Ervaringen zoekopdracht aankoopmakelaar
woensdag 18 juni 2025 om 15:02
We willen op zoek gaan naar een huis. We hebben wel regio’s in gedachten, maar geen specifieke. Huizen zijn tegenwoordig zo snel verkocht, dat we erover nadenken of een zoekopdracht bij een makelaar uit te zetten. Die weet eerder wat er op de markt komt.
Maar hoe werkt dit? Een makelaar heeft normaliter dacht ik alleen een bepaalde regio in de portefeuille. Hoe weet je welke regio, en weet hij dan ook alle huizen in zo’n regio? Of kun je een uitgebreidere zoekopdracht geven.
Ervaringsverhalen erg welkom!
Maar hoe werkt dit? Een makelaar heeft normaliter dacht ik alleen een bepaalde regio in de portefeuille. Hoe weet je welke regio, en weet hij dan ook alle huizen in zo’n regio? Of kun je een uitgebreidere zoekopdracht geven.
Ervaringsverhalen erg welkom!
mystery wijzigde dit bericht op 18-06-2025 18:47
0.19% gewijzigd
donderdag 19 juni 2025 om 12:00
Sorry ik las te snel.... ik dacht dat er contact was tussen verkoop- en aankoopmakelaar over de biedingen.apiejapie schreef: ↑19-06-2025 08:54Hoezo? Hij deed het juist goed toch? Onze verkoopmakelaar (wij verkochten ons huis) kreeg de biedingen binnen van de kijkers en/of hun aankoopmakelaar. De biedingen werden besproken tussen onze verkoopmakelaar en ons. Hij speelde niks door naar de (aankoopmakelaars van de) kijkers. Zou hij dat wel gedaan hebben, was hij buiten zijn boekje gegaan.
Persoonlijk nog wat frustratie over makelaars bij mijn laatste aankoop- en verkooptransactie, vandaar dat ik een wat verkleurd beeld heb.
donderdag 19 juni 2025 om 12:09
donderdag 19 juni 2025 om 13:38
donderdag 19 juni 2025 om 13:56
Ik heb recentelijk ook nog verkocht in Amsterdam, maar mijn makelaar keek gewoon pas na sluiting naar de biedingen, dus die kon helemaal niks doorspelen. En degenen die het kochten hadden geen aankoopmakelaar. Je kunt elkaar ook gek maken met ‘zonder kom je er niet tussen’ natuurlijk.
zondag 22 juni 2025 om 17:26
Aankoopmakelaar is ook handig omdat hij voor je kan instaan. Wij hebben net een ander huis gekocht met een vrij hoog voorbehoud van financiering en daar had de verkopende makelaar moeite mee. Waarop onze aankoopmakelaar zei dat het allemaal goed zat en we gewoon voorzichtige mensen zijn. Dat haalde de verkoper over de streep om voor ons te gaan.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in