Gaat ons water op?

13-07-2013 17:52 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik heb een ontzettend stomme vraag maar ik wil hem toch stellen.

Wij hebben net een zwembad gekocht waar pakweg 4000 liter water in gaat. Nu ben ik gaan nadenken en durf hem eigenlijk niet op te zetten.

Mijn vraag: kan ik zonder zorgen om het water dat badje opzetten? En kan ons drinkwater in NL op gaan?

Al vast bedankt. Een domme doos
quote:Splinter_ schreef op 13 juli 2013 @ 21:07:

[...]

Wij hadden in onze wijk een dubbel watersysteem: drinkwater en huishoudwater (o.a. voor de wc, wasmachine). Maar omdat de leidingen in sommige woningen verkeerd om zijn aangesloten, is het in de hele wijk weer afgeschaft. Zucht.Wat stom. In één van de huizen waar ik gewoond heb was de riolering maar half aangesloten (wat een toestand was dat trouwens toen we daar na drie maanden poepen en plassen achter kwamen). Maar toen hebben ze toch echt de riolering in die wijk niet meteen afgeschaft.
quote:SpringDing schreef op 13 juli 2013 @ 20:46:

Haha MV, ik ben ook bezig. Alleen mevrouw doet liever haar poepies achter de wc, omdat ik er dan zo lekker bij kan. Plassen doet ze wel op de wc (ben het gat in de bak die erin staat steeds groter aan het maken).

Oh wat gaaf, jij hebt dat leerding gekocht (even de naam kwijt)? Ik wilde het wel kopen op MP maar vond 80 euro nog te duur (moet eerlijk bekennen dat ik het geld ook niet heb).

Ik kom niet verder dan dat dit;

En 1 x is hij erin gevallen, wc was wel schoon gelukkig.

Hij bekijkt het wel wat ik doe maar dan rent hij naar zijn eigen bak en kijkt mij aan van `ik ook`.

Maar als het goed is moet het goedkomen met die wcbril voor katten die jij hebt. Ben benieuwd.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Oh MV, wat liiiiiieeeeffff!
quote:Lady-Voldemort schreef op 13 juli 2013 @ 21:16:

[...]

Wat stom. In één van de huizen waar ik gewoond heb was de riolering maar half aangesloten (wat een toestand was dat trouwens toen we daar na drie maanden poepen en plassen achter kwamen). Maar toen hebben ze toch echt de riolering in die wijk niet meteen afgeschaft.

Gelukkig maar.

Wij hebben nu dus door beide leidingen drinkwater lopen. Beetje jammer dat er wel extra kosten waren voor het dubbele systeem....

MV,
Nee hoor heb ik niet, vind ik ook veuls te veel geld! Ik heb gewoon geknutseld met karton, zo'n aluminium barbecue schaal en veeel gaffa tape!

Zo'n alu schaal is makkelijk om een gat in te maken. Eerst had ik een teiltje, dat paste perfect in de wc, maar krijg die bodem er maar eens stukje voor stukje uit.
Die laatste foto trouwens
quote:Mylene_Valerie schreef op 13 juli 2013 @ 19:19:

Als je een condensdroger hebt, dat water kan je ook voor je planten gebruiken.Ik weet niet of dat helemaal lekker is voor je planten. Waar je het wel heel goed voor kunt gebruiken; je stoomstrijkijzer, i.p.v. gedestilleerd water.
quote:SpringDing schreef op 13 juli 2013 @ 21:47:

Nee hoor heb ik niet, vind ik ook veuls te veel geld! Ik heb gewoon geknutseld met karton, zo'n aluminium barbecue schaal en veeel gaffa tape!

Zo'n alu schaal is makkelijk om een gat in te maken. Eerst had ik een teiltje, dat paste perfect in de wc, maar krijg die bodem er maar eens stukje voor stukje uit. Nou dan gaat deze creabea het ook maar een keer proberen, vind het wel een leuk project. Ga ik wel beneden naar het toilet en mogen zij boven oefenen. -grijnz-
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:Trotter schreef op 13 juli 2013 @ 21:58:

[...]

Ik weet niet of dat helemaal lekker is voor je planten. Waar je het wel heel goed voor kunt gebruiken; je stoomstrijkijzer, i.p.v. gedestilleerd water.

Mijn kunstplanten groeien er geweldig mee hoor .

Nee misschien zijn ze hier niet zoveel gewend maar ze doen het er lekker mee. Ze klagen niet.
Volgens mij is drinkwater een van de dingen die niet afgesloten mag worden, zelfs niet als je een enorme wanbetaler bent. Electriciteit mag worden afgesloten, gas mag worden afgesloten, maar het water niet.

Dus, zelfs al laat je 1003 badjes vollopen en betaal je de rekening niet, dan nog zal jouw water niet opraken
quote:tof schreef op 13 juli 2013 @ 22:56:

Dus, zelfs al laat je 1003 badjes vollopen en betaal je de rekening niet, dan nog zal jouw water niet opraken Alleen is dat geen reden om maar goed drinkwater te verspillen. Schoon drinkwater is schaars, globaal gezien, dus daar moet je zo verantwoord mogelijk mee omgaan.
Neehoor. 4000 liter daar kunnen 16 miljoen mensen wel een week van drinken

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven