Geluidsoverlast: dure koptelefoon kopen

06-12-2013 13:07 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hai iedereen,

Mijn bovenbuurjongen draait al jaren harde muziek inclusief harde bass. Soms elke dag, soms even een weekje niet. Als hij muziek draait dan begint het rond 12 uur 's middags (dan wordt die luilak zeker pas wakker) en dan duurt het zeker een paar uur.

Ik ben doordeweeks een paar dagen thuis voor mijn scriptie en ik irriteer me er enoooorm aan. Het kan gewoon heel mijn mood verpesten en ik kan er echt depri van worden.

Ik ben regelmatig langs hem gegaan en vaak deed hij hem daarna wel zachter of uit, maar ik heb alleen geen zin om elke dag naar boven te gaan. Daarnaast zei hij vorige keer een beetje boos: ik mag nou eenmaal muziek draaien overdag maar voor deze keer doe ik hem wel zachter (die &*$@&# heeft de wet leren kennen blijkbaar). Omdat hij niet erg aardig was heb ik nu nog minder zin om elke keer naar boven te gaan.

Ik zat er daarom aan te denken om een bose quiet koptelefoon te kopen. Dit is een koptelefoon die 97% van al het geluid wegfilterd. Hij kost alleen wel 250 euro.... Maar goed, ook al ben ik student: mijn rust is me meer waard dan welk bedrag dan ook.

Ik vind oordopjes totaal niet lekker zitten en het is ook niet heel effectief. Het grootste gedeelte van het geluid hoor ik nog. Dan vind ik een koptelefoon lekkerder zitten.

Iemand tips/advies?
Dat is helemaal niet nodig. Het enige dat je hoeft te doen is er voor te zorgen dat de woningbouw en de politie een een dossier op kunnen bouwen en dan zal je buurjongen er toch echt aan moeten geloven en is de kans groot dat hij, na een aantal waarschuwingen, zijn stereoinstallatie kwijtraakt. De wet dat je vanaf tien uur in de avond stil moet zijn, heeft niets te maken met heftig geluidsoverlast. Jij hebt recht op woongenot en dat neemt jouw buurjongen jou af en dat is niet toegestaan.
Heb je zelf geen (achtergrond)muziek opstaan tijdens het schrijven van je scriptie?
Er bestaat geen landelijke wetgeving voor burenoverlast, dit wordt door de gemeenten zelf bepaald, dus ik zou zeggen, neem eens contact op met je gemeente en informeer naar de daar geldende regels.
Vraag of hij de bassen wil wegdraaien uit zijn muziek. Dat scheelt heeeeel veel. Ik heb hier ervaring met een zoon.
Ik denk dat de bose koptelefoon niet heilig is.. Hij kan wel filteren, maar niet alles. Hij is voor vliegtuiggeluid.

Er komt wel wat geluid doorheen, dus ik zou hem testen voor je hem koopt. Zonde als het niet brengt wat je verwacht..
Ik vind dat je overdag niet mag zeuren, als het nou in de avond is als mensen willen slapen....
quote:nijntje24 schreef op 06 december 2013 @ 14:08:

Ik denk dat de bose koptelefoon niet heilig is.. Hij kan wel filteren, maar niet alles. Hij is voor vliegtuiggeluid.

Er komt wel wat geluid doorheen, dus ik zou hem testen voor je hem koopt. Zonde als het niet brengt wat je verwacht..

Er zijn echt wel koptelefoons die het achtergrond geluid opheffen. Het is namelijk niet filteren maar opheffen met een tegengeluid waardoor je dus helemaal géén geluid hoort. Werkt echt. Maar je hoort dus ook de telefoon of de bel niet. Je kunt 'm zo, zonder geluid gebruiken of je kunt er gewoon je eigen muziek op zetten. Je kunt 'm ook als gewone koptelefoon gebruiken dus zonder noise cancelling. Philips heeft een goede, bose ken ik niet.

Je hebt dus noise cancelling en noise reduction, Daar zit dus wel verschil in.
Het probleem met die harde bass is vaak ook de trilling, en die krijg je niet weg met een koptelefoon:(
Kijk eens op Marktplaats.
Kijk jij kan het beter uitleggen, om alles weg te nemen moet je zelf ook muziek luisteren. En de vraag is of je dat wilt. Trillingen van de bas blijven ook. In het vliegtuig vind ik de bose fijn, thuis minder.quote:nina1966 schreef op 06 december 2013 @ 14:44:

[...]

Er zijn echt wel koptelefoons die het achtergrond geluid opheffen. Het is namelijk niet filteren maar opheffen met een tegengeluid waardoor je dus helemaal géén geluid hoort. Werkt echt. Maar je hoort dus ook de telefoon of de bel niet. Je kunt 'm zo, zonder geluid gebruiken of je kunt er gewoon je eigen muziek op zetten. Je kunt 'm ook als gewone koptelefoon gebruiken dus zonder noise cancelling. Philips heeft een goede, bose ken ik niet.

Je hebt dus noise cancelling en noise reduction, Daar zit dus wel verschil in.
Reken niet op de wet, maar probeer toch een redelijk contact te houden. Je kan ook zijn telefoonnummer vragen en dan via een aardig, maar vooral grappig SMS-bericht te vragen of hij het iets zachter wil zetten.

Bij popconcerten doen er ook niets aan. Vreemd vind ik dat. Want zonder gigantische bass-dreun is zo'n concert toch ook heel gezellig.

En geen conclusies dat hij dan pas uit zijn bed is gekomen. Misschien draait hij wel nachtdiensten of zo.

Maar ik ben het ermee eens. De bass krijg je niet weg en die trillingen kunnen irriteren.

Troost is dat de huidige apparatuur van zware bass slijt. Dus hoop op een flinke slijtageslag.

Collega had een keer voor de grap een maffe tune met volle bass-dreun open gezet. Zijn geluidsboxen waren wel stuk door die ene actie. Hoop doet leven of in jouw geval leren.... toch?
Bose is marketing een top merk maar veel producten deugen voor geen meter.

Koop een 2e handse Sennheiser uit de 600 serie voor weinig op MP en je bent de Bose alweer vergeten.
Je hebt het over 2 volledig verschillende producten, slobberbone.

Ik heb nog geen ervaring met die noise cancellation dingen (ze werken inderdaad met anti-geluid) wat ik wel weet is dat bas uit hele grote geluidsgolven bestaat die niet door een kleine speaker (zoals die in een koptelefoon) geproduceerd kunnen worden (wel gesuggereerd, maar dat is wat anders) Ik denk dus dat je vooral de bassen er niet mee weg krijgt. Maar dat is dus puur op theorie.
quote:Moosey schreef op 07 december 2013 @ 08:28:

Je hebt het over 2 volledig verschillende producten, slobberbone.

Ik heb nog geen ervaring met die noise cancellation dingen (ze werken inderdaad met anti-geluid) wat ik wel weet is dat bas uit hele grote geluidsgolven bestaat die niet door een kleine speaker (zoals die in een koptelefoon) geproduceerd kunnen worden (wel gesuggereerd, maar dat is wat anders) Ik denk dus dat je vooral de bassen er niet mee weg krijgt. Maar dat is dus puur op theorie.

Ik ken dit product ook niet maar er zijn weinig Bose spul die mij heeft weten te overtuigen en dat is ook slechts PA spul.

Een hoofdtelefoon kun je veel makkelijk laag halen dan uit welke speaker dan ook, zo laag zelfs dat je het zelf niet meer kunt waarnemen.
Die heb ik weleens gehad ja. Noice canceling headphones van Bose. Ze helpen zonder meer als basgeluiden het probleem zijn, hoge tonen komen er doorheen maar zachter. In plaats van een vol geluid wordt het een zacht blikkerig radiootje die je toch blijft horen als je er op let.

Het helpt wel tegen lawaai, maar niet tegen opwinding en ergernis, kort gezegd. Als je toch telkens explodeert van woede omdat hij het toch weer flikt, dan wordt je nóg kwader als je door hem nog 200 euro uit moest geven. Sterkte.
Een heel groot bezwaar vond ik dat ik er 's nachts niks aan had want je kan er niet mee slapen. Dat voelt hard! En mijn buren waren nachtbrakers.
Mag ik je van de illusie bevrijden dat noise cancelling headsets het geluid blokkeren in een huiselijke setting?

Die dingen filteren motorgeluid en windgeruis. Heerlijk in een auto, trein, bus of vliegtuig. Thuis heb je er niet veel aan.
En als je hem nou eens overhaald dat hij die dure koptelefoon opzet zodat hij alleen de herrie in zijn oren heeft?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven