Ford Ka start niet

20-04-2016 15:00 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wist niet waar ik het moest plaatsen dus dan maar hier.

Ik heb nu 2 weken een Ford Ka van 2009.

Mijn moeder had hem vanochtend even opzij gezet met de reservesleutel zodat ze met haar eigen auto de garage uit kon.

Nu wil ze hem zojuist zelf meenemen maar krijgt ze hem niet van het slot af met de afstandsbediening. Wel met de sleutel zelf. Wil ze de auto starten gebeurd er ook niets!

Volgens een buurman is dit een beveiliging en zou de auto gereset moeten worden. Klopt dit? En hoe werkt dat resetten dan?
quote:FuchsiaRose schreef op 20 april 2016 @ 17:44:

Het was toch de accu! Mijn vader heeft het opgelost.

Bedankt voor het meedenken allemaal.Dan heb je bij dezen toestemming om je broer een flinke schop op een plaats naar keuze te verkopen....
Oh dear, how sad, never mind.
quote:Hayek schreef op 20 april 2016 @ 17:49:

[...]

Dan heb je bij dezen toestemming om je broer een flinke schop op een plaats naar keuze te verkopen.... Haha goed idee!!
Google eens op problemcar!!!! Vind je alles terug! Goede site!
Toen ik je op las dacht ik meteen aan de accu, heb namelijk hetzelfde gehad een maand geleden met mijn kaatje. Gelukkig nu uitsluitsel. Heb je de accu wel laten doormeten? Als die op is heb je morgen weer hetzelfde probleem...
quote:troelieboelie schreef op 20 april 2016 @ 20:04:

Toen ik je op las dacht ik meteen aan de accu, heb namelijk hetzelfde gehad een maand geleden met mijn kaatje. Gelukkig nu uitsluitsel. Heb je de accu wel laten doormeten? Als die op is heb je morgen weer hetzelfde probleem...Bij mij ook precies hetzelfde. Die accu's hebben een bepaalde levensduur, en die zijn nu gewoon op.
Idd. En als je je auto pas net hebt kun je er misschien nog mee terug. Bij mij bleek de accu daags na aanschaf gewoon op. Toen heb ik de dealer gebeld en die heeft er gelukkig zonder zeuren een nieuwe in gezet. Een Ka is ook wel het type auto waarmee bijv moeder de vrouw af en toe boodschappen doet. Kippeneindjes rijden is niet zo fijn voor een accu.
Een accu gaat een jaar of 8 mee, dus op zich is het niet heel raar dat de accu nu op is. Ik zou er idd terug mee gaan naar de dealer, je hebt nu nog garantie waarschijnlijk.
De meeste accu's halen de 8 jaar niet..... Korte stukjes rijden in funnest voor de accu. Zeker als er ook veel verbruikers worden gebruikt.
Helaas was het een meeneemprijs en kan ik niet terug naar de dealer.

Ik rijd er 70 km op een dag mee dus dat zijn geen kippeneindjes haha.

Ik wacht het nog even af. Hij lijkt nu geen problemen meer te hebben. Als het weer gebeurd maar gewoon een nieuwe accu ja
Nee, maar de vorige eigenaar misschien wel he, daar had ik het over Maar misschien kun je hem voldoende opwarmen om nog even mee te kunnen. Al zijn ze inderdaad sowieso wel een keer op natuurlijk.
Ja dat zou inderdaad kunnen! Hij had ook maar 49000 km gelopen in 7 jaar.
Aha

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven