Feliway

16-07-2012 08:26 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb bij zooplus een feliway gekocht om mijn kat wat rustiger te maken.

Er zit een hele beschrijving bij, geheel in het Frans....

Ik heb nu gewoon het ding in het stopcontact gedaan met het flesje eraan.

Dit is toch voldoende, of moet ik nog ergens op letten?
Paar dingetjes: niet gebruiken bij mensen met astma, verdamper is voldoende voor ong 60 m². Heb je meer ruimte, dus ook meer verdampers. Werkt niet bij territoriale agressie en sowieso nauwelijks bij agressie tussen katten onderling.

Overigens denk ik als je googled op bijsluiter en feliway dat er wel een Nederlandse versie ergens moet staan.
@Pearle, ik heb het ook gebruikt voor mijn kat, die was opeens super schuw geworden, en wilde niet meer beneden in de huiskamer komen. Je moet de feliway gebruiken in de ruimte waar de kat het meest verblijft. Daar neemt hij de werkzame stof op. Ik dacht dat ik het in de huiskamer moest gebruiken, maar dat was niet goed.

Pas alleen op met het plaatsen van de verdamper, ik had mijne onder een kastje gehangen, maar de verdamper bevat olie en dat zorgde ervoor dat de onderkant en binnenkant super vet waren.
Bij mijn kat hielp het niet.

Maar het is idd een kwestie van in het stopcontact stoppen. Wat bartjes zegt.. het wordt een beetje vettig maar is opzich geen probleem. Oja en de verdamper wordt best wel warm/heet. (dat was bij mij het geval althans)
Vond jij het een beetje vettig Nina? Ik vond het echt vet. Misschien scheelt de afstand? Die was maar 15 cm ofzo. Maar ik was achteraf blij dat het niet in de huiskamer was, had misschien toch een vlek opgeleverd op het behang?
mijn feliway werd ook heet! vond het zelf een beetje eng, dus heb hem niet helemaal opgebruikt. Mijne hing vrij, dus niets gemerkt van iets vets.
Is inderdaad vrij warm, maar hier hangt hij vrij, in de woonkamer. Daar is de kat het meest.

Maar ik begrijp dus dat dat spul de hele woonkamer beslaat, en dus niet aaleen de hoek waar hij hangt.

bedankt vor de info

Nu maar hopen dat het helpt
hier helpt het iets, hangt nu 2 a 3 weken, katten hebben onderling veel ruzie, de probleemkat blaast en grauwt nu minder dan ervoor, maar over is het helaas niet ...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven