Fatboy Doggylounge

13-09-2010 20:24 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor onze grote hond heb ik een Fatboy Doggylounge gekocht (80-120cm). WIlde er al zo lang eentje hebben maar dit steeds uitgesteld ivm de vrij hoge prijs.

En nu heb ik er eindelijk één en wil de hond er niet op liggen, wat ik wel begrijp want het ziet er erg oncomfortabel uit

Ze rolt/ glijdt er telkens van af omdat ze er niet genoeg "in kan zinken" zeg maar.

Ik heb het idee dat er teveel vulling in zit.

Een optie zou misschien zijn om er wat vulling uit te halen. Maar die vulling bestaat uit van die kleine piepschuim bolletjes en die krijg je niet zo makkelijk uit je huis want statisch geladen (mijn vorige hond heeft ooit eens zo'n bolletjeskussen kapot gemaakt en ik vond die bolletjes twee jaar later nog aan het plafond).

Of moet dit kussen zich nog "vormen" en moet ik wachten tot hij wat ingelegen is? Hoewel die piepschuim bolletjes niet zo vervormbaar zijn lijkt me. Bovendien krijg ik die hond met geen mogelijkheid meer op dat kussen. Die slaapt nu op de harde vloer.

Wie heeft hier ervaring mee?

En als ik bolletjesvulling eruit zou moeten halen, hoe moet ik dat het beste aanpakken zonder dat het huis onder die dingen zit?
Lig hem zelf in.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
ja, de bolletjes worden platter en dan kan de hond er gemakkelijker op liggen. Ik heb er ook een en die heb ik zelfs al een aantal keren bijgevuld.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Mijn honden gingen er overigens gewoon toch op toen t kussen nog bol stond,dus ik had t probleem niet. Maar misschien mee naar buiten nemen, binnenkussen eruit halen, rits een klein stukje open en dan de stofzuigerslang erin steken en heel kort stofzuigen zodat er wat bolletjes uitgaan?
quote:nouschi schreef op 13 september 2010 @ 20:31:

Lig hem zelf in.mooi beeld, de hond ligt lekker op de grond te slapen en TO ligt half op dat kussen al draaiend om het in te liggen.
Mijn hond gaat zonder problemen ook op een 'niet ingelegen' Fatboy liggen dus ik ken het probleem niet. Het is wel zo dat de bolletjes na verloop van tijd hun volume verliezen dus ik denk dat Nouschi gelijk heeft en dat je 'm even zelf in moet gaan liggen
Ik denk dat je hond katneigingen heeft. Katten liggen ook altijd op alles wat zacht is, behalve als je het voor dat doeleinde gekocht hebt.
668, the neighbour of the Beast
Ik heb een fatboy gehad voor de hond toen hij kleiner was en toen ging het prima. Maar nu hij groter is, heeft hij volgens mij vooral een hekel aan de stof die er omheen zit. Wij hebben nu een ander megakussen voor hem met een glad en vooral dunner (maar niet minder stevig) katoenen stofje en daar ligt hij veel liever in. Dus misschien is het een idee om en een hoes omheen te maken?
quote:Spijker schreef op 13 september 2010 @ 20:33:

Mijn honden gingen er overigens gewoon toch op toen t kussen nog bol stond,dus ik had t probleem niet. Maar misschien mee naar buiten nemen, binnenkussen eruit halen, rits een klein stukje open en dan de stofzuigerslang erin steken en heel kort stofzuigen zodat er wat bolletjes uitgaan?Hmmm ik voel dat ik dan een nieuw topic zal moeten openen "hoe piepschuim bolletjes uit mijn Dyson stofzuiger verwijderen?"
quote:Marels schreef op 13 september 2010 @ 21:09:

Ik denk dat je hond katneigingen heeft. Katten liggen ook altijd op alles wat zacht is, behalve als je het voor dat doeleinde gekocht hebt.Hmm we hebben het arme beest al op het kussen gestuurd ("ga op je plaats" en toen "blijf") wat ze braaf deed (is echt een hele brave hond) maar ze keek er erg ongelukkig bij.
haha nou ik ben er zelf nu maar op gaan zitten met laptoppie op schoot

Hoe lang zou het duren voor het goed ingedeukt is?
Misschien even ene vertrouwd kleedje op het nieuwe kussen leggen zodat ie beter snapt dat t zijn plek is?
quote:nottonightjosephine schreef op 13 september 2010 @ 21:56:

Hoe lang zou het duren voor het goed ingedeukt is? Zit best lekker toch?
nou ja eigenlijk best wel. Maar ik ben dan ook heel wat zwaarder dan de hond en heb ook een andere vorm.

Mijn kont zakt er lekker in en de beentjes worden vanzelf iets omhoog geduwd waar die laptop dus op kan rusten.

Zien jullie het voor je?

Eigenlijk best ideaal moet ik zeggen
nou, als de hond het niets vind dan kun je em altijd nog zelf in gebruik nemen.
Ik had een kussen met piepschuim bolletjes gekocht. Mijn hond wilde er ook niet op, en ik heb uiteindelijk wat bolletjes eruit gehaald en in een zak gedaan. Nu moet ik echt weer bijvullen, waardeloze bolletjes die meteen volume kwijt raken. Het andere bed was beel goedkoper en daar zit zacht spul in dat ze veel lekkerder vindt en ook beter blijft. Ik zou dus ook gewoon wat bolletjes eruit halen eventueel en een kleedje erop leggen. De hond gaat er vast snel op liggen, morgen denk ik al, dat gebeurde hier ook.
quote:nottonightjosephine schreef op 13 september 2010 @ 21:56:

Hoe lang zou het duren voor het goed ingedeukt is?

hahahahaha ... en mijn hond ligt graag op "mijn plek"

dus als jou hond ook zo is ... dan is ie morgen verliefd op Fat boy !
ok, picture this:

hond vond het erg gezellig dat ik zo op dat kussen zat, wilde erbij liggen, heeft mij uiteindelijk half er af gewerkt en ligt nu alleen op het kussen.

Kont half op kussen en half op de grond, nog steeds oncomfortabel en ook nog steeds ongelukkige blik maar ze heeft t blijkbaar in dr koppie gezet dat het wel ok móet zijn omdat mammie er ook op zat.
quote:Yamuna schreef op 13 september 2010 @ 22:41:

[...]

hahahahaha ... en mijn hond ligt graag op "mijn plek"

dus als jou hond ook zo is ... dan is ie morgen verliefd op Fat boy !dat dus

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven