Eten pup maar ook 3 katten

26-06-2019 20:35 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na jaren lang erover nagedacht te hebben, gaan we eind augustus een pup ophalen. Voornamelijk voor mijn man, vanwege PTSS, een beetje als hulphond.

Op dit moment hebben we al 3 katten, van 13, 11 en 6 jaar. De eerste twee vanaf kitten af aan en de derde komen aanlopen toen hij nog geen jaar was.

Ze hebben allemaal een eigen etensbak voor natvoer in de keuken staan, dit krijgen elke avond als wij klaar zijn met eten. En gezamenlijke waterbak en brokjes bak de hele dag door.

Tips hoe we dat het beste kunnen gaan doen als we de pup hebben?
We zaten zelf te denken om de katten natvoer te geven als we een rondje gaan lopen met de pup.
Maar de kattenbrokjes? Ik heb begrepen dat deze niet goed zijn voor een hond?
Alle reacties Link kopieren
yette schreef:
26-06-2019 21:52
Je hebt honden èn je hebt hulphonden. 'Een beetje als hulphond' bestaat niet en klinkt vooral als het goedpraten van deze rare beslissing.
Dit is in overleg met KNGF gegaan dus geen rare beslissing. Een beetje als hulphond bedoelde ik dat het geen officiële hulphond is, maar een gezinshond die vooral voor mijn man voor positiviteit gaat zorgen.
Alle reacties Link kopieren
Sjulia schreef:
26-06-2019 22:40
Fijn! Veel plezier met de kleine dan 😉 Hoop dat je man er veel troost van mag ondervinden. Hoop dat je een goede hondenschool vind. Nog even een tip over zindelijkheidstraining; niet boos worden wanneer hij/zij binnen plast, maar de pup naar buiten doen, belonen bij buitenplasjes. En de plas binnen niet opruimen in het zicht van de pup.
We hebben boek over het speciefieke ras gekocht met tips over aanschaf en opvoeding dus al over zindelijkheidstraining gelezen.
De tip van opruimen uit het zicht niet dus zal ik onthouden 👍
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
26-06-2019 21:56
even loepen en het is een aaneenschakeling aan opmerkelijke keuzes. ik garandeer je dat dit een drama wordt met vier kinderen een man met een probleem en een TO die zelf ook een probleem heeft.
Even loepen en je ziet dat jij op alles reageert hier op het forum dus waarschijnlijk zelf weinig bijzonders in jouw leven.
Ik heb een man waarmee ik gelukkig ben, 4 kinderen die slim zijn en een goed hart hebben waarop we trots zijn en hoeven ons financieel geen zorgen te maken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven