gele vlekken in witte broek

30-06-2009 09:59 34 berichten
Hopelijk kunnen jullie mij helpen.

Ik heb een paar witte korte broekjes en rokjes. Nou waren ze eerst mooi wit maar ze zijn nu niet mooi wit meer. Eerder een beetje gelig. Hoe krijg ik ze het beste weer mooi wit?

Zou het met een kleurtablet lukken of gewoon met een wasmiddel?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zo'n potje poeder wat je extra moet toevoegen naast je wasmiddel. Ik gebruik het bij mijn witte was en als er gekke vlekken inzitten gaat het altijd weg.

Of het ook helpt bij vervaging, algehele kleurverandering of verwassing dat weet ik niet.

Potje is trouwens niet de originele. Was er gewoon 1 van 1 euro bij de zeeman werkt prima.
Ze bestaan, het is moeilijk te verstaan. Je wilt het niet horen, toch ben je samen met een geest geboren. In je zit een geest die leeft, die je soms moeilijkheden geeft. Eigenlijk is een geest heel fijn, anders zou je toch nooit geboren zijn?
Ik heb zo'n fles vanishspray.

Pas had ik zeer hardnekkige koffievlekken in een wit tafellopertje. Waren er na 3 keer wassen nog niet uit. ipv 5 minuten in laten trekken het spul in laten drogen. boel weer gewassen en weg vlek
Emmer water, een of meer Steradent-tabletten erin oplossen. Kledingstukken nachtje laten staan en daarna gewoon wassen in de wasmachine.
Dank jullie wel! Ik ga het in ieder geval even proberen.

Zat zelf te denken aan misschien kleuren met een textielkleurtablet. Maar heb nog steradenttabletten in huis dus dat ga ik eerst maar eens proberen.
Een nachtje in de Biotex werkt meestal erg goed. Wat ook goed werkt is wassen en vervolgens in de zon hangen. De vlek bleekt er zo uit. Dit deden ze vroeger ook toen er nog geen speciale witmakers waren.

Er bestaat ook witmaker van biotex. Heb ik ook weleens gebruikt en werkt ook goed.

Ik zal het zeker niet kleuren.
Ok, niet kleuren dus! Ga eerst al het andere eens proberen dan.

Dat van de zon had ik ook gelezen ja. Ga het vanavond eens proberen.
quote:maliboo schreef op 30 juni 2009 @ 10:35:

Ok, niet kleuren dus! Ga eerst al het andere eens proberen dan.

Dat van de zon had ik ook gelezen ja. Ga het vanavond eens proberen.

Ehm.... de zon schijnt toch vooral overdag. Allen de avonduren is wat kort denk ik. Morgen overdag de hele dag buiten laten hangen.

Succes.
.
.
Als het 100% katoen is, gewoon even in de chloor...
gordijnenblauw ofzo (hupeldepup blauw)
Er zijn momenten waar je intens van geniet, tel die momenten en je leeft!
.
.
Heb ooit eens een tip gekregen om het in de bleek te zetten....nooit doen!

Gewone vlekken haal ik er altijd met Shampoo uit. Goed wrijven onder de kraan en dan wassen. Alleen dat is wel wat werk. Ik ga denk ik ook maar een een vlekken middeltje halen. Heb nu dus ene vlek (ik denk vet) in mijn witte rok, die er met shampoo niet uit gaat.
Vergeelde kleding een uurtje of 3 onderdompelen in Biotex Echfa wit, daarna wassen in de machine en alles is weer helemaal echt wit. Let wel op het materiaal, het is geschikt voor wit katoen, wit linnen en witte synthetische vezels. Niet gebruiken bij wol, zijde en gekleurde kleding.
.
Wauw, nog meer tips!

Echfa wit zat ik ook aan te denken. Ga het eerst eens met steradenttabletten proberen, die heb ik toch in huis. Als dat niet lukt kan ik het altijd nog proberen met echfa wit.
Heb net zelf ook maar weer een buisje gekocht. Werkt ook goed bij wat gelige deo-vlekken en supermiddel om thermoskan mee schoon te maken.

Maar zijn het echt vlekken of 'gewoon' gelig door lang liggen?
Bij mij zijn het echt gelige vlekken van het liggen denk ik. Gewone verkleuringen dus.
Recket blauw bedoelen jullie dames?
quote:maliboo schreef op 30 juni 2009 @ 15:05:

Bij mij zijn het echt gelige vlekken van het liggen denk ik. Gewone verkleuringen dus.Dan zou de Steradent zeker moeten helpen!
Bleekmiddel zou ik niet doen, kreeg als tiener ooit de tip om mijn schooltas in de bleek te gooien. Tijdje later had ik een paar losse lappen canvas en 2 hengsels over...
Those dresses and skirts make you look so gloriously girlie, my darlings.
.
Ik gooi er wel eens een klein beetje soda bij; werkt prima (Y)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven