fruitvliegjes plaag!

26-08-2013 08:30 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Help! Ze zitten overal en vermenigvuldigen zich razendsnel lijkt wel.

Hoe kom ik van die krengen af?

Iemand de gouden tip?

Vuilnisbakken ed zijn allemaal leeg en er ligt.niks in huis waar ze dol op zijn.
We zullen ze allemaal vloeren, het is inmiddels een heuze zwerm haha
Wij hadden (hebben) er ook last van gehad, vooral in de keuken. Wat bij ons het beste werkte was de stofzuiger.
Ik heb er ook last van, gek word ik van die krengen! Maar t komt hier puur vanwege de afwas die op t aanrecht staat!

De bakjes yoghurt van t ontbijt die er staan, daar komen ze massaal op af...dus alles sochtends direct in de vaatwasser zetten. Geen fruit op tafel, maar in koelkast, dan zijn ze hier wel weg heb ik gemerkt!
Ik laat ook niks staan want ze komen overal op af! Spiritus werkt ook goed
quote:tantejo schreef op 26 augustus 2013 @ 08:34:

Fruitvliegjes komen echt alleen af op iets dat ligt te rotten. Soms zelfs op fruit dat er niet direct rot uitziet. Dat is tenminste mijn ervaring. Nogmaals alles goed nalopen dus. Misschien ligt er ergens vocht van etenswaar? Is er een plek waar ze zich specifiek ophouden?

Dit is niet waar.

Ik heb ieder jaar een bepaalde periode waarin het ineens stikt van de fruitvliegjes in huis, ook al ligt er niets dat interessant is.

Heel irritant en ze blijven komen. Na een week of 2 zijn ze ineens weer verdwenen, dan is het blijkbaar weer achter de rug.

Ik heb die periode overigens vorige week al afgesloten
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
quote:VickyP schreef op 26 augustus 2013 @ 09:01:

Witte wijnazijn met een scheutje afwasmiddel, weet niet waarom, maar het werkt! Het trekt ze blijkbaar aan, maar verzuipen erin...

Dit heb ik ook gebruikt toen wij een invasie hadden! (de broer van mn vriend paste op onze vissen in de vakantie.. en die had eten in de vuilnisbak gegooid die ik juist voor de vakantie leeg had gehaald en had uitgesopt..)

gewoon natuurazijn werkt trouwens ook... veel goedkoper

Dit werkte echt 100x beter dan van die speciale plakdingen
Hier ook een overvloed aan fruitvliegjes, om gek van te worden.

Wij hebben een bekertje met azijn en een beetje afwasmiddel staan, maar tot op heden geen resultaat.

De tips die hier staan ga ik ook zeker proberen.

Iemand enig idee wanneer het fruitvliegjes "seizoen" voorbij is?
quote:idontknow2013 schreef op 26 augustus 2013 @ 14:31:

Iemand enig idee wanneer het fruitvliegjes "seizoen" voorbij is?Ik had ze de afgelopen weken en sinds vorige week zijn ze weer verdwenen
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Haha welke regio woon jij Miss?
Ik heb net ook weer een bakje azijn met folie neergezet, in het vorige bakje lagen er na een aantal dagen 13 in!
Een bakje met rosé, vinden ze zalig en stink niet zo als azijn. De vliegjes gaan op de rand zitten en vervolgens duiken ze erin. Hoef je geen folie e.d. over heen te doen. Wel regelmatig vervangen omdat de rosé verdampt.
Ja hier ook een invasie afgelopen weken maar ze zijn uitgeroeid!
Ik zag vanmiddag bij de Karwei iets tegen fruitvliegen, hing bij de kassa.

Een soort nepappel waar ze op afkomen en dan doodgaan. Ik heb het niet zo goed gelezen, had het in ieder geval nog nooit gezien.
Enfin, gisteren nog een spiritus aanval gedaan, en nu kom ik net beneden, en weliswaar de hele kolonie is gevloerd.

1-0 voor mij. Hopen dat het zo blijft

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven