geen auto...
maandag 29 november 2010 om 09:39
ik weet dat ik me druk maak om niks, maar ik ben 28, heb een rijbewijs, alleen geen auto. Wil ik ook helemaal niet, heb een brommertje, een fiets en de bus in de buurt.
heb alleen het idee dat ik in vergelijking met mijn leeftijdsgenoten
ongeveer de enige ben.
van de andere kant, ik heb het voor mn werk niet nodig,
en het kost veel te veel om hem 3/4 dagen voor de deur te laten staan.........
Denk ook wel is dat het zonde is van mn rijbewijs,
al heb ik die voor de brommer ook nodig.
nogmaals ik maak me weer druk om niks,
maar wat vinden jullie?
moet denk ik ff gerustgesteld worden
hoe denken jullie erover??
heb alleen het idee dat ik in vergelijking met mijn leeftijdsgenoten
ongeveer de enige ben.
van de andere kant, ik heb het voor mn werk niet nodig,
en het kost veel te veel om hem 3/4 dagen voor de deur te laten staan.........
Denk ook wel is dat het zonde is van mn rijbewijs,
al heb ik die voor de brommer ook nodig.
nogmaals ik maak me weer druk om niks,
maar wat vinden jullie?
moet denk ik ff gerustgesteld worden
hoe denken jullie erover??
maandag 29 november 2010 om 09:41
maandag 29 november 2010 om 09:44
Als je 'n auto hebt zul je 'm veel vaker gebruiken, want het is toch veel aangenamer om lekker droog en warm binnen te zitten dan in de kou/nattigheid op die brommer? Zou die brommer eruit gooien en voor 'n goedkoop 2e handsje gaan. Met 'n brommer ga je ook niet even 100 km verderop bij vrienden op bezoek of 'n weekendje weg in eigen land, met de auto wel.
maandag 29 november 2010 om 09:49
Ik ben 32, alleenstaande moeder en heb pas sinds 1,5 jaar mijn rijbewijs. Ik heb geen eigen auto, omdat ik die niet echt nodig heb en ik het zonde vind om honderden euro's per maand te betalen voor een auto die ik nauwelijks gebruik.
Maar sinds enkele maanden heb ik wel een abonnement op een buurtauto, voor als ik bijvoorbeeld een keer naar de Ikea wil of een sportwedstrijd heb. Dan ben ik niet afhankelijk van anderen.
Maar sinds enkele maanden heb ik wel een abonnement op een buurtauto, voor als ik bijvoorbeeld een keer naar de Ikea wil of een sportwedstrijd heb. Dan ben ik niet afhankelijk van anderen.
It's not you, it's me. No wait. It's you. It's totally you...
maandag 29 november 2010 om 09:55
Zo'n buurtauto vind ik een heel leuk initiatief.
Net wat je aangeeft "afhankelijkheid van anderen".
Ik vind het niet leuk dat steeds dezelfde persoon moet rijden "want dat is gemakkelijk, jij hebt een auto, bespaart ons een taxi". De hint dat je als autobezitter heus wel een taxivergoeding zou willen hebben wordt meestal niet opgepikt.
Dan bedoel ik niet een incidenteel ritje, maar bijvoorbeeld elke week richting supermarkt o.i.d.
Ik vind het niet leuk dat steeds dezelfde persoon moet rijden "want dat is gemakkelijk, jij hebt een auto, bespaart ons een taxi". De hint dat je als autobezitter heus wel een taxivergoeding zou willen hebben wordt meestal niet opgepikt.
Dan bedoel ik niet een incidenteel ritje, maar bijvoorbeeld elke week richting supermarkt o.i.d.
maandag 29 november 2010 om 09:57
quote:elninjoo schreef op 29 november 2010 @ 09:44:
Als je 'n auto hebt zul je 'm veel vaker gebruiken, want het is toch veel aangenamer om lekker droog en warm binnen te zitten dan in de kou/nattigheid op die brommer? Zou die brommer eruit gooien en voor 'n goedkoop 2e handsje gaan. Met 'n brommer ga je ook niet even 100 km verderop bij vrienden op bezoek of 'n weekendje weg in eigen land, met de auto wel.Ik kan dit niet zo rijmen met je motto....
Als je 'n auto hebt zul je 'm veel vaker gebruiken, want het is toch veel aangenamer om lekker droog en warm binnen te zitten dan in de kou/nattigheid op die brommer? Zou die brommer eruit gooien en voor 'n goedkoop 2e handsje gaan. Met 'n brommer ga je ook niet even 100 km verderop bij vrienden op bezoek of 'n weekendje weg in eigen land, met de auto wel.Ik kan dit niet zo rijmen met je motto....
maandag 29 november 2010 om 09:59
Ik snap je wel.
Ik heb wel een rijbewijs en een auto. maar ik red me het laatste jaar prima met het OV en m'n vouwfiets.
Alleen de omgeving waar ik woon heb ik echt wel een auto nodig en samen met de auto is goedkoper dan de trein.
Als ik alleen in de stad zou wonen en werken zou ik wel 2x nadenken of ik wel een auto zou willen hebben.
Ik heb wel een rijbewijs en een auto. maar ik red me het laatste jaar prima met het OV en m'n vouwfiets.
Alleen de omgeving waar ik woon heb ik echt wel een auto nodig en samen met de auto is goedkoper dan de trein.
Als ik alleen in de stad zou wonen en werken zou ik wel 2x nadenken of ik wel een auto zou willen hebben.
maandag 29 november 2010 om 10:02
Wat je niet nodig hebt moet je ook niet aanschaffen alleen omdat je denkt dat het zo zou horen!
Ik ben 29, heb al 10 jaar mijn rijbewijs, en heb ook geen auto. Goed, mijn vriend heeft een auto met een andere vriendin gedeeld, dus als ik per se ergens met de auto heen moet kan ik die auto wel lenen. Moet zeggen dat me dat eigenlijk nooit gebeurt.
En dat rijbewijs heb je toch voor je leven! Je moet wel zorgen dat je af en toe rijdt, anders verleer je het automatisme van het rijden. Dus speel soms de bob in andermans auto, wordt vaak nog gewaardeerd ook.
En geniet lekker van je autoloos bestaan. Scheelt veel geld, beter voor het milieu (al is dat brommertje ook wel slecht wat fijnstof betreft, maar goed), en je laat zien dat je een eigen mening hebt en niet mee gaat 'omdat het zo hoort'.
Ik ben 29, heb al 10 jaar mijn rijbewijs, en heb ook geen auto. Goed, mijn vriend heeft een auto met een andere vriendin gedeeld, dus als ik per se ergens met de auto heen moet kan ik die auto wel lenen. Moet zeggen dat me dat eigenlijk nooit gebeurt.
En dat rijbewijs heb je toch voor je leven! Je moet wel zorgen dat je af en toe rijdt, anders verleer je het automatisme van het rijden. Dus speel soms de bob in andermans auto, wordt vaak nog gewaardeerd ook.
En geniet lekker van je autoloos bestaan. Scheelt veel geld, beter voor het milieu (al is dat brommertje ook wel slecht wat fijnstof betreft, maar goed), en je laat zien dat je een eigen mening hebt en niet mee gaat 'omdat het zo hoort'.
maandag 29 november 2010 om 10:04
Hoi, ik ben 32 en heb 'pas' sinds 2 jaar een auto. Rijbewijs wel al vanaf mijn 19de. Mijn eerste auto was een oud krijgertje maar ik was er erg blij mee. Hiermee kunnen kijken of ik het het wel waard vond, ik moet namelijk voor parkeergelegenheid ook betalen dus al met al best veel geld kwijt bij elkaar, nu ook net nieuwe banden gekocht, misschien een reparatie enz enz, verkijk je daar niet op. Ik vind het logisch als je dat geld niet uit wilt geven maar een rijbewijs is altijd handig voor huren/lenen of zoals genoemd zo'n abonnement dus prima zo toch.
Alleen tja als je eenmaal gewend bent aan een eigen auto is het toch wel lekker haha en toen ik meer ben gaan verdienen heb ik die auto ingeruild voor nieuwer exemplaar en ik heb er veel plezier van. Maar al die jaren zonder auto heb ik het ook prima gered hoor.
Alleen tja als je eenmaal gewend bent aan een eigen auto is het toch wel lekker haha en toen ik meer ben gaan verdienen heb ik die auto ingeruild voor nieuwer exemplaar en ik heb er veel plezier van. Maar al die jaren zonder auto heb ik het ook prima gered hoor.
maandag 29 november 2010 om 10:20
Dat is toch niet raar? Juist goed dat je geen auto hebt alleen maar omdat het hoort!
Mijn vriendengroep heeft ook dezelfde leeftijd, en er zijn er maar twee met een auto. Ikzelf ook niet. Als ik er één 'nodig' heb, kan ik altijd wel ergens een auto lenen. Maar ik woon in de binnenstad en werk is op 10 minuten fietsafstand. Vindt het juist zonde om wel een auto te hebben!
Mijn vriendengroep heeft ook dezelfde leeftijd, en er zijn er maar twee met een auto. Ikzelf ook niet. Als ik er één 'nodig' heb, kan ik altijd wel ergens een auto lenen. Maar ik woon in de binnenstad en werk is op 10 minuten fietsafstand. Vindt het juist zonde om wel een auto te hebben!
maandag 29 november 2010 om 10:23
quote:GiB schreef op 29 november 2010 @ 10:14:
voor mensen zoals TO hebben ze toch juist dingen als Greenweels bedacht? Dat lijkt me voor haar een ideale oplossing...Zoiets moet je maar net in je omgeving hebben. Volgens mij is het maar in 'n beperkt deel van 't land. En dan is het nog niet praktisch, want je moet van te voren weten wat je wilt gaan doen. Spontaan de auto kunnen pakken is er niet bij.
voor mensen zoals TO hebben ze toch juist dingen als Greenweels bedacht? Dat lijkt me voor haar een ideale oplossing...Zoiets moet je maar net in je omgeving hebben. Volgens mij is het maar in 'n beperkt deel van 't land. En dan is het nog niet praktisch, want je moet van te voren weten wat je wilt gaan doen. Spontaan de auto kunnen pakken is er niet bij.
maandag 29 november 2010 om 10:24
Zou ook zeker geen auto kopen als je 'm niet nodig hebt. Het is veel voordeliger om voor die ene keer dat het wel zo is een auto te huren/lenen. Zorg inderdaad wel dat je wel af en toe blijft rijden, anders durf je het straks niet meer. Je hebt toch ook zoiets als greenwheels (of bestaat dat niet meer?)
maandag 29 november 2010 om 10:27
Prima toch om geen auto te hebben? Als je hem voor je werk niet nodig hebt, is het inderdaad een dure hobby. Ik ken genoeg mensen van tegen de dertig die geen auto hebben. Ik zou ook niet snel een auto gekocht hebben. Mijn vriend had wel een auto en sinds we samenwonen delen we de kosten daarvan. Soms is het zeker makkelijk, maar ik red me ook prima met fiets en OV.
maandag 29 november 2010 om 10:38
Als je je auto niet echt nodig hebt, is het zonde van het geld om er toch een voor de deur te hebben staan. Want hij moet toch APK gekeurd zijn, je moet toch wegenbelasting en de verzekering betalen.
Wij hebben hier maar 1 auto: daar rijden mijn man en ik samen in. Mijn man vaker dan ik overigens.
Bij mij ligt het gevaar op de loer dat als ik niet regelmatig rijdt, ik snel niet meer durf. Heb nog maar een klein jaar mijn rijbewijs en grotere stukken ( van een uur of langer) zal ik echt niet snel alleen rijden. Dan moet mijn man mee of ik ga met het ov.
Maar nogmaals: als je daar geen last van hebt en je redt het prima zonder dan zie ik niet in waarom je een auto MOET hebben.
Wij hebben hier maar 1 auto: daar rijden mijn man en ik samen in. Mijn man vaker dan ik overigens.
Bij mij ligt het gevaar op de loer dat als ik niet regelmatig rijdt, ik snel niet meer durf. Heb nog maar een klein jaar mijn rijbewijs en grotere stukken ( van een uur of langer) zal ik echt niet snel alleen rijden. Dan moet mijn man mee of ik ga met het ov.
Maar nogmaals: als je daar geen last van hebt en je redt het prima zonder dan zie ik niet in waarom je een auto MOET hebben.
maandag 29 november 2010 om 10:38
quote:GiB schreef op 29 november 2010 @ 10:14:
voor mensen zoals TO hebben ze toch juist dingen als Greenweels bedacht? Dat lijkt me voor haar een ideale oplossing...
ja het enige probleem is alleen dat ik alleen een automaat-rijbewijs heb.......
verder vind ik het ook zonde van het geld zolang ik hem niet nodig heb. ik woon trouwens in een stad, dus genoeg OV...
misbruik maken van anderen met auto valt ook wel mee, als ze het willen maak ik er gebruik van, zo niet, ook goed.....
solveig, als dat ironisch bedoelt was , zo niet; ook goed.
voor mensen zoals TO hebben ze toch juist dingen als Greenweels bedacht? Dat lijkt me voor haar een ideale oplossing...
ja het enige probleem is alleen dat ik alleen een automaat-rijbewijs heb.......
verder vind ik het ook zonde van het geld zolang ik hem niet nodig heb. ik woon trouwens in een stad, dus genoeg OV...
misbruik maken van anderen met auto valt ook wel mee, als ze het willen maak ik er gebruik van, zo niet, ook goed.....
solveig, als dat ironisch bedoelt was , zo niet; ook goed.
maandag 29 november 2010 om 10:46
quote:Kampen86 schreef op 29 november 2010 @ 09:41:
Je bent niet de enige met een rijbewijs en geen auto.
Zou me er echt niet druk om maken hoor.
Waarom een auto aanschaffen die blijft staan en een hoop geld kost. Als je eral 1 nodig zou hebben kan je hem vast lenen van familie of vrienden huren.
Niet als ik je vriend of familie ben, ik heb er zo'n hekel aan wanneer mensen met rijbewijs mijn auto willen lenen omdat zij er geen willen bezitten.
Als het echte nood is en incidenteel, ok, Maar mijn ervaring leert dat na de eerste keer vragen, de volgende keren vragen ozo gemakkelijk gaat.
quote:moppetoet schreef op 29 november 2010 @ 09:55:
Ik heb weleens familie die geen rijbewijs/auto hadden naar het station gebracht. Op een gegeven moment werd dit vanuit hen een gewoonte en verwachting. Zodat mijn man en ik gingen afspreken wie de Bod die avond thuis is, want Tante Truus moet immers nog naar het station gebracht worden. Toen we besefte hoe belachelijk we dit vonden, gelijk de volgende keer gezegd dat we ze niet konden brengen omdat we zelf ook wat wilde drinken. Raar genoeg zie ik Tante Truus nog nauwelijks.....
Als je geen auto wilt wanneer je wel een rijbewijs hebt, prima, maar ga dan niet bij andere leuren!
Je bent niet de enige met een rijbewijs en geen auto.
Zou me er echt niet druk om maken hoor.
Waarom een auto aanschaffen die blijft staan en een hoop geld kost. Als je eral 1 nodig zou hebben kan je hem vast lenen van familie of vrienden huren.
Niet als ik je vriend of familie ben, ik heb er zo'n hekel aan wanneer mensen met rijbewijs mijn auto willen lenen omdat zij er geen willen bezitten.
Als het echte nood is en incidenteel, ok, Maar mijn ervaring leert dat na de eerste keer vragen, de volgende keren vragen ozo gemakkelijk gaat.
quote:moppetoet schreef op 29 november 2010 @ 09:55:
Ik heb weleens familie die geen rijbewijs/auto hadden naar het station gebracht. Op een gegeven moment werd dit vanuit hen een gewoonte en verwachting. Zodat mijn man en ik gingen afspreken wie de Bod die avond thuis is, want Tante Truus moet immers nog naar het station gebracht worden. Toen we besefte hoe belachelijk we dit vonden, gelijk de volgende keer gezegd dat we ze niet konden brengen omdat we zelf ook wat wilde drinken. Raar genoeg zie ik Tante Truus nog nauwelijks.....
Als je geen auto wilt wanneer je wel een rijbewijs hebt, prima, maar ga dan niet bij andere leuren!