Geen privacy in huis

12-05-2018 18:39 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik word gewoon gek van mijn ouders en broer. Ze komen te pas en te onpas mijn kamer binnen met van alles en nog wat. Soms komen ze gewoon mijn kamer binnen om te kijken wat ze daar kunnen veranderen zonder maar 1 woord te zeggen tegen mij. Of soms komt mij moeder naar mij en begint ze te klagen van "Je kamer stinkt, je bent zo dik (+ uitbeelden), waarom heb je zoveel puisten.." En het meest vervelende (buiten de opmerkingen van mijn lichaam) is dat ze gewoon binnenkomen zonder te kloppen. Of ja mijn pa klopt wel eens maar voor je iets kan zeggen loopt hij al binnen. Mijn kamer mag ik niet op slot doen (heb niet eens een sleutel), een keep out plakkaat of deurhanger is kinderachtig (ben 19 en heb geen studies momenteel, dus alleen wonen heeft geen zin) en praten helpt niet want ik heb dat zoveel keer gezegd tegen hun, dat volgens mij ze gewoon het doen om mij op te jagen.

Dus wat kan ik nog doen?
Zoek een baan en ga op jezelf wonen.
www.kindertelefoon.nl
Deur op slot draaien.
Geen studies? Dus je werkt?

Geld sparen en kijken of je ergens een kamer kan huren?
Of bij een vriendin wonen en daar huur betalen?
Trotter schreef:
12-05-2018 18:41
Zoek een baan en ga op jezelf wonen.
Dit
Maak wat van je leven. Dit klinkt erg sneu.
Lucifermiauww schreef:
12-05-2018 18:42
Geen studies? Dus je werkt?

Geld sparen en kijken of je ergens een kamer kan huren?
Of bij een vriendin wonen en daar huur betalen?
Nee ik werk niet. In september ga ik pas studeren. Momenteel doe ik wat bijbaantjes en vrijwilligerswerk. Alleen vlot het niet. Ik word na dag 1 altijd ontslagen :/
Dan zal het voor een belangrijk deel aan jezelf liggen. Na één dag ontslagen worden is bijna knap.

Bij mij oude werkgever, een bekende fastfoodketen, waren er ook velen die de eerste dag ontslagen werden. Altijd om dezelfde reden: diefstal.
anoniem_361479 wijzigde dit bericht op 12-05-2018 18:53
41.69% gewijzigd
Waarom wordt je in hemelsnaam ALTIJD na 1 dag ontslagen?
En je gaat in september studeren. Dan ga je, net zoals zoveel studenten, lekker op kamers.
Bibe10 verveelt zich een beetje en dacht: ik ga eens lekker trollen op het Viva forum!
Ik heb even een loepje gedaan en weet genoeg.
gizzmo-returns schreef:
12-05-2018 18:51
Waarom wordt je in hemelsnaam ALTIJD na 1 dag ontslagen?
Ik heb ook maar 3 keer gewerkt in mijn leven, want voor de rest krijg ik alleen maar afwijzingen als ik soliciteer. En ik werk blijkbaar te traag of juist te snel, onnauwkeurig etc...
gizzmo-returns schreef:
12-05-2018 18:52
En je gaat in september studeren. Dan ga je, net zoals zoveel studenten, lekker op kamers.
Dat mag ik ook niet van mijn ouders aangezien ik toch ga studeren in een stad die nog maar 20 minuten van mijn stad ligt.
En ook omdat ik autisme heb en niet zelfstandig (ik heb bijna 2 weken alleen mogen wonen) kan wonen volgens hun.
Bibe10 schreef:
12-05-2018 19:05
Ik heb ook maar 3 keer gewerkt in mijn leven, want voor de rest krijg ik alleen maar afwijzingen als ik soliciteer. En ik werk blijkbaar te traag of juist te snel, onnauwkeurig etc...

Jeetje, en je hebt geen idee waarom je steeds ontslagen wordt?

Vraag het de volgende keer eens waarom ze niet met je verder willen.
Bibe10 schreef:
12-05-2018 19:09
Dat mag ik ook niet van mijn ouders aangezien ik toch ga studeren in een stad die nog maar 20 minuten van mijn stad ligt.
En ook omdat ik autisme heb en niet zelfstandig (ik heb bijna 2 weken alleen mogen wonen) kan wonen volgens hun.
Hebben je ouders misschien ook autisme maar weten ze het zelf nog niet?
Pfffff hoeveelste topic met onzin is dit in de afgelopen dagen zeg.. de tandjes...
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Bibe10 schreef:
Je bent 19 hè, daarmee officieel volwassen dus je ouders hebben er niet zo veel meer over te zeggen.
Daarnaast is er voor autisten een mogelijkheid om begeleid te gaan wonen. Maar misschien is dat niet eens nodig. Ik heb ook autisme en woon vanaf mijn 21e zelfstandig zonder begeleiding.
Bibe10 schreef:
Begeleid wonen is een optie. Je bent 19 dus hebt geen toestemming van je ouders meer nodig. Neem contact op met het wijkteam van je gemeente of Stichting Mee als die in je regio zit.
Je hebt het over JOUW kamer TO? Het is en blijft de kamer van je ouders hoor. Als ik het goed begrijp studeer je (nog) niet en werk je niet. Je leeft dus op de kosten van je ouders vermoed ik.
Wat betreft je autisme: ik heb een kind met het Asperger-syndroom en die werkt gewoon hoor.
De topictitel: geen privacy in huis. Het is het huis van je ouders he TO!
Wat wil jij zelf graag? Wil je thuis blijven wonen of wil je eigenlijk ook wel de deur uit, het klinkt niet echt gezellig bij jullie en je moeder mag niet zo tegen je praten hoor..
Dat is niet aardig.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
biol schreef:
12-05-2018 19:13
Pfffff hoeveelste topic met onzin is dit in de afgelopen dagen zeg.. de tandjes...
TO is al meer dan een jaar lid van het forum...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven