Fietshokje
donderdag 9 april 2026 om 14:43
Hou er rekening mee dat je een fietshokje niet zomaar in de voortuin mag plaatsen. Aan de achterzijde mag wel. Maar voor moet je een vergunning aanvragen als het hok verbonden is met de grond. Ongeacht de afmetingen zien ze het als bouwwerk en schuur en dan kan je in de problemen komen. Hier in de buurt mochten mensen alles verwijderen.
donderdag 9 april 2026 om 14:46
Fietshokje blijkt een fietsen verkoop te zijn.evelien2010 schreef: ↑09-04-2026 14:43Hou er rekening mee dat je een fietshokje niet zomaar in de voortuin mag plaatsen. Aan de achterzijde mag wel. Maar voor moet je een vergunning aanvragen als het hok verbonden is met de grond. Ongeacht de afmetingen zien ze het als bouwwerk en schuur en dan kan je in de problemen komen. Hier in de buurt mochten mensen alles verwijderen.
donderdag 9 april 2026 om 14:48
Doe nou eens niet of je overal verstand van hebt. Of nou ja, misschien wel, vermakelijk ditevelien2010 schreef: ↑09-04-2026 14:43Hou er rekening mee dat je een fietshokje niet zomaar in de voortuin mag plaatsen. Aan de achterzijde mag wel. Maar voor moet je een vergunning aanvragen als het hok verbonden is met de grond. Ongeacht de afmetingen zien ze het als bouwwerk en schuur en dan kan je in de problemen komen. Hier in de buurt mochten mensen alles verwijderen.
donderdag 9 april 2026 om 14:59
evelien2010 schreef: ↑09-04-2026 14:43Hou er rekening mee dat je een fietshokje niet zomaar in de voortuin mag plaatsen. Aan de achterzijde mag wel. Maar voor moet je een vergunning aanvragen als het hok verbonden is met de grond. Ongeacht de afmetingen zien ze het als bouwwerk en schuur en dan kan je in de problemen komen. Hier in de buurt mochten mensen alles verwijderen.
Graftak!
donderdag 9 april 2026 om 15:03
evelien2010 schreef: ↑09-04-2026 14:43Hou er rekening mee dat je een fietshokje niet zomaar in de voortuin mag plaatsen. Aan de achterzijde mag wel. Maar voor moet je een vergunning aanvragen als het hok verbonden is met de grond. Ongeacht de afmetingen zien ze het als bouwwerk en schuur en dan kan je in de problemen komen. Hier in de buurt mochten mensen alles verwijderen.
Als je maar kunt reageren hé. Lezen wat de vraag is vind je niet nodig.
donderdag 9 april 2026 om 15:13
donderdag 9 april 2026 om 15:19
donderdag 9 april 2026 om 15:36
Er is verschil in gewicht maar voor mij zijn ze allemaal zwaar. Maakt niet uit of ‘ie nu 23 kg of 30 kg weegt. De huidige weegt 24 kg maar heeft dan weer een hele fijne draaicirkel zodat ik ‘m vaak niet hoef te tillen (en walk assist, ook fijn)
Grant every woman the confidence of a mediocre middle aged white man
donderdag 9 april 2026 om 16:41
Aha. Ik doe ook niet bepaald de driedubbele flikflak dus daar kan het inderdaad ook aan liggen.LemoosGaatDoor schreef: ↑09-04-2026 15:36Er is verschil in gewicht maar voor mij zijn ze allemaal zwaar. Maakt niet uit of ‘ie nu 23 kg of 30 kg weegt. De huidige weegt 24 kg maar heeft dan weer een hele fijne draaicirkel zodat ik ‘m vaak niet hoef te tillen (en walk assist, ook fijn)
Ars longa, vita brevis
donderdag 9 april 2026 om 17:32
Ik las de OP heel snel als ‘wie heeft er bij zijn elektrische fiets een fietshokje gekocht en is er blij mee.’ Gelukkig las ik daarna eerst de reacties. Verder heb ik dus geen inhoudelijke reactie.
NB bij mijn nieuwe huis staat wel een fietsenhokje. Hopelijk heeft de huidige eigenaar een vergunning daarvoor. Ik ga er niet naar vragen maar ga er maar vanuit.
NB bij mijn nieuwe huis staat wel een fietsenhokje. Hopelijk heeft de huidige eigenaar een vergunning daarvoor. Ik ga er niet naar vragen maar ga er maar vanuit.
donderdag 9 april 2026 om 18:50
Lees anders ff nog een keer de OP…. En daarna mijn eerste berichtje.KamilleT schreef: ↑09-04-2026 17:32Ik las de OP heel snel als ‘wie heeft er bij zijn elektrische fiets een fietshokje gekocht en is er blij mee.’ Gelukkig las ik daarna eerst de reacties. Verder heb ik dus geen inhoudelijke reactie.
donderdag 9 april 2026 om 19:55
Misschien kun jij het bericht van KamilleT nog eens lezen? Die geeft (voor zover ik het lees tenminste) aan dat ze de titel eerst vluchtig las, daarna door het lezen van de verdere commentaren haar fout inzag, dan zegt dat ze geen inhoudelijke reactie heeft en tenslotte nog even iets vermeldt over waarover ze dacht dat het ging.
donderdag 9 april 2026 om 20:12
“ NB bij mijn nieuwe huis staat wel een fietsenhokje. Hopelijk heeft de huidige eigenaar een vergunning daarvoor. Ik ga er niet naar vragen maar ga er maar vanuit.”Irma_3110 schreef: ↑09-04-2026 19:55Misschien kun jij het bericht van KamilleT nog eens lezen? Die geeft (voor zover ik het lees tenminste) aan dat ze de titel eerst vluchtig las, daarna door het lezen van de verdere commentaren haar fout inzag, dan zegt dat ze geen inhoudelijke reactie heeft en tenslotte nog even iets vermeldt over waarover ze dacht dat het ging.
Kamille heeft het toch over een fietshokje bij een huis.
En niet over een bedrijf fietshokje die fietsen verkoopt.
Tis blijkbaar erg verward. Ik moet wel zeggen dat ik nog nooit van fietsenwinkel “fietshokje” gehoord heb, maar er zijn meerdere filialen.
donderdag 9 april 2026 om 20:47
Sorry mensen voor de verwarring. Het is in iedergeval een heel grappig topic nu geworden. Maar idd het Fietshokje met hoofdletters. En ik zoek dus een elektrische fiets. Idd via het fietsplan van mijn werk. Ik heb wat uren over die ik kan inzetten en kan daarmee tot 1500 euro een fiets kopen. Dus gezien mijn budget bij het Fietshokje uitgekomen maar als de kwaliteit slecht is kan ik beter even doorsparen. Maar misschien zijn mensen wel onverwacht heel positief over hun fietsen.
donderdag 9 april 2026 om 20:48
Ja, dat stukje heb ik ook gelezen. En daarvoor de opmerking dat er geen inhoudelijke reactie kwam. Zag je dat ook staan? Dat haalde voor mij alle verwarring weg namelijk.Froezel2 schreef: ↑09-04-2026 20:12“ NB bij mijn nieuwe huis staat wel een fietsenhokje. Hopelijk heeft de huidige eigenaar een vergunning daarvoor. Ik ga er niet naar vragen maar ga er maar vanuit.”
Kamille heeft het toch over een fietshokje bij een huis.
En niet over een bedrijf fietshokje die fietsen verkoopt.
Tis blijkbaar erg verward. Ik moet wel zeggen dat ik nog nooit van fietsenwinkel “fietshokje” gehoord heb, maar er zijn meerdere filialen.
vrijdag 10 april 2026 om 06:49
Wij hebben meerdere elektrische fietsen bij Stella gekocht ( die is failliet maar maakte volgens mij een doorstart) en zijn daar erg tevreden over.
Wel goed onderhandelen want er kan heel wat van de prijs af
Amslod( ook failliet dacht ik met doorstart dacht ik) zelfde verhaal, prima fietsen.
We gingen ooit proef fietsen en aan t tafeltje naast ons betaalden mensen de vraagprijs.
Wij wilden ons eerst nog oriënteren en zeiden dat ook, de verkoop poging was best assertief, wat er nog van de prijs af kon was echt schokkend veel!"nu beslissen geldt alleen vandaag"
We kochten toen niet, maar de aangeboden prijs was toen onze basis prijs,bij de volgende winkel zeiden we dat we elders 2 fietsen konden kopen voor dit bedrag, toen kregen we een aanbod daar weer onder,etc
We zijn niet van die onderhandelaars gewoonlijk maar dit was echt interessant.
Uiteindelijk 750 korting op 2 fietsen, en gratis betere zadels.
Wel goed onderhandelen want er kan heel wat van de prijs af
Amslod( ook failliet dacht ik met doorstart dacht ik) zelfde verhaal, prima fietsen.
We gingen ooit proef fietsen en aan t tafeltje naast ons betaalden mensen de vraagprijs.
Wij wilden ons eerst nog oriënteren en zeiden dat ook, de verkoop poging was best assertief, wat er nog van de prijs af kon was echt schokkend veel!"nu beslissen geldt alleen vandaag"
We kochten toen niet, maar de aangeboden prijs was toen onze basis prijs,bij de volgende winkel zeiden we dat we elders 2 fietsen konden kopen voor dit bedrag, toen kregen we een aanbod daar weer onder,etc
We zijn niet van die onderhandelaars gewoonlijk maar dit was echt interessant.
Uiteindelijk 750 korting op 2 fietsen, en gratis betere zadels.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in