen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven