Fietshokje

09-04-2026 13:39 35 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Wie heeft erbij het fietshokje een elektrische fiets gekocht en is er blij mee? Welk model was het? Ik moet een andere fiets maar mijn budget is niet heel groot en een miskoop kan ik niet permitteren.
Hou er rekening mee dat je een fietshokje niet zomaar in de voortuin mag plaatsen. Aan de achterzijde mag wel. Maar voor moet je een vergunning aanvragen als het hok verbonden is met de grond. Ongeacht de afmetingen zien ze het als bouwwerk en schuur en dan kan je in de problemen komen. Hier in de buurt mochten mensen alles verwijderen.
evelien2010 schreef:
09-04-2026 14:43
Hou er rekening mee dat je een fietshokje niet zomaar in de voortuin mag plaatsen. Aan de achterzijde mag wel. Maar voor moet je een vergunning aanvragen als het hok verbonden is met de grond. Ongeacht de afmetingen zien ze het als bouwwerk en schuur en dan kan je in de problemen komen. Hier in de buurt mochten mensen alles verwijderen.
Fietshokje blijkt een fietsen verkoop te zijn.
evelien2010 schreef:
Doe nou eens niet of je overal verstand van hebt. Of nou ja, misschien wel, vermakelijk dit :rofl:
evelien2010 schreef:
:HA:
Graftak!
In de eerste zin wie heeft er een elektrische fiets gekocht en is er blij mee .
Kennelijk alleen de titel gelezen.
evelien2010 schreef:

:HA:

Als je maar kunt reageren hé. Lezen wat de vraag is vind je niet nodig.
Collega van mij heeft een Amslod (bij Amslod zelf gekocht) en is er heel tevreden mee.

Ga je voor een nieuwe of een tweedehandse e-bike?
Bij de tweedehandse zag ik ook wel mooie van Stella. Volgens mij ook heel degelijk.
Ik zou ook eens bij een fietsenwinkel kijken voor een refurbished 2e hands.
You can only succeed when there is room to fail.
Misser van mij: in de fietswinkel fiets je heerlijk licht je rondje. Maar in de praktijk moet je een fiets ook in de fietsenstalling kwijt en valt het gewicht zwaar tegen. Daar zou ik nu dus wel naar kijken (of zijn alle e-bikes gewoon zwaar?).
Ars longa, vita brevis
evelien2010 schreef:
:rofl:
Anna75 schreef:
09-04-2026 15:13
Misser van mij: in de fietswinkel fiets je heerlijk licht je rondje. Maar in de praktijk moet je een fiets ook in de fietsenstalling kwijt en valt het gewicht zwaar tegen. Daar zou ik nu dus wel naar kijken (of zijn alle e-bikes gewoon zwaar?).
Er is verschil in gewicht maar voor mij zijn ze allemaal zwaar. Maakt niet uit of ‘ie nu 23 kg of 30 kg weegt. De huidige weegt 24 kg maar heeft dan weer een hele fijne draaicirkel zodat ik ‘m vaak niet hoef te tillen (en walk assist, ook fijn)
Grant every woman the confidence of a mediocre middle aged white man
Kan je niet via je werk een fiets plan doen om zo een ruimer budget te krijgen? En dan zelf wat bijleggen evt?

Ik zou bij verschillende fietsenmakers gaan kijken.
LemoosGaatDoor schreef:
09-04-2026 15:36
Er is verschil in gewicht maar voor mij zijn ze allemaal zwaar. Maakt niet uit of ‘ie nu 23 kg of 30 kg weegt. De huidige weegt 24 kg maar heeft dan weer een hele fijne draaicirkel zodat ik ‘m vaak niet hoef te tillen (en walk assist, ook fijn)
Aha. Ik doe ook niet bepaald de driedubbele flikflak dus daar kan het inderdaad ook aan liggen.
Ars longa, vita brevis
Idd een fietsplan van het werk?
Ik las de OP heel snel als ‘wie heeft er bij zijn elektrische fiets een fietshokje gekocht en is er blij mee.’ Gelukkig las ik daarna eerst de reacties. Verder heb ik dus geen inhoudelijke reactie.
NB bij mijn nieuwe huis staat wel een fietsenhokje. Hopelijk heeft de huidige eigenaar een vergunning daarvoor. Ik ga er niet naar vragen maar ga er maar vanuit.
Ik las de titel en dacht aan een hokje, toen werd uit de OP duidelijk dat het om een fiets ging, maar dan die eerste reactie maakte het weer erg verwarrend 🤣
KamilleT schreef:
09-04-2026 17:32
Ik las de OP heel snel als ‘wie heeft er bij zijn elektrische fiets een fietshokje gekocht en is er blij mee.’ Gelukkig las ik daarna eerst de reacties. Verder heb ik dus geen inhoudelijke reactie.
NB bij mijn nieuwe huis staat wel een fietsenhokje. Hopelijk heeft de huidige eigenaar een vergunning daarvoor. Ik ga er niet naar vragen maar ga er maar vanuit.
Lees anders ff nog een keer de OP…. En daarna mijn eerste berichtje.
Froezel2 schreef:
09-04-2026 18:50
Lees anders ff nog een keer de OP…. En daarna mijn eerste berichtje.
Misschien kun jij het bericht van KamilleT nog eens lezen? Die geeft (voor zover ik het lees tenminste) aan dat ze de titel eerst vluchtig las, daarna door het lezen van de verdere commentaren haar fout inzag, dan zegt dat ze geen inhoudelijke reactie heeft en tenslotte nog even iets vermeldt over waarover ze dacht dat het ging.
Ik vind het toch best een onduidelijke OP. Wie heeft er bij het fietshokje een elektrische fiets gekocht, las ik toch echt als: Wie heeft een fietshokje gekocht en daarbij een elektrische fiets.
huismuis
Irma_3110 schreef:
09-04-2026 19:55
Misschien kun jij het bericht van KamilleT nog eens lezen? Die geeft (voor zover ik het lees tenminste) aan dat ze de titel eerst vluchtig las, daarna door het lezen van de verdere commentaren haar fout inzag, dan zegt dat ze geen inhoudelijke reactie heeft en tenslotte nog even iets vermeldt over waarover ze dacht dat het ging.
“ NB bij mijn nieuwe huis staat wel een fietsenhokje. Hopelijk heeft de huidige eigenaar een vergunning daarvoor. Ik ga er niet naar vragen maar ga er maar vanuit.”

Kamille heeft het toch over een fietshokje bij een huis.
En niet over een bedrijf fietshokje die fietsen verkoopt.

Tis blijkbaar erg verward. Ik moet wel zeggen dat ik nog nooit van fietsenwinkel “fietshokje” gehoord heb, maar er zijn meerdere filialen.
En daarom is het schrijven met hoofdletters zo belangrijk.
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF
Sorry mensen voor de verwarring. Het is in iedergeval een heel grappig topic nu geworden. Maar idd het Fietshokje met hoofdletters. En ik zoek dus een elektrische fiets. Idd via het fietsplan van mijn werk. Ik heb wat uren over die ik kan inzetten en kan daarmee tot 1500 euro een fiets kopen. Dus gezien mijn budget bij het Fietshokje uitgekomen maar als de kwaliteit slecht is kan ik beter even doorsparen. Maar misschien zijn mensen wel onverwacht heel positief over hun fietsen.
Froezel2 schreef:
09-04-2026 20:12
“ NB bij mijn nieuwe huis staat wel een fietsenhokje. Hopelijk heeft de huidige eigenaar een vergunning daarvoor. Ik ga er niet naar vragen maar ga er maar vanuit.”

Kamille heeft het toch over een fietshokje bij een huis.
En niet over een bedrijf fietshokje die fietsen verkoopt.

Tis blijkbaar erg verward. Ik moet wel zeggen dat ik nog nooit van fietsenwinkel “fietshokje” gehoord heb, maar er zijn meerdere filialen.
Ja, dat stukje heb ik ook gelezen. En daarvoor de opmerking dat er geen inhoudelijke reactie kwam. Zag je dat ook staan? Dat haalde voor mij alle verwarring weg namelijk.
Wij hebben meerdere elektrische fietsen bij Stella gekocht ( die is failliet maar maakte volgens mij een doorstart) en zijn daar erg tevreden over.
Wel goed onderhandelen want er kan heel wat van de prijs af
Amslod( ook failliet dacht ik met doorstart dacht ik) zelfde verhaal, prima fietsen.
We gingen ooit proef fietsen en aan t tafeltje naast ons betaalden mensen de vraagprijs.
Wij wilden ons eerst nog oriënteren en zeiden dat ook, de verkoop poging was best assertief, wat er nog van de prijs af kon was echt schokkend veel!"nu beslissen geldt alleen vandaag"
We kochten toen niet, maar de aangeboden prijs was toen onze basis prijs,bij de volgende winkel zeiden we dat we elders 2 fietsen konden kopen voor dit bedrag, toen kregen we een aanbod daar weer onder,etc
We zijn niet van die onderhandelaars gewoonlijk maar dit was echt interessant.
Uiteindelijk 750 korting op 2 fietsen, en gratis betere zadels.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven